Kauppakorkeaan 2008

kiitos kysymästä, ihan hyvin;) motivaatio senku tuntuu kasvavan päivä päivältä, ja lukemisen laatu tuntuu parantuneen, osaa erottaa paremmin sitä mihin erityisesti pitää keskittyä ja tulee rutiinia lukea tiedekirjoja.

määriä olen pikkusen pyrkinyt pitämään jossain järjissä, viikolla 4 tuntia ja viikonloppuisin kymmenkunta toistaiseksi. Keväämmälle pitää lisätä kyllä aivan eri sfääreihin lukumäärää, sekä intensiteettiä. Matematiikkaakin olen mielestäni tajunnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no jos minkään tason kauppaTIETEELLISEEN sisäänpäässeet on teidänmielestä vätyksiä, ni menkää hyvät ihmiset kattelemaan ryhmätöiden tekoa tradenomiopiskelijoiden kanssa ;)

Eiköhän ne kaikki, jotka suomessa yhtään mihinkään kauppikseen/tutaan pääse ole ihan helvetin fiksua ja pätevää sakkia. 80% ihmisistä ei kuitenkaan pääse kauppikseen. Tai oikeastaan vielä isompi osa, koska tyhmät ja muutenvaan sellaiset jotka ei pääsisi tietää kyllä olla hakemattakaan kauppakorkeisiin.

Niistä opiskelijoiden ideoista aiheesta mikämilloinkin tradepuolella voisi kirjoittaa vitsikirjan, ainoa vaan ettei kukaan siltikään uskoisi ku 20% niistä jutuista, mitä siellä kuulee, jos ei itse ole ollu kuulemassa;)

Edelleen, noin 20% ihmisistä pääsee kauppikseen, ja niistäkin jotka sinne hakee, juuri kukaan ei ole tavallinen ihminen, vaan vähän ku oikeustieteellisellä, tyhmät ei sinne edes hae, niin vaikeassa maineessa sisäänpääsy on. mä jos joskus onnistun, ni olen enemmän kuin onnellinen ja ylpeä itsestäni. lupaan että nousee hattuu ja kunnolla;) vai muka oppilasmateriaali huonoa.. kuitenki suomen fiksuimpia ihmisiä ne on, mitä missään.
:hyper:

Lue tuo vaikka kolmen vuoden päästä uudelleen :D Noh, eiköhän tuo ollut jo aika hyvää sarkasmia

Joo, kyl karu todellisuus vielä iskee vastaan. :D

Edit: ei vaan, sun ei Indica ehkä kantsi kasata liikaa odotuksia, saatat muuten joutua pettymään sisäänpäästyäsi. Ihan ok koulu tää on, mut ei mikään autuaaksi tekevä asia.

Indicalla on kieltämättä hieman erikoinen asenne. Voisin hyvin kuvitella hänet mursuna III-kierroksella sikailemassa ratikassa, ja räyhäämässä muille matkustajille, että "haistakaa &/%#)¤, me ollaan tulevia pankinjohtajia!!!111!", kuten pari vuotta sitten oikeastikin kävi :david:

BTW, ne investointipankki-ihmiset ym. ovat yleensä niitä vähintään 90 keskiarvolla porskuttavia neroja, jotka pääsivät kauppikseenkin heittämällä sisään. Eli jos sisäänpääsykin tuottaa ongelmia, niin...

BTW, ne investointipankki-ihmiset ym. ovat yleensä niitä vähintään 90 keskiarvolla porskuttavia neroja, jotka pääsivät kauppikseenkin heittämällä sisään. Eli jos sisäänpääsykin tuottaa ongelmia, niin...
...teet sitten vain vitusti enemmän duuniin ja piekset ne työhaastatteluissa.

Voisin hyvin kuvitella hänet mursuna III-kierroksella
sama suomeksi kiitos;)

Kyllä mä sanoisin kanssa, että ihan vitun vaikee tie tää on, tottakai, mutta sen alkuun ei edes pääse, ellei sinne kauppikseen mene ensin. Siellä sitten alkaa uusi työ, ja siellä pitää lukea vitusti, vitusti vielä ihan helvetisti enemmän ja tehtävä just niin kovat paperit ku omilla resursseilla juurikin on mahollista, saaha kaikki mahdollinen kuviteltavissa oleva hyöty siitä kauppiksesta, ja elettävä täysillä;)
Sinne on tarkotus mennä tekemään törkeä määrä työtä, että siitä saa mahollisimman paljon irti. tottakai siellä sitte pitää vastapainoksi käydä mahollisissa bileissä ja hauska se on päästä tutustumaan (=jos joskus pääsiski) uusii ihmisii jne.

Täällä on myös eräs joka hakee tänä vuonna taas tonne. Parin viime vuonna kans hakenut tonne jo. Viime vuos meni ihan reisille intin takia, mut olihan sitä mentävä ihmettelee tonne kokeeseen kumminkin. Ekan kerral kun tonne hain niin jäin pari pistettä paikast Turusta.

Tänä vuonna mennään sit kans valmennuskurssille ja aloitettu lukeminen jo syksyllä sopivan rauhallisesti, miten on aikaa riittänyt ja mielenkiintoa. Ainut ongelma vaan alkanut olee liika uteliaisuus, tai että kiinnostaa asiat liikaa ja eksyn lukemaan eri kirjoista vielä jostain asioista ja sit se laajenee koko ajan vaan :)

Mutta kiva seurata miten muilla kanssa lukemiset etenee kevään aikana.

Tänään alotin lukemaan aamu yheksältä, luin yhteentoista, sitte taas yhdestä neljään ja 5:stä tähän hetkeen, ja kyllä vaan tuntuu että motivaatio senkun nousee ku luku-urakka edistyy. onneksi viikonloppuna pääsee rentoutumaankin, vaikka sillon tulee eniten lukemista, on sillon myös aikaa urheilulle enemmin ja kaikelle muulle. 10h päivässä sillon ei ole ollenkaan paha, nyt ei kyllä kerkeä koulun takia ihan niille tuntiluvuille. Mutta säilyypähän paremmin lukuinto, kun on kaikkea muutakin (=turhanaikasta) tekemistä, motivoi lukemaan kahta kovemmin. Ihan yli odotusteni oon motivoitunut. Enpä olis ihan näin suurella mielenkiinnolla uskonut käyväni kauppakorkeaanpääsyprojektiin käsiksi.

e: toki ihan tahallani jarruttelen, etten aja itseäni loppuunpalaneeksi. Keväällähän ne vasta tosikoitokset katsellaan, sillon pitää jaksaa lukea enemmän ja vielä sitä enemmän. Onneksi kuitenkin olen aloittanut aika aikaisin;) Ehtii munkin tikapuuhermoston solmukkeisiin jokunen asia upota.

... miten minusta tuntuu, että joku tulee jossain vaiheessa alas kovaa ja korkealta, kun huomaa, että kauppakorkea ei teekään elämää autuaaksi ja täydelliseksi...

Noh. mikähän tekisi, muu ku racenomi (AMK) F1 kuljettajalinjalta, tai Respektonomi (AMK) katu-uskottavuuden yleiseltä linjalta;)

Mä pahaa pelkään että alas tullaan todella kovaa ja korkealta siinä vaiheessa, kun pääsykokeet tulee, ja huomaa, että tähän paksuun kalloon ei vaa ole tarpeeksi paljon asiaa uponnut, ja huomaa tuhlanneensa 1000 tuntia elämästään.

Noh. mikähän tekisi, muu ku racenomi (AMK) F1 kuljettajalinjalta, tai Respektonomi (AMK) katu-uskottavuuden yleiseltä linjalta;)

Mä pahaa pelkään että alas tullaan todella kovaa ja korkealta siinä vaiheessa, kun pääsykokeet tulee, ja huomaa, että tähän paksuun kalloon ei vaa ole tarpeeksi paljon asiaa uponnut, ja huomaa tuhlanneensa 1000 tuntia elämästään.
Muiden hakijoiden paskuus vaikuttaa reippaasti. Turha niitä pisteitäkään on etukäteen vilkuilla, jos pääsee, hurraa. Ellei, yrittää uudelleen tai harkitsee syitä, miksi haluaa laitokseen x, eikä y.

Tosin, ja tämä yleisellä tasolla, vuosikymmentä ei kannata uhrata pääsykokeisiin. Köyhyys ei ole kivaa ja harvalla sisäänpääsyn mahdollistava lukeminen onnistuu työn ohella, ts. köyhyyden vastakohta.

Edit: muisto vuosien takaa, omalta onnistuneelta pääsykoevuodeltani.
Tyttö pääsykokeissa: "joooo, meillä meni siis tää lukeminen niinku tosi hyvin, me oltiin meidän mökilla ja meilloli yhteiset kirjat ton Jarkon (tms) kanssa. No ei me nyt siis paljoo luettu, mut siis tosi hyvin se meni!".

Tyttö keskeytti myöhemmässä elämässä tradenomiopintonsa, Jarkko (tms) sentään jatkoi ne loppuun asti. Tarinan opetus: lukeminen ei onnistu tyttö/poikaystävän tai avopuolison kanssa, varsinkaan mukavassa paikassa.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa muistaa, että heti kauppikseen päästessään saa opintotuen lisäksi + 200 hv auton. BMW:n nimittäin. Ja toki valmistuessa vähintään päällikköpositio irtoaa.

Ja pimppiä toki tulee enemmän kuin jaksaa kyntää.

Kannattaa muistaa, että heti kauppikseen päästessään saa opintotuen lisäksi + 200 hv auton. BMW:n nimittäin. Ja toki valmistuessa vähintään päällikköpositio irtoaa.

Ja pimppiä toki tulee enemmän kuin jaksaa kyntää.
Pitää muistaa että nämä etuudet tulee kaikille kyltereille ;)

Kun tätä ketjua lukee niin on se kuitenkin kiva huomata että toisilla on näkemys tulevaisuudesta :) Riittää että on ekonomi niin työnantaja kusee hunajaa

meneepäs offtopiciksi täällä nyt. vai haen mä pillunkiilto silmissä ja bmw:t mielessä opiskelemaan;) hyvä että tänkin opin siis tänään.

Mä oon aika monee otteesee tainnu mainita, että mua kiinnostaa itseäni kauppatieteet....... hyvä ku muutki on samaa mieltä;)

no kukin tavallaan, kuhan on erinomasen hyvä siinä mitä ikinä tekeekään. Jokatapauksessa, viikonloppu menee silti kirjojen parissa, on muut ihan mitä mieltä tahansa kauppakorkeakoulusta. Ei mulla edes ole muita vaihtoehtoja, mua ei perusinssijutut kiinnosta, DI:ksi en usko että musta on, valtiotieteet..no olen kilpailullinen tyyppi, ja mua kiinnostaa olla yksityisellä puolella.. Oikis.. ihan älyttömänpaljon vielä vaikeampipääsynen, enkä kyllä tykkää lakiasioista, ja lääkäriksi musta ei olisi ikinä, koska mä en kertakaikkiaan voi sietää nähdä murtuneita käsiä, verta, laatoituksia, puhkoa paiseita, ja oksentaisin, jos joutuisin tekemään leikkauksia.

Elämässä yleensäkin mua kiinnostaa rahoitusmarkkinat ja yhteiskunnallisesti erittäin paljon taloustieteet. Eiks sillon muka kauppakorkea ole aika luonnollinen valinta?

Tottakai mä teen niin kaikkeni päästäkseni kauppakorkeaan, koska se koulutusalana on ainoa joka kiinnostaa mua. Etteikö oikeustieteet tai lääketieteet oisi todella järkivalintoja, mutta edelleen, kannattaa hakeutua mahdollisuuksien mukaan sellaiseen kouluun, jonne haluaa, ja joka kiinnostaa;)

Mun ykköshaave olisi kyllä edelleen oikis, mutta en luota itteeni sen verta että pääsisin sinne suoraan lukion jälkeen. Ja jos oikikseen panostaa täpöllä ei voi panostaa kauppikseen täpöllä. Ja minähän haluan opiskelemaan HETI. Ja hittoon kotoa. Että suunnitelma olisi sitten kauppiksessa oikista hipovat jutut, ja jos oikis edelleen kiinnostaa myöhemmin, niin haen sinne sitten kun on jo jokin koulutus alla.

Mun ykköshaave olisi kyllä edelleen oikis, mutta en luota itteeni sen verta että pääsisin sinne suoraan lukion jälkeen. Ja jos oikikseen panostaa täpöllä ei voi panostaa kauppikseen täpöllä. Ja minähän haluan opiskelemaan HETI.--
Hae nyt rakas lajitoveri varmuuden varalta myös jonnekin muualle...itse istuskelin vuoden ammattikorkean liiketaloudessa ja siitä oli yllättävän mukavasti apua erityisesti laskentatoimen osiossa seuraavan vuoden pääsykokeessa.

Parempi opiskella edes jossain, välivuodet mukavissa hyllytystöissä tai kansanopistossa ovat täyttä sontaa. [/mielipide].

Elämässä yleensäkin mua kiinnostaa rahoitusmarkkinat ja yhteiskunnallisesti erittäin paljon taloustieteet. Eiks sillon muka kauppakorkea ole aika luonnollinen valinta?
Hae kansantalouteen. Sisään pääsee idioottikin. Ei pahalla Sinua, eikä kansiksen pääaineilijoita kohtaan, mutta se on fakta. Osaat sen matikan ja kansiksen kirjat, a vot, sisällä olet.

Tottakai pistän paperit myös ammattikorkeaan. Mun lukioarvosanat tulee olemaan väliltä M-L ja päästötodistus päälle ysin, että kyllä mie johonkin pääsen. Mutta aion mennä nyt sinne kauppakorkeaan.

Tosiaan yliopistolle kansista voisi olla ihan järkevää mennä opiskelemaan, jos rahamarkkinat yms. kiinnostavat. Kansiksenkin tilat (Economicum) on jaettu kauppiksen kansantaloustieteilijöiden kanssa ja kauppikselta pääsee myös valitsemaan sivuaineita. Eli jos yliopistolla lukee kansista pääaineena, ottaa yhdeksi sivuaineeksi matikan ja toiseksi tilastotieteen, niin voi vielä yhtenä sivuaineena lukea esim. rahoitusta kauppiksesta, jota ei yliopistolla tarjota. Tuolla saa aikaiseksi jo aika tiukan tutkinnon eikä tarvitse lukea markkinointia ym. "tiedettä", jos ei kiinnosta.

Toisaalta kansiksella saa sietää ääliöitä sen pari vuotta ennen kuin tipahtavat pois. Tästä syystä on myös hyvä lukea matematiikan ja tilastotieteen laitokselta ekonometriaa, koska se on siellä teoreettisempaa ja tästä syystä löysät on karsittu pois. Toisaalta matikkaa pitää silloin lukea ihan kunnollakin esitietoina. Jos on jotain korvien välissä, niin kansikselle on tosiaan triviaalia päästä sisään, joten ei tarvitse senkään eteen stressata opettelemalla kirjoja ulkoa (ehkä turhinta ajanhukkaa mitä on).

Toisaalta jos on vähänkin paremmat paperit, niin suosittelisin hakemaan kansista opiskelemaan Britteihin. Ei nyt tarvitse LSE:n Economicsiin mennä, mutta jo vähänkin heikommissa oppilaitoksissa on koulutuksen vaativuus yli sen mitä Suomessa ja opiskelijamateriaali erilaisen hakusysteemin takia paljon homogeenisempaa. Lisäksi ei tarvitse lukea ollenkaan pääsykokeisiin, vaan ottaa ylppäreistä jotkut E:n paperit ja kirjoittaa pitkästä matematiikasta hyvän. Bonuksena haku on syksyllä, joten sitä saa jo näihin aikoihin keväästä tietää, jos on päässyt sisään, eikä siten tarvitse lukea mihinkään pääsykokeisiin. Samalla pääsee ulkomaille, jota monet kotimaiset firmat arvostavat (tai voi jäädä ulkomaille töihinkin paremmalla liksalla).

Valtsikan muista aineista, ts. yleisestä valtio-opista, kannattaa pysyä todella kaukana jos talous kiinnostaa, eikä ole vähintään yhtä vasemmalla kuin vasemmistoliiton pahimmat hihhulit. Ainakin maailmanpolitiikassa (jossa siis poliittista taloutta voi pääasiassa opiskella) lähes kaikki proffat ovat marxilaisia mielipiteiltään, joten jos ei kiinnosta kuunnella siitä miten pörssikursseistakin voisi päättää demokraattisesti ja miten upeeta globaali demokratia olisi ja kuinka uusliberalistinen talousteoria on kaiken pahan alku, niin suosittelen menemään muualle. Tätä ei valitettavasti monet tiedä ja tunnen monta maailmanpolitiikkaa opiskelemaan mennyttä, jotka ovat vaihtaneet pois kun ovat tajunneet mitä siellä oikeasti opetetaan (harva abi tietää mitä maailmanpolitiikka on, se vaan kuulostaa hienolta ja siksi sinne on vaikein päästä).

Jos valtiotieteellinen on tollanen kommunismin kyynpesä oikeasti, niin enpä välitä kyllä tavata yhtään valtiotieteilijää, no offence..

Kansis oisi ehkä aika todella kova sana sekin. Mutta katsotaan nyt miten keväällä käy;) Miten vaikea sinne sitten on päästä ineen? vaikeampaa/helpompaa kuin kauppikseen?

Jos valtiotieteellinen on tollanen kommunismin kyynpesä oikeasti, niin enpä välitä kyllä tavata yhtään valtiotieteilijää, no offence..

Kansis oisi ehkä aika todella kova sana sekin. Mutta katsotaan nyt miten keväällä käy;) Miten vaikea sinne sitten on päästä ineen? vaikeampaa/helpompaa kuin kauppikseen?

Sinne kansikseen pääsee lähes kaikki hakijat. Jos kauppikseen luet ne kansiksen kirjat, niin pitäisi mennä itsestään se kansiksen pääsykoe.

Suositut

Back
Ylös Bottom