Kenellä heikoimmat koivet

DOMS man sanoi:
Kuka myöntää käyneensä vuosia salilla, mutta silti omaavansa heikot jalat ja surkeat kyykkytulokset.

Itse olen vuosia treenannut epäsäännöllisesti, mutta nyt viime syksystä asti säännöllisesti 4 kertaa viikossa 4-jakoisella ohjelmalla.

Jalkatreenejä, etenkään kyykkyä on vaan henkisesti kovin vaikea saada nousujohteisiksi. Tälläkin viikolla tein kyykkysarjaa niinkin avuttomalla painolla kuin 75 kg eikä sitäkään tahdo viitsiä tehdä puhtaasti vaikka voima riittäisikin.

Penkistä sain sentään puhtaalla tekniikalla 10 x 77,5 kg
ja mavesta 10 x 100 kg, jotka ovat jo suhteessa paljon paremmat vaikka heikot nekin.

On se hienoa, että on muitakin heikkokoipisia maailmassa. Ite tuossa huomasin, et kun rupesin treenaamaan mavea kunnolla, niin kyykkytulokset lähti itestään nousuun vaikken jalkoja ollutkaan tehnyt moneen kuukauteen. Kyykyssä sain viime sunnuntaina yllätyksekseni kympin niillä painoilla, joilla ennen meni ykkönen (eli mahtavat 70kg) ja vielä jäi puhtia muihinkin liikkeisiin. Jalat on tosin vieläkin aika tukossa vaikka nyt on tiistaiyö... no pain no gain!

Mulla on taas jalkojen voimapuoli kunnossa, mutta ovat kuivan näköiset. Polvet alkaa kuntoutumaan ja en kyykkysarjoja niin montaa mitä jaksaisin, vaan jätän pari viimeistä tekemättä varmuuden vuoksi. Aluksi teen kaikki yksinkertaisemmat liikkeet, joissa ei loukkaantumisriski niin kova. Sitten teen jalkaprässissä ennen kyykkäystä pari sarjaa 15x200kg ja sitten teen kyykkäystä kerran 10x80kg ja kaksi kertaa 10x100kg. Voimaa tuntuu olevan, mutta jos laitan isommat painot kipu on vielä kovaa. Kuitenkin vähitellen saa lisätä sarjapainoja. Ykkösiä en koeta ennen kun tuntuu terveeltä ja maastavedon aika koittaa silloin. Ehkä kahden kuukauden päästä, jos ei mitään tapahdu.

Kyykky 150kg
Mave 150kg
Penkki 100kg

Kyykkyyn pitäis saada lisää kestävyysvoimaa. 100kg menee kasi sillee et tiukkaa tekee, mut 150 saa kuitenkin taas tiukan ykkösen.

Pitää varmaan käydä tekee pienillä painoilla pitkiä sarjoja. :(

Mukavaa huomata, et ei ole yksin "pienien" jalkojen kanssa. Meikäläiselläkin noi jalkojen koko on suhteellisen pieni yläkroppaan verrattuna. Syy siihen löytyy nuorempana PENKKI ja HAUIS pelleilyn jättäminä tuloksina. Alakroppa vain jäi aina turhana treenaamatta.. :(

Jos pitää tulosta heittää kyykyssä, niin taitanee 100kg olla aika maksimi. Salille tästä lähden pumppia ottamaan ja "ehkä" kokeilen ykköstä.. joten se on moro!

:offtopic: Joo riittääkö jalkapäivälle kyykky, pohkeet (seisten kakkosnelosen päältä, tanko niskantakana), MVSJ. Ajattelin vaan että pitäiskö ottaa vielä hack-kyykky, ei vaan tekniikka meinaa löytyä, kun takko osuu pohkeisiin, reisiin ja perseeseen.

Joo ja sitte vielä 50kg 15 toistoa menee kyykystä, että heikko on mutta....... :itku:

Net Virgin sanoi:
2001 leikattiin toinen polvi ja nyt viime syksynä toinen. Kyykkytulos tällä hetkellä n. oma paino. :lol2:

Täältä tullaan vielä. :evil:
Talvella tähystettiin toinen polvi. Nyt en pääse edes kyykkyyn ilman painojakaan. En tiedä oliko sitä ennenkään kovin vahvat jalat. Ennen leikkausta sain 3x8 100 kg:lla kyykyssä (ei syväkyykkyjä, kun lumpiot ei kestä). Ja penkissä saan ehkä 3x8 77,5 kg:llä. Koon puolesta jalat on kyllä ollu aina ylävartaloon nähden pienemmät, koska olin monta vuotta enemmän tai vähemmän rinta-hauis -pelle.

Valitettavasti kuulun myös heikkojalkaisten kastiin.
Kyykkytulokset jää selvästi penkkituloksista johtuen huonosta selästä, huonoista polvista ja sitä kautta huonosta jalkatreenimotivaatiosta.
Massaa reisissä on muttei voimaa :wall:

yajo sanoi:
Kokeilinpa tänään kyykkyä. Tangon päissä oli hurjat 10 kilon levypainot, eli yhteensä painoa oli 40kg. Tolla tein ehkä jotain 5 toistoa ja se oli sellasta rimpuilua että voi :david:

Prässissä saan jollain 130kg:lla n. 6 toistoa. Kyykkytekniikka kusee varmaan aika pahasti.

Aika linjassahan tuo kyykky versus prässi on. Kyykkyä vaan joka jalkatreenissä, niin alkaa se tekniikka paraneen ja painotkin muuttumaan poispäin jasper pääkkösestä.

Ilmottaudun kans. Polvet syynä täälläkin. Penkki on yli tuplat kyykkytuloksesta. Menee seitsemässä muussa jalkaliikkeessä sarjapainot yli kyykkypainojen. Pari vuotta sitten testasin tosissaan kirosana1 ja kirosana2 liikettä, kokeilu jäi siihen kun tuli vain 3 cm reiteen ympärysmittaa 4 kuukaudessa.

Yksi syy saattaa heikkoon kyykkyyn olla se, ettei vartalon (olkapäät, selkä, pakarat, oikeastaan koko jalat) venyvyys riitä. Vartalo nimittäin laittaa tällöin kyykätessä stopin liikkeelle, ettei mikään osa vaurioidu. Koko liike saattaa tällöin tuntua epämääräiseltä ja vastenmieliseltä.

Minulla selkäleikkauksen jälkeen kyykky lähti nopeasti nousuun säännöllisen venyttelyn avulla hinkattuani ensin satoja toistoja pienillä painoilla. Kun sitten myöhemmin typeryyttäni lopetin venyttelyn enkä tehnyt kyykkyä vähään aikaan, kyykkytulos putosi kymmeniä kiloja, vaikka kaikista muista liikkeistä päätellen voimataso oli vähintään entisellään (jalkaprässissä sarjapaino oli vajaa 400kg.).

Mielenkiintoinen huomio oli myös se, että vaikka tavallinen (taka)kyykky heikentyi, pysyi etukyykky ja boxikyykky kuitenkin suht' samoina. Meikäläisellä jänkäsivät vastaan erityisesti takareidet.

On se kummallista.

abine sanoi:
:offtopic: Joo riittääkö jalkapäivälle kyykky, pohkeet (seisten kakkosnelosen päältä, tanko niskantakana), MVSJ. Ajattelin vaan että pitäiskö ottaa vielä hack-kyykky, ei vaan tekniikka meinaa löytyä, kun takko osuu pohkeisiin, reisiin ja perseeseen.

Joo ja sitte vielä 50kg 15 toistoa menee kyykystä, että heikko on mutta....... :itku:

Itelleni ainakin riittää vallan mainiosti kun tekee ensin kyykyssä pari kolme sarjaa, sitten etu- ja takareidet koneessa ja päätteeksi pohkeet kakkosnelosen päällä seisten smithissä. Jalat on aina sen jälkeen aika hellänä muutaman päivän.

Huonojalkainen sanoi:
Loistava kysymys. On näköjään vielä huonompijalkaisia kuin minä. Ekstralisäkysymyksenä vielä, kuinka monelle jalkoihin ei tunnu kertyvän massaa, vaikka tulokset vähän nousisivatkin.

mulla on näin ollut aina,ei tahdo jalat kasvaa vaikka tulokset nousee.mistä lie johtuu.joku sano kerran et se ehkä johtus siitä et jalat saa muutenkin koko ajan pientä rasitusta kävellessä, joten sen takia ei liikkeet tahdo jalkoihin tehota.

Itselläni on jalkalihakset suhteessa kohtuulliset käsivoimiin verrattuna. Tällä hetkellä menee:

Penkki 67,5
MaVe 100
Kyykky 100

Huvittavaa tuossa on, että kyykky ja maastaveto on samoissa lukemissa, ja kyykyn maksimissa tuntui jopa olevan vielä hieman varaa.

Mulla tuntuu toi kyykkyosasto toimivan ihan mukavasti. Oikeastaan kyykky on suhteessa ehdottomasti paras liike tuloksellisesti. Vasta hieman yli kahden kuukauden jalkatreenillä kyykky 120kg ja sarjoja teen 8*100kg.
Vielä ei osaa sanoa, että tuleeko näihin räpylöihin kokoa voiman lisäksi, mutta toivotaan.

Pyrin melkein aina tekemään kyykky sarjat niin, että painoa nostetaan joka sarjaan lisää. Kyykky treenin viimeinen sarja 4x150kg. Maksimista ei ole tietoa , kun en ole koskaan kokeillut.

Mulla on ollut aina ongelmana jalkojen treenaus. Olen tehnyt sitä kyllä säännöllisesti, mutta kyykkytulos on reilusti muita jäljessä, ainakin suhteessa. Harrastan kyllä aerobista liikuntaa runsaasti, joka heikentää paljon kehitystä. Oon treenannut tosissaan n.3 vuotta. Oon 26v 183cm 85kg (naturaali paino). Painoin 3 vuotta sitten vain 64kg.

Naturaali tuloksia: penkki 140kg, mave 210kg ja kyykkä n.130kg.

Itselläni ainakin n. 15 kg suurempi vastus kyykyssä kun penkissä...

Penkkitulokseni taas on niin surkea etten kehtaa sitä täällä edes paljastaa... :P

Hohohooo... harvinaisen lohduttava threadi!!!!!!! Minuakin heikompia on!!! En ole edes minkään sortin voimailija, tai podari, vaan juoksija. Joten kaikkien jotka kyykkää vähemmän tulee hävetä ikuisesti!!! Niin vähän tulee kyykkyä tehtyä. Enkat joku 3x105kg :evil: :down:

Back
Ylös Bottom