Kenkäthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta onko porukka tilaillut netistä kenkiä? Toisessa threadissä kerrottiin USA:ssa toimivasta nettikaupasta (jossa mm. kengät olivat aivan uskomattoman halpoja osittain dollarikurssin takia), mutta tullit+verot+postikulut nostavat hintaa niin paljon ettei sieltä kannata tilata. Toisin sanoen lisäkriteerinä, että kauppa toimisi EU:n alueella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hoi te pakkiksen viisaat! Nyt olisi taas se aika kun pitäisi ostaa uudet kengät, mutta mennessään kenkäkauppaan toteaa että oma koko (46-48 merkistä riippuen) on loppu tai sitä ei koskaan ole ollut saatavillakaan. Tarkoituksena olisi etsiä vapaa-ajankenkiä, rennot mutta asialliset. Ei mitään skede kenkiä vaan ihan kunnolliset ja pitkäikäiset kengät. Ei myöskään nilkkureita. Olisiko kenelläkään tietoa mistä moisia kenkiä saisi? Nettiosoitteita tai mieluiten ihan kauppoja joissa olisi isoja kenkiä?

Mainitsin stailithreadissa että olin valtameren takaa ostamassa kenkiä, mutta päädyin kuitenkin lopulta tilaamaan Saksasta Adidakset. Kattelin samaa mallia jenkkilästä, mutta ainakin kyseisellä firmalla oli suht isot postimaksut, joten loppuhinta tulleineen olisi pyörinyt abaut Saksan hinnoissa. Tietty olisi jonkin verran säästänyt jos olisi useamman parin tilannut kerrallaan, kengillä olisi ollut jenkkihintaa tulleineen n. 39e+30e postikuluja, kun Saksasta hintaa tuli hyvän diilin löydettyäni 49e+20e posteja.

Mikä kenkä sitten pitää hakea ulkomailta asti? No San Antonio Spurs -brändätyt Adidas Superstarit tietty :D

superstar_nba_san_antonio_spurs.jpg

Itse isojalkaisena tilaan lähes kaikki kenkäni nettikaupoista. Mä tosin oon enemmän lenkkarimiehiä, mutta Suomessa on ainakin tällainen liike olemassa (sekä netissä että irl) josta saa tavallisempia kenkiä. Ja sitten www.footlocker.com:ista saa vaikka mitä kivaa. Noihin tuleekin sitten tullit ja alvit päälle, mutta on hyvä ja luotettava kauppa.

Kiitokset, nuo auttoivat jo jonkin verran! Jos jollekkin tulee viellä jotain mieleen niin pistäkää viestiä tähän threadiin.

Ois taas aika ostaa uuet kengät, mutta nyt tuli sitten ongelmaks, että millaset nyt sitte kannattas ostaa, ettei ois ihan out jo kuukaudes :D

Eli siis kannattaako ostaa sellaset valkoset fruittis kengät (Kolmannet menossa, ei kummiskaa mitää lacosteja) Vai mikä ois nyt niinku hyvä? Itellä löytyy sellaset catepillarin korkeet vaaleat (mokkaa?) kengät, mutta ei sellasia voi koulussa pitää kun jalat hikoo nii helvetisti.

Eli jotkut kevyet kengät ois hakusessa, hinnalla ei niin väliä

Ois taas aika ostaa uuet kengät, mutta nyt tuli sitten ongelmaks, että millaset nyt sitte kannattas ostaa, ettei ois ihan out jo kuukaudes :D

Eli siis kannattaako ostaa sellaset valkoset fruittis kengät (Kolmannet menossa, ei kummiskaa mitää lacosteja) Vai mikä ois nyt niinku hyvä? Itellä löytyy sellaset catepillarin korkeet vaaleat (mokkaa?) kengät, mutta ei sellasia voi koulussa pitää kun jalat hikoo nii helvetisti.

Eli jotkut kevyet kengät ois hakusessa, hinnalla ei niin väliä

Itse suosittelisin Nike Air Force 1 Mid popoja. Itse hommasin juuri kesäisempiä kelejä varten, varsin mukavat jalassa ja mielestäni todalla oldskoolin tyylikkäät.
IMG_2521fxL.jpg

Tai vaihtoehtoisesti varreton malli, Nike Air Force 1
nike-air-force-1-xxv-1.jpg

eBay.de:n kautta löytyivät, kaikenlaiset pikkuputiikit pitävät kauppapaikkoja siellä.

Nostellaas vähäsen. Minkälaisia kenkiä porukalta löytyy nyt?

Itse ostin tänään tämmöiset:

storm-trooper-nike-sb-1.jpg

Nike SB Dunk High Pro Black/White “Stormtrooper”

Onkos jengi tilaillut kenkiä Nike ID:n kautta?
Vaimokkeen kanssa tilattiin talvella tota kautta personoidut kengät. Toimitukset rullas hyvin ja parit kengät kun tilasi niin ei tullut postikulujakaan. Tuolta saa juuri haluamansa näköiset kengät vaikka omalla nimellään varustettuna. Sekin on hyvä että Niken kenkiä myydään jokapuolella joten haluamansa mallinsa voi käydä koekeilemassa jossain liikkeessä ennen kuin kustomoi ja tilaa sen tuolta.:dance:

Terves taloon.

Tuumin tuossa tilaavani ympärivuotiseen käyttöön klassiset vintage-mallin (englannissa valmistetut - suomessa myytävät tahtovat olla haukuttua kiinalaista tuotantoa) Doc Martens kengät. Kestävän kengän maineessa ja tuntuu näyttävän hyvältä suht kaiken kanssa. Onko kellään kokemuksia? Onko ero kiinalaiseen sittenkin pieni? Löytääkö englantilaista mallia Suomesta vai joudunko tilaamaan?

Näistä oli siis kyse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom