Kauppakorkeakouluun 2006

Eiköhän joku suoriutuja ole voinut päästä samana vuonna kauppiksen lisäksi esimerkiksi lääkikseen, oikikseen tai johonkin muuhun übermenestyjien kouluun. Tällöin kauppispaikka jää helposti hyväksymättä.

Aika epätodennäköistä, sillä kaikissa taitaa olla aika perkeleesti luettavaa koetta varten. Hse on kuitenkin maan johtava koulu ja ei sinne nyt niin helppo ole päästä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...
Niin. Kauppatieteellisen alan. Eikö ton voi tulkita niin, kun on siinä asiayhteydessä? :S
Joo, tulkita voi ihan miten haluaa, kun ollaan kauppiksessa - varsinkin pääsykokeessa, jossa kysymystä 32. tulkittiin oikein mukavasti ei-niin-kirjan-mukaan...

Ja sitten jotain vielä naurettavampaa: kysymys 37 jätetty arvostelematta siinä olleen virheen takia. En voi oikeasti käsittää tätä. Miten voi olla virhe pääsykokeessa? Tuo osoittaa kokeen laatijoilta täydellistä piittaamattomuutta niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat uhranneet satoja työtunteja tuohon kokeeseen valmistautuessaan. Erittäin iso :down: kauppikselle.
 
Joo, tulkita voi ihan miten haluaa, kun ollaan kauppiksessa - varsinkin pääsykokeessa, jossa kysymystä 32. tulkittiin oikein mukavasti ei-niin-kirjan-mukaan...

Sorry, mutta kuulostaa pahasti katkeralta avautumiselta, ei siis millään pahalla..;) Noitahan sattuu, olihan tämän kevään kemian Yo-kokeessakin käsittääkseni joku ikävänlaatuinen kämmi, kyllä ne kokeiden laatijatkin vain vielä ihmisiä ovat. Pääsykoe on aina se vittumaisin koe, jonkun on aina pakko pudota, se on vaan vähän paska säkä kun kaikki ei voi saada mitä haluaa.

Ja millä tavalla se kysymyksen 37 arvostelematta jättäminen oli osoitus piittamattomuudesta? Entä jos olisi ajateltu että annetaan sen virheen olla ja valitaan joku vastaus oikeaksi, vähän niinkuin lakaistaisiin koko asia maton alle? Mun mielestäni tuo nyt oli vain ainoa oikea vaihtoehto, toihan oli sama asia kuin että jos siinä kokeessa olisi ollut 39 kysymystä.
 
Aika epätodennäköistä, sillä kaikissa taitaa olla aika perkeleesti luettavaa koetta varten. Hse on kuitenkin maan johtava koulu ja ei sinne nyt niin helppo ole päästä.

:rolleyes:
 
Kyllä, on avautumista ja katkeraa sellaista.

Mutta pointtini siis oli, että miten voi olla mahdollista, että tuon tason kokeessa on virheitä ja tulkinnan mahdollisuuksia? Ihan kuin se olisi joku mahdottomuus laatia sellaisia kysymyksiä, joihin yksi ja vain yksi oikea vastaus ilman mitään tulkinnanvaraa. Ei pitäisi olla ainakaan koemateriaalista kiinni.

Ja onko sekin jotenkin mahdotonta, että oikoluettaisiin ne koekysymykset - joita ei niin hirveen monta paperia ole - niin monta kertaa, että niihin ei tosiaankaan jää niitä kirjoitusvirheitä? Kyllä se minusta on aika kovan luokan piittaamattomuutta ja huolimattomuutta, kun otetaan huomioon, että on kyse kokeesta, jossa ratkeaa monen ihmisen tulevaisuus.

Ja tottakai on ainoa oikea vaihtoehto, että tehtävä jätetään arvostelematta, jos siinä on virhe. Mutta onhan se silti minulta pois, sillä ilman virhettä olisin saanut siitä pisteen ja olisin nyt inessä.

Jos tällaista tapahtuisi kerran 10 vuodessa niin sen ehkä ymmärtäisi. Mutta näitä tuntuu kauppiksessa sattuvan vähän harva se vuosi, mikä on aika uskomatonta.
 
No sullahan näyttää olevan asiat ihan hyvin. Mua taas ärsyttää se, että päätin lähteä Turkuun ja nyt vasta tajusin, että tuo rahoitus taitaa olla mun juttu. No eihän sitä tietenkään siellä opeteta ( ainakaan pääaineena, mimmonehan mahtaa olla tuo rahoituksen opintokokonaisuus ).

Onhan tuolla turussakin oikeesti hyvät mahikset lukea tuota rahotusta. Aika monet kurssit on samat mutta on se kyllä kiistämätöntä, että hse:ssä on kyllä tiettyjä hc-kursseja, joihin tse:ssä ei ole resursseja. Kuitenkin perussälä on varmasti ihan sama ja on tse:ssäkin esim. kurssi, jossa treidataan johdannaisilla ihan oikeilla pelimerkeillä. Suotta harmittelet.. mutuilisin, että voit vaihtaa tuonne hse:hen esim. vuoden opiskelun jälkeen ja saisit kurssejakin hyväksiluettua.. ekana vuonna ei kuitenkaan saa opiskeltua vielä mitään kovin tähdellistä. Alalle pääsyä tuo ei rajoita.. kaverini on esim. EQ:lla treasuryssä valuuttaa pyörittämässä ja kolme vuotta tse:ssä takana.
 
Helsingissä ei myöskään ole todellakaan varmaa, että pääsee opiskelemaan rahoitusta. Ja pääsääntöisesti Suomessa ei sellaista kauppatieteellistä koulua tai tiedekuntaa ole, joka olisi jotenkin valovuoden edellä muita. HKKK on ehkä kansainvälisissä vertailuissa paras suomalainen kauppatieteellinen yksikkö, mutta se ero ei todellakaan tule mistään perustutkinnoista. Toki HKKK:n rahoituksen opetus on varmaan vielä vähän parempaa kuin vaikka Turussa, mutta loppuelämän kannalta sillä ei varmaan suurta väliä ole.
 
Pääaineasiasta taisi itse TuKKK:n rehtori/professori kommentoida tovi sitten että "On aivan sama minkä pääaineen unohdatte" :) Nojoo onnea päässeille
 
Kuinka paljon porukka muuten luki noihin kokeisiin? Mä arvioisin että mulla tuli opiskelutunteja päälle 700 (sis. valmennuskurssi). Aloitin tammikuun 3. päivä. Kai se vaan on niin että tyhmän täytyy lukea paljon.
 
Kuinka paljon porukka muuten luki noihin kokeisiin? Mä arvioisin että mulla tuli opiskelutunteja päälle 700 (sis. valmennuskurssi). Aloitin tammikuun 3. päivä. Kai se vaan on niin että tyhmän täytyy lukea paljon.

Mä luin opiskelin varmaan jotain 80 tuntia pääsykoetta varten, opiskelin kevään toisaalla ja kävin töissä, niin ei aivan hirveästi kerennytkään pänttäilemään.
 
Mä luin opiskelin varmaan jotain 80 tuntia pääsykoetta varten, opiskelin kevään toisaalla ja kävin töissä, niin ei aivan hirveästi kerennytkään pänttäilemään.

Mulla sama. Tarkkaa tuntimäärää on tosin vaikea sanoa, mut kevään aikana luin kaikki kirjat verkkaisella tahdilla (joku 3vk/kirja) kertaalleen läpi. Markkinoinnin lainasin kirjastosta ja tein siitä vaan muistiinpanot kertausta varten. Sit viimeset 7-8päivää kertasin todella intensiivisesti, reilusti yli 10h/d. Mulla oli supermasterin viime vuoden tiivistelmät ja niistä lähinnä kertailin. Koe meni siis hyvin siihen valmistautumiseen käytettyyn aikaan nähden :)
 
Jees pääsin tampereelle yrityksen hallintoon: kokeesta 24.5+2+2=28.5p ja yhteispisteitä 55.5p!! Oli Tampereelle kyllä suhteessa aika kovat pisterajat tänä vuonna.

Kävin valmennuskurssin ja luettua tuli 10viikkoa aika aktiivisesti n. 4h per päivä + 148h valmennuskurssilla.
 
Damdidaa ens keväällä sit tää luku-urakka edessä. Rupes vaan vähän pelottaa, ku törmäsin dokausreissul jätkään joka pääs vast kolmannel sisään. :S Ja kuiteki oli kirjottanu 3 L ja yks C, ettei pitäs olla mikää tyhmä.. Sanoin sit sille et "joo mä oon menossa sinne" ni se rupes kuittailee et "joo et sä sinne kyl vaan mene."

Ni iski KAUHEE siis niin hirvee hinku nyt päästä sinne heti ekalla yrittämäl! Varmaan pakko mennä sille valmennuskurssilleki ja tällei.

Helsinkiin siis ensisijasesti yritän. Ja jos en heti pääse ni vuon 2008 sit .. ;D
 
Sama projekti odottaa mua.. ens tai seuraavana keväänä, riippuu nyt kun saan tietää Hollannin kevään ohjelman, asuinmaa kun on väliaikaisesti eri. pääsykokeisiin meno ainakin maksaa sen 200€ koska lento ei ihan ilmainen ole.

Aika semivalmis vuottavaille tradenomi olen ja kauppakorkeaan mielin. toivottavasti ei nyt ole kauhean vaikea, motivaatiota on koska ei paljoo nappaisi olla lidlin kassalla koko elämää, vaikka kesän viihdyinkin ihan kivasti:)


kannattaako hakea varmempaan paikkaan vai luottaa että säkällä pääsee tampereelle, jonne ehdottomasti haluan? koska Treellä olen sentään syntynyt ja se on muutenkin ihan mesta paikka, ei paljoo nappaisi mitkää Lappeen rannat.:) Tampere ois ainoa josta valmiiksi tuntee porukkaa+mun serkku on siellä. jopa oisin sen kanssa samassa yliopistossa, tosin eri tiedekunnassa..
Onko sinne merkittävästi vaikea päästä ja voiko mitenkä vaihtaa jos hakee Vaasaan Lappeenrantaan tai johku muualle, niin vaikka uudessa haussa että pääsisi vain sinne tampereelle?, hyvitetäänkö opinnot toisessa Kauppatieteellisessä?
 
Sama projekti odottaa mua.. ens tai seuraavana keväänä, riippuu nyt kun saan tietää Hollannin kevään ohjelman, asuinmaa kun on väliaikaisesti eri. pääsykokeisiin meno ainakin maksaa sen 200€ koska lento ei ihan ilmainen ole.

Aika semivalmis vuottavaille tradenomi olen ja kauppakorkeaan mielin. toivottavasti ei nyt ole kauhean vaikea, motivaatiota on koska ei paljoo nappaisi olla lidlin kassalla koko elämää, vaikka kesän viihdyinkin ihan kivasti:)


kannattaako hakea varmempaan paikkaan vai luottaa että säkällä pääsee tampereelle, jonne ehdottomasti haluan? koska Treellä olen sentään syntynyt ja se on muutenkin ihan mesta paikka, ei paljoo nappaisi mitkää Lappeen rannat.:) Tampere ois ainoa josta valmiiksi tuntee porukkaa+mun serkku on siellä. jopa oisin sen kanssa samassa yliopistossa, tosin eri tiedekunnassa..
Onko sinne merkittävästi vaikea päästä ja voiko mitenkä vaihtaa jos hakee Vaasaan Lappeenrantaan tai johku muualle, niin vaikka uudessa haussa että pääsisi vain sinne tampereelle?, hyvitetäänkö opinnot toisessa Kauppatieteellisessä?

Itse haen Lappeenrannasta Helsinkiin ens kesänä. Kovin on peloiteltu, että hyvitys olisi hieman nihkeää. Kurssi hyvitetään vain, jos se on sisällöltään, laajuudeltaan ja tasoltaan sama kuin toisessa yliopistossa.
 
Back
Ylös Bottom