Kenellä tylsin työ...

Ehkä se että sitä rahaa pitää jostaan saada? :david:

Aina voi vaihtaa työpaikkaa koska tuskin se raha motivoi hirveen paljon noissa duuneissa. Monet ihmiset yksinkertaisesti turtuu ja alentuu siihen paskaan. Tuollainen linjatyö syö varmaan myös itsetuntoa eikä muutaman vuoden jälkeen enää uskalleta edes hakea uutta työtä kun ei omasta mielestä osata mitään muuta. Minusta ei ainakaan löydy sellasia masokistisia piirteitä että jaksaisin kiduttaa itseni vuodesta toiseen jossain monotoonisessa paskaduunissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikanaan olin teininä Niemellä pesemässä muuttolaatikoita. Piti heitellä laatikkoa hihnalle joka vei laatikot pesukoneeseen. Toisessa päässä kaveri otti laatikoita hihnalta ja pisti lavalle pinoon. Päivässä pestiin tuhansia laatikoita. Tätä samaa kesäkuusta elokuun alkuun. Ennen pesukonetta tuota samaa tehtiin kuulemma rätin kanssa :D

Aina voi vaihtaa työpaikkaa koska tuskin se raha motivoi hirveen paljon noissa duuneissa. Monet ihmiset yksinkertaisesti turtuu ja alentuu siihen paskaan. Tuollainen linjatyö syö varmaan myös itsetuntoa eikä muutaman vuoden jälkeen enää uskalleta edes hakea uutta työtä kun ei omasta mielestä osata mitään muuta. Minusta ei ainakaan löydy sellasia masokistisia piirteitä että jaksaisin kiduttaa itseni vuodesta toiseen jossain monotoonisessa paskaduunissa.

Totta kai voi vaihtaa työpaikkaa, mutta välttämättä ei aina mitään parempaa hommaa oo tarjolla.

Ja mikäs noissa "istu tässä 8 tuntia ja paina nappia" hommissa motivoi jos ei se raha(vaikka pienikin summa)?

Oon ollut töissä iltavahtimestarina vanhalla yläasteellani. Hommaan ei kuulu juuri mitään muuta, paitsi ovien avaaminen sählyryhmille, jotka käyttävät liikuntasalia iltaisin. Siinä istut viisi tuntia tyhjän panttina vaksikopissasi, ja lähtiessäsi suljet ovet. Ei kovin haastavaa duunia.
Täähän on huippu, ainakin opiskelija ottaa läppärin ja tekee kouluhommia samalla. Tai sitte hommaa mokkulan ja pelaa pokeria ja siitä jopa maksetaan :)
Paljon mieluummin tuollainen työ, kuin joku monotoninen itseään toistava työ. Esim testaushommat elektroniikkafirmassa, testaat kortin painamalla eri nappeja yhteensä 5-10 kertaa, homma ohi viimestään muutamassa minuutissa. Sitten toista sama esim 200 kertaa. Seuraavana päivänä voit sitten tuudittautua ehkä hieman eri järjestykseen toisella kortilla :dance: Kaks viikkoa olin tuossa, sitte pääs onneksi korjauspuolelle, joka olikin yhtä juhlaa..

Aika pitkälle riippuu siitä, saako töissä olla mp3-soitin ja onko taipuvainen jonkinlaisen tuumiskeluun. Olen noin kuukauden elämästäni istuttanut taimia joka helvetin päivä vähintään 8 tuntia, ei tullut tylsää kun oman pään sisällä on niin kova kuhina. Joskus on ihan hyvä tehdä sellaisia duuneja, joissa ei tarvitse ajatella yhtään mitään. Rohkenen kuitenkin epäillä, että niillä jotka näitä tekevät 20 vuotta putkeen on taustalla yleensä lähinnä se, että ei haluta mitään vastuuta eikä mitään sellaista, mitä ajattelisi vielä kotona. Mitä enemmän oma persoona ja omat päätökset ovat mukana töissä sitä enemmän niillä on vaara hiipiä kotiin mukaan, vaikka vain ajatuksissa. Toisilla ei ole sen vertaa paineensietokykyä, että pitäisi itsenäisesti päättää painanko punaista nappia vai sinistä. Kovin suuret rahat noissa tuskin pyörivät.

Toisaalta mielestäni on ihan luonnollista, että esimerkiksi opiskeluaikoina voi tehdä paskempiakin hommia pienestäkin rahasta, että saa edes jotain. Itselläni kävi onneksi tuuri, vaikka olen varmaan satoja tunteja copypastennut ja mapittanutkin.

Toisaalta mielestäni on ihan luonnollista, että esimerkiksi opiskeluaikoina voi tehdä paskempiakin hommia pienestäkin rahasta, että saa edes jotain. Itselläni kävi onneksi tuuri, vaikka olen varmaan satoja tunteja copypastennut ja mapittanutkin.

Mulle olisi ihan unelma tehdä tässä koulun ohella jotain "paina nappia 10 minuutin välein"-duunia, missä ei tarvitsisi ajatella paljon mitään. Koulussa joutuu ajattelemaan ihan liikaa, joten olisi ihanaa jos aivojen nollaamisesta koulun jälkeen vielä maksettaisiinkin :D Nykyinen (tai entinen, oon saikkuillut niin kauan) duuni oli niin pirun raskasta, kun koulupäivän jälkeen joutui vielä duunissakin miettimään hirveästi ja olemaan skarppina kun asiakkaita lappasi sisään...

Itselle ainakin tuo "työ", mitä tein vain 2vkoa oli henkisesti helvetin raskasta. Ennemmin olisin rahattomana, tekemättä mitään kuin tollaista työtä tollasella palkalla. Minusta ei ainakaan tuollaiseen hommaan ole, eikä toivottavasti vastaavaa tarvitse enää ikinä tehdä.

Yhdessä leipomossa käydessäni näin kuin siellä tehtiin voipullia. Liukuhihnan loppupäässä seison kaksi henkilöä joista ensimmäinen painoi sormella pullaan reiän ja toinen ruuttasi tavaraa reikään :hyvä: Eivät siis tehneet mitään muuta kuin tuon.

Tuota kuin tekisi muutaman vuoden 8 tuntia päivässä niin luulisi olevan henkisesti aika loppu. Ainoa vaihtelu tulisi siitä millä sormella haluaa reiän painaa :D

Aika pitkälle riippuu siitä, saako töissä olla mp3-soitin ja onko taipuvainen jonkinlaisen tuumiskeluun.

Juuri näin. Viime kesänä jouduin Islannissa ollessani jonnekin tuppukylään jonnekkin syvälle kalatehtaan uumeniin eristämään ilmastointiputkia eristevillalla, paskalla palkalla ja mitä nyt mesta haisi muutenkin ammoniakille ja kalalle. Vaan ihmeen hyvin niistäkin 11 h päivistä selvisi kun oli kuulosuojaimet joissa oli radio:dance: Lisäksi se oli jo aikamoista palikkahommaa että siinä pystyi pitkiä aikojakin tuumimaan ja pohtimaan aivan erilaisia asioita kuin sitä itse työntekoa.

Nuorempana olin tehtaalla töissä pari kk hihnan päässä, josta putkahteli eri mittaisia puupalikoita. Näitä palikoita sitten lappailit kuin Tetriksessä ikään oikeisiin pinoihin oikein päin. Onneksi välillä pääsi siivoushommiin, niin pysyi jotenkin järjissään.

Meikä oikeestaa tykkäis sellasesta työstä mis ei paljoo työtä ois (niinku joku sano et oli info pisteel) mutta olisi tietokone + netti siinä aina sille ajalle kuin ei olisi tekemistä...

Surffailisin aina tällöin sherdogis, pakkiksel, t luolas, naurunappulassa ja ties missä :hyper:

Siis ei kuitenkaan niin että työ olisi koneella olemista (koodaaja/toimistotyö) vaan että se olisi siinä niille ajoille millon ei olisi tekemistä...

Vaan tällasta nyt tuskin on olemassakaan :D Ois se liian hieno juttu kyllä.

Mutta joo, mitä pitäisin huonona ois tosiaan tällanen napin painaminen vähän väliä ILMAN mitään koneita/lehtiä/musiikkia :/ Ei sitä vois kestää

Meikä oikeestaa tykkäis sellasesta työstä mis ei paljoo työtä ois (Siis ei kuitenkaan niin että työ olisi koneella olemista (koodaaja/toimistotyö) vaan että se olisi siinä niille ajoille millon ei olisi tekemistä...

Vaan tällasta nyt tuskin on olemassakaan

Oon ollut tälaisessa työssä. Työ oli sairaalaan vahtimestarin työ ja ilman liioittelua voin sanoa että 8h päivästä jotain tekemistä oli korkeintaan 2h. Toki oli niitä kiirepäiviä kun ei ehtinyt istua koneella kun jonkun 3-4 tuntia;). Aika monet leffat tuli kateltua, netissä surfailtua, aurinkoa otettua, nukuttua ja lueskeltuakin. Ihan jees homma ja palkkakin oli hyvä suhteutettuna tehtyyn työn määrään. Pitemmän päälle kuitenkin melkosen tylsää duunia ja kaipa sitä joskus haluaa jotain haasteita.

Oon ollut tälaisessa työssä. Työ oli sairaalaan vahtimestarin työ ja ilman liioittelua voin sanoa että 8h päivästä jotain tekemistä oli korkeintaan 2h. Toki oli niitä kiirepäiviä kun ei ehtinyt istua koneella kun jonkun 3-4 tuntia;). Aika monet leffat tuli kateltua, netissä surfailtua, aurinkoa otettua, nukuttua ja lueskeltuakin. Ihan jees homma ja palkkakin oli hyvä suhteutettuna tehtyyn työn määrään. Pitemmän päälle kuitenkin melkosen tylsää duunia ja kaipa sitä joskus haluaa jotain haasteita.

Ihanko oikeesti? =o

Mulle oikeesti tommonen ois helvetin hienoa :) Ku viihdyn koneella erittäin hyvin, oon monta kertaa ollu jopa +24h koneella putkeen (jos ei lasketa suihkua/ruokaa/vessaa) :P

Keräilyduuni eräässä suuressa varastossa. Em. työ on kyllä niin rasittavaa paskaa, että mietityttää, miten jotkin ihmiset voivat tehdä tuollaista duunia vuodesta toiseen. Pienellä suoriteosuudella ihmiset saadaan ajamaan niillä vitun roclillaan tuhatta ja sataa keräilykäytävillä. Sitten kaikki mahdolliset taukokeskustelutkin liittyvät yleensä juuri omalla tehoprosentilla leuhkimiseen. Ja sitten vielä pahin Talkman(sellainen puhekeräysluurijärjestelmähässäkkä). Sen kanssa, kun puhut yksiksesi koko päivän, niin sanotaanko näin, että ei se nyt ole välttämättä ihan kaikista terveellisintä :)

Sitten on juuri se ongelma, että tuollaisissa paikoissa työskentelevät ihmiset ovat yleensä juuri niitä vihaisia amiksia tai muuten vain henkisesti "korsolaisia".

Et ole varmastikaan tehnyt koskaan OIKEASTI tylsää duunia?
Tiedän tasan tarkkaan missä olet ollut töissä, Inex partners, eikö? Itse olin siellä aikaan jolloin ei ollut kuulokkeita vielä päässä, ja sai kuunnella musiikkia jne samalla kun teki töitä. Löysin paljon hyviä puolia, mm. työkavereita oli niin paljon ettäaina löytyi kaikille se kaveri, jos joku vitutti niin sitten kaasutat pois paikalta. Ja keikat on aina erilaisia, en musita oisko koskaan tullut kahta samanlaista keräyslistaa. Eli jokainen keikka uniikki :D. Tottakai kaikessta tylee tylsää kun tarpeeksi kauan tekee selvähän se.
Ite olin vuoden, ja viimeiset ouoli vuotta paahdoin ylitöitä niin, että kkdessa oli pari päivää vapaata ja selkä huusi armoa. Mutta hyvät hillot se toi enkä muistele paikkaa mitenkään pahalla.

Onhan tämmönen

Meikä oikeestaa tykkäis sellasesta työstä mis ei paljoo työtä ois (niinku joku sano et oli info pisteel) mutta olisi tietokone + netti siinä aina sille ajalle kuin ei olisi tekemistä...

Surffailisin aina tällöin sherdogis, pakkiksel, t luolas, naurunappulassa ja ties missä :hyper:

Siis ei kuitenkaan niin että työ olisi koneella olemista (koodaaja/toimistotyö) vaan että se olisi siinä niille ajoille millon ei olisi tekemistä...

Vaan tällasta nyt tuskin on olemassakaan :D Ois se liian hieno juttu kyllä.

Mutta joo, mitä pitäisin huonona ois tosiaan tällanen napin painaminen vähän väliä ILMAN mitään koneita/lehtiä/musiikkia :/ Ei sitä vois kestää

tervetuloa puolustusvoimiin töihin, nyt sitä ollaan päivystelty bunkkerissa koko viikko tekemättä yhtään mitään. Jos on koko helvetin viikon ja istuu netissä niin kyllä tää alkaa pikkuhiljaa kypsyttään. Onneks ens viikolla pääsee pois :rock:

Tylsin työ on satavarmasti Lohjan poliisilla:rolleyes:

Lohjan poliisilla ollut aikanaan sen verran tylsää, että niiden on ilman syytä täytynyt tunkeutua mun äidin asuntoon alakerran oven kautta, josta suora kulku systerin huoneeseen.. :D

Pakko nyt raapustaa oma työnkuva tänne;
Työkseni ajelen laserlevyleikkuria eli käytännössä valitsen ohjelman, syötän levyä koneen takaa sisään, otan leikatut kappaleet prosessin jälkeen ulos ja ladon lavoille. Työaika on jatkuva yövuoro (omasta tahdosta, valittavana ilta tai yö), eli 21:00 koneet käyntiin ja 7:00 kotia kohti (4x10h viikko, myöskin omasta tahdosta). Parhaimmillaan (vai pahimmillaan?) työ on sitä, että yhden levyn palottelu kestää 8 tuntia ja tyhjääminen yhteensä noin 60 minuuttia. Luojan kiitos äänieristetyssä kopissa on käytettävänä tietokone ja netti aivan vapaasti. Toisaalta riemurasia ja killsometime on todella nopeaa koluttu läpi _kokonaan_. Työn "hienoin" puoli on se, että olen yksin koko hallissa, pelkkä laserpuoli valaistuna. Olen saattanut syyllistyä yksinäisiin laulu- ja lihaskuntoharjoitteluihin, ilmakitaran ja ilmarumpujen soittamisiin kerran jos toisenkin, kesken työvuoron. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom