Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikuttaakohan kapean penkin tekeminen kovinkin penkkituloksiin? Onko ojentajilla siis suurta merkitystä penkkitulokseen(esim.max).
Tuon tekniikan parantumisen pitäis kyllä nostaa niitä painoja, ainaki tuo lapojen yhistäminen/kaari ja hengitys.. Näin ainaki mulla :D
Ootko varma ettei johtunu vaan darrasta tai väsymyksestä? :kippis1: Mullaki on joskus ollu sillee että jos oon esim. perjantaina bilettäny nii esimerkiksi sunnuntaina ei tule treenistä ja keskittymisestä yhtään mitään mutta nyt ku tuli juhannus oltua suht kiltisti nii tänään jo maistu treeni ja vinopenkki ja käsipainopenkki kulki paremmin ku ikinäTuntuu kyllä olevan todella tarkkaa tää penkkikehitys ruokavalion suhteen. Tuli viikonloppu oltua mökillä ja festareilla eikä syöminen ollut ehkä ihan esimerkkien mukaista, niin tänään oli taas penkki yhtä helvettiä. Sarjapainot 2,5kg alakantissa ja kontrolli vaikeaa. Kyykyssä ja mavessa ei mulla ainakaan lyhyellä aikavälillä tunnu tulokset laskevan läheskään niin nopeasti kuin penkissä. Penkki kyllä huomaa ruokavalion muutoksen nopeesti. Toisaalta sitten taas muissa liikkeissä sarjapainot oli ihan kondiksessa ja esim. leuoissa meni sarjaenkat.
Saattoihan se olla tietenkin pientä väsymystäkin, koska unet on jäänyt vähän vähälle. Viime yönä vetäsin sellaiset kevyet 11,5h yöunet niin eiköhän tästä ala vähitellen virkoamaan.Ootko varma ettei johtunu vaan darrasta tai väsymyksestä? :kippis1: Mullaki on joskus ollu sillee että jos oon esim. perjantaina bilettäny nii esimerkiksi sunnuntaina ei tule treenistä ja keskittymisestä yhtään mitään mutta nyt ku tuli juhannus oltua suht kiltisti nii tänään jo maistu treeni ja vinopenkki ja käsipainopenkki kulki paremmin ku ikinä
Hyvä, että olet itsekin huomannut jo tulevan ongelmasi. Jos voisin ohjeita antaa kaikille punttausta aloittaville, niin pistäkää tosiaan ruokavalio ja treeni kuntoon heti alkuun. Itse treenasin ekat puoli vuotta sellasella yksijakoisella, jossa tein ihan mitä erikoisimpiakin vitkutuksia, eikä sillä mitään tullut. Sitten kun sain treeniohjelman kuntoon, niin meni varmaankin toiset puoli vuotta saada safkapuoli kuntoon. Kun perusasiat on kunnossa, niin siitä on sitten hyvä ponnistaa. Maastaveto, kyykky ja penkki on punttaukset kulmakivet IMO.nyt joku tolkku tähänkin reeniin, ruokavalio kuntoon, ja suunnitelmallisuutta...!
Heittäkääpäs punttaajat vinkkiä heikommalle penkin suhteen. Tällä hetkellä tulee tehtyä penkkiä 5*5 tai 6*6 sarjoja. Sarjapainoissa ei kuitenkaan tule edistystä, vaan lasten painoissa pysytään koko ajan 80 - 90 kg. Aina on yhtä raskasta, ei vain kulje. Treenityyli otettu vähän tuon DF ohjelman mukaisesti, mutta raja tulee koko ajan vastaan noissa samoissa painoissa. Pitäiskö alkaa ottamaan jonkun aikaa penkistä vain 1- 3 toiston sarjoja isommilla painoilla tms ?? Tuntuu että jotkut 8 - 10 kympin sarjat ei tuo voimaa, ainoastaan jumalallisen pumpin :D auttakkee viisaammat!
Heittäkääpäs punttaajat vinkkiä heikommalle penkin suhteen. Tällä hetkellä tulee tehtyä penkkiä 5*5 tai 6*6 sarjoja. Sarjapainoissa ei kuitenkaan tule edistystä, vaan lasten painoissa pysytään koko ajan 80 - 90 kg. Aina on yhtä raskasta, ei vain kulje. Treenityyli otettu vähän tuon DF ohjelman mukaisesti, mutta raja tulee koko ajan vastaan noissa samoissa painoissa. Pitäiskö alkaa ottamaan jonkun aikaa penkistä vain 1- 3 toiston sarjoja isommilla painoilla tms ?? Tuntuu että jotkut 8 - 10 kympin sarjat ei tuo voimaa, ainoastaan jumalallisen pumpin :D auttakkee viisaammat!
Itse vaihtelen toistoalueella 4-10. Mun mielestä on tärkeetä tehdä noita pidempiäkin sarjoja ja yleensä jos penkkaan 2 kertaa viikossa, niin toisena kertana teen 7-10 toiston sarjoja. Sit ton toistoalueen vaihtelun lisäksi kapeeta penkkiä ja dippejä tukiliikkeinä. Tietysti sun ois hyvä tietää se noston heikko kohta ja keskittyä siihen. Jos paino ei meinaa lähtee sieltä rinnalta niin sit kehittään sitä kontrollia siellä.