Kauppakorkeaan 2008

Päälimmäisenä jäi pääsykokeesta mieleen naispuolisten hakijoiden erittäin kova taso, siis ulkonäössä. En tainnut nähdä yhtäkään alle top 25% kategorian misua. Top 5%:ssakin oli varmaan joka viides. :whip:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kauppaopiston naiset kääntää mun pään dippadappaa
 
Päälimmäisenä jäi pääsykokeesta mieleen naispuolisten hakijoiden erittäin kova taso, siis ulkonäössä. En tainnut nähdä yhtäkään alle top 25% kategorian misua. Top 5%:ssakin oli varmaan joka viides. :whip:

Olitko Turussa tekemässä? Itellä oli kyllä ihan samat fiilikset heti kun pääs koulun eteen ja näki sen väkijoukon, ihan sama mistä otti otannan ni ei joutunu pettyyn. Anto kyllä kovasti uutta motivaatiota jos ja kun nyt ei tärpänny :rolleyes:
 
Lukeeko kukaan Oulussa rahoitusta, minkä tasosena tuota rahoituspuolta pidetään ylipäänsä oulussa? Jos paskasti käy niin sinne ollaan menossa.

Millanen Oulu ylipäätänsä muuten kauppakorkeena, ketään siellä opiskelevaa täällä?
 
26,5 pongoa yhteensä markkinoinnin jääden siististi pakkasen puolelle. Ei ollu kyllä mitään tekemistä kirjan kanssa... No toivotaan että Treelle ja laskentatoimen puolelle riittää! =)

Matikka oli yllättävän kesy tänä vuonna kun aikasemmista kokeista saanu yhden-kaks tehtyä, nyt neljä :D
 
Oli kyllä jäätävä tunnelma koululla aamulla. ATK-käytävällä olisi kuullut nuppineulan putoavan, kun ei tainneet kokelaat edes hengittää. Jännitystä ois voinut purkittaa! Oon varmaan ollut ihan samannäköinen itse pari vuotta sitten tosin. En muista itse kokeesta mitään.

Olitko Turussa tekemässä? Itellä oli kyllä ihan samat fiilikset heti kun pääs koulun eteen ja näki sen väkijoukon, ihan sama mistä otti otannan ni ei joutunu pettyyn. Anto kyllä kovasti uutta motivaatiota jos ja kun nyt ei tärpänny :rolleyes:

Puhumattakaan niistä valvojista! :hyper: (ahahahah.) :D
 
Päälimmäisenä jäi pääsykokeesta mieleen naispuolisten hakijoiden erittäin kova taso, siis ulkonäössä. En tainnut nähdä yhtäkään alle top 25% kategorian misua. Top 5%:ssakin oli varmaan joka viides. :whip:

Ensimmäisenä koulupäivänä luulin, et olin tullu väärään paikkaan, kun oli vaan tyhmän näköisiä blondeja siel. Sit katsoin peiliin ja tajusin et mikäs muu mä sit itse oon. Vuoden aikana on selvinnyt, että vetyperoksidi ei ole täysin tuhonnut näiden nättien blondien aivotoimintaa, vaan välissä on yllättävänkin fiksuja tapauksia :thumbs:
 
tuntuu vähän siltä että monet eivät edes avanneet markkinoinnin aineisto, koska esim Vaasassa lähti aika moni menemään tunnin päästä kokeen alkamisesta.
 
Nyt vois olla aika alottaa se loputon ja turha spekolaatio pisterajoista:D Miten luulette käyvän? Ite veikkaisin, että Hesassa vois nousta 2-5p ja muissa pysyä aika lailla samoissa...(Tai ainakin toivon:D)

Kuinka suuri osa hakijoista otetaan sisään yhteispisteillä ja kuinka paljon pelkällä kokeella? Tuntuu, että lähes kaikki tänä vuonna hakeneista tähtää pelkällä kokeella vai onko vaan harhaa?
 
Kuinka suuri osa hakijoista otetaan sisään yhteispisteillä ja kuinka paljon pelkällä kokeella?

yhteispisteillä 60% kokeella 40%
 
Nyt vois olla aika alottaa se loputon ja turha spekolaatio pisterajoista:D Miten luulette käyvän? Ite veikkaisin, että Hesassa vois nousta 2-5p ja muissa pysyä aika lailla samoissa...(Tai ainakin toivon:D)

Keskivertoa helpompi matikka, pirun simppeli kansantaloustiede sekä korkeat hakijamäärät vipuavat pisterajat seuraavasti:

Helsinki 27,5
Tampere 24 (haetuimmissa aineissa markkinointi, laskentatoimi)
Turuus 23

Kyrsii kyllä markkinointi vieläkin. Ei tarvis kärvistellä paria viikkoa ilman sen sössimistä - onneks aineisto oli kaikille sama :D
 
Keskivertoa helpompi matikka, pirun simppeli kansantaloustiede sekä korkeat hakijamäärät vipuavat pisterajat seuraavasti:

Helsinki 27,5
Tampere 24 (haetuimmissa aineissa markkinointi, laskentatoimi)
Turuus 23

Kyrsii kyllä markkinointi vieläkin. Ei tarvis kärvistellä paria viikkoa ilman sen sössimistä - onneks aineisto oli kaikille sama :D

luulen että toi markkinointi kuitenki eliminoi hirmuiset pistenousut, koska monethan feidaa matikan ja laskut heti alussa ja keskittyvät pänttäämään teoriakirjoja.
 
Mites, onko kellään tietoa onko mahdollista että:

Opiskelee 1. Vuoden esim. Vaasassa, jonka jälkeen hakee esim. Turkuun.. Voiko siis 1. vuoden opintoja hyväksilukea ollenkaan jos vaihtaa yliopistoa? Eikös niitä kaikkia JOO-opintoja sun muita nykyään ole, luulisi että perusopintoja pystyisi kanssa siirtämään yliopistosta toiseen jos koulua vaihtaa..?
 
Jahas, ainakin HSE:n sivuilla luki:

Tutkinnoista vähintään puolet on aina suoritettava HSE:ssä. Opintoja voidaan hyväksilukea kandidaatin tutkintoon enintään 90 op ja maisterin tutkintoon enintään 60 op. Tutkielmatyö (seminaari, tutkielma, kypsyyskoe) suoritetaan aina HSE:ssä.

Eli siis jos vetää perusopinnot (Eikös ne melkein kaikissa kauppakorkeissa aika samat ekana vuonna..?) Niin ne saisi hyvällä säkällä suurelta osin siirrettyä toiseen yliopistoon, mikäli sikäli vain tukevat juuri sitä kyseistä tutkintoa?
 
huumorimielellä tuli käytyä tuolla kokeessa... luulin etten saa paria pistettä enempää kun tuo lukeminen jäi muutamaan kymmeneen sivuun, mutta kyllä sieltä reipas kymmenen lohdutuspistettä näytti tulevan :) Ehkä sillä jonnekin ei-niin-haluttuun kouluun pääsisi. Ens kesänä jokatapauksessa uusi yritys paremmalla lukemisella.
 
Millanen Oulu ylipäätänsä muuten kauppakorkeena, ketään siellä opiskelevaa täällä?

Oulu ei ole kauppakorkea, vaan yliopisto. Suomessa ei ole kuin kolme kauppakorkeakoulua.:david:
 
Back
Ylös Bottom