Kauppakorkeakouluun 2006

12,5p napsahti (:(), mutta ei se mitään: sisään päästään vissiin kumminkin kiitos mukavasti menneiden yo-kokeiden :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vittu. Koe meni aika surkeasti. Pisteitä on max. 33+2, mikä kyllä riittäisi jopa koepistekiintiössä hyvin, mutta siellä on luultavasti liikaa virheitä joukossa. En ole viitsinyt laskea tarkkoja pisteitä enkä taida laskea ollenkaan.

Koeaika loppui minulta kesken enkä ehtinyt miettiä kaikkia juttuja loppuun asti. Muutenkin tilanne oli todella streessaava, en saanut päähäni asioita jotka aivan hyvin kyllä osasin.

Vituttaa tällä hetkellä todella raskaasti. Odotellaan nyt vielä se kuukausi, jeejee.
 
Silmäilin hiukan tuota koetta ja tuntui jotenkin hankalammalta kuin viime vuonna. Voi myös johtua siitä, että pääsykoekirjoja en oo nähnyt vuoteen, vaikka pääsinkin siis sisään vuosi sitten. Ekan vuoden aikana panostin eniten laskikseen ja luulinkin olevani siinä ihan hyvä, mutta tuo koe palautti taas maan pinnalle. 4 oikein ja 4 väärin laskiksen osiosta kun tuossa pikaisesti kokeilin :)
 
trebla sanoi:
Silmäilin hiukan tuota koetta ja tuntui jotenkin hankalammalta kuin viime vuonna. Voi myös johtua siitä, että pääsykoekirjoja en oo nähnyt vuoteen, vaikka pääsinkin siis sisään vuosi sitten. Ekan vuoden aikana panostin eniten laskikseen ja luulinkin olevani siinä ihan hyvä, mutta tuo koe palautti taas maan pinnalle. 4 oikein ja 4 väärin laskiksen osiosta kun tuossa pikaisesti kokeilin :)

Sama. Ite tosin hain ja pääsin 2 vuotta sitten, mutta silti: kaikki vaipuu unholaan, kuten joku kaihomielinen iskelmä on varmaan joskus todennut.
 
Niiltä jotka hakivat tänä tai aiempina vuosina kaupparkorkeaan ja kävivät valmennuskurssin haluaisin kuulla mielipiteitä eri kursseista!
Itse olen hakemassa kauppakorkeaan ensi vuonna ja tarkoitus olisi käydä joku valmennuskurssi.Haluaisinkin kuulla mielipiteitä erilaisista valmennukursseista.Minkä firman kurssi oli?Mitä pidit?Haluaisin kuulla erityisesti mielipiteitä Hentusen kurssin käyneiltä.Sillä nuo Hentusen kurssit vaikuttavat kuulopuheiden mukaan aika päteviltä.
 
Tässä ei ole mitään asiaa mutta silti:

Valmennuskeskuksen kurssin käyneenä voisin sanoa muutaman sanan:

Kurssista ei ollu oikeastaan kauheesti hyötyä, koska kirjat olin kerennyt moneen
kertaan ja tarkkaan ettei kauheasti epäselviä kohtia ei enää ollut. Kurssi alkoi
helmikuun lopulla ja alotin tammikuun 3. päivä. Kurssissa oli se hyvä puoli, että
se oli illalla. Muuten en olisi jaksanut opiskelella iltaisin. Eli käytännössä kurssin
ansiosta tuli opiskeltua enemmän.

Kurssilaiset olivat mukavaa porukkaa, poislukien se vitun ärsyttävä mamma-
tukkanen akka. Se olisi pitänyt tappaa heti alkuvaiheessa. Onneksi en ollut ainoa
hänen vihaajansa. Oli kuitenkin ihan kiva jakaa kokemuksiaan ja vitutusta
kurssikavereiden kanssa. Tarkoitus olisi vielä kerätä kurssin ydinporukka kasaan
ennen mahdollisten opiskelujen alkua. Hyvää yhteishenkeä toi lisäksi se, että
olimme ylivoimaisesti kurssin paras ryhmä ;) .

Hentusen kurssille olisin kyllä mennyt jos se ei olisi ollut yli 700e kalliimpi kuin
valmennuskeskuksen kurssi. Hentusen vahva puoli on se, että Hentunen vetää
itse joka vuosi kurssit. Valmennuskeskuksella on "vierailevia tähtiä" luennoimassa
ainekohtaisesti. Hentunen on varmasti tutustunut koetyyppiin huomattavasti
näitä vierailevia staroja vahvemmin. Mainittakoon vielä, että nämä luennoitsijat
ovat usein kuitenkin luennoineet muutamia vuosia kurssilla.

Luulen että suurimman hyödyn kurssilta saa mikäli matematiikassa on pieniä
ongemia. Minullahan niitä oli vaikka muille jakaa ja se johti siihen että jätin koko
matematiikan vähän niinkuin "opiskelematta". :rolleyes: Myös niille kurssi on varmasti
erittäin tärkeä, jotka aloittavat lukemaan myöhään. Asiaan pääsee nopeesti käsiksi
ja ongelmakohdat selviävät opettajien avulla. Kurssilla saa myös motivaatiota
lukemiseen.

Kaikki valmennuskurssit ovat "kalliita". Halvimmat taitaa olla tonnin pintaan.
Tämä on mielestäni hyvin pieni hinta siitä, jos kurssi auttaa vähääkään pääsemään
opiskelemaan kauppatieteitä. Jos en kuitenkaan pääse nyt kouluun, niin kirjoitan
uuden tekstin tänne ja haukun kaiken kauppatieteeseen liittyvän. Tsemppiä
yritykseen ja toivottavasti en ole kanssasi enää ensi vuonna pääsykokeissa.
:piis:
 
Onkos noita kauppakorkean tuloksia odotettavissa ennen perjantaita vai sinnekö asti pitää sinnitellä? Miten oli viime vuonna, julkistettiinko tulokset ennen sitä?
 
Itse kävin Takuuvalmennuksen kurssin, joka oli mielestäni ihan hyvä, vaikka ei varmaan Hentusen super kurssille pärjääkään. Kannattaa muistaa se, että vaikka maksaisit itseki kipeäksi Hentusen kurssilla joudut tekemään aivan yhtä paljon töitä opiskelupaikan eteen. Kuulopuheiden mukaan Hentusen kurssilla on aika rankka meininki ja kilpailu kurssin sisällä on kovaa. Hän siis osaa motivoida.

Takuuvalmennus järjestää vain ja ainoastaan kauppiksen valmennuskursseja. Hinta oli pikkasen vajaa tonni. Jos käy niin kurjasti. että ekana vuonna ei nappaa niin saa seuraavan vuoden kurssin ilmaiseksi. Tunteja oli verrattain paljon ja ne olivat jakautuneet kaikille oppiaineille tasan, mikä oli mun mielestä tyhmä veto. Esim. Markkinointi sai aivan yhtä paljon huomiota mitä kansis. Tämä taas johti siihen, että kansiksesta mentiin tiety alueet TODELLA vauhdilla ja markkinoinnin käsittelynopeus oli luokkaa n.7 sivua/tunti. Tähän saattaa olla tulossa muutos ensi vuonna. Takuuvalmennuksen opettajat olivat oikein hyviä. Varsinkin kansantaloustieteen opettaja oli todella pro. Jokaisen päivän alussa oli pistokokeet ja viikon lopussa kyseisen oppiaineen loppukoe (oppiaineiden opetus oli siis järjestetty viikottain). Lisäksi kurssin alussa oli lähtötason kartoitus ja lopussa loppukoe. Olin kurssin alussa varmaankin koko Takuuvalmennuksen häntäpäässä ja kirin loppua kohden sijalle 60/240. Kurssista oli siis varmasti hyötyä, vaikka opiskelin vapaa-ajallakin ahkerasti.

Yleisesti ottaen kannattaa käydä kaikki kirjat läpi ennen kurssia. Varsinkin matematiikka. Tein itse sen virheen, että ajattelin että kirja avataan kunnolla kurssilla, mutta opetus olikin enemmän "kertaavaa", sillä suurin osa oli lukenut pitkän matikan ja tutustunyt kirjaan etukäteen. Minä en matikan tunneista saanut paljoakaan irti.

Jos pääsisin nyt ajassa taaksepäin viime syksyyn, tutustuisin kauppatieteisiin hyvin etukäteen avoimessa yliopistossa ja unohtaisin valmennuskurssit. Avoimen opinnot tulisivat luultavasti huomattavasti halvemmiksi ja opetus olisi parempaa.
 
Halojaa onko, joku saanut postissa paperit jo tänään? Vai postitetaankohan ne vasta tänään? Ehtivätköhän ne paperit kaukaisimpaan kolkkaan huomiseksi siinä tapauksessa. Mua ainakin jännittää jo iha sikana!!!
 
Halojaa onko, joku saanut postissa paperit jo tänään? Vai postitetaankohan ne vasta tänään? Ehtivätköhän ne paperit kaukaisimpaan kolkkaan huomiseksi siinä tapauksessa. Mua ainakin jännittää jo iha sikana!!!

Joo sama täällä, vaikka oon mukamas ihan varma sisäänpääsystäni. Tekis mieli kyllä lähteä töistä ja käydä katsastamassa posti. Kertokaas jos joku saa lappusen kotiin tänään, ni lähden juosten kotiin. Huomennako niiden kirjeiden pitäis olla perillä? Ainakin monessa muussa paikkaa hyväksytyt ilmotettiin netissä ensin ja sitten lähetettiin lappuset.
 
Ei ollut mulle ainakaan tullut, kun soittelin kotiin äsken. Huomenna pitänee koko aamu kytätä netissä, sillä ne kuulemma ilmestyvät ainakin TKKK:n mukaan sinne kahdeksan maissa.
 
Kävin Hentusen kurssin keväällä 2005 ja suosittelen lämpimästi. Kurssi oli kallis, mutta hintansa arvoinen. Sain opiskelupaikan (vaikkakin 2.vaihtoehdostani), ja kurssilla käytiin asiat niin perusteellisesti läpi, että osasin ne hyvin peruskursseilla. Tämä helpotti paljon opiskelujen alkua.

Kurssi alkoi helmikuussa ja kesti koko kevään. Aloitin lukemisen jo joulukuun tienoilla, ja ehdin melko hyvin omaksua asiat. Erityisesti matematiikan osalta kurssi oli hyödyllinen, sillä olen hidas oppimaan sitä ja tarvitsin paljon rutiiniharjoitusta laskuissa. Laskuharjoituksia kurssilla saikin niin paljon kuin halusi.. lukeminen 8h/päivä ei onnistunut, mutta koska aloitin niin aikaisin, nelisen tuntia päivässä 5 päivänä viikossa oli sopiva rytmi. Ja motivaatiota tosiaan sain lukemiseen, olin lukutuntien vertailujen perusteella aika laiska.

Kursseja kannattaa siis itse vertailla ja miettiä omia tarpeita. Hentunen tosiaankin tunsi kokeet ja kysymykset hyvin, vastaustekniikan osaamisesta ja vastausrutiinista oli hyötyä kokeessa. Jos jotain miinusta pitää kurssista sanoa, niin luentotyyppinen opetustekniikka on ainakin minulle melko puuduttava. Yhteisopiskelu ja keskustelu muiden kanssa, minkä itse koen tosi hyödylliseksi, jäi lähes kokonaan pois, koska kavereita ei hakenut samaan aikaan. Mutta kaikille sopivaa opetustekniikkaa on mahdoton löytää.

Huomenna taitaa tulokset tulla.. toivottavasti mahdollisimman monella tärppää ja jos ei tänä vuonna, niin ensi vuonna ehkä sitten uudestaan :) ja jos on Vaasaan-tulijoita niin tervetuloa!
 
Mikäköhän ihme siinä on, että niitä tuloksia pitää tuolla tavalla pantata. Toinen asia mikä kummastuttaa, että miten ihmeessä voi kestää noin kauan tarkistaa. Hemmetti optiset paperit vaan koneeseen ja muutama kyselysoitto muihin kauppakorkeisiin.

Voin kertoo kokemukset sitten Hentusen tän vuoden kurssista ku saan pääsykoetulokset :D voin perustaa mielipiteeni sitte täysin sen mukaan.
 
Joo, onhan ne varmasti tiedetty jo pitkään, mutta sekaannusten takia on hyvä varata aikaa. Ja onhan heinäkuu tunnetusti kesälomakuukausi ja kaikki tapahtuu hitaasti ( näkee myös työpaikalla :( ). Kuulin toiselta foorumilta, että matskun joustotehtävä(37?) jätettäisiin arvostelematta, koska siihen ei löytynyt oikeaa vastausta vaihtoehdoista.
 
Back
Ylös Bottom