Pikku herättelyä peräti kahden vuoden hiljaiselon jälkeen
Saan varmaan kilon jossen kahta kiloa paskaa niskaani tämän postauksen takia, mutta tulkoon..
Elikkä kilpailen M17 sarjassa, ennätys "huimat" 56,57 , 700g keihäällä.. ennätys tosiaan tuli Piirinmestaruuskisoissa n. 10 harjoitusheiton jälkeen. Eli siis koko "harjoittelukautena" en kertaakaan heittänyt keihästä paitsi päivää ennen kilpailua ja heti mätkähti reilu 10m lisää ennätykseen
tuo tulos ei tosiaan ole mikään suomen top 10 luokkaa vaan olen tällähetkellä (ainakin tilastopajan mukaan) sijalla 16 suomessa.
Lentopalloiluun menee lähes koko aika talvella, punttitreenit olen soveltanut keihäänheittokirjasta (Esa Utriainen : Keihäänheitto -87) tulosta tullut jonkin verran, mutta nyt vasta tuon itselleni haamuheiton heitettyä on alkanut kiinnostamaan aivan sairaasti keihäänheitto ja puoliselvässä tilassa menin vetämään vedon pystyyn että 3 vuoden sisällä menee 65m miesten keihästä. Tässä olisi nyt ihan tarkoitus saada tekniikkaa kuntoon ja voimatasoja edes lähelle sitä mitä varmaankin saman ikäisillä suomen huipuilla on (lue: Lassi Saarinen & Oliver Helander.. ja muita unohtamatta) mm. Helanderilla jonka kanssa olen samassa kisassa ollut pariinkin otteeseen (erittäin rento ja mukava jätkä!) kiskaisi 14 vuotiaiden SE:n rapiat 68m samassa kisassa missä olin. ja noin viikko sitten tilastopajacupissa sattui samalla jätkällä lentämään miesten keihäs 65m elikkä aivan järkyttävän lahjakas jätkä, kunhan paikat vain pysyy kunnossa. Ja toinen, Lassi Saarinen, aivan järkyttävä heitto Donetskissa U17 MM- kisoissa, tosin karsinnassa 78m ja rapiat = Karsinnan voittaja ja ennakkosuosikki finaaliin. No, heitto ei sitten luonannut enää finaalissa ja lopullinen sijoitus 5. mutta jos näin karkeasti saa sanoa niin uskon että nälkää on tuplasti enemmän taas seuraaviin kisoihin.
Takaisin aiheeseen, eli jos ja ehkä kun täältä voi löytyä sellaisia heittäjiä ketkä on kilpaillut tosissaan tai kilpailee parasta aikaa tosissaan niin 17 vuotiaiden punttituloksia, jos muistaa mitä on siinä iässä tullut rautoja liikuteltua..
vois tässä samalla omat tulokset lyödä tähän alle:
Penkki: 65kg
Kyykky: 130kg
Tempaus: 60kg
Yliveto: 50kg
työntö: 40kg
tuossa nyt ainakin tempaus ja työntö sellasia mitkä ei oo kokeiltu maximina vaa sillai et parikertaa noussu "ei niin puhtaasti"
loppuun pikku pätkää heittelyistä :D
https://www.youtube.com/watch?v=op7UX6-fY4U
edit: pesäpallotaustaa on että huomaa kun käsi lähtee vetämään liian aikasin.. pikku lesoominen: miesten pallo lentää 80m