Keharit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Ulkki sanoi:
Kommenttiesi perusteella näkisin, että sinä olet taakka yhteiskunnalle eikä sinusta ole mitään hyötyä.

Ja mikähän logiikan riemuvoitto on tämän kommentin takana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ulkki sanoi:
Kommenttiesi perusteella näkisin, että sinä olet taakka yhteiskunnalle eikä sinusta ole mitään hyötyä.

Käyn mä töissä ja maksan veroja jos nyt sitten ei muuta.

kalmukki sanoi:
Vihannesten elättäminen on tietysti hieman pöhköä, mutta toisaalta voi kysyä että miksipä ei? Heitä on kuitenkin määrällisesti hyvin vähän joten kustannukset eivät ole merkittävät.

Mikäli omaiset haluavat pitää vihanneksen elossa, miksi ei näin saisi tehdä? Mikäli potilas itse on tosiaan täysin pihalla maailman menosta, ei hänellä määritelmällisesti voi olla mielipidettä asian suhteen. Ja ulkopuolisia asian ei pitäisi juurikaan koskettaa (paitsi kenties tuo kustannuskysymys).

Sulla ei taida olla mitään käsitystä kuinka paljon maksaa laitoshoito, kun potilaana on ihminen, joka tarvitsee koneita pitää itsensä hengissä. Sillä rahalla hoidetaan hyvin äkkiä monta asiaa terveydenhuollossakin kuntoon. Aiemmin esitin hintaskaalaa keskosen sairaalahoidosta (200 000 euroa / 3kk). Tämän summan olen joskus lukenut, mutta en osaa sanoa mistä.

Keskustelussa on muuten selvästi havaittavissa, että ihmisellä on synnynnäinen viha ja vastenmielisyys sairaita ja vammaisia kohtaan. Se että tällainen inho on kehittynyt alkuihmisen elinympäristössä on luonnollista (sairas ja vammainen on uhka koko ryhmän terveydelle ja kuluttaa niukkoja resursseja), mutta nykyisessä yltäkylläisessä hyvinvointiyhteiskunnassa se ei ole kovinkaan tarkoituksenmukainen.

Mun on pakko korjata asia omasta näkökulmastani. Mä kannatan avointa koulua (eli sitä, ettei olisi erityisluokkia, vaan kaikki lapset terveydentilaa katsomatta on samalla luokalla, mikäli vain kykenevät). Kannatan sitä, että poikkeavat yksilöt yritettäisiin sosiaalistaa osaksi yhteiskuntaa, jotta he voisivat tehdä ansiotyötä ja elää mahdollisimman itsenäistä elämää.

Koulunkäyntiavustajan vuosi oli yksi elämäni hienoimmista vuosista. Työ oli ihan hirvittävän raskasta, mutta useimmiten siellä tuli hyvä mieli. Erityislasten kanssa näkee elämänkin ihan eri tavalla ja iloitaan ihan pienistäkin asioista. Opin siellä paljon enkä suinkaan vihaamaan.

Willie sanoi:
Jos mahdollisuuden antaminen on jeesustelua, niin mitä on sen päättäminen, ettei toisen ihmisen elämä ole elämämisen arvoista? Kuka tunnustautuu tällaiseksi pikku jumalaksi?

jumalaksi joopa joo. Ei nyt sotketa noita uskonnon asioita tähän. Itseäni toistaen väitän että järkikin sen sanoo, kyky samaistua toiseen ihmiseen, haluaisinko elää tuollaisen, en. Jotenka lopetus piikki ja heti. Tämä olisi lähimmäisen rakkautta, toisen hellimistä. No joo puhutaan siinä isos satukirjas kyllä lähimmäisen rakkaudesta, mutta se siittä.
Kyllä kait se laitos hoitokin kasviksille tulee jonkin verran maksamaankin, mutta minulla tähän eutanasiaan ei motiiveina toimisi niinkään raha, vaan armomurha nimensä mukaisesti. Armeliaampaa antaa vaipua kuoleman ikiuneen, kuin väkisten koneitten pitämänä hengis.

Hippa sanoi:
Oliko tuo uusinta? Muistan nähneeni samalla ohjelmanimellä dokkarin jokin aika sitten. Se oli joku ruotsalainen tai norjalainen sairaala. Haastateltiin vanhempia ja pohdittiin keskosten oikeutta elää. Lääkärikin kertoi mitä ajattelee asioista.

Ei kyllä tämä oli suomalainen. Teema kuitenkin tuo sama. Haastateltiin perhettä jossa on kolme tervettä keskoslasta (2v. kaksospojat ja vanhempi tyttö), NKL:n synnytysyliääkäriä ja tutkijoita. Perhe oli menettänyt ennen tyttyä yhden lapsen paria päivää vaille 22 raskausviikkoa (muistaakseni). Oli sydänäänet loppunut ja sikiö oli otettu ulos. Kuulemma oli ollut parista päivästä kiinni että olisivat alkaneet elvyttää sikiötä. 4kk tästä äiti oli tullut uudelleen raskaaksi vaikka tiesivät että tämäkin lapsi tulee keskosena pehmeän kohdunkaulan takia joka oli perinnöllistä. Kerrottiin myös että kortisonihoidolla voidaan ääritapauksissa pidentää raskautta muutamalla päivällä.

Matskua oli Naistenklinikalta ja Lastenklinikalta. Dokkarissa mainittiin myös että yhden keskosvauvan hoitokustannukset on noin 130000e.

rahvas sanoi:
jumalaksi joopa joo. Ei nyt sotketa noita uskonnon asioita tähän. Itseäni toistaen väitän että järkikin sen sanoo, kyky samaistua toiseen ihmiseen, haluaisinko elää tuollaisen, en. Jotenka lopetus piikki ja heti. Tämä olisi lähimmäisen rakkautta, toisen hellimistä. No joo puhutaan siinä isos satukirjas kyllä lähimmäisen rakkaudesta, mutta se siittä.
Kyllä kait se laitos hoitokin kasviksille tulee jonkin verran maksamaankin, mutta minulla tähän eutanasiaan ei motiiveina toimisi niinkään raha, vaan armomurha nimensä mukaisesti. Armeliaampaa antaa vaipua kuoleman ikiuneen, kuin väkisten koneitten pitämänä hengis.

En ole uskovainen. Tässä ei ollut millään tapaa kyse uskonnosta, vaan ihmisten taipumuksesta tietää toisten asiat paremmin kuin nämä itse. Se, että itse haluaisit kuolla tuossa tilassa on oma valintasi ja tunnustan oikeutesi siihen. Tarkoitukseni oli ilmaista, että älä ryhdy päättämään kenenkään muun elämästä. Minä nimittäin haluan elää niin kauan kuin elämässäni on edes rahtunen muutakin kuin kipua. Jos kykenen kivun seasta tuntemaan vaikkapa läheisen ihmisen läsnäolon, on siinä riittävästi syytä elää.

Ja minä haluan että minut tapetaan heti jos vammaudun esim. kolarissa niin että loppuelämäni voisin vain tuijotella kattoa. Vaikka miten tuntisin toisen ihmisen läheisyyden niin olisi se niin perseestä että letkut irti.

Willie sanoi:
En ole uskovainen. Tässä ei ollut millään tapaa kyse uskonnosta, vaan ihmisten taipumuksesta tietää toisten asiat paremmin kuin nämä itse. Se, että itse haluaisit kuolla tuossa tilassa on oma valintasi ja tunnustan oikeutesi siihen. Tarkoitukseni oli ilmaista, että älä ryhdy päättämään kenenkään muun elämästä. Minä nimittäin haluan elää niin kauan kuin elämässäni on edes rahtunen muutakin kuin kipua. Jos kykenen kivun seasta tuntemaan vaikkapa läheisen ihmisen läsnäolon, on siinä riittävästi syytä elää.

Olipas asiallinen palaute, täytyypi itsekkin ottaa vähemmän provosoiva asenne.

En varsinaisesti tarkoittanutkaan uskovaista siinä mielessä kuin tajusit, eikä sillä mitään väliä olisikkaan jos olisit uskovainen. Mutta jos heittää ajatuksen, et voiko ihminen olla jumala,vaikkakin pieni jumala.
Niin kyllä tästä saa käsityksen, että jos ymmärrämme tässä tapauksessa jumalan sellaisena "henkilönä", kuin se tässä meidän kulttuurissamme yleisesti ottaen on. On ajatus malli mahdoton, ei ihminen voi olla jumala millään muotoa. Ja täten kirjoitelmasi ottaa sen kannan, että on mahdotonta päättää toisen puolesta. TAI sitten sen kannan, että annetaan nämä päätökset "suuremman" haltuuun. Ja tämä jälkimmäinen on sitä järjen loppumista, mitä minä en oikeen sulata.
Ilmeisestikkin, kutenka toi yläpuolinen postauksesi osoitti tarkoitit tuota ensimmäistä vaihto ehtoa.

Oletko varma että haluat elää kuvaamaasi elämää?

Jos olet tästä varma, niin sitten tämä onkin paljon vaikeempaa ja tulee noi ringside esittämien kriteerien tutkiminen ja pohtiminen tarpeen.
Ja niistä voikin vääntää kättä suuntaan ja toiseen asian ratkeamatta.
Mutta minulle se ei ole tarpeen, koska näet olisin nopeamman toiminnan kannalla. Sanot, että älä ryhdy päättäämään muiden elämästä. Mutta jollakin tapaa se olisi pakko, jos tämän meinaa hengiltä saada. (aiemmista postauksistani voivat muut lukea motiivini armomurhaan.) Varmaan tällä tavalla tulisikin hoitovirheitä, jos joku väen vängällä haluaisi elää tollaisena, muttei pystyisi sitä ilmaisemaan.Hoitovirheitä kyllä tapahtuu muutenkin ja tuskin kukaan potilas siittä jälkeen päin piikin saatuaan valittamaan tulisi.

Hippa sanoi:
En ole varma noista seuloista, mutta heräsi sellainen kysymys voiko lapsivesipunktion tulos olla positiivinen ja lapsi silti terve? Jotenkin tuntuu mahdottomalta, että sieltä löytyisi sairaita soluja, vaikka lapsi olisi terve. Mutta en tiedä asiasta niin paljon, että uskaltaisin mitään varmaa sanoa.

Tosin seulontatuloshan vasta antaa viitteen, se ei ole yhtään varma tulos sekään. Ultraäänen niskapoimun katsominen on hyvin epävarma keino todeta kehitysvammaisuutta.

Eräs tuttu on tehnyt gradunsa sikiötutkimuksista ja tiivistetty johtopäätös taisi olla, että tutkimuksissa tulee paljon vääriä tuloksia; erityisesti virheellisiä positiivisia tuloksia. Tämän perusteella sikiön abortoiminen lapsivesitutkimuksen perusteella voi olla melkoista mielivaltaa.

En kommentoi tähän kuitenkaan enempää, kun en näihin tutkimuksiin ole perehtynyt...

/E

Nyt on päästy asiassa jo toiminnan tasolle, vai mitä? Mitä sanovat ne, jotka tähän ketjuun aikoinaan vastasivat ja olivat likvidoinnin kannalla? Oletteko tyytyväisiä, kun joku on alkanut "säästää" yhteiskunnan varoja? Olen itse edelleen sitä mieltä, että ihmisiä ei tulisi tahallaan tappaa.

Nyt on päästy asiassa jo toiminnan tasolle, vai mitä? Mitä sanovat ne, jotka tähän ketjuun aikoinaan vastasivat ja olivat likvidoinnin kannalla? Oletteko tyytyväisiä, kun joku on alkanut "säästää" yhteiskunnan varoja? Olen itse edelleen sitä mieltä, että ihmisiä ei tulisi tahallaan tappaa.

Siis mitä on tapahtunut?

Siis mitä on tapahtunut?

Onkohan tässä kyse siitä hoitsusta, joka on myrkyttänyt potilaita.

Ps. Kannattaa yleensä vähän pohjustaa vastaustaan jos postailee vitun vanhoihin threadeihin.

oli muuten lehtikuvien perusteella hyvä pakkaus toi hoitsu, ainakin alakerrasta..ei nyt toki body tai fitness kriteereillä mitattuna mutta noin muuten.

Ja asiaan.. mielenkiintoista nähdä, että onko tosiaan blondi oikeesti innostunut noin myrkyttämään.

Ei anna sen kummempaa oikeutta myrkyttää ketään, vaikka sitten olisikin kehitysvammainen. Samoilla kriteereillä jokainen voisi tappaa pois ilmaa pilaamasta kaikki sellaiset kanssaihmiset jotka eivät HÄNEN mielestään elä nautinnollista ja järkevää laiffia.

Ja asiaan.. mielenkiintoista nähdä, että onko tosiaan blondi oikeesti innostunut noin myrkyttämään.

Ei anna sen kummempaa oikeutta myrkyttää ketään, vaikka sitten olisikin kehitysvammainen. Samoilla kriteereillä jokainen voisi tappaa pois ilmaa pilaamasta kaikki sellaiset kanssaihmiset jotka eivät HÄNEN mielestään elä nautinnollista ja järkevää laiffia.

Jos ne on oikeesti ollut armomurhia?

Mitä vitun armomurhia? Toivottavasti murhaaja saa elinkautisen.

oli muuten lehtikuvien perusteella hyvä pakkaus toi hoitsu, ainakin alakerrasta..ei nyt toki body tai fitness kriteereillä mitattuna mutta noin muuten.

Laittakaapa jotain linkkiä tähän tapaukseen?
Onko jo selvinnyt tai kerrottu, mitkä hänen motiivinsa olivat?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom