Keihäänheitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eepee
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Täysin mahdoton ilman videota sanoa. Kannattaa kuitenkin lähteä sitä vauhtia rakentamaan ihan muutaman askeleen vauhdista ja heittää paljon heittoja vauhdista ja jättää ne paikaltaan repäisyt vähemmälle.

Todennäköisiä syitä, miksi keihäs lentää vauhdista huonommin/yhtä hyvin:

a) Vauhtia liikaa, mistä johtuu, että välinettä ja heittoa ei enää hallita ja keihäs heitetään huonoon asentoon

b) Vauhti pysähtyy ennen heittoa. Vauhdista ei saa mitään hyötyä jos sitä ei ole heittohetkellä jäljellä.

c) Vauhtijuoksun asentoja ei hallita. Usein juostaan liian takakenossa, vartalo liikaa eteenkääntyneenä ja/tai keihään kärki ja käsi huitelee missä sattuu.

Täysin mahdoton ilman videota sanoa. Kannattaa kuitenkin lähteä sitä vauhtia rakentamaan ihan muutaman askeleen vauhdista ja heittää paljon heittoja vauhdista ja jättää ne paikaltaan repäisyt vähemmälle.

Todennäköisiä syitä, miksi keihäs lentää vauhdista huonommin/yhtä hyvin:

a) Vauhtia liikaa, mistä johtuu, että välinettä ja heittoa ei enää hallita ja keihäs heitetään huonoon asentoon

b) Vauhti pysähtyy ennen heittoa. Vauhdista ei saa mitään hyötyä jos sitä ei ole heittohetkellä jäljellä.

c) Vauhtijuoksun asentoja ei hallita. Usein juostaan liian takakenossa, vartalo liikaa eteenkääntyneenä ja/tai keihään kärki ja käsi huitelee missä sattuu.

joo sittenkun saadaan uus tietokone niin vois yrittää tunkee videoo. Mut epäilen A, ja B puoliks noista

Ari Mannion raivokas veto toi keihään EM-kultaa

Lehtimäen Jyskeen Ari Mannio voitti keihäänheiton nuorten Euroopan mestaruuden loistotuloksella 84,57, jonka hän heitti viimeisellä kierroksella Kaunasissa.....

.....105-kiloinen Mannio marssi jäyhänä heittopaikalle kuin isäntä hallayön jälkeen ruispellolle. Edellisyönä vaivannut vatsatauti unohtui ja hetkeksi kaikki muukin.....

...Tyylipisteitä Mannion viimeisestä heitosta ei jaettu. Se oli alkukantainen raivoisa veto, jollainen keihäänheiton viimeiselle kierrokselle arvokilpailuissa toisinaan tarvitaan. Keihäs lensi viidettä metriä yli Frydrychin parhaan heiton.

Hyvä hyvä... :)

http://www.hs.fi/urheilu/yleisurhei...okas+veto+toi+keihään+EM-kultaa/1135247774978

Nonii ens viikolla pitäis hakea 700g keihäs el-sportilta. Onko tietoa että mikähän mahtaisi olla näistä "laadukkain" keihäs? crown competition, feiyu competition vaiko nordic viking? :) ja kun kauppaan pääsee niin saan toki itsekin testattua että miltä tuntuu käteen ym. mutta ajattelin kysyä :hyvä:

Nonii ens viikolla pitäis hakea 700g keihäs el-sportilta. Onko tietoa että mikähän mahtaisi olla näistä "laadukkain" keihäs? crown competition, feiyu competition vaiko nordic viking? :) ja kun kauppaan pääsee niin saan toki itsekin testattua että miltä tuntuu käteen ym. mutta ajattelin kysyä :hyvä:

Noh, Crowni on noista varmaan parhain, joskin hieman löysä. Nordic vikingistä ei oo kokemusta kun 600g ja se varmaan harjottelukeppinä ajaa asiansa loistavasti.. Feiyusta minä pysyisin kaukana, aivan hirveitä keppejä, aivan ihmeellisesti painotettu, tosin saattoi johtua siitä kärkitupista.. :rolleyes:

Noh, Crowni on noista varmaan parhain, joskin hieman löysä. Nordic vikingistä ei oo kokemusta kun 600g ja se varmaan harjottelukeppinä ajaa asiansa loistavasti.. Feiyusta minä pysyisin kaukana, aivan hirveitä keppejä, aivan ihmeellisesti painotettu, tosin saattoi johtua siitä kärkitupista.. :rolleyes:

Eli kumpihan sopisi minulle paremmin kun tyyliä olen vielä hiomassa parempaan että en "vielä" ainakaan valmis heittäjä ole :D Että mitähän eroja Crownin competitionissa ja nordicin vikingissä on (?), tarkoitus löytää itselle sopiva keihäs, mutta paikanpäällähän se ehkä selviää :)

Ja heitän 'paikaltaan' (pieni pomppu) noin 43 metriä 600grammaisella ja vauhdeilla vain vähän pidemmälle.

Ja mitäs ne keihään jäykkyydet merkitsikään? Jäykemmällä lähtee pidemmälle kuin löysemmällä "jos osaa heittää" ? :rolleyes:

Kertokaapas omia mielipiteitä Polanikin harjoituskeihäistä kun itseltä löytyy 600 grammaisena ja ei oikein lämmitä ja tuntuu tosi löysältä :D

Juu, mitä jäykempi, sen parempi noin kärjistäen. Jäykemmät on toki vaikeampi saada asentoon. Crownin Compilla ja Nordicin Viikingillä ei varmasti hirveästi ole lento-ominaisuuksissa eroa, joten kallistuisin tuon yli 50€ halvemman Crownin puoleen. Crownit on kaikki vähän turhan löysiä, mutta sopinee tarkoitukseen.

Polanikit on puolestaan hinta-laatu-suhteeltaan aivan perseestä, että pysy kaukana niistä. :)

Polanikit on puolestaan hinta-laatu-suhteeltaan aivan perseestä, että pysy kaukana niistä. :)

Jep, ainakin näissä intersporteissa ja muissa perus urheiluliikkeissä on myynnissä joko koulupolskia tai sitä class-t polanikkia. Hinnat kun tahtoo olla likempänä sataa euroa niin ite ostaisin mieluummin samalla hinnalla Crownin, joka kuitenkin aika paljon parempi lentään. :)

Jep, ainakin näissä intersporteissa ja muissa perus urheiluliikkeissä on myynnissä joko koulupolskia tai sitä class-t polanikkia. Hinnat kun tahtoo olla likempänä sataa euroa niin ite ostaisin mieluummin samalla hinnalla Crownin, joka kuitenkin aika paljon parempi lentään. :)

Jep multa löytyy justii se polanikin 600g, en tykkää :D ja ei ollut aikomustakaan enää polanikkiä ostaa. Jep taidan Crownin puolelle kallistua koska jos melko samantyyppisestä keihäästä kyse kuin viking niin turhaa maksaa 50€ enempää. kiitos näistä taas :)

Ja millaisia kokemuksia Urheilu-Kiilusen keihäistä ja toimituksesta? :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mun mielestä competion on vähän jäykempi eli se voi tuntua enemmän kädessä/olkapäässä jos heittää vähänkin väärällä tekniikalla.
Minun mielipiteeni on eri keihäistä se että mtä tahansa keihästä voi heittää pitkälle mutta joidenkin keihäiden liito ominaisuus on hieman toisia parempi. Itselläni on crownin four color ja polanikin perus sininen (600grammaiset) Kisoissa käytän nemethin carbonia sillä se on mielestäni Nordiceihin verrattuna parempi heittää asentoon. omistan myös 700g nordic eaglen 800g nordic champion carbonin mutta niitä en käytä reeneissä. olen 15v. M.kiilunen on erittäin hyvä kauppa ja kuljetukset ovat tulleet hyvin suosittelen.

Huh, 15-vuotiaana ostetaan sitten jo huippumallin 800g keppi, ja et ees treenaa sillä? Pakko kysyä, että miten maltat pysyä erossa sen heittämisestä? :)

Mun mielestä competion on vähän jäykempi eli se voi tuntua enemmän kädessä/olkapäässä jos heittää vähänkin väärällä tekniikalla.
Minun mielipiteeni on eri keihäistä se että mtä tahansa keihästä voi heittää pitkälle mutta joidenkin keihäiden liito ominaisuus on hieman toisia parempi. Itselläni on crownin four color ja polanikin perus sininen (600grammaiset) Kisoissa käytän nemethin carbonia sillä se on mielestäni Nordiceihin verrattuna parempi heittää asentoon. omistan myös 700g nordic eaglen 800g nordic champion carbonin mutta niitä en käytä reeneissä. olen 15v. M.kiilunen on erittäin hyvä kauppa ja kuljetukset ovat tulleet hyvin suosittelen.

Kaikki Crownit on kyllä niin löysiä, että ei pitäisi pahemmin käteen/olkapäähän käydä. Varsinkin nuo halvemmat mallit on aika letkuja. Totta kai kaikkia keihäitä voi pitkälle heittää, mutta paremmat vaan lentää pidemmälle samanlaisilla heitoilla. Esim. sinun pitäisi saada ~65m hyvällä 600g keihäällä (Nordic diana/parhaat Nemethit), kerran saat Polanikilla 55m. Jos et, niin välineen hallinnassa on tekemistä, jos taas menee pitemmälle, niin onnittelen, osaat todella heittää. :) Ja vaikka se 800g Champion nurkassa odottaa, niin kannattaa tosiaan vielä olla treeneissä noilla miesten hiilikuitukeihäillä heittämättä, ne tekee äkkiä hallaa kyynärpäälle, kun voimatasot ei ole riittävät. Eli oikein olet tehnyt kun olet malttanut olla heittämättä. :)

No mä voitin sen yhdestä kisasta(sen 800g garbonin)
oon heittäny sillä crownilla yli 56m. se tulee kyllä silloin ikävästi kärjellen pystyyn. lähes pystysuoraan. kun taas nordic tulee juuri ja juuri kärjelleen jolloi siihen tulee tietenkin liää mittaa. Harrastatteko te keihästä ihan kisoissakin??

Jooh, minäkin olen kilpaillut ja kilpailen edelleen. En vaan kehtaa linkittää noita tilastopajan tuloksia anonymiteetin takia. :david:
On kyllä tosiaan loistavat palkinnot. Voikun täälläpäinkin olis noin hyvät palkinnot. :) Kyrpii noi mitalit ja pokalit, mieluummin ottaisin tommosen keihään tilalle. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom