Kenellä tylsin työ...

näitä kun lukee niin tää mun duuni ei vaikutakkaa enää ollenkan nii tylsälle..valvomossa olen yövaksina..15h vuoroon kuuluu sisäkierros ja ulkokierroksia.sentään mulla on telkkari ja kone med netti tässä.pelastaa paljolta! tosin oon sen verran viriili nuori miehenalku että silti tää yksinäinen yövuoro hajottaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä vaiheessa menee kyllä sympatiat Singaporen lentokentälle, tuloaulassa oli 4 vuotta sitten siististi pukeutunut ja hyvännäkönen tyttö jonka duuni oli sanoa että: "Welcome to Singapore!"

Jos joku on menossa sinne päin ja mikäli mimmi ei vielä ole tylsistynyt hommaan, sanokaa terveiset.

Tässä vaiheessa menee kyllä sympatiat Singaporen lentokentälle, tuloaulassa oli 4 vuotta sitten siististi pukeutunut ja hyvännäkönen tyttö jonka duuni oli sanoa että: "Welcome to Singapore!"

Jos joku on menossa sinne päin ja mikäli mimmi ei vielä ole tylsistynyt hommaan, sanokaa terveiset.

Kävin Hampurissa Alsterhaus nimisessä kaupassa ("Hampurin stokka"), jossa oli mies joka avasi ovea asiakkaille. Toikin aika hajottava duuni voisin kuvitella.

Ei saatana :hyvä:

E: Tuohan on kuin se Kummelin metsämiehet sketsi

Se on poijjaat se metsitettävä pelto viis kilomeetriä tuohon suuntaan. Tää pelto on vaan kesannolla.

Kauan sitten kesällä kunnan nurmikonleikkaajana..Puuduttavaa ja tylsää. Noi perinteiset perunapelto hommat jne,, kivienkeräämiset pelloilta on samassa sarjassa.
¨Muutama vuos sitten eräässä maahantuonti firmassa lisälaite asentajana.. eli siis varustelussa. PASHAAA:zzzz: jotain lohkolämmittimiä, vetokoukkuja,.. morjes en viihtynyt kovinkaan pitkään tässä puljussa.

Joku vois pitää minun työtä tylsänä.Jo kahdeksatta vuotta uininvalvojana:)
Plussia löytyy kyllä miinuksia enemmän ainakin toistaiseksi:

+saan päättää omat työvuorot
+2-3valvojaa aina töissä.Ei tarte yksin jutella
+joka pvä näkee alastomia naisia:)Vaikka se ei kyllä ole aina niin positivinen asia...(aatami ja eeva paikka löytyy nääs)
+työ ei ole fyysistä,jaksaa hyvin urheilla
+kuntosali,keila,sulkapallo,uinti ja vaikka mitkä muut harrasteet ilmaisia työpaikallani
+hlökunta alennus S-myymälöissä
+Hotellin aamupala joka aamuvuoro
+lämpöä +32

Joskus 15 kesäsenä olin Espoon inex varaston katolla tekemässä remppaa apupojan roolissa.Tarkotus oli vaihtaa sinne tasakatolle ne katohuovat, ja niiden kattohuopien päällä oli sitä kiveä/soraa. Mun tehtävä oli imuroida semmosella paskalla imurilla sitä soraa pois siitä katolta (sitä katto pinta-alaa oli varmaan se 2 ha) ja sitte aina illalla niin tuli mut ukot ja vaihto ne huovat. voin sanoo että tylsää oli. Se imurin unko oli vielä metallia, ja kun niitä kiviä imuroi niin ne jäi pyörimään sinne putkeen ja tuotti samalla jotain staattista sähköä jotka sitte purkautu muhun jatkuvalla syötöllä siitä metallirungosta.

Itse olen tällähetkellä nimeltämainitsemattomassa suomen sotilaalliseen historiaan liittyvässä museossa töissä.... On täällä sentään netti ja ratio joka toistaa peräti cd-levyjä:hyvä::hyvä:.
Oikeastaan puolia on 2 joissa vaihdellaan työparin kanssa puolenpäivän tienoilla.
Kotiseutumuseo on hemmetin kylmä, ei viihdykettä, eikä käy asiakkaita muutakuin kauneimpina kesäpäivinä. Ja ainoa nakkihan siellä on istua ja sanoa "tervetuloa, museoon pääsy on ilmainen"

Tämä asiallisempi puoli, jonka jätän nimeämättä, on myös umpi tylsä (edellä mainittua nettiä ja ratiota lukuunottamatta). Asiakkaita käy sillointällöin ja niitä joko opastetaan tai jäädään koneelle odottelemaan josko ostaisivat jotain myymälästä. Jos oikein tylsäksi käy aika niin pitäisi tarkistaa kaikkien esineiden luettelot ja valokuvata ne ja alkaa siirtää luetteloita koneelle.............

Turha varmaan edes mainita palkkaa......:curs::curs:

Olin eräässä vaateliikkeessä töissä 4 päivää ja sitten riitti. En saanut olla kassalla (2vko) töissä koska olin uusi. Työpäiväni oli 8h viikata vaatteita, en saanut olla paikallani 5min kauempaa ellei viikattavia vaatteita ollut nii paljon että olisi kauemmin mennyt. Kassalla/kassan lähettyvillä ei saanut olla muuten vain, eikä työkavereiden kanssa saanut jutella. ruokatunti oli TASAN 30min ja se täytyi viettää taukohuoneessa, kahvi tauko oli TASAN 10min. Ja koko ajan piti näyttää kiireiseltä.

Olin myös eräällä vaatetehtaalla töissä kuukauden muuten ihan jees hommaa. Mutta siellä oli kans ruokatunti 30min ja kahvi tauot 5min. ei muuten mutta kun ruuat pitää lämmittää,syödä, juoda, käydä tupakalla ja vessassa tässä ajassa. ja saman tekee 10 muuta työntekijää: yksi vessa, yksi mikro.Työntekijöiden kanssa jutteleminen oli myöskin tässä paikassa kiellettyä. Vessassa käyminen piti suorittaa kahvitauoilla(2kpl) tai ruokatunnilla.

Olen ollut myös kerran fani-tuote myyjänä eräässä urheilu tapahtumassa. ei siinä muuten mutta seisot 6h yhtä kyytiä, paitsi sain yhen tauon ja istuin 5min tupakalla. Enemmän minusta oltiin kiinnostuneita kuin tuotteista. palkaksi sain lukuisat isku-yritykset ja yhden valitsemani fani tuotteen :D

Tästä claricen esimerkistä tulee tayloristiset management-opit mieleen..... miksi ei saa jutella työkavereiden kanssa?!

Tästä claricen esimerkistä tulee tayloristiset management-opit mieleen..... miksi ei saa jutella työkavereiden kanssa?!

vaikuttaa työnlaatuun ja työajan haaskaamiseen. teet paljon enemmän ja parempaa kun et "lörpöttele" muiden kanssa joutavia.

vaikuttaa työnlaatuun ja työajan haaskaamiseen. teet paljon enemmän ja parempaa kun et "lörpöttele" muiden kanssa joutavia.
Vaikuttaa varmasti, mutta sanoisin että negatiivisesti. Jos pitäisi koko ajan vaan olla hiljaa ja tehdä jotaan yksitoikkoista hommaa, alkaa varmasti vituttaa rankasti ja se työn laatu ja nopeus kyllä kärsii, ainakin omalla kohdalla näin. :jahas:

Maanviljelijän hommat. Pitää Istua vain pellon penkalla heinänvarsi suussa. Välillä ostellaan uusia puimureita ja mersuja. Välillä taputellaan lehmiä ja haistaan pahalle.
Ethän nyt sentään katkera ole?

Tutkimuskaavakkeiden hakkaaminen järjestelmään. Eli sellasia monivalintalehtisiä joissa kysellään jotain juttuja ja sitten vastaaja ympyröi sen vastauksensa.

Eli minun tehtävä oli painaa nappulaa numero 3 ja enter, jos vastaaja oli ympyröinyt kolmosen. Tuota rataa sitten joku viis tuhatta vastauslomaketta, jokaisessa joku 8 sivua. Ja urakkapalkalla tietysti, tienasin jonkin 10c (nykyrahassa) per lomake, toimipisteenä oma kämppä...

Työn tehtyä vastaustiedosto levykkeelle ja postiin. Se oli kyllä kauhean tylsää mutta kaipa joku edelleenkin naputtelee tuota numeronäppistä päivätyönään. Ja kämpällä kun teki niin oli niitä häiriötekijöitäkin vaikka kuinka; josta johtuen vitutti suunnattomasti.

Niinjuu, hyvänä kakkosena on kesätyö jossa tehtävänä oli kasata pöytiä. Eli, ota pöydän kansi, laita siihen neljä jalkaa kiinni. Vie pois. Ota uusi kansi, laita neljä jalkaa siihen kiinni...... jne.....

Vaikuttaa varmasti, mutta sanoisin että negatiivisesti. Jos pitäisi koko ajan vaan olla hiljaa ja tehdä jotaan yksitoikkoista hommaa, alkaa varmasti vituttaa rankasti ja se työn laatu ja nopeus kyllä kärsii, ainakin omalla kohdalla näin. :jahas:
Mutta katsos kun tuollaisia vaikutuksia ei voi mitata mitenkään ajassa tai rahassa, joten siksi niitä ei ole olemassakaan. Työkaverin kanssa juttelu taas voidaan vaikka kellottaa ja menetetylle työpanokselle voidaan aina laskea hinta. Siksi se huomioidaan. :sarkasmi:

Mielenkiintoista kyllä miten tällainen ajattelutapa on tulossa aina vain vahvemmin työelämään. Kuvitellaan, että mitä enemmän kytätään ja mitataan ajankäyttöä, niin sitä tehokkaampaa työnteosta tulee. Joskus 1990 luvulla kun suoritin tutkintooni kuuluvaa pakollista talouskurssia, niin luennoilla naureskeltiin teollisen vallankumouksen alkupuolella tehtaissa kiertäneille kellottajille ja sille, miten tuottavuus parani kun niskaan hengittäjät poistuivat kuvioista. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin työelämään on sitten tulossa yhä vahvemmin tällaisia samanlaisia kellottajapiirteitä. Ilmeisesti jollain tulevalla pomolla välähti vastaavalla luenolla istuessaan, että tuossahan onkin hyvä idea.

Maanviljelijän hommat. Pitää Istua vain pellon penkalla heinänvarsi suussa. Välillä ostellaan uusia puimureita ja mersuja. Välillä taputellaan lehmiä ja haistaan pahalle.
Mitä ihmettä horiset? Oletkos koskaan käynyt edes maalla?
Pahimpia ovat heinätyöt. Mukavaa kuulla kun pellolla on parituhatta pikkupaalia, on se niin ihanaa seisoskella liikkuvan traktorin kärryssä ja lastata paaleja sitä mukaan kun niitä sinne lentelee. Kuorman purku sentään on hieman helpompaa, ei tarvi kun heitellä paalit navettaan ja joku laittaa ne järjestykseen. On muuten illalla paikat hellinä ja sieraimet tukossa.

Mitä ihmettä horiset? Oletkos koskaan käynyt edes maalla?
Pahimpia ovat heinätyöt. Mukavaa kuulla kun pellolla on parituhatta pikkupaalia, on se niin ihanaa seisoskella liikkuvan traktorin kärryssä ja lastata paaleja sitä mukaan kun niitä sinne lentelee. Kuorman purku sentään on hieman helpompaa, ei tarvi kun heitellä paalit navettaan ja joku laittaa ne järjestykseen. On muuten illalla paikat hellinä ja sieraimet tukossa.

Hah :D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

Vielä huhtikuussa olin ns. yleismiehenä varastossa. Aika kävi pitkäksi, kun 8h hommat oli tehty jo 3h.. :hyper: Nykyään istun toimistossa ja näppäilen konetta. Vaihtaisin ainoastaan parempi palkkaiseen samanlaiseen duuniin tai lotto voittoon.:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom