Näin tossa pitkän videon vammaisten hoidosta ja koulutuksesta Suomessa. Videolla näkyi leppoisten down-tapausten lisäksi vammaisia, jotka olivat sängyssä kouristunein jäsenin, täysin liikuntakyvyttömänä. He eivät osanneet puhua, heidät piti syöttää ja pestä, ja heidän kognitiivinen tasonsa oli noin kaksi viikkoisen koiran tasolla. Siellä oli sitten hoitsut järjestänyt vammaisille tanssiaiset, ja ne pyöritteli siellä näitä pyörätuoleja ja sänkyjä. Tämän jälkeen meidän, jotka oltiin katsottu se video, piti keskustella siitä. Jengi sanoi näin: "tosi hienoa oli ne tanssiaiset, kun vammaisille annettiin mahdollisuus siihenkin, onhan niillä oikeus tanssiaisiin". Mun mielestä se oli vaan vitun irvokasta. Mitä helvettiä tarkoittaa "oikeus elämään"? Onko siltä keharilta kysytty, että "haluatko sä elää?"
Mä väitän, että jos mä pitäisin jotain pahasti vammautunutta vasikkaa samalla tavalla väkisin hengissä, kuin täällä pidetään syvästi kehitysvammaisia, niin mua syytettäisiin eläinrääkkäyksestä. Mutta anti olla, kun kyseessä on ihmisnisäkäs, niin se onkin "eettistä", "kaunista", "hyvää" ja "oikein".
Ehdotankin, että jos seuraavat kolme kriteeriä täyttyvät, niin vammaisena syntynyt lapsi tapetaan välittömästi.
1. Ei kykene liikkumaan
2. Vaatii ulkopuolisen ihmisen huolehtimaan kaikista perustarpeistaan
3. On aivoiltaan niin kasvis, ettei kykene oppimaan yhtäkään sanaa.
Vaikka nää ehkä selkeämmin näkee vasta pennun ollessa vanhempi, niin mä olen melko varma, että lekurit kyllä osaa antaa sen ennusteen oikein.