Kenellä tylsin työ...

Valio kylmävarasto. Ajat trukilla ympyrää ja hajoot entistä pahemmin joka keikan jälkeen (Y).
Been there. Tosin ei ajeltu trukkia, vaan otettiin vastaan niitä loputtomia fucking maito- ja jugurttiletkoja liukuhihnalta ja kärrättiin niitä muodostelmaan lastausoville.

Tylsää suorittavaa hommaa, ja lämpötila koko ajan jääkaappiluokkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vilkas vuoro luvassa.

Ohjeet oli että älä vaan tee mitään ja kamera kuvaa vieressä mun aherrusta... vähän wtf olo. :lol2:

Itselläkin oli tuossa Nokian orjatyötehtaalla pari päivää sitten maailman pisimmältä tuntuva hiljainen yövuoro, hommat oli lähinnä nostella ~10 muutaman kilon laatikkoa tunnissa metrin matkan ja yön aikana 4-5 lavaa kärrätä 150m pumppukärryllä. Käytännössä koko vuoron työt tekisi alle vartissa. :D Loppuaika vaan palloilua hallissa ja juttelua ihmisten kanssa. Ja kun tuolla ei juuri mitään ylimääräistä edes saa tehdä, välillä pääsee purkamaan ylimääräistä energiaa esim teippaamalla pahvilaatikon! :wtf: Kuitenkaan ei voi kahville istumaan lähteä vaan pitäisi siinä omalla alueella pysyä...
Aika rientää...:dance:
15min jälkeen olin jo aivan aivokuollut...

Minä olen Micro Medialla töissä, ja päivitän tietopankkia.
Etsin netistä yhtiöiden yhteystiedot, isken ne koneeseen ja tarpeentullen soitan kyseiseen firmaan ja kysyn vaikkapa "kuinka monta ihmistä teillä on siellä töissä"... that and much more of the same, JOKA PÄIVÄ 8-16! "Shoot me on the spot"

Itsellä ensimmäinen duuni oli huvipuiston ovella keräämässä lippuja, 8 tuntia päivässä SEISTÄ siinä vesisateessa ja repiä ihmisiltä lippuja, ei tietenkään ollut sateenvarjoa eikä mitään tekemistä. ps. iso kellokin oli suoraan naaman edessä mikä hidasti ajan kulua x määrän.

Ja sitten postinjakajana mikä ei myöskään ollut suurta herkkua.

Meitsi ruuvasi aikoinaan Ikealle pöytiä ja muita huonekaluja. Esikasausta siis eräällä suomalaisella huonekalutehtaalla/sahalla, eipä ollut silloin vielä edes Ikeaa Suomessa. Jonkinverran myös olin lakka/hiomalinjan päässä töissä. Oli kyllä kiva kun tuli vaikkapa 9000kpl erä pöytätilauksia ja jokaiseen piti ruuvata esim. 24 ruuvia kiinni. Vaihtoehtona oli lakata/petsata 9000x4 pöydänjalkaa. Siinä oli muutama päivä ruuvaamista. Iggesund ja Åbo -pöytien rakenne on harvinaisen tuttu :D

Jos TET- jakso tähän luetaan niin ylivoimaisesti tylsin työ oli SubWaylla siinä raflassa
Muuta en tehnyt kuin leikkasin 7 tuntia kurkkuja/tomaatteja/salaattia/sipulia ja vein ne jääkaappiin. Kaikenlisäksi siinä joutu kokoajan seisomaan ja pyörittämään silppuria ja toisella kädellä työntämään vihanneksia silppuriin kyllä jalat oli hellänä tyäpäivän jälkeen..

Oon ollut töissä iltavahtimestarina vanhalla yläasteellani. Hommaan ei kuulu juuri mitään muuta, paitsi ovien avaaminen sählyryhmille, jotka käyttävät liikuntasalia iltaisin. Siinä istut viisi tuntia tyhjän panttina vaksikopissasi, ja lähtiessäsi suljet ovet. Ei kovin haastavaa duunia.

Oon ollut töissä iltavahtimestarina vanhalla yläasteellani. Hommaan ei kuulu juuri mitään muuta, paitsi ovien avaaminen sählyryhmille, jotka käyttävät liikuntasalia iltaisin. Siinä istut viisi tuntia tyhjän panttina vaksikopissasi, ja lähtiessäsi suljet ovet. Ei kovin haastavaa duunia.

"Palkka juoksee, minä en"

Kaiken maailman inventoiminen. Pahin kaikista on Pasilan karttakeskus jossa ei ole yhtään ikkunaa ulos. Siellä sitten olet tunkkaisten karttojen keskellä ja lasket niitä manuaalisesti.

Kesätöissä tein joskus 5000kpl sarjan sellaisia haponkestäviä about 1.5m pitkiä putkia johonka piti sorvata molempiin päihin hitsausviiste. Putki sorviin 5sek sorvaus putki ympäri 5 sek sorvaus ja uudestaan. Toistetaan noin 6 viikkoa :hyvä:

Suolla ajelin 12 tunnin vuoroa toissakesänä. Lähinnä päivät meni siinä että ajan sitä ojien reunustamaan sarkaa imuri traktrorissa kiinni ja kun pääsen saran päähän niin vedän vivusta jotta imuri tyhjentyy ja lähden ajamaan takaisin.

Suoraan,U-käännös,vipu,suoraan,U-käännös, vipu, suoraan, U-kään....
Sallittu suoranopeus taisi olla siinä 2-4 km/h.

Rahkaa tuli syötyä samalla.

Infopisteellä 2viikon kesätyössä. Pienessä kunnassa istua siellä pisteellä 6h päivässä, tosin mitä siinä valittamaan kun aurinko paistaa ja kaverit tulee moikkailee mopoilla et mites menee. Tais muuten 2 asiakasta käydä koko aikana ja oli eka ja viimenen kerta kunnalla töissä :D

Työnimike keräyslavojen lajittelija, palkka 8e, 4kk koeajan jälkeen 8,5e/h. 7-15.30 lajittelet pääasiassa EUR-ja FIN-lavoja, tai ainakin sen kokoisia. Pumpuilla haet tavaraa, joka on n.15 lavan nipuissa. Katsot, että mitkä menee siitä korjaukseen ja mitkä valmiisiin nippuihin, kun pinot tulevat riittävän korkeiksi(19-EUR-lavaa päällekäin, n.3,5m) ne viedään pumppukärryillä riviin siististi. Näin talvella lavat painavat usein varsin mukavasti, koska firmat joilta lavoja haetaan, ovat säilyttäneet niitä ulkona. Pidän itseäni suht hyväkuntoisena, cooper n. 2800m, penkki 125kg, kyykky 150kg jne.. mutta niin vaan selkä ja ranne tulevat todella kipeiksi kun joka päivä lavoja lajittelee sen kahdeksan tuntia. Onko kukaan muu ollut kuormalavojen kierrätykseen erikoistuneessa yrityksessä lajittelijana/korjaajana tai niitä uutena valmistavassa yrityksessä? Ei oo helppoa..

Työ voisi olla periaattessa ihan leppoisaa, mutta kun pomo hiillostaa ja kyttää koko ajan, eikä anna yhtään armoa niin johan vituttaa. Kiitoksen sanaa ei kuulu, vaikka joka päivä menee 400 lavaa lajittelun läpi, vaan johtaja manailee omia mantrojaan ja kertoo miten on saanut ostettua lisää lavaa..:itku:
Kateeksi käy niitä joiden työ on tylsyyteen kuolemista, sitä kyllä oppii arvostamaan tälläisen työn jälkeen, jossa löysäily on mahdotonta. Liukuhihnahommat varmaankin yhtä kuluttavia, joskin eri tavalla. Ja sanottakoon, että tässä työnkuvassa ei ole viihtynyt 2 vuotta kauempaan työntekijää kymmeniin vuosiin. Näin ovat työkaverit sanoneet.

Olen miettinyt samaa, mikä motivoi näitä ihmisiä edes nousemaan sängystä aamulla, ei voi olla minkäänlaista kunnianhimoa jos vuodesta toiseen jaksaa istua jossain linjalla. Olin intin jälkeen vuoden painotalolla töissä jossa yksi työtehtävä oli "stakkeri" eli kone joka pakkaa valmiit lehdet nippuihin. Siinä sitten 8 tuntia päivässä, 7 euron tuntipalkalla nosteli lehtinippuja euro lavoille, ja voi jumalauta että hermot oli koetuksella kun ei päässyt muuta kun kahvitauoilla pois koneen ääreltä. Välillä oli vaan pakko ruveta rikkomaan tavaroita että sai purettua sitä turhautumista. Voin kertoa että euro lava lentää helposti yli 10 metriä kun tarpeeksi vituttaa.

Ehkä se että sitä rahaa pitää jostaan saada? :david:
EDIT: Näitä "tylsiä" töitä riittää kyllä sitten, suuri osa teollisuuden töistä on just sellasia, sahaa, taivuta, toista 2000 kertaa...

Istuin yhden joululoman isossa tehdashallissa yksin (hallissa ei ollut edes valoja) ja kirjoittelin kaksivärisellä näyttöpäättellä asiakastietoja paperilappusista koneelle. Sitä 8 tuntia päivässä. Ei ketään eikä mitään koko aikana missään. Kerran vahingossa painoin jotakin ihmeellistä näppäinyhdistelmää ja tulostin kaikki 15000 osoitetietoa.

Toisella kertaa (samassa hallissa) taittelin ja niittailin pahvilaatikoita viikon. Laatikot siis taiteltiin kokoon ja kulmiin polkaistiin koneella niitit. Paikkaan tuli uus tyyppi, ja pääsin sitten kasaamaan niitä laatikoita lavalle, ja toinen kaveri nitoi. Varsinainen ylennys.

Taisin olla yläasteikäinen tai lukiolainen tuolloin.
hahahah en oo vähään aikaan hajonnu yhtä pahasti, nää on muutenkin ihan mahtavia :D

Itsekin olin kesätöissä (ikinä en enää mene :D) paikallisessa "metalli"firmassa. Työtehtävät olivat 2vkoa, 8h päivät, 6.7e/h palkalla laakereiden mittausta. Laakeri ulos paketista -> putsaus -> mittaus -> laatikkoon ja oikea numero laatikkoon tussilla. Tätä toistui ja toistui, kunnes pöytä oli täynnä ja piti lajitella laakerit laatikoihin. Ruokatunnit 30min ja 2x15min kahvitauko. Oli kyllä tuo työ ihan uskomatonta paskaa, vaikka sitä kesti vain kaksi viikkoa. Meinas oikeasti seota täysin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom