Kaupunkiolosuhteissa ilman paitaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
Mikäpäs tuossa paidattomuudessa. Jos on sinut itsensä kanssa, niin senkun kekkaloikoon kuka vaan yläosattomissa.

Hieman :offtopic:

Ollessani ala-asteella, vissiin 5. tai 6. luokalla, eräs kevät oli poikkeuksellisen lämmin. Luokkatoverini sai päähänsä heittää koulussa paidan pois, jonka sota-ajat nähnyt johtaja-opettaja näki. Ei muuten ollut kaukana, että tää topless-kloppi olis saanut turpaansa siltä kansankynttilältä. :eek: Vanhan kansan opettajalta kiehahti veri välittömästi moisen riettauden nähtyään. Ajat ovat muuttuneet... Kukaan ei muuten sen jälkeen heittänyt siinä koulussa paitaa pois, ei edes kilometrin säteellä... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onks sun mielestä junttimaista pitää sukkia tarrasandaalien kanssa? Nää on mielipide asioita. Mä luulen, tää on aika pitkälle Suomeen liittyvä asia, tuskin esim. keski-euroopan suurissa kaupungeissa näkee paljon ihmisiä ilman paitaa..? Kaupungissa jengi käy duunissa ja muilla asioilla, ei se ole ollenkaan sama ootko sä rannal ilman paitaa tai kaupungissa.. Ei mee vieläkään jakeluun toi saunavertaus...

Mies saa pukeutua vaikka saatana hameeseen jos siinä on hyvä olla. Ei se multa pois ole ja mikä mä olen muiden tyyliä arvostelemaan :)

Jos nyt et vielä tajunnut tuota saunavertausta niin mun mielestä me, Suomalaiset olemme muista länsimaalaisista poiketan avoimempia alastomuuden suhteen. Mennään siis sinne the saunaan alasti, ja vielä sen jälkeen alasti uimaan ja se ei ole yhtään kummallista. Ulkomaalainen taas kummastelee tätä varmasti.
Sen takia mua ihmetyttää miksi me sitten vierastetaan muissa tilanteissa sitä alastomuutta niin paljon. Ymmärtäisin paremmin jos meillä ei olisi tuota saunakulttuuria ja kaikki alastomuus olisi syntiä ja kauheaa.

Kukaan ei ole vielä sanonut miksi se on niin kauheaa jos näkee jonkun kapungissa ilman paitaa..
Jos mä näen omasta mielestäni epämiellyttävän näköisen ihmisen kaupungissa niin en mä ole vaatimassa että 'säkki päähän rumille'!

Ihan sama vaikka ilman vaatteita ulkona kulkisivat. Kateellisehan ne heti leimaa pullistelijaksi, ei siihen muuta syytä olekaan. Ja kai sitä saa vähän pullistellakin, kuitenkin monet esittelee autojaan jne niin miksei miehetkin voi esitellä kroppaansa.
Ja ei, en kulje ilman paitaa.
Parempi olisi että kaikki treenatut kulkisivat ilman paitaa ja ne kaljamahaiset karvaiset äijät pitäisivät paidat päällä tiukasti. Olis mukavampi katella ihmisiä...ja tuo ei tarkoittanut sitten mitään tiivimpää tuijottelua ;)

joopa joo. Esim etelaranskassa taitaa helleraja olla +40. Sita ennen on kylla tyurha kavella ilma paitaa, paikallinen poliisi kylla korjaa pois.
st tropesissa huomattivat mulla kun en muistanu laittaa kenkia jalkaan kotoa lahdettya.
Etelassa silloin talloin nakee kun turvamies saattaa jonkusen junttituristin olus kaupasta kun se heiluu siella ilman paitaa. Se kun nyt vaan on todettu epahygieeniseksi. Nama turistit kyllakin ovat yleensa muuten saksalaisia.

Omalla pihalla tai uimarannalla paidattomuus ok, muualla ei.

Kun nyt ulkomaat vedettiin mukaan niin muistattehan että Thaimaassa, ei missään muualla kuin rannalla tai uima-altaalla olla sitten ilman paitaa. Röyhkeämmäksi luokiteltavaa käytöstä ei taida ollakaan mistä ei sakkoja saisi.

Sen takia mua ihmetyttää miksi me sitten vierastetaan muissa tilanteissa sitä alastomuutta niin paljon. Ymmärtäisin paremmin jos meillä ei olisi tuota saunakulttuuria ja kaikki alastomuus olisi syntiä ja kauheaa.

Kukaan ei ole vielä sanonut miksi se on niin kauheaa jos näkee jonkun kapungissa ilman paitaa..
Ite en kyllä myöskään nää kauheasti yhtäläisyyksiä tuon alasti saunomisen ja paidattomana keskustassa / kaupassa liikkumisen välillä. Enkä myöskään ajattele paidattomuutta tässä yhteydessä seksuaaliselta tai alastomuusnäkökulmalta, vaan yksinkertaisesti paidaton mies (ikä tai ulkonäkö ei vaikuta) keskustassa ja etenkin kaupassa on vaan juntin näköistä. Ei kai sitä sen kummemmin tarvi tai osaa perustella, jotkut asiat nyt vaan näyttävät toisen silmään erilaiselta kuin toisen. Pitäähän jotkut niitä vyölaukkujakin ja salihousuja ;)

Ja kevennystä lopuksi:
Pari viikkoa sitten tuossa lähikaupassa eräs mies oli ilman paitaa, ja alta 3 vuotias lapsi ihmetteli suureen ääneen, miksi kyseinen setä pyöri kaupassa nakulina. Totesin vaan, että on niin kuuma keli, ja eihän setä nyt sentään alasti ole, onhan hänellä housut jalassa. Juniori on muistellut tätä nakuli-setää kerran jos toisenkin, ja edelleen ihmetellyt, että mitä varten..

Ihan ok mun mielestä olla ilman paitaa kaupungilla jos on esim. pysähtynyt puistoon istuskelemaan jäätelöä syömään tai jos on vaikka menossa rannalle tms.

Eikä siis ole esim. kaupungilla hoitelemassa asioita yms. Kaupoissa tai oikeastaan kaikissa sisätiloissa ne paidat päälle, prkl.

En mä kyllä oikeen ymmärrä, että ehdoin tahdoin pitäisi mennä paidatta keekoilemaan pl. edellä mainituissa tilanteissa.

Sitä en kyllä ymmärrä, että jos on oikeesti karvanen ja lihava niin eikö sitä yhtään osaa ajatella, että 99% ihmisistä pitää ko. ulkomuotoa epäesteettisenä, joten voisi ajatella myös kanssaeläjiä.

Jälkimmäinen kommentti ei koske uimarantoja yms. missä toki saa kaikki kukat kukkia ja kaikki karvat kasvaa. :karvaläski:

Edit: joo ja on OK olla nimeltämainitsemattoman ison kaupan parkkipaikalla ilman paitaa samalla kun odottaa jotain tulevaksi pois sieltä kaupasta.

Ite en kyllä myöskään nää kauheasti yhtäläisyyksiä tuon alasti saunomisen ja paidattomana keskustassa / kaupassa liikkumisen välillä. Enkä myöskään ajattele paidattomuutta tässä yhteydessä seksuaaliselta tai alastomuusnäkökulmalta, vaan yksinkertaisesti paidaton mies (ikä tai ulkonäkö ei vaikuta) keskustassa ja etenkin kaupassa on vaan juntin näköistä. Ei kai sitä sen kummemmin tarvi tai osaa perustella, jotkut asiat nyt vaan näyttävät toisen silmään erilaiselta kuin toisen. Pitäähän jotkut niitä vyölaukkujakin ja salihousuja ;)

Ja kevennystä lopuksi:
Pari viikkoa sitten tuossa lähikaupassa eräs mies oli ilman paitaa, ja alta 3 vuotias lapsi ihmetteli suureen ääneen, miksi kyseinen setä pyöri kaupassa nakulina. Totesin vaan, että on niin kuuma keli, ja eihän setä nyt sentään alasti ole, onhan hänellä housut jalassa. Juniori on muistellut tätä nakuli-setää kerran jos toisenkin, ja edelleen ihmetellyt, että mitä varten..

Tuohon kaupassa, sisätiloissa ja muissa lähikontakti-tilanteissa ilman paitaa olemiseen on jo selkeät hygieniasyyt, joten siinä on yksin jo hyvä perustelu asialle.

Mutta mun mielestä on enemmän junttimaista mielipide, jolle ei ole perusteluja :) "mutta kun se vaan on niin" ja "bodarit on tyhmiä" :D

Tuohon kaupassa ilman paitaa olemiseen on jo selkeät hygieniasyyt, joten siinä on yksin jo hyvä perustelu asialle.

Mutta mun mielestä on enemmän junttimaista mielipide, jolle ei ole perusteluja :) "mutta kun se vaan on niin" :D

Mielipiteistä on kai yleensäkin aika turha väitellä, koska ei ole olemassa oikeaa tai väärää vastausta. Yksi tykkää tyttärestä ja toinen äidistä ja kolmas ei tykkää mummostakaan.

Sitä en kyllä ymmärrä, että jos on oikeesti karvanen ja lihava niin eikö sitä yhtään osaa ajatella, että 99% ihmisistä pitää ko. ulkomuotoa epäesteettisenä, joten voisi ajatella myös kanssa eläjiä.

Tuosta tulikin mieleeni kun käveltiin tuossa viikonloppuna kävelytietä niin poikaporukka meni sitten kaljakassien kanssa jotain puistoa kohti. Keskimmäisellä oli tiukka ja hyvin treenattu kroppa kun taas reunimmaiset olivat "ei-treenanneita" ja toisella oli ihan kaljamahakin. Keskimmäinen oli ilman paitaa ja reunimmaisilla oli paidat. Ajattelevaista ja oikea-oppista, kuitenkin johtuen tästä suomalaisesta kulttuurista, tuli sellainen mielikuva että onpas "pröystäilevä" kaveri tuo keskimmäinen. Ei omaan päähäni mahdu tuo paidatta liikkuminen kaupungilla, ei sitten ei mitenkään vaikka olisi minkälainen kroppa tahansa. Oksennus meinaa tosiaan tulla kun kaupassa näkee sen punaniskan niissä farkkusortseissa koluamasssa makkara-allasta.

Tuota junttimaisuutta mä en ymmärrä, mun puolesta saa talsia ilman paitaa kaupungilla. Tosin jos on paljon väkeä tai menee liikkeisiin, niin sitten paita päälle ettei viattomat joudu hikisen ihon uhriksi. :D

Kaikenmaailman rimpulat ja läskit voi kävellä ilman paitaa ja kukaan ei sano mitään, mutta auta armias jos omaat vähääkään lihaksikkaamman kropan nii jopas oot leuhka ja itseäs täynnä oleva heppu :(

Se on se suomalainen kateus, mikä tuon aiheuttaa :)

Kaupungille paidatta oleviin mielipide on että ihan sama, itse en sitä kylläkään harrasta, mutta ei häirihe. Ravintoloissa ja kaupoissa ei välttämättä kovin sopivaa.

Antti1 tavoin on tullut huomattua sama asia, viimeksi kun oltiin treenikaverin kanssa viikonloppuna rannalla.
Reaktiot vaihtelee: ensin kääntyy pää, sitten reaktio on joku neljästä, katsominen suu auki, supina kaverille, ilme ja hymyily/nauru salassa tyyliin mikä toi luulee olevansa (miehet), tai ystävällinen kehuminen/treenivinkkien kysely. (ulkomaalaiset ihmiset valtaosana)
Huvittavimpia ovat jätkät joitten tyttöystävä sattuu katsomaan vähän liian pitkään :lol2:

Mä näin eilen ruokakaupassa kunnon ääliön. Lihava mies ilman paitaa JA täynnä karvoja. Siis oikeasti selkää myöten kauhea karvapeite. Meinasin käydä vihjaamassa, että vois edes sisätiloissa pitää paidan päällänsä.

Mies saa pukeutua vaikka saatana hameeseen jos siinä on hyvä olla. Ei se multa pois ole ja mikä mä olen muiden tyyliä arvostelemaan :)

Jos nyt et vielä tajunnut tuota saunavertausta niin mun mielestä me, Suomalaiset olemme muista länsimaalaisista poiketan avoimempia alastomuuden suhteen. Mennään siis sinne the saunaan alasti, ja vielä sen jälkeen alasti uimaan ja se ei ole yhtään kummallista. Ulkomaalainen taas kummastelee tätä varmasti.

Jos mä näen omasta mielestäni epämiellyttävän näköisen ihmisen kaupungissa niin en mä ole vaatimassa että 'säkki päähän rumille'!

Nyt selvis! Äijä on selvä naturisti:)

Mua ei pahemmin haittaa jos joku kulkee jossain ulkona ilman paitaa, korkeintaan saattaa hymyilyttää. Eri asia on sitten kun mennään jonnekin sisätiloihin ilman paitaa, tässä tulee hygieniapuoli esille ja alkaa vituttamaan.
Itellä on tapana pitää paita päällä muualla paitsi biitsillä ja himassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom