Kellään kokemuksia tästä laitteesta? (Prässi)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Lähestyy muutto tuossa reilun kuukauden päästä ja olen elätellyt toivetta, että saisin uuteen kämppään hankittua kunnon prässin. Saisi ehkä sitten uutta intoa jalkatreeniinkin...

Jos kuitenkin käy niin, että punttihuoneeseen ei sovi haluamani malli, niin mietin kakkosvaihtoehtoa. Onkos kellään kokemuksia tämmöisestä "pystyprässistä" vai mikä tuo lienee nimeltään?

Mitäs selkä tykkää tuosta? Asento näyttää vähän oudolta ja kun alaselkäni ei ole niitä vahvimpia, niin vähän pelottaa...

Sen verran heikko kaveri olen, että ei tarvi kovin ihmeellisiä romuja lastata, että asialliset treenit saisin aikaiseksi. (nuo painotapit näyttävät vähän säälittäviltä) Joutaa sitten pudottamaan palautuksia ja/tai lisätä frekvenssiä, jos painokapasiteetti alkaa tulla vastaan. Mutta tässä vaiheessa en tuota katso ongelmaksi...

Halpahan tuo ainakin olisi, verrattuna siihen ykkösvaihtoehtooni.

Kokemuksia? Negatiivisia? Positiivisia?

Liitteet

• prässi.webp
    prässi.webp
    17 KB · Katsottu: 928
Jokunen vuosi sitten omalla salillani oli saman periaatteen mukainen prässi, tosin isompi kokonaisuus. Periaate oli kuitenkin sama, eli oltiin selällään ja työnnettiin ylöspäin suoraan. Itse en tykännyt asennosta, koska tiukempien sarjojen aikana päähän kohdistu mulla ainakin aika kova paine :curs: , tunne oli selkeästi ikävämpi kuin normaalissa prässissä. Mutta kyllä se jalkoihin kävi ihan tarpeeksi.

Tuttu sano että sen polvet ei tykänny tosta yhtään. Ja riittääkö tossa painot? Siis tossa kuvassa näyttää että ei paljoo painoja saa lastattuu.

Jaa-a... Toihan on se alkuperäinen jalkaprässi, "Wall leg press machine"/"Vertical leg press". Oli ihan pop kerran ku kokeilin. Meillä tosin semmosta ei ole, joten jäi siihen kokeilukertaan.

Samaisen liikkeen voi periaatteessa tehdä smithissäkin. Eli: tarviit kaverin. Menet tangon alle makaamaan, nostat tangon irti ja kaveri pyöräyttää sitä just sen verran ettei koukut ota kiinni. Prässää. Kaveri klikkaa tangon paikoilleen ku ei enää jaksa. Suosittelen pehmustetta selän alle.

Tai sit kotiversioksi todellinen HC-tapa: laitat tangon jalkojen päälle ja prässäät. Näin se tehtiin ennen tuon koneen keksimistä! Siis ihan oikeesti. Nähnyt kuvista olen tuon kauhistuksen. Itse en kyllä lähtis tekemään, koska jos tanko tippuu päätä kohti... :eek:

Viimeksi muokattu:
Minä kallistuisin myös edellisten kommentien puolelle, en suosittele.

Ei ole erityisen ergonominen selälle (kippaa lantiota) ja nostaa nikamiin kohdistuvaa painetta.

Liikerata ja mahdollisuudet sen muuttamiseen huonot. Työntökulma ei suosi polvia jne.

Panosta parempaan laitteeseen, etsi kunnes löydät. Tee tai teetä sellainen, jos ei onnistu luovu ideasta toistaiseksi.

Onnea!

Jees, tämän hetkisillä laskelmillani kunnon prässin pitäisi sopia sinne treenihuoneeseen. Toivottavasti näin on, niin ei tarvisi tuota pystyprässin hankkimista miettiä...

Kiitoksia kommenteista :thumbs:

Saavuttaako koti treenaaja tolla prässillä mitään verrattuna pelkkään vapailla painoilla tehtävään kyykkyyn...? Itsekki olen miettinyt joskus tota kunnon jalkaprässiä...

Pakko tähän sanoa omakin kokemus tommoseesta prässistä. Itse treenaan 2 salilla (ilmaisia kun ovat) ja toisella näistä on tuommoinen pystyprässi. Itselläni ainakin menee tuossa tuntuma enemmän pakaroille kun reisille. Tosin olen vielä kovin alottelija näissä tekniikoissa, mutta sanoinpahan ainakin oman mielipiteeni :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom