Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Hentusen ilmaistehäviä tehneenä sanottakoon, että jos noi markkinoinnin kysymykset on tota luokkaa kokeessa, niin otan sen koepaperin ja menen vessaan pyyhkimään sillä perseeni.

e. Kylläpä alko vituttaan oikeen kunnolla.

Jos Hentunen on ollut ovela ja myyntimies niin hän on laittanut vaikeimmat kysymykset tuonne, jotta ihmisillä tulisi olo etteivät he osaa mitään ja tilaavat hänen kurssiaan enemmän :D


E: Samoin minua, puolet tehtävistä revitty taulukoista, oikea pääsykoe tuskin vastaa tuota kauheasti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos Hentunen on ollut ovela ja myyntimies niin hän on laittanut vaikeimmat kysymykset tuonne, jotta ihmisillä tulisi olo etteivät he osaa mitään ja tilaavat hänen kurssiaan enemmän :D


E: Samoin minua, puolet tehtävistä revitty taulukoista, oikea pääsykoe tuskin vastaa tuota kauheasti.

Mua ainakin alko vituttaa koko Hentunen niin paljon, että en takuulla ostais siltä yhtään mitään. :D
 
Johtamisen kirjaa luettu nyt lähemmäs 100 tuntia ja tuntuu et osaa kirjan melkeenpä ulkoa. Pääsenpähän hajoamaan laskikseen ja kansikseen taas. Matikka tulee olee aikamoinen mysteeri. Osaaminen on semmosta, että siitä tulee 2-7p kysymyksistä riippuen. Toivottavasti ei tuu tommosta 2007 kokeen tyylistä paskaa vastaan tai muuten siitä kokeen 4 tunnista menis yli puolet matikan tekemiseen muutaman hikisen pisteen takia...
 
E: Samoin minua, puolet tehtävistä revitty taulukoista, oikea pääsykoe tuskin vastaa tuota kauheasti.

Voit olla varma että jokainen edes muutaman kerran markkinoinnin kirjan läpi lukenut osaa ne liibalaabakysymykset jos sellaisia tulee. Ero osaajien ja muiden välillä tulee juurikin niissä kiperissä taulukkokysymyksissä jne. joten tottakai niitä kannattaa painottaa harkkakysymyssarjoissakin.
 
On tää osaamisen hallitseminen vaan vaikeaa :D Tässä on tullut kuitenkin omaksuttua enemmän tietoa kuin koko lukioaikana yhteensä (joka ei sinänsä ole suuri saavutus). Ongelmat tulee siinä, että kirjoja on niin paljon että aina "huippukunto" jonkun kirjan osalta ehtii laskemaan ennen kun ehtii lukemaan seuraavan kerran :D Tällä tarkoitan sitä, että jos esim. nyt luen J&O:n kirjan, luen välissä kolme muuta (matikkaa en lue, vaan lasken) ja otan kirjan seuraavan kerran käteen, niin johtamisen ja organisoinnin kirjasta on ehtinyt jo unohtaa joitain asioita. En osaa pukea oikein sanoiksi, mutta tieto on siinä mielessä lisännyt tuskaa, että mikään ei ole niin masentavaa kun huomata, että muisti jonkun asian hyvin kaksi viikkoa sitten, nyt unohtunut.

Myös oma tekemisen taso on hieman ollut hakusessa viime aikoina, ja tuntuu että vaikka kuinka taistelee, niin on vaikea päästä lukemisen kultapäivien tasolle, kun 7 tuntia kirjastossa oli arkipäivän satsi ja se meni suht kivuttomasti läpi.

Kuinka monella muulla on muuten saman juttu kun mulla, että jos kokeessa yllättäisivätkin kunnolla ja tekisivät klassisen kokeen, jossa olisi esseitä ja käsitteiden määrittelyä, niin homma menisi aivan palasiksi? Harjoituskokeet on mennyt tosi hyvin, ja monivalintamuodossa homma toimii hyvällä tasolla, mutta jos pitäisi yhtäkkiä ruveta kirjoittamaan esseetä jälkibyrokratiasta tai vaikka muutoksesta, niin menee sormi suuhun.
 
Voit olla varma että jokainen edes muutaman kerran markkinoinnin kirjan läpi lukenut osaa ne liibalaabakysymykset jos sellaisia tulee. Ero osaajien ja muiden välillä tulee juurikin niissä kiperissä taulukkokysymyksissä jne. joten tottakai niitä kannattaa painottaa harkkakysymyssarjoissakin.

Meillä oli justiinsa kuudes maksikoe tänään Hentusen kurssilla, ja markkinoinnin sarja oli kyllä aikamoinen. Jokaisessa tehtävässä väitteet A-E, ja osa perustui hyvin paljon kaavioihin ja trendeihin. Erittäin pikkutarkkoja kysymyksiä, niin kuin tulee olemaan myös pääsykokeessa. Täydet tuli tosta sarjasta:D
 
On tää osaamisen hallitseminen vaan vaikeaa :D Tässä on tullut kuitenkin omaksuttua enemmän tietoa kuin koko lukioaikana yhteensä (joka ei sinänsä ole suuri saavutus). Ongelmat tulee siinä, että kirjoja on niin paljon että aina "huippukunto" jonkun kirjan osalta ehtii laskemaan ennen kun ehtii lukemaan seuraavan kerran :D Tällä tarkoitan sitä, että jos esim. nyt luen J&O:n kirjan, luen välissä kolme muuta (matikkaa en lue, vaan lasken) ja otan kirjan seuraavan kerran käteen, niin johtamisen ja organisoinnin kirjasta on ehtinyt jo unohtaa joitain asioita. En osaa pukea oikein sanoiksi, mutta tieto on siinä mielessä lisännyt tuskaa, että mikään ei ole niin masentavaa kun huomata, että muisti jonkun asian hyvin kaksi viikkoa sitten, nyt unohtunut.

Myös oma tekemisen taso on hieman ollut hakusessa viime aikoina, ja tuntuu että vaikka kuinka taistelee, niin on vaikea päästä lukemisen kultapäivien tasolle, kun 7 tuntia kirjastossa oli arkipäivän satsi ja se meni suht kivuttomasti läpi.

Kuinka monella muulla on muuten saman juttu kun mulla, että jos kokeessa yllättäisivätkin kunnolla ja tekisivät klassisen kokeen, jossa olisi esseitä ja käsitteiden määrittelyä, niin homma menisi aivan palasiksi? Harjoituskokeet on mennyt tosi hyvin, ja monivalintamuodossa homma toimii hyvällä tasolla, mutta jos pitäisi yhtäkkiä ruveta kirjoittamaan esseetä jälkibyrokratiasta tai vaikka muutoksesta, niin menee sormi suuhun.

Onneks niillä tuskin olis aikaa ja halua alkaa tarkistaa esseemuotosia vastauksia. Kauppakorkeeseen hakee kuitenkin aika paljon hakijoita. Ja valituksia varmaan tulis aika paljon siitä onko arvosteltu reilusti. Eikö kokeet muutenkin tarkasteta jollain koneella ja silti menee aika kauan, että tulee tulokset.

En lue enää oikeestaan kunnolla, ehkä joku 2-4 tuntia päivässä (välillä en yhtään). Kertaan vaan asioita ja teen harjotuksia, joista nään mitä osioita pitäs vielä lukea. Tässä on kuitenkin ollu puol vuotta aikaa, niin pitäs kai kaikki osata (eri asia jos on alottanu lukemisen myöhemmin). Nyt pitäis vaan yrittää olla unohtamatta asioita :) Kaavat mulla ainakin vähän unohtuu.
 
Ite kykenisin ehkä kirjoittamaan esseitä, ainakin johtamisesta ja organisoinnista. Markkinoinnista voisin kirjoittaa jonkin hienon esseen, jossa pohdin syytä siihen, minkä takia
yritykset eivät laskukauden aikana halua palkata enää henkilökuntaa.

Ja jee, joku toinen Hentusen kurssilta, mutta ilmeisesti kakkosryhmästä 8]. Mulla menee välillä hermot niihin kokeisiin, koska mun aivot yksinkertaisesti toimii väärin päin ja muistan jonkun asian, jonka varmasti osaan, väärin. Et näin. Ei kokeiden vika, paitsi jos niissä on virhe 8].

Katoin muuten tuota 2007matikanosiota ja rakastuin. Nyt jos vaan jaksan laskeskella matikkaa lisää, niin nuo kaikki hoituu. Kyllä mä vielä Aaltoon <s>Lappeenrantaan...</s> selvitän itseni, vaikka siltä ei aina välillä tunnu.
 
Ite kykenisin ehkä kirjoittamaan esseitä, ainakin johtamisesta ja organisoinnista. Markkinoinnista voisin kirjoittaa jonkin hienon esseen, jossa pohdin syytä siihen, minkä takia
yritykset eivät laskukauden aikana halua palkata enää henkilökuntaa.

Ja jee, joku toinen Hentusen kurssilta, mutta ilmeisesti kakkosryhmästä 8]. Mulla menee välillä hermot niihin kokeisiin, koska mun aivot yksinkertaisesti toimii väärin päin ja muistan jonkun asian, jonka varmasti osaan, väärin. Et näin. Ei kokeiden vika, paitsi jos niissä on virhe 8].

Katoin muuten tuota 2007matikanosiota ja rakastuin. Nyt jos vaan jaksan laskeskella matikkaa lisää, niin nuo kaikki hoituu. Kyllä mä vielä Aaltoon <s>Lappeenrantaan...</s> selvitän itseni, vaikka siltä ei aina välillä tunnu.

Ihan ykkösryhmästä... :rolleyes:
 
En osaa pukea oikein sanoiksi, mutta tieto on siinä mielessä lisännyt tuskaa, että mikään ei ole niin masentavaa kun huomata, että muisti jonkun asian hyvin kaksi viikkoa sitten, nyt unohtunut.

Kokeessa nää muistuu yllättäen sitten mieleen kun oikein ajan kanssa miettii niitä. Ainakin itsellä muistui.
 
Hatunnosto markkinointijumalille, jotka opettelee s. 52-54 taulukot ulkoa. Ite ei taida pystyy, liian hapokasta :d

Edit: Poltan ton kirjan jos opiskelupaikka jostain irtoaa.
 
Hatunnosto markkinointijumalille, jotka opettelee s. 52-54 taulukot ulkoa. Ite ei taida pystyy, liian hapokasta :d

Edit: Poltan ton kirjan jos opiskelupaikka jostain irtoaa.
Joo ite en tota taulukkoo opettele, enka opettele myoskaan sita vitun b2b tai b2c reseptei ulkoo :D Se olis jo niin sairasta.
Tai no jos 4 viikon paast tuntuu et kaiken muun osaa niin kai tota taulukkoo vois vilkasta. mut nyt on liian hapokast.
 
Eikös 2008 ollu kansis kans aineistona? Mistä sen aineiston löytää, vai tarkotiks jotain toista vuotta?
Joo oli.
Ei sitä aineistoo saa julkasta, kun ei ole yliopiston omaa materiaalia..
Mut noista kysymyksistä päätellen vaikutti helpolta.
 
Myös viime vuoden johtamisen osuus oli helppo kun se oli ainestona. Ehkä siinä on joku tahaton juttu että aineistopohjainen osuus on aina helpompi kuin muut, toivotaan sillä kansiksestakin saa tehtyä tosi ilkeitä kysymyksiä jos tekijä vain haluaa :D
 
Myös viime vuoden johtamisen osuus oli helppo kun se oli ainestona. Ehkä siinä on joku tahaton juttu että aineistopohjainen osuus on aina helpompi kuin muut, toivotaan sillä kansiksestakin saa tehtyä tosi ilkeitä kysymyksiä jos tekijä vain haluaa :D

Mun mielesta parhaat aineisto kysymykset olisi sellasia missa on pitanyt ymmartaa se kansiksen kokonaisuus ja soveltaa sita siihen aineistoon.. esim et pitaa laskee joustoi, tai vaikka kuinka paljon julkinen kulutus kertaantuu yms. Hyva kysymys olisi myos etta kysyttas onko aineiston valtion tehokkaampi kayttaa finanssi vai raha politiikkaa.. Sellasii semi haastavii kysymyksii mitka ei nussi pilkkuu mut taytyy kuitenkin osaa kirja hyvin.
 
Mun mielesta parhaat aineisto kysymykset olisi sellasia missa on pitanyt ymmartaa se kansiksen kokonaisuus ja soveltaa sita siihen aineistoon.. esim et pitaa laskee joustoi, tai vaikka kuinka paljon julkinen kulutus kertaantuu yms. Hyva kysymys olisi myos etta kysyttas onko aineiston valtion tehokkaampi kayttaa finanssi vai raha politiikkaa.. Sellasii semi haastavii kysymyksii mitka ei nussi pilkkuu mut taytyy kuitenkin osaa kirja hyvin.

Kunhan ei tulisi mitään monitulkintaisia kysymyksiä, kaikki muu kelpaa
 
Täällä onkin ollut jo muutaman päivän vähän hiljaisempaa, joten aloitampa taas keskustelun :)

Alkaako muilla jo innostus loppumaan? Itseäni alkaa jo oikeasti väsyttämään lukeminen, vaikka luenkin "vain" 5-6h päivässä. Tuntuu että asiat on hallussa, mutta silti epävarma olo. Epävarmuus + väsymys on varmaan pahin yhdistelmä, aina kun yrittää pitää välipäivää niin omantunto alkaa kolkuttaan kun ei taas tullut luettua. Muuten tosiaan lukeminen menee ihan hyvin, kokoajan tuntuu että oppii jotain pieniä asioita. Harjoituspääsykoekkin tuli tehtyä tänään ja sekin meni ihan ok.
 
Back
Ylös Bottom