Kenkäthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Eiche sanoi:
Miehenä olis kiva nähdä naisilla jotain kenkiä mitkä korostaa jalkojen siroutta ja ovat oikeasti tyylikkäät, eikä tollasia chewbacca-amputaatiota jakaukseen kammattuna. :urjo:

Ei stana nyt meni kahvit seinille :hyper: :hyper: :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle omat kengät on melko tärkeät. Meinaan, että niiden kunnosta on pidettävä huolta, lähes maanisesti.Armeijassakin mun kengät oli aina komppanian hoidetuimmat.
Tällä hetkellä jalassa on ruskeat nahkaiset (ei nupukki) Cat:in maiharit, jotain kolme vuotta vanhat ja silti ah niin kiiltävät.:) Hoidan mun kenkiä levittämällä niille vahaa ja puhdistamalla usein ofcourse.
Nykyään mun on todella vaikea ostaa uusia kenkiä, nykykengät on vaan niin paskoja. Nykyiset miesten kengät muistuttaa hyvin paljon naisten kenkiä, ja on muuten aika kertakäyttötavaraa. Jos ostat kesäkengät, on ne sananmukaisesti kesäkengät, sen kesän ne kestää...:( Muutenkin viime kesän painikenkämuoti vituttaa...!:itku:

Helppo ennakoida tulevia kenkätrendejä, joita salarakkaat ja eremenkot ensi kesänä pitää.

Menneet kenkätrendit:
-painikengät
-F1-kengät
-keilauskengät
-piikkarikengät
-jalkapallokengät
-retrolenkkarit
-skeittikengät
-armykengät
-balettitossut

Tulevat kengätrendit:
-laskettumonot
-metsurisaappaat
-reinotohvelit
-purjehduskengät
-kumisukat
-mannebootsit
-jalkarätit
-mokkahapsuboosit

iivili sanoi:
Misanthrop, jos käytät niitä jenkkiarmeijan maihareita (olen tyytyväinen kahden parin käyttäjä itsekin, pienempi pari kevät/kesä/syksykäyttöön ja isompi talvea varten), niin niihin saa pikasuutarilla halvalla ja kätevästi uudet pohjapinnat.

Mistä noita saa ja mikä kenkien mallinimi on?

Itsellä on hakusessa juuri kestävät maiharit.

kyllä maiharit tai mitkä vaan laadukkaat nahkakengät kestää kun niitä huoltaa. mehiläisvahaa tarpeeksi usein, varsinkin säilytykseen laitettaessa. itelläni taitaa olla nyt 7. (tai peräti 8.) talvi samoilla kengillä (sievin varsikengät), nyt vasta alkaa näkymään pientä käytön jälkeä. kesämallit on uudenveroiset, vaikka yhtä vanhat ovat nekin.

paskasempiin hommiin sit erikseen työkengät.

Mitä! onko niin, että ihmiset pärjää yksillä kengillä koko talven?:eek: ja niillä samoilla vieläpä monta talvea? Kyllä mulla ainakin pitää olla valinnan varaa ja vaihtoehtoja fiiliksen mukaan, niin ja onhan kenkiä oltava joka tapauksessa joka lähtöön; juhlaan, arkeen, vapaa-aikaan, biletykseen ja noista edellä mainituista vielä variaatiot; hamekengät, housukengät, loskakelin kengät, kumpparit, saappaat, nilkkurit, korkeakorkoiset, matalakorkoiset, läpöttimet ja urheilukenkiä lenkkeilyy, salille, spinningiin... Enkä edes koe olevani kenkäfriikki, vaikka kenkiä kaiken kaikkiaan lenkkarit mukaan lukien on yli 30 paria. Tämä tarkka tieto siksi, että kävin asiasta keskustelua erään MIEHEN kanssa joka väitti, että suomalaiset naiset eivät yleensä panosta kenkiin, eikä ulkonäköön ylipäätänsä. Eli kyllä ne miehetkin tarkkailee naisten kenkiä.

Q.Bijou sanoi:
onhan kenkiä oltava joka tapauksessa joka lähtöön; juhlaan, arkeen, vapaa-aikaan, biletykseen ja noista edellä mainituista vielä variaatiot; hamekengät, housukengät, loskakelin kengät, kumpparit, saappaat, nilkkurit, korkeakorkoiset, matalakorkoiset, läpöttimet ja urheilukenkiä lenkkeilyy, salille, spinningiin...

