Kaupunkiolosuhteissa ilman paitaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
Näyttää ihan hiton tyhmältä ihan sama mikä kunto. Toki ymmärrän että pitää sitä coolina jos on jo valmiiksi se vyölaukku ja paksu kultaketju&suomileijonat ja muu pakollinen tilpehööri

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onks sun mielestä junttimaista pitää sukkia tarrasandaalien kanssa? Nää on mielipide asioita.

Minulla on ollut aina sellainen käsitys, että Ruotsi on valovuoden edellä Suomea pukeutumisessa. En ole sitä mieltä enää. Täällä on yleinen käytäntö pitää sukkia!! noiden sandaalien kanssa, joka on mielestäni juntimpaa kuin se kuuluisa vyölaukku. Mutta toisaalta täällä Ruotsissa pidetään sukkia housujen päällä joten kaikki mahdollista...:rolleyes: Tietysti kaikki ei pidä sukkia sandaalien kanssa mutta ylivoimainen enemmistö silti.

Paidattomuus kaupungilla kuuluu myös kategoriaan no go...

En mä nyt ehkä esim. ostoksille lähtiessä tms. sisäympäristössä ilman paitaa kulkisi, mutta jos kruisii kaupungissa fillarilla, käy lenkillä tai vetää parkkiin johonkin terassille, puistoon tai rauhallisempaan paikkaan ulkona (ihan kaupungissakin) niin ketä se haittaa.
Tuohon terasilla ilman paitaa oloon, niin eikös se ole kielletty muistaakseni ainakin Porissa ja Tampereellakin?

Ja enpä osaa nyt ihan heti sanoo, miksi paidattomuus olis junttia mutta en itte ihan heti menis hämpille kävelee ilman paitaa. Se on vähän kuin vyölaukkun käyttö - se on vaan niin juntin näköstä.

Näyttää ihan hiton tyhmältä ihan sama mikä kunto. Toki ymmärrän että pitää sitä coolina jos on jo valmiiksi se vyölaukku ja paksu kultaketju&suomileijonat ja muu pakollinen tilpehööri

Ihan samaa mieltä! Sen lisäksi, että on todella typerän näköistä (verrattavissa sandaalit+sukat yhdistelmään):urjo: , niin myös todella ajattelematonta muita ihmisiä kohtaan.
Esim kesällä kaupungit täynnä ulkoravintolota, jossa ihmiset ruokailevat, niin ei varmaan herätä ruokahalua katsella paidattomia ihmisiä.

Ja tosiaan aika suomalainen tapa. Itse olen ainakin vasta Suomessa nähnyt kyseistä toimintaa (vaikka Suomi muuten kiva paikka onkin:) )

Enkä itsekään ymmärtänyt vertausta saunaan...ollaanhan yleisissä suihkuissakin ja monissa muissakin paikoissa alasti mutta ei ne liity asiaan:jahas:

Paidatta kaupungilla on ihan normaali homma minun mielestä, mutta paita on parempi löytyä päälle kun astutaan julkisiin sisätiloihin, viimeistään siellä kaupassa, jossa on laaja valikoima erilaisia elintarvikkeita.

Mutta! Mikä helvetti tätä pohjoista kansaa oikein vaivaa, nimittäin sillon kun lämpömittarista meinaa asteikko loppua, verhoillaan se kalvakka fennomaaninen iho trendikkäisiin shortseihin, hihattomaan paitaan ja ilman muuta sandaalit jalkaan, SUKKIEN KANSSA!:david: Onko tämä +20 astetta vielä liian kylmä, ettei voisi kulkea avojaloin sandaaleissa? Eikös tuo kevyehkö kenkämalli ole tehty ihan sitä varten, että jalka saa hengittää?(Sisätyö uskoakseni asia erikseen.)

Paidatta kaupungilla oleskelu ei onneksi ole vielä niin juntiksi leimaavaa touhua, kuin tuo sukkien ja sandaalien yhteiskäyttö muuten menevässä kesävarustuksessa. Sitähän voisi ennen kaupungille lähtemistä miettiä, että TARKENEEKO sitä varmasti avojaloin sandaaleissa ja jos ei, niin suosittelen siinä tapauksessa laittamaan joko koripalloilijoiden suosimat pitkävartiset, aina polveen asti ulottuvat sukat tai sitten ihan rohkeasti ne mummun joululahjaksi kutomat villasukat.

T: paitaa en osaa kuumalla kesäsäällä päällä pitää, mutta sukat sentään uskallan jättää kotia

edit: PS. kesäisin turistirusketus aiheuttaa harmaita hiuksia, joten auringonvalon nauttiminen tasaisesti ympäri, enemmän tai vähemmän massiivista kehoa vailla rihman kiertämää on tähän oiva ehkäisy!

Jep. Mustakin on hieman dorkaa olla ilman paitaa ihan keskustassa. Tosin sen ymmärtää, jos on +30 lämmintä.

Missäs se raja menee? Kun jengin mielestä ei voi terassilla olla ilman paitaa (ja itselläkin suupielen nykivät kohti kattoa moisen näyn edessä) ,niin voiks terassilla sit olla joku Gaspin punttipaita päällä? Sellanen, et kaula-aukosta näkyy suurinpiirtein napa?

Onks se junttia?

Kyllä jos tarpeeksi lämmintä on, nii mäki ainaski kuljailen tuolla bikinit päällä. Mut on mulla joku toppi tms. mukana et voi vetassa päälle jos sisätiloihin menee :) Mut se tosiaa jos on joku +30 lämmintä. Tykkään vaatteista kuite nii paljon et on ihana ku saa pitää kaikkii kesähepeneitä :) Et mieluummi vaatteet päällä :b

Myös mun mielestä paidatta kulkeminen tietyissä paikoissa on kieltämättä hieman inhaa. Musta siinä on tavallaan kyse paitsi siitä hygieniasta, niin myös etiketistä; tietyntyyppisiin tilanteisiin sopii tietynlainen varustus. Vartalotyypillä ei mun mielestä ole juurikaan merkitystä tässä asiassa, vaan kaiken näköiset kropat ilman paitaa tietyissä tilanteissa ovat mun mielestä juntin näköisiä. Ja sama pätee niin naisten kuin miestenkin vaatetukseen. Vaikka naiset harvemmin liikkuvat kaupungilla ilman paitaa, niin myöskään pikku-pikku-bikineissä tepastelu kaupungilla ei musta ole kovin soveliasta.

Rannalla, saunassa, omassa pihassa, lenkillä jne taas on sitten mun mielestä ihan normaalia pitää sellaista varustusta, kuin tykkää. Ihan tavallinen ruokakauppakaan ei mun mielestä ole mitenkään niin erikoinen paikka, että se jotain tiettyä vaatetusta edellyttäisi. Monestihan kaupassa saatetaan piipahtaa juuri rannalta tai omalta pihalta vaikka hakemassa jätskit tms, joten sen takia ei mun mielestä tarvitse alkaa pynttäytymään.

Ja mitä tulee vaikka noihin Välimeren lomakohteisiin, joissa paidattomuutta esiintyy runsaasti, niin yleensä niissäkään paikoissa ei katsota hyvällä muualla, kuin ranta- ja turistilaueilla ranta-asussa kekkalointia. Tosin turistit monesti tekevät kumminkin niinkuin tykkäävät ja hilluvat sitten uikkareissaan ympäri kaupunkia. Tämä ei tee siitä kuitenkaan millään tavalla toivottavaa tai etiketin mukaista.

Kuitenkin (vaikka tässä postauksessa todennäköisesti kuulostan siltä, että nuttura kiristää ja pahasti :D ) musta nuo pukeutumisasiat on kuitenkin siinä mielessä pieniä seikkoja, että en ole vaatimassa paitoja kenenkään paljaan yläruumiin peitoksi. Mutta kyllähän sitä muodostaa oman käsityksensä ihmisistä ulkoisten seikkojen perusteella ainakin aluksi. Ja tilanteeseen sopimattomissa vetimissä liikkuva henkilö todennäköisesti luo herkästi mielikuvan juntista. Ja se on sitten ihan toinen seikka ketä kiinnostaa minkälaisen mielikuvan mä niistä luon ;)

Olen kyllä käynyt rantalomalla, vieläpä enemmänkin kuin kerran:) Lähinnä tarkoitin tässä Suomen olosuhteita. Oisko sekin ok, susta jos jengi painelis sokoksella kalsarit jalassa, koska on aika kuumailma..? Eli kun tulee kuumailma niin sen nimissä voidaan tehdä tällasasia asioita joita ei muuten tulisi tehtyä?

No ei! Siis nyt puhuttiin siitä että kaupungilla kävellään ilman paitaa ja yms. hengaillaan. Ei kauppoihin mennä ilman paitaa jne.
Siis ilman paitaa minun käsityksen mukaan ollaan a) koska on kuuma b)halutaan ruskettua.
Kaupoissa on yleensä niin viileä, että t-paita päällä tulee kylmä jos kauaa niissä pyörii!

joopa joo. Esim etelaranskassa taitaa helleraja olla +40. Sita ennen on kylla tyurha kavella ilma paitaa, paikallinen poliisi kylla korjaa pois.

oisko vähän eri asia siellä ranskassa missä ei varmaan talvella ole -30 astetta ja kevät ja syksykkii kylmiä. suomalainen kun heitetään +30 asteeseen nii siitä ei tule mittää paita päällä :D

Huppe sanoi:
Tuosta tulikin mieleeni kun käveltiin tuossa viikonloppuna kävelytietä niin poikaporukka meni sitten kaljakassien kanssa jotain puistoa kohti. Keskimmäisellä oli tiukka ja hyvin treenattu kroppa kun taas reunimmaiset olivat "ei-treenanneita" ja toisella oli ihan kaljamahakin. Keskimmäinen oli ilman paitaa ja reunimmaisilla oli paidat. Ajattelevaista ja oikea-oppista, kuitenkin johtuen tästä suomalaisesta kulttuurista, tuli sellainen mielikuva että onpas "pröystäilevä" kaveri tuo keskimmäinen. Ei omaan päähäni mahdu tuo paidatta liikkuminen kaupungilla, ei sitten ei mitenkään vaikka olisi minkälainen kroppa tahansa.
Eli siis törmäsit lähes 100% varmuudella meihin, jos tämä tapahtu helsingissä. itelle on todellakin normaalia että kuletaan ilman paitaa "kylillä" koska oon pienestä kylästä kotosin ja täällä kaikki kulkee ilman paitaa :D tosin mullakin oli paita siellä kalja kassissa :) että kun tuli kylmä/ mentiin kauppaan yms. nii vedin toki paidan päälle.

ps. en kyllä mielestäni ollu "pröystäilevä" ja kun nämä kaverit siinä vierellä on samasta kylästä, he noudattaa samaa tapaa eli "ilman paitaa", MUTTA tyypit oli palanu sinä päivänä niin pahasti (oltuaan ilman paitaa) ettei kärsiny enää paitaa heittää pois

Oisko kuitenkin tilanteenmukainen pukeutuminen tärkeintä? Mun mielestä on ihan ok jos joku painelee ilman paitaa vaikkapa jossain lähiössä tai pientaloalueella helteillä, mutta kaupungin keskustassa se ei nyt ehkä oo ihan näyttävintä. Oli sitten hieltä haiseva sikaläski tai MM- tason pikajuoksija.

Paheksuvia katseita tulee aina hyväkroppaisille kateellisilta jo pelkkää vaimonhakkaajatoppia käyttämällä. Suomalaisten kateellisuuteen taipuvaiselle luonteenlaadulle ei vaan voi mitään. Jos olet rikas ja sulla on hieno auto olet leuhka, etenkin jos mainitset että: "onpas toi mun auton ilmastointi mainio näin kesähelteillä". Jokainen uuden mersun omistaja tietää kuinka helposti ne keulakoristeet häviää...

Yleisen mielipiteen mukaan olen ihan täysi juntti minäkin vyölaukkua myöten. Tänään tuli hyvä kommentti kauppakeskuksessa parilta maistissa olevalta mieheltä: Nyt täytyy antaa tietä kun tulee takaa noin iso mies.

Eilen menin metrossakin ilman paitaa. Nyt on niin kuuma ettei kertakaikkiaan pysty paitaa pitää jos enämpi kävelee kun muutenkin rupiaa hiki lentää kuin vanhalta sialta. Koittakaa kestää...

I
Sitä en kyllä ymmärrä, että jos on oikeesti karvanen ja lihava niin eikö sitä yhtään osaa ajatella, että 99% ihmisistä pitää ko. ulkomuotoa epäesteettisenä, joten voisi ajatella myös kanssaeläjiä.
Pitääkö 99% ihmisistä mun karvoja epäesteettisenä :itku:
Onneks en ole enää lihava.
;)

Kyllähän jokainen saa ilman paitaa heilua vaikka just stadissa jos siltä tuntuu. Sisätiloissa, kuten kaupassa, ei sitten niinkään suotavaa. Kyllähän se niin on että paidattomat ihmiset pistää silmään mutta tääkin varmaa johtuu siitä ettei sitä ole tottunut näkemään. Itse en kylläkään kehtaisi ilman paitaa kulkea. :(

No mitä junttimaista siinä on? Et varmaan oo käynyt missään rantalomalla ikinä koska siellä varmaan menisit ihan sekasin kun kaikki kävelee kaupungilla ilman paitaa nauttii auringosta.

Kyse onkin nimenomaan rantalomakohteista, joissa turistit urpoilevat ilman paitoja. Singaporessa, Thaimaassa, Malesiassa, Espanjassa, Italiassa, Ranskassa tai muissa vastaavissa suht lämpimissä maissa paikalliset harvemmin heiluvat puolialastomina kaupungilla. Itseasiassa monissa lämpimissä maissa miehet pitävät kuumista säistä huolimatta pitkiä housuja.

Ihmeen paljon tuntuu häiritsevän moinen asia. Itse en keskustoissa paidatta pyöri mutta ei minua nyt sentään oksettamaan rupea jos joku niin tekeekin.

Olenko oksettava juntti jos pahimmilla helteillä pyöräilen työmatkat ilman paitaa?

Itse olen kyllä aina ilman paitaa:D Meilläpäin jo monet sanookin,että syksyn tulon huomaa siitä,että musta leski on löytänyt paidan päälleen:lol2:
Ja vastaavasti kesä on alkanut,ku musta leski hilluu ilman paitaa.Eihän tuosta kukaan ole avautumaan tullut.Joku on korkeintaan saattanut baarissa jotain positiivista mainita(harvoin kylläkin)

Mut en mäkään nyt esim.Terassille ilman paitaa mene.Just olin viime viikon hesassa,ni näyttihän tuolla katukuvassa jengi painelevan ilman paitaa.Joutui sitten itsekin sen riisumaan:D

Yleisesti ottaen kyllä pitäis tietää,että milloin on soveliasta olla ilman paitaa ja milloin ei.

Itsehän tarjoan teräsbetonin tavoin mieskauneutta naisille:lol2: :hyper: :lol2:

rannalla, puistossa paidattomuus ok.. mut keskel kaupunkia, kaupoissa, julkisissa kulkuneuvoissa, terasseilla EI !

ilman paitaa ollaan niin kauan kun kaupungin keskustaan alkaa olla bout pari kilsaa. en ymmärrä miks kaupungilla kun ollaan shoppaa ym pitäs olla ilman paitaa. asuin alueilla ilman paitaa tsillailu taas on aivan normaalia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom