Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
EDIT: Koe meni helvetin hyvin mutta pelottaa että kusi vastauslapun(epätodennäköstä). Ei viitsi kuitenkaa hehkuttaa nyt liikaa vaikka alkuinnostus oli kova.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aaltoon hain ykkösenä ja 32 p pitäis ensisijasuuspisteiden kanssa tulla!!! Tosiaan suoraan ylppäreiden jälkeen tässä aloin lukemaan ja ekaa kertaa haen, joten ei voi olla ku tosi tyytyväinen! :) mitäs mieltä olitte kokeesta, mitkä osiot oli vaikeita ja paljonko luulette, että rajat tippuu?
 
Aaltoon hain ykkösenä ja 32 p pitäis ensisijasuuspisteiden kanssa tulla!!! Tosiaan suoraan ylppäreiden jälkeen tässä aloin lukemaan ja ekaa kertaa haen, joten ei voi olla ku tosi tyytyväinen! :) mitäs mieltä olitte kokeesta, mitkä osiot oli vaikeita ja paljonko luulette, että rajat tippuu?


niin jos ne nyt ees tippuu, matikka oli aika helppo. itellä 68 yhteispisteet ja toivotaan että riittää aaltoon
 
Mä luulen että tippuu, kuitenkin viime vuoden koe oli paaljon lepsumpi mielestäni jos tähän vertaa (kansis oli nyt niin vaikea tuon aineiston takia ja matikan olemassaolo laskee jo rajoja kun on paljon porukkaa jotka eivät lue sitä ollenkaan)

Laskin kuitenkin omat pisteeni ja 27.5 pistettä ensisijaisuuden kanssa. Oma veikkaus on että se raja on jossain 28 pinnassa ja meikä saa hajoilla puolen pisteen takia :D no ei auta tota märehtiä, ainakin lappeenranta on nyt sitten varmistettu!
 
no voi vittu ite sain 26.5p ja 2 ensisijatuutta.. Eli 28.5pongoo ja taitaa tampere tai lpr kutsuu. Nyt vituttaa :D Johtaminen kusi ku tuli 4p. Myos kansikses vissii 2 vaarin ja matikas 1 vaarin. Mut mun mielest tehtava 38 ei oo oikein. Eiko siina kysyta etta milla todennakoisyydella sinun tulee tietaa etta on kannattavampaa vastata kuin jattaa vastaamat? 3/7 se odotusarvo on 0 joten lahin oikea vastaus on 1/2. 3/7 ei siis ole oikein koska silla et tieda mika on oikea vastaus joten lahin oikea vastaus on 1/2?
Joo ovi vittu siina on suurempi kuin merkki eika yhtasuuruus.. ASA:SADASADASSADADADDS.. no katotaa miten kay.
 
no voi vittu ite sain 26.5p ja 2 ensisijatuutta.. Eli 28.5pongoo ja taitaa tampere tai lpr kutsuu. Nyt vituttaa :D Johtaminen kusi ku tuli 4p. Myos kansikses vissii 2 vaarin ja matikas 1 vaarin. Mut mun mielest tehtava 38 ei oo oikein. Eiko siina kysyta etta milla todennakoisyydella sinun tulee tietaa etta on kannattavampaa vastata kuin jattaa vastaamat? 3/7 se odotusarvo on 0 joten lahin oikea vastaus on 1/2. 3/7 ei siis ole oikein koska silla et tieda mika on oikea vastaus joten lahin oikea vastaus on 1/2?

>3/7
eli yli 3/7 on yli nolla
 
Joo itel taitaa jaada tohon vitun tyhmaan matikan virheesee.

No minulla taitaa jäädä koko opiskelupaikka maksimointi tehtävään kun laskin sen minimointina ja tajusin vasta palautettuani. eivituta. Vaasaan vaaditty yhteispisteitä viime vuonna 46.5 minulla 46 tasan joten tiukille menee. 22 tuli kokeesta
 
Hentusen mietteet pisterajoista, kun ne nyt näyttävät kaikkia kiinnostavan:

Koe vaikuttaa näin ensi näkemältä aivan toimivalta. Se ei ole
kovin helppo, mutta ei myöskään erityisen vaikea (kansantalous poislukien). Arvioni on, että Helsingin koekiintiöön tarvittaneen jälleen hyvät pisteet: noin 28-32 pistettä. Turkuun ja Tampereelle voisi riittää 25-28 pistettä, Vaasaan ja Lappeenrantaan reilut 20 pistettä, Ouluun, Kuopioon ja Joensuuhun samoin.
 
Johtaminen, laskis ja markkinointi lähes täysin oikein, mut kansis päinvastoin. En tiedä, mitä siellä ajattelin, kun jätin taulukon melkeen kokonaan käyttämättä, kun yritin sieltä tekstistä ettiä niitä kasvutavoitteita yms. Jostain syystä kansikseen vastasin myös niihin, joita en tiennyt (näinhän mun EI pitänyt tehdä). Pari sieltä oikein meni, mutta loput kaikki väärin. Matikasta myös väärin, kun yritin jotain laskea. Kirjaa kun en lukenut ollenkaan ja en sitten muistanut perus ln(2x-1)=0 vastausta. Kokeen jälkeen muistin vasta, että ln1=0. Eli olis sitä matikkaa kannattanut jotenkin lukea. LP ongelmaa en laskenut loppuun asti (=en osaa), ja koska en muistanut että ääretön=ei yksiselitteistä vastausta, vaan että ääretön nyt sattuu olemaan jotain loputonta, niin vastasin sen ensimmäisen pisteen oikeaksi, jonka jollain leikkauspisteellä sain. Ajattelin siis, että ääretön se ei ole, joten olkoon nyt tää piste minkä sain. Eli sinne meni mun opiskelupaikka :( Olisin voinu päästä sisään pelkästään sillä, että olisin vastannut vaan ekoihin, pariin kansiksen helpoimpaan kysymykseen, enkä ollenkaan matikkaa. Ärsyttää kun yks osio pilas kaiken=kansiksen aineisto (matikkaa en aio ens vuonnakaan lukea kunnolla). Turkuun siis yritin ja muualle en hakenut.

Veikkaan silti, että pisterajat laskee.
 
Jäi näköjään opiskelupaikka saamatta. 17 oikein ja 8 väärin :D N. 100 tunnin panostuksella ihan ok suoritus, nyt harmittaa kun ei tullut luettua kunnolla. Hieman korpeaa, kun en uskaltanut noihin johtamisen kysymyksiin vastata, koska ne vaikuttivat jotenkin liian selkeiltä, taisi mennä kaikki juuri kuten kokeessa ajattelin, mutten sitten laittanut..!
Vastasin muuten viiteen kansiksen kysymykseen, ja kaikki väärin (edit: eiku sainhan mä yhden oikein ja 5 väärin). :face:
Matikka vaikutti helpolta, vaikken kirjaan perehtynytkään kuin n. 2 tuntia. Kahteen vastasin, joista se todennäköisyystehtävä kusi (mielestäni se oli 1/2, mikä oli kuitenkin väärin).
Vaikkei nyt tärpännytkään, niin ei tämä maailmanloppu ole. Heinäkuussa armeijaan ja toivon mukaan tammikuussa on jo siviilissä, jolloin voi viritellä uutta luku-urakkaa, sillä kertaa hieman paremmalla asenteella ja ehkä jonkun lukusuunnitelman voisi tehdä. Mitenköhän on, kuinka monta kirjaa vaihtuu ensi kerraksi? Toivottavasti ei kaikki, ei huvittaisi taas maksaa maltaita noista..
 
22:een vastasin ja 1 väärin eli 22,5p tulossa ensisijaisuuspisteiden kanssa. Toivottavasti tuo riittää Oulun laskikseen. Aivan madness tuo kansiksen aineisto, ei millään riittäny aika edes kunnolla käydä ajatuksella läpi kaikkia kansiksen osion kysymyksiä. Johtamisessa ja markkinoinnissa pyörittelin muutamaa fifty fiftyä ja näin jälkiviisaana voin todeta että ne perkeleet ois menny oikein :D 25,5-26,5p ois plakkarissa. Mut ei auta itku markkinoilla, nyt vaan jännitetään!
 
27 taisin vastata ja kaks tais mennä väärin mitä tossa nopeesti selailin. Vähän harmitti, kun katteli noita oikeita vastauksia ja oikeinhan sitä olis veikannu monta mitä ei sitten vaan uskaltanu laittaa. Matikassa jäädyin täysin ja tein kaks tehtävää.. Harmittaahan toi aika pahasti, kun ei Aaltoon oo mitään saumoja. Noh onneks on huomenna punttipäivä ni nöyryytetään ees rautaa.
 
Itselläni ei todellakaan mennyt niinkuin olin toivonut, mutta nyt olisi siis 52,5p (yhteispisteitä) ja vain Turkuun hain. Voisikohan riittää?
 
Itselläni ei todellakaan mennyt niinkuin olin toivonut, mutta nyt olisi siis 52,5p (yhteispisteitä) ja vain Turkuun hain. Voisikohan riittää?

Tiukoille kyllä menee, hyvin mahdollista että laskee tuon kansiksen/matikan takia juuri tuon pari pinnaa. Itsekin olin Turkusessa tänään, tosin mitään jakoahan mulla ei sinne edes ollut.
Itellä 38 yhteispistettä, näköjään Oulun laskentatoimeen (joka oli 3. sijalla) tarvittiin viime vuonna 43p.. Pitikin vastata niihin kansiksen kysymyksiin, vaikken edes kunnolla ymmärtänyt niitä!
 
Tiukoille kyllä menee, hyvin mahdollista että laskee tuon kansiksen/matikan takia juuri tuon pari pinnaa. Itsekin olin Turkusessa tänään, tosin mitään jakoahan mulla ei sinne edes ollut.
Itellä 38 yhteispistettä, näköjään Oulun laskentatoimeen (joka oli 3. sijalla) tarvittiin viime vuonna 43p.. Pitikin vastata niihin kansiksen kysymyksiin, vaikken edes kunnolla ymmärtänyt niitä!

Mutta eihän Turkuun ole ollut kuin korkeintaan 50,5 matikan kanssa. Että laskisiko tosiaan vain 2p?
 
Back
Ylös Bottom