Kehitys penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikuttaakohan kapean penkin tekeminen kovinkin penkkituloksiin? Onko ojentajilla siis suurta merkitystä penkkitulokseen(esim.max).

Vaikuttaakohan kapean penkin tekeminen kovinkin penkkituloksiin? Onko ojentajilla siis suurta merkitystä penkkitulokseen(esim.max).

On kovasti merkitystä minusta. Yks hyvä tyyli on tehdä kerran viikossa normaalilevyinen penkki ja kerran kapea toisessa treenissä.

Tein ennen kotona penkkii sarjapainoina 64kg. No sit menin salille, kaveri neuvo tekniikan ja sarjapainot on nyt 45kg. Mitenkähän nopeesti tuo tosta nousis esim. tohon edelliseen. Painoo itellä 62kg ja pituus 179cm. Ennen tota salille menoa olin nostellu aika epäsäännöllisesti tota penkkii ja takana oli noin 2kk treeni ja sitä ennen noin puolen vuoden tauko.

Mitä sulla oli tekniikassa pielessä ku noin kovasti _laski_ sarjapainot? Pompautus? Lyhyt liikerata? Toihan nyt riippuu siitä että kuinka kovasti treenaat, syöt ja lepäät mutta mulla on noussu sarjapainot sen noin 20kg penkissä viime syksystä. Sitä ennen oli todella epäsäännöllistä treeniä takana.

No aikalailla kaikki:D Lavat ei ollu yhessä, ranteet ei ollu suorina, hengitystekniikka perseellään ja painot laskin rinnalle ennen todella nopeaan ja ylöspäin nostaminen oli sellasta epäpuhasta ähellystä. En nyt tiiä onko se vieläkään mitenkään hirveen hyvä se tekniikka, mutta on se ainakin parempi ku ennen. Tää on nyt vielä ollu kyllä tällästä tekniikka reenausta nää pari viikkoo mitä salilla oon käyny, et ehkä noita painoja tosta vois vähä nostaa, muttei kovin paljoo.

Tuon tekniikan parantumisen pitäis kyllä nostaa niitä painoja, ainaki tuo lapojen yhistäminen/kaari ja hengitys.. Näin ainaki mulla :D

Tuntuu kyllä olevan todella tarkkaa tää penkkikehitys ruokavalion suhteen. Tuli viikonloppu oltua mökillä ja festareilla eikä syöminen ollut ehkä ihan esimerkkien mukaista, niin tänään oli taas penkki yhtä helvettiä. Sarjapainot 2,5kg alakantissa ja kontrolli vaikeaa. Kyykyssä ja mavessa ei mulla ainakaan lyhyellä aikavälillä tunnu tulokset laskevan läheskään niin nopeasti kuin penkissä. Penkki kyllä huomaa ruokavalion muutoksen nopeesti. Toisaalta sitten taas muissa liikkeissä sarjapainot oli ihan kondiksessa ja esim. leuoissa meni sarjaenkat.

Tuon tekniikan parantumisen pitäis kyllä nostaa niitä painoja, ainaki tuo lapojen yhistäminen/kaari ja hengitys.. Näin ainaki mulla :D

Joo no ehkä se johtuu sit siitä et nykyään teen alaslaskut todella paljon rauhallisemmin kuin ennen. Ja tosiaan tuo on vielä sitä tekniikkaharjoitteluu elikkä painoo sais jonkun verran lisääkin.

Tuntuu kyllä olevan todella tarkkaa tää penkkikehitys ruokavalion suhteen. Tuli viikonloppu oltua mökillä ja festareilla eikä syöminen ollut ehkä ihan esimerkkien mukaista, niin tänään oli taas penkki yhtä helvettiä. Sarjapainot 2,5kg alakantissa ja kontrolli vaikeaa. Kyykyssä ja mavessa ei mulla ainakaan lyhyellä aikavälillä tunnu tulokset laskevan läheskään niin nopeasti kuin penkissä. Penkki kyllä huomaa ruokavalion muutoksen nopeesti. Toisaalta sitten taas muissa liikkeissä sarjapainot oli ihan kondiksessa ja esim. leuoissa meni sarjaenkat.
Ootko varma ettei johtunu vaan darrasta tai väsymyksestä? :kippis1: Mullaki on joskus ollu sillee että jos oon esim. perjantaina bilettäny nii esimerkiksi sunnuntaina ei tule treenistä ja keskittymisestä yhtään mitään mutta nyt ku tuli juhannus oltua suht kiltisti nii tänään jo maistu treeni ja vinopenkki ja käsipainopenkki kulki paremmin ku ikinä :)

Ootko varma ettei johtunu vaan darrasta tai väsymyksestä? :kippis1: Mullaki on joskus ollu sillee että jos oon esim. perjantaina bilettäny nii esimerkiksi sunnuntaina ei tule treenistä ja keskittymisestä yhtään mitään mutta nyt ku tuli juhannus oltua suht kiltisti nii tänään jo maistu treeni ja vinopenkki ja käsipainopenkki kulki paremmin ku ikinä :)
Saattoihan se olla tietenkin pientä väsymystäkin, koska unet on jäänyt vähän vähälle. Viime yönä vetäsin sellaiset kevyet 11,5h yöunet niin eiköhän tästä ala vähitellen virkoamaan.:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Morjens vaan kaikille, uutena käyttäjänä ajattelin sitte itekin osallistua koviin keskusteluihin.

:offtopic:: Alottelin ylipäätään minkäänlaisen liikunnan tossa helmikuun alussa: lenkkeilyn ja salin.
Työn takia :kippis1: ruokailu, lepo, ja suunnitelmallinen reeni on täysin mahdotonta toteuttaa, tämänkin vuoden puolella olen ollut jo 7 kokonaista viikkoa reissussa, jolloin lenkkeily on ainoa kuntoilu jota on mahdollista tehdä, ja työn raskauden vuoksi sitäkään ei aina jaksa...

Ikää löytyy 22v, ja painoa n.74-80kg (paino heittelee aika paljon, viikon reissun aikana paino yleensä tippuu n.2-4kg)

Noin kuukauden "aktiivisen" liikunnan jälkeen päätin ottaa pari tavoitetta tälle vuodelle:

Puolimaraton alle 2 tuntia
cooper 3000m
penkki 100kg

ja tietenkin hieman jotain kesäksi kuntoon ajatusta oli mukana.

Puolikkaan kävin juoksemassa tuusulassa 23.5 ajalla 1.56:34 :rock:
Cooperin testi olisi tarkoitus juosta ensi viikolla.

Ja sitten siihen asiaan,

Aloitus salireeniin oli ihan mielenkiintoinen, työkaveri ahkerana salilla ravaajana sai innostumaan, ja tietenkin jonkinverran tekniikoita käytiin lävitse...

Maaliskuun lopussa kokeilin ensimmäistä kertaa nostaa penkistä jotain muutakin kuin harjanvartta, tai pelkkää tankoa, maksimiksi saatiin tuolloin 72,5kg.

Ihan kivasti alkoi tulokset nousta siitä hetkestä, nyt tällä hetkellä maksimi (torstaina nostettu) 90kg.

Eli kolme kuukautta= 17.5kg

Minkään sortin reeniohjelmaa ei ole ollut, vaan tehnyt aina oikeastaan fiiliksen mukaan...
Nyt kuitenkin tämän sivuston löytäneenä, ja työttömäksi kohta jäävänä, olen :hyper: lukenut sivustoa, yrittänyt omaksua paljon asioita ja asiattomuuksia, syitä ja seurauksia: nyt joku tolkku tähänkin reeniin, ruokavalio kuntoon, ja suunnitelmallisuutta...!

nyt joku tolkku tähänkin reeniin, ruokavalio kuntoon, ja suunnitelmallisuutta...!
Hyvä, että olet itsekin huomannut jo tulevan ongelmasi. Jos voisin ohjeita antaa kaikille punttausta aloittaville, niin pistäkää tosiaan ruokavalio ja treeni kuntoon heti alkuun. Itse treenasin ekat puoli vuotta sellasella yksijakoisella, jossa tein ihan mitä erikoisimpiakin vitkutuksia, eikä sillä mitään tullut. Sitten kun sain treeniohjelman kuntoon, niin meni varmaankin toiset puoli vuotta saada safkapuoli kuntoon. Kun perusasiat on kunnossa, niin siitä on sitten hyvä ponnistaa. Maastaveto, kyykky ja penkki on punttaukset kulmakivet IMO.

Itsellä on tullut 90 kg--130 kg noin 4kk. Lihasmuistilla toki varmaan on tekemistä. Ikää tosin alkaa olemaan jo lähempänä 50 vuotta.

Itellä nousi penkkitulos Syyskuusta 2012, Joulukuuhun 2013 60kg->100kg... Viimesen 3kk aikana nousi 90kg-> 100kg pelkällä tiukalla voimaharjottelulla. Enemmänkin kuulemma olis noussu mutta jätin leikin kesken koska ''jouluks 100kg penkistä''-tavoitteeseen päästiin :) Massat pysyny kokoajan siinä 85kg-90kg hujakoilla. Tekniikassa on edelleen hiomista, ei vaan oo toi penkkailu meikäläisen laji :nolo:

no vuodessa nostin 100x5 140 kiloon. luultavasti menee 150 joskus ku kerkiaa. ensimmainen vuosi, kun tein voimatreenia.

oon aina ollu rinnassa myos jaljessa. itella nous todella nopeasti, kun aloin vaan hermottamaan. bulkkasinkin kylla. satasen sarjapainoihin tyssas mulla pelkalla massatreenilla. nyt menee jo ojentajspenkkikin isommalla.

Menee ehkä hieman ohi mutta menkööt. Koko vasenpuoli on selvästi oikeata heikompi, rinta, ojentaja sekä olkapää. Tästä syystä ei penkki kulje kunnolla vaikka oikealla puolella voimaa riittäisi enempään. Voiko harjoitella erikseen, vai tuleeko vaan ajan mittaan?

Heittäkääpäs punttaajat vinkkiä heikommalle penkin suhteen. Tällä hetkellä tulee tehtyä penkkiä 5*5 tai 6*6 sarjoja. Sarjapainoissa ei kuitenkaan tule edistystä, vaan lasten painoissa pysytään koko ajan 80 - 90 kg. Aina on yhtä raskasta, ei vain kulje. Treenityyli otettu vähän tuon DF ohjelman mukaisesti, mutta raja tulee koko ajan vastaan noissa samoissa painoissa. Pitäiskö alkaa ottamaan jonkun aikaa penkistä vain 1- 3 toiston sarjoja isommilla painoilla tms ?? Tuntuu että jotkut 8 - 10 kympin sarjat ei tuo voimaa, ainoastaan jumalallisen pumpin :D auttakkee viisaammat!

Heittäkääpäs punttaajat vinkkiä heikommalle penkin suhteen. Tällä hetkellä tulee tehtyä penkkiä 5*5 tai 6*6 sarjoja. Sarjapainoissa ei kuitenkaan tule edistystä, vaan lasten painoissa pysytään koko ajan 80 - 90 kg. Aina on yhtä raskasta, ei vain kulje. Treenityyli otettu vähän tuon DF ohjelman mukaisesti, mutta raja tulee koko ajan vastaan noissa samoissa painoissa. Pitäiskö alkaa ottamaan jonkun aikaa penkistä vain 1- 3 toiston sarjoja isommilla painoilla tms ?? Tuntuu että jotkut 8 - 10 kympin sarjat ei tuo voimaa, ainoastaan jumalallisen pumpin :D auttakkee viisaammat!

Jätä se liika penkin hierominen ja treenaa ojentajia niin saat sen penkkituloksen nousemaan. ( ja mähän en oo siis missään tapauksessa mikään guru näissä asioissa vaan tää on muualta luettua)

Itse vaihtelen toistoalueella 4-10. Mun mielestä on tärkeetä tehdä noita pidempiäkin sarjoja ja yleensä jos penkkaan 2 kertaa viikossa, niin toisena kertana teen 7-10 toiston sarjoja. Sit ton toistoalueen vaihtelun lisäksi kapeeta penkkiä ja dippejä tukiliikkeinä. Tietysti sun ois hyvä tietää se noston heikko kohta ja keskittyä siihen. Jos paino ei meinaa lähtee sieltä rinnalta niin sit kehittään sitä kontrollia siellä.

Itse vaihtelen toistoalueella 4-10. Mun mielestä on tärkeetä tehdä noita pidempiäkin sarjoja ja yleensä jos penkkaan 2 kertaa viikossa, niin toisena kertana teen 7-10 toiston sarjoja. Sit ton toistoalueen vaihtelun lisäksi kapeeta penkkiä ja dippejä tukiliikkeinä. Tietysti sun ois hyvä tietää se noston heikko kohta ja keskittyä siihen. Jos paino ei meinaa lähtee sieltä rinnalta niin sit kehittään sitä kontrollia siellä.

No se nosto on koko noston ajan sellanen tasapaksu ja raskas suoritus :D samaa vauhtia ylös ja alas. Enkä myöskään stoppaa ylhäällä vaan sellasta pumppausta 6 toistoa :D

Mut ehkäpä sitä vois ottaa väliin noita pidempiäki sarjoja.

Suositut

Back
Ylös Bottom