Kannattaa ottaa huomioon, että tähän asti keskusteluun ovat osallistuneet lähinnä miespuoliset henkilöt. Kun on pippeli, niin a)hamekenkiä ei tarvi b)saappaat ovat lähinnä mallia Nokia ja niitä ei tarvi kovin usein vaihdella c)korkokengillekään ei ole pahemmin käyttöä ellei tykkää pukeutumisleikeistä d)jumppakenkiä ei hirveesti tarvi kans miettiä. Karsii kummasti kenkien määrää.
Have a dick = have an easy life:D

Wazoo sanoi:
Mistä noita saa ja mikä kenkien mallinimi on?
http://www.salainenagentti.fi/ Klikkaa tuolla tuotteet -> kengät/Army Boots.

Ainoa miinus noissa maihareissa on se, että tietääkseni niitä myy Suomessa vain yllämainittu (ja linkitetty) liike. Koska näin on ja koska saappaat ovat käytettyjä, on järkevää mennä liikkeeseen henk.koht. valkkaamaan sopiva ja hyväkuntoinen pari. En suosittele postitse tilaamaan, vaikka sekin on mahdollista. Ite kävin molemmat parit valkkaamassa liikkeessä, eikä ole valittamista, sain hyvät halvalla, 50€/pari. Yleensä saa kunnon kengistä tai saappaista sen 100-200€ kumminkin pulittaa, joten halpoja noi ovat.

Liikkeessä on ainakin ennen ollut kahta mallia, uudempaa ja vanhempaa. Uudemmat ovat hieman monimutkaisemmat, on pehmusteita varrensuussa yms. ja ovat aika eri näköisetkin. En tiedä, ovatko ne uudemman malliset hyviä, kun en ole niitä ikinä käyttänyt. Pohja pitäisi olla sama.

Mxm, h0hh00! :D

Dee, noinhan se menee. Periaatteessa en halua ilmaista pukeutumisellani yhtään mitään, mutta puen mitä vain, niin jotain se aina kertoo. Jos ei muuta, niin sen, etten halua pukeutumisellani herättää huomiota enkä ilmaista itseäni. :D :mälsimystylsimys:

Bricktop, halpoja! :eek: Näköjään moni muukin tuote, kuin saappaat ovat varsin edullisia.

Noi DDR:n nahkaiset varsisaappaat olisivat tod. karut. :D

Mä käytän yleensä mun kenkiä kunnes niistä lähtee pohja irti.Mun nykyisissäkin on etuosa auki,jonka kautta on sitten mennyt sisään vettä(vähän niinkuin estonia)ja kun niillä kävelee niin kengät päästävät *muisk* ääntä.

Ja sitten kun jeesus-teippikkään ei enään tee tehtäväänsä,niin sitten otetaan perheen ylijäämävarastosta broidin tai isän vanhat.

Itse arvostan laadukkaita kenkiä, joista sitten voin maksaakin hieman enemmän. Tuossa keväällä tein sellaisen virheen, että ostin jotkut 30e paskat Dinskosta... :nolo: No, kestiväthän ne muutaman kuukauden ennen kuin menivät päreiksi. Kun ostaa kunnon kengät ja pitää niistä huolta, niin kyllähän niillä muutaman vuoden tallustelee. Se tulee kaiken lisäksi halvemmaksi, kuin ostella jotain paskoja kenkiä parin kuukauden välein.

Ja tuosta naisten suhtautumisesta kenkiin sen verran, että onhan se kieltämättä melko erikoista, kun jotkut miehet käyttävät samoja lenkkareita kesät talvet, töissä, vapaa-aikana, pihatöissä, urheillessa...

Tyttöystävän kanssa tulee välillä "mielenkiintoisia" keskusteluja kengistä. Itse pidän kaikista "miehekkäistä" kengistä, kuten maihareista ym. ja tyttöystäväni taas ei voi sietää sellaisia.

Näköjään mä oon ainoa, joka käyttää viel lenkkareita. Kyllä mä sain ihan tarpeekseni maihareista intissä.

Dee sanoi:
Esimerkiksi: Jos henkilöllä on vahvasti käytännönläheinen (= tarpeellisuushakuinen) suhtautuminen elämään ja jos estetiikka on hänelle melko vähämerkityksinen asia niin kyseessähän on silloin tämän henkilön luonteenpiirre, vahva osa hänen persoonallisuuttaan. Todennäköisesti tämän voi nähdä myös ulkoisesti henkilöstä itsestään, sekä esim. hänen kodistaan.

Heh, meidän kodistamme ym. seikan ainakin näkee satavarmasti :D

... ja sen lupaan, että Chewbacca-bootseja ei tämän tytön koivissa tulla näkemään ikänään.

iivili sanoi:
Bricktop, halpoja! :eek: Näköjään moni muukin tuote, kuin saappaat ovat varsin edullisia.

Noi DDR:n nahkaiset varsisaappaat olisivat tod. karut. :D

Heh, joo. Meinasin innostua kun nuo sivut löysin. Onneksi löysin hyvän talvitakin muualta, olisin tuolta takin kylkiäisinä tilannut varustekaapillisen verran tavaraa :)

En itsekään lämpene huonosti tai halvasti pukeutuviin naisiin niin kai tuo kenkien vahtaaminen on ok :| Siistien kenkien löytäminen on kyllä vaikeaa, puhumattakaan siitä miten ne pysyvät kunnossa tuolla loskassa kävellessä:(

Itellä on tapana ostaa ehkä kengät parit vuodessa. En osta ikinä mitään merkkikenkiä vaan ostan kengät melkein pelkästään ulkonäön mukaan, kunhan ei ihan paskalta jalassa tunnu. Sen takia mun kengät varmaan melko nopeesti aina hajookin... Tällä hetkellä jalassa pyörii tommoset tarralenkkarit, mitkä kesällä taisin ostaa. Nyt tarvis mennä uudestaan kenkäkaupoille, ettei vetele perseelleen joka lumihankeen.

iivili sanoi:
http://www.salainenagentti.fi/ Klikkaa tuolla tuotteet -> kengät/Army Boots.

Ainoa miinus noissa maihareissa on se, että tietääkseni niitä myy Suomessa vain yllämainittu (ja linkitetty) liike. Koska näin on ja koska saappaat ovat käytettyjä, on järkevää mennä liikkeeseen henk.koht. valkkaamaan sopiva ja hyväkuntoinen pari.

Kiitokset Iivilille ja muille.

Tällainen paikka löytyi http://www.altama.com/Tp1/search_bycategoryInner.aspx?code=Ripples Näyttäisi olevan yksi suurimmista maiharitoimittajista USA:n armeijalle.

Nojoo, tuleehan noista (nahka)kengistä huolehdittua jossain määrin. Lähinnä kuitenkin vain sen takia että kenkä kestää pidempään eikä vesi pääse läpi. Ei kyllä mitään hajua minkälaisia kenkiä esim. naispuoliset tutut käyttää. Ei oo tullu edes mieleen kiinnittää huomiota naisen kenkiin ellei ole just jotkut lateksisaappaat jalassa jotka oikein kerjää katsetta. IMHO kengät on osa asukokonaisuutta ja vaatteet on aika yhdentekevät jos ne vaan sopii kantajalleen ja mikään nimenomaan EI erotu liikaa kokonaisuudesta. Btw: on ihmisiä joille ne fuck-me-saappaatkin sopii kun nyrkki silmään :kuola:

Pakko vielä palata tänne. Miten määritellään "kamalat kengät"? Asuun sopimattomat, yleisesti epäsiistit, risat vai joku tietty kenkätyyppi?

Esim. avo käyttää skeittikenkiä AINA (paitsi jossain pukusukujuhlissa), niitä on sitten eri värisiä (esim. mustat) joita voi sovittaa eri kuteisiin. Tosin, se on sellanen lökäpöksy muutenkin, että eipä taitais muut kengät sopiakaan.

Itse en katso miesten kenkiä NIIN tarkkaan, kyllä se kokonaisuus pukeutumisessa ratkaisee. Ainoa, mikä tulee mieleen ja pistää silmään on LENKKARIT, siis sellaiset juoksemiseen tarkoitetut, jalassa. Ei hyvä-muutoin kuin lenkillä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom