Kenellä tylsin työ...

Muutama vuosi takaperin tuli soitto vuokrafirmasta ja pyydettiin töihin suksivoiteita valmistavaan yritykseen.En siinä vaiheessa erityisemmin kysellyt mitä siellä piti tehdä koska palkka oli kuitenkin kohtalainen ja raha tervetullutta.
Matkustin ensin kaksituntia linja-autolla että pääsin töihin ja mitä sitten tein siellä.Istuin teinipoikien kanssa(olivat työharjoittelijoita) 8 tuntia ja otin pienillä pihdeillä pienen tarran ja liimasin sen voide purkin kylkeen seuraava liimasi toisen tarran.Oli kyllä sellaista hommaa että se oli ensimmäinen ja viimeinen päivä siellä.
Toinen homma mikä ei kauheasti innostanut oli istua 12 tuntia pienessä kopissa ja painaa tasaisin väliajoin yhtä nappia,siellä tuli oltua kokonaisen kesän ajan.
Onneksi tänäpäivänä pystyy vähän valitsemaan minkälaista työtä tekee:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
4 kesää purkittelin maalia. 25 litran isoista pöntöistä piti heittää tinneriä sekaan ja jakaa se joko 10 3,6 3,2 1 0,9 0,8 0,7 0,45 0,3 litran asioihin. Pitemmän päälle kuluttavaa touhua ihan hiljaisessa hallissa kaasunaamari päässä ja päällä suojahaalarit kesähelteillä purkitella sen 8h. Muutenkin liukuhihnatyö tappaa kaikki työhalut jos niitä edes on.:D

Ensimmäisenä työpäivänä odotti jo kesän loppua ja ai jumalauta kun pääsi vikana työpäivänä vetämään kahvia naamaan puoli kaks shellillä ja eroon koko paikasta.:D

Ei ehkä kaikkein tylsin, mutta edellämainittu nappulanpainaminen voi käydä jo duunista ahdistamaan.;)

Taksikuskin homma on kivaa, varsinkin kesäaikaan. Ajelet pirssillä tolpalle, pistät ittesi jonoon ja oikaiset koivet. Odottelet noin puoli tuntia tilausta siinä peukkuja pyöritellen, käyt sitten 10-15 minsan reissun siirtämässä asiakkaan paikasta A paikkaan B, ja palaat tolpalle odottelemaan. Vaihtelunhimoinen voi ajaa toiselle tolpalle pyörittelemään peukkuja. Toista 10-12 tuntia.

Paitsi että duuni on juuri sitä perinteistä "ei lopu ikinä"-sarjaa, bonareita tulee siitä että yleensä kuskattava sokeltaa ympäripäissään vieressä, tai vaihtoehtoisesti menossa bilettämään ja hehkuttaa miten kivaa on kun on kolme viikkoa kesälomaa edessä. Niin ja provikkapalkka tietty, joka kesäpäivänä tietää n. 4e tuntiansioita.

Kesäduuni joku 4-5v sitte kukkakaupassa kastelin kukkia 2viikkoa 6h päivässä...

Äänestän taksikuskin hommaa, varsinkin kesäaikaan. Ajelet pirssillä tolpalle, pistät ittesi jonoon ja oikaiset koivet. Odottelet noin puoli tuntia tilausta siinä peukkuja pyöritellen, käyt sitten 10-15 minsan reissun siirtämässä asiakkaan paikasta A paikkaan B, ja palaat tolpalle odottelemaan. Vaihtelunhimoinen voi ajaa toiselle tolpalle pyörittelemään peukkuja. Toista 10-12 tuntia.

Bonareita tulee siitä, että yleensä kuskattava sokeltaa ympäripäissään vieressä, tai vaihtoehtoisesti menossa bilettämään ja hehkuttaa miten kivaa on kun on kolme viikkoa kesälomaa edessä. Niin ja provikkapalkka tietty, joka kesäpäivänä tietää n. 4e tuntiansioita.

Joo. Kyllä monesti on käyny mielessä, että voiko vitutukseen kuolla. :D

muutama vuosi sitten olin vajaa 1/2 vuotta prosessiteollisuudessa tehtaan eräällä osastolla sähkö/automaatio kunnossapidossa lomittajana, erittäin ammattitaitoa vaativaa ja sitäki enemmän kehittävää.
päivä alkaa 07.00 ja ja 07.15 vedetttiin jo tauluun ensimmäiset viinerit+sumpit, siitä 08.30 netissä pyörimistä jonka jälkeen "aamupalalle", sitten lisää nettiä+sumppia verstaalla aina ruokailuun asti, tunnin ruokatunti jonka jälkeen taas verstaalle kahville+viikon vanha iltasanomat/lehti, tätä "viikon vanhojen huorien" hyväksikäyttöä 13.30 asti ja sitten jälleen sumppia+rähmäpullia, sitten ajeltiin firman autolla suurinpiirtein pillu rinkiä tehtaan alueella ja odoteltiin että voi lähtä valumaan pukukopin kautta kotia :dance:. siis niin saatanan tylsiä ja pitkiä päiviä että ei mitään määrää, valehtelematta ei _lähes_koko aikana tarvinnut koskeakkaan työkaluihin, ellei sitten ollu tarvis meisselillä rapsuttaa korvan taustaa :D. meinas muutaman kerran tulla :zzzz:.

Ensimmäinen kesäni turvesuolla : Keräsin kantoja, kaikki 60cm ja siitä isommat palikat kyytiin. Eli ajat koneen saran alkuun ja laitat viiden metrin matkalta kannot kyytiin, menet koneeseen ja ajat viisi metriä ja sama homma uudelleen ja sarkaa vielä jälellä 700m. Kun olet kerännyt saran kaikki kannot ajat seuraavalle saralle ja sama uudelleen. Samaa koko vitun kesä(3kk = 90pv joista vapaita 10pv) jollain 6 euron palkalla ja sai tehdä niin pitkää päivää, kuin vain halusi. Laskin kesän lopulla kaikki tunnit koko kesältä ja jaoin tehdyillä työpäivillä, keskimääräinen päivän pituus oli 15.8h:D. Eniten vitutti, kun et voinut polttaa samalla, oli myös enemmän, kuin helvetin kuuma ja vitusti paarmoja:dance:. Sanon vaan oman kokemuksen pohjalta, että nyky-yhteiskunnan kasvattamat 15-vuotiaat olisivat aika monet vain jättäneet leikin kesken ja menneet helpompaan työhön, ei välttämättä kaikki, mutta suurin osa. Onneksi nykyään jo tuntee oman arvonsa ja saa sen edellyttämää palkkaa koneen ajusta.

Itse nostelin yhdessä muuttofirmassa muuttolaatikoita hihnalle joka rullasi pesukoneeseen. Laatikko meni pesukoneen läpi ja toisessa päässä toinen jannu nosti sen pois ja pinosi lavalle. Pestiin muistaakseni lähemmäs 10 000 laatikkoa päivässä. En ole ikinä tehnyt mitään niin tylsää ja hajottavaa. Kesän aikana pestiin äkkiä laskettuna n. 500 000 muuttolaatikkoa. Kesän kohokohta oli kun se perkeleen pesukone meni hajalle. Forkut ja olkapäät kyllä vahvistu sinä kesänä.

Tuota muuten kannattaa kokeilla ilman hanskoja ja märällä ilmalla. Voipi illalla sanoa että on kädet aika kuivahkot...

Jepjep..

11 tuntia pakkasessa autossa väijyssä yhden residenssin pihassa ja auton radio paskana. Eipä ollut tuohon aikaan taskusoittimia...

Kahvitemaristakaan ei ollut seuraa kuin toviksi...

Oon ollut gallerianvahtina.
Istuin tuolilla ja odotin, jos joku tulee (viikossa kävi ehkä kerran joku hyvällä tuurilla)
Piti vahtia ettei kukaan varasta teoksia.Työpaikallani ei ollut jääkaappia eikä mikroa,
eikä sieltä voinut poistua. Melkoisen yksipuolista oli siis ruokapuoli ja olin kaikenlisäksi osallistumassa kisaan, jota varten piti pudottaa painoa., eli karkit ja herkut eivät olleet sallittuja parantamaan päivääni. En myöskään tuolloin ollut kovin innostunut kirjallisuudesta, joten pääasiassa vaan istuin ja tuijottelin, laskin katossa olevia ruuveja, levyjä, tiilejä ja tutkiskelin gallerian mainosta :hyper:

Istuin tuolilla ja odotin, jos joku tulee (viikossa kävi ehkä kerran joku hyvällä tuurilla)
Piti vahtia ettei kukaan varasta teoksia.Työpaikallani ei ollut jääkaappia eikä mikroa,
eikä sieltä voinut poistua. Melkoisen yksipuolista oli siis ruokapuoli ja olin kaikenlisäksi osallistumassa kisaan, jota varten piti pudottaa painoa., eli karkit ja herkut eivät olleet sallittuja parantamaan päivääni. En myöskään tuolloin ollut kovin innostunut kirjallisuudesta, joten pääasiassa vaan istuin ja tuijottelin, laskin katossa olevia ruuveja, levyjä, tiilejä ja tutkiskelin gallerian mainosta :hyper:

toihan olis mun makuun aivan ihanne työ:D

Ihan tajuttoman hajottavaa. Kuinka kauan olit tuolla? Loppuiko työsuhde vai jouduitko mielisairaalaan?

Toihan ois aivan mahtava jos kerta saa lukeakin. Ymmärrän tosin hajotuksen jos ei lukeminen ole lähellä sydäntä.

Toihan ois aivan mahtava jos kerta saa lukeakin. Ymmärrän tosin hajotuksen jos ei lukeminen ole lähellä sydäntä.
Täälläpäin näitä samanlaisia taidenäyttelyn valvojan hommia on kaupungin nakkeina kesätyöntekijöille. Pesti kestää 2vk ja takaa varmasti ykkösluokan vitutuksen huonon palkan saattelemana. Kaverikin oli tuollaisessa hommassa, niin ei siellä mitää voinut tehdä, koska tosiaan edes tietokonetta ei ollut eikä ketään noissa oikein käy kauniina kesäpäivinä. Kuulemma suurin työ oli katsoa, että ihmiset palauttavat jonkin teoksen arvontalipukkeen oikeaan lootaan. Tuollaisessa hommassa olis kyllä just hyvä lukee esim. syksyn yo-kirjotuksiin.

Keräilyduuni eräässä suuressa varastossa. Em. työ on kyllä niin rasittavaa paskaa, että mietityttää, miten jotkin ihmiset voivat tehdä tuollaista duunia vuodesta toiseen. Pienellä suoriteosuudella ihmiset saadaan ajamaan niillä vitun roclillaan tuhatta ja sataa keräilykäytävillä. Sitten kaikki mahdolliset taukokeskustelutkin liittyvät yleensä juuri omalla tehoprosentilla leuhkimiseen. Ja sitten vielä pahin Talkman(sellainen puhekeräysluurijärjestelmähässäkkä). Sen kanssa, kun puhut yksiksesi koko päivän, niin sanotaanko näin, että ei se nyt ole välttämättä ihan kaikista terveellisintä :)

Sitten on juuri se ongelma, että tuollaisissa paikoissa työskentelevät ihmiset ovat yleensä juuri niitä vihaisia amiksia tai muuten vain henkisesti "korsolaisia".

Hahaa, täälläpä minä olen tämän kesän duunissa. Ei tarvitse uudestaa mennä/tulla. Alkaa kieltämättä pikku-ukko pään sisällä(kyllä, minulla on pikku-ukko päässä) sekoamaan, kun sille tietokone/mikropuhe-muijalle höpöttelee koko päivän.

edit.

Niin, pari kesää sitten lapioin mätää kalaa roskikseen erään kalasataman tukussa :) Ei välttämättä tylsää, jos sattuu omaamaan erinomaisen mielukuvituksen(kuvittelee itsensä vaikka Karibialle aurinkoa ottamaan) ja kärsimään haju-aistin puutteesta.

edit.edit.

Itselle muistuu tylsähkö duuni joitakin vuosia sitten. Olin kirjapainossa kesähommissa liukuhihnalla. Lehtien väliin piti laittaa liitteitä (shampoo/saippuanäytteitä yms). Niitä sitten laitettiin liukuhihnan keskellä olevalle syöttäjälle noin 20 kerrallaan. Odotettiin 5 sekuntia ja uutta satsia perään. Haastavaa ja mielenkiintoista. Onneksi kone meni välillä nalkkiin niin tuli vähän vaihtelua hommaan kun sai ihmetellä koneenkäyttäjän korjausoperaatioita ja vittu-huutoja.

Tätäkin oon tehnyt, sillä erotuksella, että pistin noin satametrisellä liukuhihnalla mainoskirjeitä syöttölaitteeseen, jonka sain parhaillaan jumiin kahden minuutin välein. Olette todennäköisesti saaneet suurin osa meikäläiseltä jonkin näköisen turhan ja tarpeettoman kirjeen, jossa kerrottiin mahdollisuudestanne voittaa jokin täysin turhanpäiväinen palkinto edes kilpailuun osallistumatta tai lehteä/kanavapakettia/etc tilaamatta. Ehdottomasti tylsin kesäduunini. Palakoon helvetissä koko paikka.

Taksikuskin homma on kivaa, varsinkin kesäaikaan. Ajelet pirssillä tolpalle, pistät ittesi jonoon ja oikaiset koivet. Odottelet noin puoli tuntia tilausta siinä peukkuja pyöritellen, käyt sitten 10-15 minsan reissun siirtämässä asiakkaan paikasta A paikkaan B, ja palaat tolpalle odottelemaan. Vaihtelunhimoinen voi ajaa toiselle tolpalle pyörittelemään peukkuja. Toista 10-12 tuntia.

Paitsi että duuni on juuri sitä perinteistä "ei lopu ikinä"-sarjaa, bonareita tulee siitä että yleensä kuskattava sokeltaa ympäripäissään vieressä, tai vaihtoehtoisesti menossa bilettämään ja hehkuttaa miten kivaa on kun on kolme viikkoa kesälomaa edessä. Niin ja provikkapalkka tietty, joka kesäpäivänä tietää n. 4e tuntiansioita.

Niin, tai homma voi olla JOPA heinäkuussa sellainen, että aamulla viet kerhoilaiset koululle, meet aamukahville kaverin kanssa ja sitten alkaakin omien asiakkaiden menojen hoito, kuntoutuksiin, töihin, kauppaan yms. Neljän aikaan heität kerholaiset kotiin ja ehkä(jos tarvii) heität vielä parit asiakkaat ja lähet himaan ja kas, olet ajanut 9-10 tuntia n. 15 e tuntipalkalla, kyllä on hirveetä hommaa...

Jos ajat nepparia, niin sitten toi sun kuvailema päivä on varmastikin totuudenmukainen näin heinäkuun aikaan. Ite en ikinä lähtis ajaa nepparia, mut onhan se hienoo ku saa mersulla ajaa...:piis:

Olin kahtena kesänä kesätöissä moisessa. Melkosta paskaa. :lol2:

Kouluja käymällä työn haastavuus edelleen samalla tasolla, mutta nyt tässä on töllö ja 15 tietokonetta viihdyttämässä. Niin ja näyttelyesineiden sijaan joku tuollanen iso heuristinen laite joka keksii aina yön pimeinä tunteina tekemistä...

Koulun jälkeen ja lomat duunissa metallifirmassa. Trukinperiin tuleviin maalevyihin hakata sarjanumeroita moskalla ja numerokiilalla.
Aika kypsyttävää hommaa ku sitä viikon tekee 8 tuntia päivässä :urjo:. ton jälkeen niitä ei tarvinnukka muutamaan kuukauteen nakutella ja sai mukavempaa hommaa :D

3...8...4...1 nostaa levy valmiitten levyjen joukkoon trukkilavalle, ja toiselta lavalta uusi levy ja
3...8...4...2
3...8...4...3

kypsää hommaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom