Kauppakorkeaan 2008

Siis eikö tämä mene niin, että mikäli LTY on ensimmäinen hakukohde ja HSE vaikka toinen, niin menet automaattisesti LTY jos pääset, vaikka pisteet riittäisi HSE?

Kyllä.

Ei siis ole mitään järkeä laittaa HSE:tä miksikään muuksi kuin ykkösvaihtoehdoksi. Sinne on aina korkeimmat rajat kuitennii. Jos ei pääse johonkin muualle, ei pääse HSE:llekkään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis eikö tämä mene niin, että mikäli LTY on ensimmäinen hakukohde ja HSE vaikka toinen, niin menet automaattisesti LTY jos pääset, vaikka pisteet riittäisi HSE?

juu
 
Taitaa vaan käydä vanhan kaavan mukaan ettei niitä muualla opiskeltuja kursseja saa hyväksiluettua. Tiedä sitte tuoko Aalto tähän muutosta.
Nii ja kuten joku sanoikin, stadia on turha laittaa kakkoseks.

Kolmanneks, niillä yo-papereilla ei oo juurikaan väliä. Eräskin kaverini tuli HSE:lle yo-arvosanoilla AABBM. Keskittykää olennaiseen.

Tää kaveri osas sit varmaan pääsykokeessa matikan loistavasti ja muutkin osiot?

Alkoi mietityttämään josko uskaltaisi hakea helsinkiin...
 
Kyllä.

Ei siis ole mitään järkeä laittaa HSE:tä miksikään muuksi kuin ykkösvaihtoehdoksi. Sinne on aina korkeimmat rajat kuitennii. Jos ei pääse johonkin muualle, ei pääse HSE:llekkään.

Aijaa, olen jostain syystä ollut ihan siinä uskossa, että noista saisi valita. Melko hölmöä mielestäni ettei tuo ole mahdollista.

Noh, en taida silti uskaltaa laittaa HSE:tä ykköseksi. Onneksi tuota kerkeää vielä pohtia.
 
Aijaa, olen jostain syystä ollut ihan siinä uskossa, että noista saisi valita. Melko hölmöä mielestäni ettei tuo ole mahdollista.

Eipä saa valita ei. Sut sijoitetaan sun hakukohteista siihen yliopistoon, joka on korkeimmalla sijalla sun hakemuksessa ja johon sun pisteet riittää. Jälkikäteen omaa hakemustaan ei voi muuttaa, eli et voi vaihtaa järjestystä tai poistaa jotain.

Mut tässä on aikaa miettiä. Jos mieli tekee Helsinkiin, niin hakekaa ihmeessä. Enemmän se ketuttaa sit lukea kokeisiin uudelleen, ja vaikka sattuisikin pääsemään sit, niin rämpiä about samoja kursseja uudelleen, jos ei saa niitä hyväksiluettua. Se hyväksiluku ei oo mikään läpihuutojuttu. Pari kaveria opiskeli vuoden Turussa ja haki sit HSE:lle, eivätkä saaneet kaikkia täällä suorittamiaan kursseja hyväksiluettua hesaan, vaan joutuivat käymään samoja uudelleen siellä.
 
Mitä kirjoi kannattais lukea nyt ennen ku pääsykoekirjat kerrotaan? Eli lukion yhteiskuntaopin kakkoskurssin kirja ainakin? Jotain muita? Ajattelin ihan vain sen takia, että jos pääsykoekirjoissa on jotain sanastoa jota pitää sitten opetella, niin tietäisi ne sitten etukäteen.

Enpä näe mitään järkeä lukea muita kirjoja etukäteen, kuin edellisen vuoden pääsykoekirjoja, ellei sitten esim. matikassa ole perusasiat aivan hakusessa, jolloin kannattaa lukiokirjoja lukea ensin, että saa jonkinlaisen pohjan. Moni kirjoista tulee kuitenkin olemaan samoja kuin viime vuonna, ja jos ei samoja, niin ainakin hyvin samantyyppisiä. Ei matikkaa lukuunottamatta noissa kirjoissa ole kysymys muusta kuin ulkoaoppimisesta, eli viime vuoden kirjoja vaan lukemaan...
 
Valitettavasti edellä olevat kommentit pitävät paikkaansa. Tuo sinun mainitsemasi kirja voi toki olla yleissivistyksen kannalta ihan hyvä valinta. Pääsykoekysymykset tulevat kuitenkin juuri kauppatieteen sivustolla mainituista kirjoista.

Se mitä pääsykoekirjoissa lukee = totta. Eli muussa kirjalllisuudessa voi olla hiukan eri näkökantoja asioihin ja voivat siten haitata valintakokeessa onnistumista. Omasta mielestäni kuitenkin laskentatoimea käsittelevät kirjat voivat olla hyödyllisiä.

Mutta tee niin kuin itse tahdot. Tämä on vain minun mielipiteeni.
 
Muuten...mulla on tässä nyt pienoinen pulma.

Eli olen nyt siis menossa sinne valmennuskeskuksen Talousmatikan Alkeet-kurssille tammikuun lopulla, kesto kaksi viikkoa(viisi tapaamiskertaa yhteensä). Täältä kotipaikkakunnaltani on joku reilut sata kilometriä tuonne kurssikaupunkiin eli matkat tulisivat jo maksamaan sinne jonkun 150e ja siihen matkustamiseen saisi varata koko päivän. Mietin vain, että olisikohan kuitenkin kannattavaa hankkia asunto kyseisestä kaupungista, jotta voisin täysillä keskittyä tuohon matematiikan opiskeluun? Kun tällä hetkellä mulla olis mahdollisuus saada asunto jollain 300eurolla vieläpä ihan tän kurssipaikan lähettyviltä. Vuokrasopimus olisi tietysti kuukaudeksi. Onkohan ihan tyhmää lähteä muuttamaan toiseen kaupunkiin yhden kurssin takia? Toisaalta ajattelin, että saisin ainakin hyvää lukurauhaa, kun näin kotosalla asuttaessa se on mahdotonta. Voisin keskittyä täysillä kauppakorkean pääsykokeisiin. Nii siis minulla on mahdollisuus olla asunnossa pidempääkin...

Äääh, en tiedä mitä teen. Kun tuo matkustaminen tuon kurssikaupungin välillä tuntuu jotenkin niin hankalalta, kun olisin joskus 1 aikaa yöllä kotona ja sitten pitäisi vielä samalla lukea pääsykokeisiin, matikkaa ja nukkuakin. vaikeaa... Tosin itsehän menin ja ilmottauduin kyseiselle kurssille, mutta mä haluan tosissani osata matikkaa!

Vinkkejä mitä mun kannattaisi tehdä? Mitä te tekisitte?
 
Ottaisin kurssirahoilla ja matkarahoilla tunteja joltain matikan yksityisopettajalta ja oppisin asiat. Tosin jos ite olisin tuossa tilanteessa ni ottaisin sen matikan oppimisen haasteena itelleni, opettelisin itekseni matikan ja oppisin samalla opiskelemaan/oppimaan. Rahat voisin vaikka dokata.
 
Nyt näyttää vähän siltä että joltain lähtee homma lapasesta pahemmin kun indicalta konsanaan..:D
mutta imo timberwolf vastasi aika tyhjentävästi.
 
Nyt näyttää vähän siltä että joltain lähtee homma lapasesta pahemmin kun indicalta konsanaan..:D
mutta imo timberwolf vastasi aika tyhjentävästi.

Mutta hei indica pääs sentäs sisälle!

Ja mä aion pyrkiä samaan.

Pakko kyl myöntää, et mussa on aika paljon perfektionistin vikaa. Jos mä alotan jonku jutun, ni teen sen eteen kaikkeni. Vähän sama ollu treenauksen kans.
 
Mutta hei indica pääs sentäs sisälle!

Ja mä aion pyrkiä samaan.

Pakko kyl myöntää, et mussa on aika paljon perfektionistin vikaa. Jos mä alotan jonku jutun, ni teen sen eteen kaikkeni.

:thumbs:

Nyt on oikea asenne! Kun alkaa keväällä tuntua, että ei jaksais enää, nii tuu kattoo toi viesti uusiks. Ja sen jälkeen taas töihin. :)
 
:thumbs:

Nyt on oikea asenne! Kun alkaa keväällä tuntua, että ei jaksais enää, nii tuu kattoo toi viesti uusiks. Ja sen jälkeen taas töihin. :)

Aivan:)
 
Onkohan noista ensi vuoden pääsykoekirjoista minkäänlaista hajua? Lähinnä mielessä, että jos saisi nyt edes jonkun noista kirjoista ostettua käytettynä, niin voisi vähitellen aloittaa lueskelua ja tulisi varmaan jonkun verran halvemmaksikin. Voiko esim. olettaa, että jokin kirja ei vaihtuisi, kun on viime vuodeksi vaihtunut tms? Vai kannattaako suosiolla venailla sinne marraskuun nurkille?
 
Mä ostin jo ton matikan kirjan, käytettynä ja siinä on alleviivaukset tehty. Mä tosiaan toivon, että se kirja ei ainakaan vaihtuisi, koska muuten oon turhaan ostanu sen jo. Makso 20e.
 
Back
Ylös Bottom