Keihäänheitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eepee
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko Suomessa mitään muita keihäsleirejä kuin tämä Pihtiputaalla oleva? Vaikka karnevaaleille ei ole mitään taito- eikä tulosrajaa niin ei kehtaa sinne mennä heittämään, jos muut pistelevät yli 20m pitempiä kaaria. Löytyykö Oulun seudulta leirejä, sitä silmällä pitäen, että ne olisivat lähellä?

On variskukkulan ja muita 'sisäpiirin keihäskarnevaaljea'. Mutta joo kyllä Pihtiputaa on ainoa kuuluisuuten nouseva keihäskaba ja sen tietää kaikki miksi ;). Vioin tsekkailla Oulun seudulta leirejä, ilmoitan sitten Axtrelle siitä!

No itse en osaa heittää keihästä kovin hyvin. Juoksutekniikkaa en hallitse sitten lainkaan..keihäs lentää hehtaaripyssyllä ties minne. Paikaltaan olen heittänyt vuolatulla puukeihäällä parhaillaan noin 30metriä ei sen enempään. Tänä kesänä parhain lensi vain 27metriä..

Kuus kertaa viikossa reenaillaan jollakin muotoa keihäänheittoa ajatellen.. Valmentaja löytynyt, tällä hetkellä ei muuta mielessä ole kuin ensi vuonna nousta mahd. kovalle tasolle. Pyrin pitämään reenimäärät suurina, koska kirittävää muihin on, mutta katsotaan mitä ensi kesä tuo tullessaan. Todella luottavaisilla mielillä mennään. Ikää ei ole liikaa vielä, muutaman vuoden sulattelin ajatusta ryhtyä tähän hommaan. Jo pienestä ymmärtänyt huipputasolle nousemiseen tarvittavan treenimäärän, ja ei siihen helppo ole ryhtyä. Mutta helvetin palkitsevaa touhua tää on, intohimoo löytyy!

Ihan kaikille muillekin heittämisestä kiinnostuneille vaan vinkkinä, että laittakaa sitä jalkaa ovenväliin vaikka väkisin! Ja mikään kiire ei ole kenelläkään huipulla olla nuorena.. Vasta aikuisiällä katsotaan ketkä todella ne marjat poimii.. Palkitsevaa ja monipuolista touhua kaikkine reenimuotoineen salireenistä heittoihin, suosittelen!!

Tässä ikää tullu vuosi lisää ja ois 700g keihään hankinta edessä. Hintaa sais olla maksimissaan se 120e. Onko keihäät painotettu tietyn pituisille heitoille?
Tavoite ois sitte kesällä räpsäyttää se 50m ainakin.

Kohta pääsee taas kavereiden kanssa kisaamaan kellä lentää keppi pisimmälle. Jokohan oisi punttireenin ansiosta mun vuoro olla luokan paaras heittäjä:)

http://www.youtube.com/watch?v=MOFqz6nPyLY
Kevään ensimmäisiä heittoja keihäsleirillä. Koitin tehä teknisen suorituksen, joten ei vauhtia kädessä oikein ollut. Kommentoikaa =]

Morjes! En mikään valmentaja ole, mutta kannattaa erityisesti tuohon keihään hallintaan kiinnittää huomiota. Katsetta heti ristiaskeleissa eteenpäin, keihäs hallitusti kärki poskea hipoen hallinnassa ja nyrkki sielä olkapään tasolla. Jalat pelaa ihan hyvin, keskikroppa hieman lässähtää, eli perse jää taakse. Salireenin kautta vaan jämäkkyyttä ja hallintaa siihenkin suuntaan!

Kaiken kaikkiaan ihan kelpo heitto, eli käsi ei varasta, rinta puskee nätisti eteen ennen kuin käsi lähtee muuten viemään. Kuinka pitkiä kaaria muuten olet heitellyt?

Ja muuten, nuo ristiaskeleet hieman hämäävät. Heititkö tahallasi noin niin kuin neljän askeleen vauhdilla? :)

Morjes! En mikään valmentaja ole, mutta kannattaa erityisesti tuohon keihään hallintaan kiinnittää huomiota. Katsetta heti ristiaskeleissa eteenpäin, keihäs hallitusti kärki poskea hipoen hallinnassa ja nyrkki sielä olkapään tasolla. Jalat pelaa ihan hyvin, keskikroppa hieman lässähtää, eli perse jää taakse. Salireenin kautta vaan jämäkkyyttä ja hallintaa siihenkin suuntaan!

Kaiken kaikkiaan ihan kelpo heitto, eli käsi ei varasta, rinta puskee nätisti eteen ennen kuin käsi lähtee muuten viemään. Kuinka pitkiä kaaria muuten olet heitellyt?

Ja muuten, nuo ristiaskeleet hieman hämäävät. Heititkö tahallasi noin niin kuin neljän askeleen vauhdilla? :)

Keihäs oli sen verran lyhyt, että ei sitä siihen poskelle käsi suorana olisi saanut, joten siihen piti kiinnittää huomiota. Viime kesänä heitin 43,50m, mutta aloitin vasta tänä talvena käymään punttisalilla useasti. Vauhditkin jäivät lyhyeksi, koska siellä takana sitä vipinää oli sen verran, niin piti kohtuu lyhyillä heittää. Meni vähä selittelyksi, mutta ei voi mitään :D.

Keihäs oli sen verran lyhyt, että ei sitä siihen poskelle käsi suorana olisi saanut, joten siihen piti kiinnittää huomiota. Viime kesänä heitin 43,50m, mutta aloitin vasta tänä talvena käymään punttisalilla useasti. Vauhditkin jäivät lyhyeksi, koska siellä takana sitä vipinää oli sen verran, niin piti kohtuu lyhyillä heittää. Meni vähä selittelyksi, mutta ei voi mitään :D.

Jees, kuinka vanha muuten olet? Teetkö salia ihan keihäänheittoa varten, oletko saanut siihen opastusta/neuvoa?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Samaa mieltä osittain, mutta käsihän varastaa juurikin, tukijalka ensin maahan sitten vasta kunnon veto kädellä,kättä enemmän taakse ettei veto lähde ns puolella kädellä

Miks mun silmään ristiaskeleet näyttää vähän lepsuilta? Näyttää lähinnä juoksemiselta loikilla. Ja teoreettisesti, jos ei ristiaskeleita tuu kunnolla mukaan, jää lantion hyöty käyttämättä.
Mutta, samat sanat kuin edellä, enhän minä mikään valmentaja ole.

16-vuotta täytän. Keihäänheittoa varten olen punttisalilla käynyt ja olen saanut siihen opastusta. Heittohan tosiaan oli vuoden ensimmäisiä eikä se mitään huippusuoritusta hiponutkaan, mutta tosta on hyvä parantaa.

Tosiaan se 700 gramman keihään hankinta olisi edessä. Keihästä käytän reeneissä ja myös kilpailuissa, koska kovin hyviä ei tämän seuran varastosta löydy. Tuolta Kiiluselta katoin, mutta on niin isolla hintahaarukalla tuota keihästä. Kuhan lento-ominaisuudet ja hinta on kohdallaan. Minkä merkkistä ja mallista suosittelette?

Tosiaan se 700 gramman keihään hankinta olisi edessä. Keihästä käytän reeneissä ja myös kilpailuissa, koska kovin hyviä ei tämän seuran varastosta löydy. Tuolta Kiiluselta katoin, mutta on niin isolla hintahaarukalla tuota keihästä. Kuhan lento-ominaisuudet ja hinta on kohdallaan. Minkä merkkistä ja mallista suosittelette?

Nemeth keihäitä suosittelisin, iteltä kans 1kpl 700g nemeth keihäs löytyy ja on ollut kestävä, jollakin ihmeen tavalla sain aikanaa pari keihäs poikki olivat jotain halppis keihäitä. Tosin tuolla keihäällä ei siihen tulokseen ole kuin marginaalinen vaikutus, ellei sitten puhuta halppis vs kallis keihäs niissä eroja jo hieman huomaa.

Joo, mutta Nemethit tahtoopi olla melkosen kalliita keihäitä, eikä niistä ole mitään hyötyäkään aloittelijalle. Itse suosittelen noita Crownin keihäitä, ovat hyviä hintalaatu-suhteeltaan. Lisäksi tuonne Kiiluselle oli tullut jotain "Flying finn" keihäitä myyntiin, tiedä sitten onko niistä mihinkään..

Tosin tuolla keihäällä ei siihen tulokseen ole kuin marginaalinen vaikutus, ellei sitten puhuta halppis vs kallis keihäs niissä eroja jo hieman huomaa.

Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Minulla ainaki tuollainen 700g 90m Nemeth lentää sen 20m pidemmälle, mitä joku Polanik. Mielestäni kyseinen ei ole mitään "hieman huomaa", tai "marginaalinen vaikutus" tasoa. Kalliitahan nuo hyvät keihäät on, ei voi mitään. Ostin aikaan kolmella sadalla tuon oman 700g Nemethini, siitä on nähtävästi hinnat nousseet. Kannattaahan sitä muilta myyjiltä viellä kysellä. Ennen kun oli valittavana Nemeth hintaan 300€ ja Crown hintaan 200€, nii ei pitkään tarvinnut miettiä. Vaikka ihan hyviä keihäitä nuo Crownitkin.

Flying Finn keihästä en ole päässyt vielä kokeilemaan.

Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Minulla ainaki tuollainen 700g 90m Nemeth lentää sen 20m pidemmälle, mitä joku Polanik. Mielestäni kyseinen ei ole mitään "hieman huomaa", tai "marginaalinen vaikutus" tasoa. Kalliitahan nuo hyvät keihäät on, ei voi mitään. Ostin aikaan kolmella sadalla tuon oman 700g Nemethini, siitä on nähtävästi hinnat nousseet. Kannattaahan sitä muilta myyjiltä viellä kysellä. Ennen kun oli valittavana Nemeth hintaan 300€ ja Crown hintaan 200€, nii ei pitkään tarvinnut miettiä. Vaikka ihan hyviä keihäitä nuo Crownitkin.

Flying Finn keihästä en ole päässyt vielä kokeilemaan.

Niinhän mä sanoin ja vertasinkin, eli helvetin kallis keihäs vs halppis niin tottakai eron huomaa niissä.
Kyllä saa olla helvetinmoinen lötkö keihäs jos 20m heittää pidemmälle kunnon keihäällä, sitten täytyy olla kyllä joku todella halppis.

En tiedä kuinka paljon heität, mutta jos hyvällä keihäällä heität esim 50m kyllä vaikka miten paskalla keihäällä tulee se väkisinkin 40m, toki mitä pidemmälle heität niin se ero entisestään korostuu.

Tiedättekö mitään ulkomailla olevaa kauppaa, josta sais tilattua vähän halvempaan hintaan? Jos jollakin sattuu olemaan tarpeettomana 700g Nemeth, niin ilmoitelkaa tänne.

Tiedättekö mitään ulkomailla olevaa kauppaa, josta sais tilattua vähän halvempaan hintaan? Jos jollakin sattuu olemaan tarpeettomana 700g Nemeth, niin ilmoitelkaa tänne.

Paljonko olet valmis maksamaan? nemeth löytyy, tosin ostettu 10v sitten, silloin hinta oli 2500mk

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom