Keittiövälineet ja ruuanvalmistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arse
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
41
Keittiöremontista näytti olevan keskustelua joten kokeillaan saisiko täällä aikaan isompaa vääntöä padoista ja pannuista sekä itse ruuanlaitosta.

Itse olen näitä hippejä jotka tykkää häärätä keittiössä, kokeilla kaikenlaista ja finanssitalouden salliessa ostella uusia leluja.

Tällä hetkellä olisi kiva kuulla ihmisiltä suosituksia kun pitäisi veitsiä uudistaa. Haussa olisi semmoinen peli että kestää vähintään puoli elämää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juuri tänään kävin vähän kiertelemässä ja katselemassa mitä Turusta löytyy veitsien suhteen. Stokkalla kauppasi Wüsthoffia sieltä paremmasta päästä, Kaffelista löytyikin sitten Zwillingiä, Maciä ja Globalia noista paremmista.

Tällä hetkellä olen Wüsthof Classicin ja Victorinoxin Chef-sarjan välillä kummastelemassa. Kiinnostaisi tietää kuinka hyvin tuollaisissa kalliimmissa saa vastinetta rahalleen, hinta kun noissa taotuissa on about tuplasti verrattuna näihin nauhasta prässättyihin (vai miten ne tehdäänkään, vielä systeemit vähän epäselvät).

Eli onko kukaan verrannut esim. Victorinoxin Chef-sarjaa ja niitä fibrox kahvaisia? http://www.nexet.fi/index.php?hiddenAction=showArticle&articleId=123&catlist=catlist_43;catlist_20 tuolta näkee ainakin hintojen suuntaa.

Omassa magneetissa killuttelee tällä hetkellä Marttiinin Chopper ( http://www.marttiini.fi/puukot/shop/prod.asp?ContID=486 ) joten omat kokemukset rajoittuvat toistaiseksi siihen.

Globalin veitsiä olen kuullut ylistettävän.

Jos muistan oikein Anthony Bourdainin kirjassa Kitchen confidential sanottiin, että kaikki kalliit veitsisarjat on rahastusta, et tarvitsen kuin yhden kunnon veitsen. Toisaalta kirjaa ei oltu välttämättä kirjoitettu selvinpäin.

Anonymity sanoi:
Mulla oli vaan mielikuva, ettei täällä sais mainostaa ylipäätään erityisesti yhtään mitään. Väärä luulo.

Eipä tuota mainotamiseksi voi kutsua, jos kertoo kaverille mistä saa halvan veitsisarjan. Mutta jos itse myyt näitä veitsisarjoja, niin pitää sun kysyä Mikeltä lupa mahdolliseen mainokseen ja sopia hinnasta yms. yms. Ja toisiin lisäravinnepuljuihin ei linkkejä laiteta, mutta jos ala ei millään tavalla ole lisäravinteisiin liittyvä, kuten nämä veitset, voi sellaisesta linkin johonkin nettikauppaan laittaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
J.EdgarHoover sanoi:
Jos muistan oikein Anthony Bourdainin kirjassa Kitchen confidential sanottiin, että kaikki kalliit veitsisarjat on rahastusta, et tarvitsen kuin yhden kunnon veitsen. Toisaalta kirjaa ei oltu välttämättä kirjoitettu selvinpäin.

Hyvä kirja, jossa mielestäni kehuttiin Globalia parhaaksi.

Arse sanoi:
Keittiöremontista näytti olevan keskustelua joten kokeillaan saisiko täällä aikaan isompaa vääntöä padoista ja pannuista sekä itse ruuanlaitosta.

Itse olen näitä hippejä jotka tykkää häärätä keittiössä, kokeilla kaikenlaista ja finanssitalouden salliessa ostella uusia leluja.

Tällä hetkellä olisi kiva kuulla ihmisiltä suosituksia kun pitäisi veitsiä uudistaa. Haussa olisi semmoinen peli että kestää vähintään puoli elämää.

Martinin kokkiveitsi on kyllä meikäläisellä toiminu :)

Jotain veitsiä löytyy, mutta käytän vain kokkiveistä, pientä hedelmä-/yleisveistä ja ihan perus 1e maksavia puukkoja.

Paistamiseen on wokki-pannu, teflonpannu ja ikeasta löytyi iso, teräksinen paistokasari.

Zone-sarja -42%
Multa löytyy edellä mainitun merkin iso ja pieni kokkiveitsi sekä hedelmä-, leipä- ja fileerausveitsi.

Kattiloissa suosin Hackmanin erilaisia kattiloita. Erityisen hyväksi olen havainnut kerroskattilan (5 litranen), jossa on erikseen höyrytys- ja haudutusosa. Esimerkiksi riisipuuron teko on erityisen vaivatonta.

Lisäksi löytyy wokki-, teflon ja valurautapannut sekä tosi paljon kaikkea muuta sälää ja astioita, kun rakastan kaikkea keittiöön liittyvää.

Jos kävisi läpi oman arsenaalin noin pääpiirteittäin.

Paistinpannuja on päässyt kertymään aika hyvin, pikkuinen valurautainen, iso teflonpintainen, wingpan, wokki ja lettupannu. Suurin osa kotoa saatu, äidille kertynyt firman korruptiolahjoja joita on sitten pojalleen lahjoittanut. Kerroskattila löytyy myös täältä, todella kätevä vehjes.

Pitkän aikaa on tullut kuolattua Arabian Kokkipadan perään, on vaan melkoisen hintava joten ei auta kun alennusmyyntejä kytätä.

Harrastaakos muuten kukaan muu sitä että käy vaikka Stokkan keittiötarvikepuolella hypistelemässä tavaroita?

Entisenä kokkina (ja välineurheilijana) suosittelen ehdottomasti japanilaisia Mac merkkisiä veitsiä. Hakkaavat esim. Global veitsen mennen tullen, lähinnä kahvan osalta joka Globalissa on metallia = saatanan liukas kosteana. Osa Macin veitsistä on käsin taottuja. Omani ovat nyt reilut kymmenen vuotta vanhoja ja hyvän hoidon vuoksi edelleen teräviä kuin partaveitsi.

http://www.chezmarius.fi/Dokumentit/mac.htm

Hintaa noille kyllä tulee, mutta ovat mielestäni ovat sen väärti. Mm. suurin osa suomen huippu kokeista käyttää noita. Kuten myös Alaston kokki, Jamie Oliver.

Kuten sanoin, välineurheilua parhaimmillaan :D

Noita löytyy ainakin ChezMariuksesta ja Tokyokanista.

Mä käyn hypistelemässä Stockkalla, ChezMariuksessa ja muissa liikkeissä. Exä joutui antamaan mulle aikoinaan ostokiellon astioiden ja muiden keittiöjuttujen suhteen (oli liian vähän säilytystilaa), mutta mä ostin salaa... ;)

Kannattaa muuten käydä Hackmann-Arabian tehtaanmyymälöissä, niissä on välillä suhteellisen edullisesti kakkoslaatua myynnissä, eikä vikana ole välttämättä kuin joku pieni naarmu.

Mites muuten noi japsiveitset, siis se järkyttävän kokoiset ja levyiset... Minkälaiseen käyttöön suosittelet niitä? Ne on jotenkin niin isoja, ettei oikein ole uskaltanut ostaa ja kokeilla. Tarttis harjoitella se veitsenkäyttö kokkityyliin... ;)

Anonymity sanoi:
Mä käyn hypistelemässä Stockkalla, ChezMariuksessa ja muissa liikkeissä. Exä joutui antamaan mulle aikoinaan ostokiellon astioiden ja muiden keittiöjuttujen suhteen (oli liian vähän säilytystilaa), mutta mä ostin salaa... ;)

Opiskelu aikoina kävin Kokkipuodissa vähintään kerran viikossa hypistelemässä uusia veitsiä ym. Tuolloin kaikki rahat menikin viinaan ja veitsiin :D

Anonymity sanoi:
Mites muuten noi japsiveitset, siis se järkyttävän kokoiset ja levyiset... Minkälaiseen käyttöön suosittelet niitä? Ne on jotenkin niin isoja, ettei oikein ole uskaltanut ostaa ja kokeilla. Tarttis harjoitella se veitsenkäyttö kokkityyliin... ;)

Itselläni on yksi tuollainen isompi veitsi. Sille on vain valitettavan vähän käyttöä jos ei tee ruokiaan ihan alusta, esim. osta kanaa kokonaisena jne.

Kiinan pojat kyllä käyttää moista hirviötä ihan kaikkeen, kuorimisesta pilkkomiseen. En ole suomesta oikeastaan koskaan löytänyt kunnollista tuollaista veistä. Ovat yleensä melko peltisen oloisia jolloin ne on ihan helvetin vaikea pitää terävänä.

Jos meinaat leikkaamista oikein harjoittelemaan ryhtyä, tarkista että lääkekaapissa on tarpeeksi laastaria. On meinaan meikäläinenkin aikoinaan leikannut mm. vasemman etusormen kynnen melkeen kokonaan pois :hyper: Ei meinannu verenvuoto tyrehtyä millään... :D

Kovin hintavilta näyttää nuo Macin veitset, pitänee alkaa lottoamaan vähän tiheämmin ja siihen asti pärjätä vähän halvemmilla vehkeillä. Kai sekin päivä joskus koittaa että seinällä komeilee kunnon kokkiveitsi.

Jos noista Maceistä pitäisi valita yksi veitsi, valintani osuisi seuraavaan: Japanilainen vihannes- / kokkiveitsi 16 cm, ChezMariuksen sivulla toka kuva ja toiseksi alin. Jos satut Bulevardilla kulkemaan niin käy ihmeessä kattomassa, on aivan hiton hyvä yleisveitsi. Hintaa en valitettavasti muista :(

Back
Ylös Bottom