Kauppakorkeaan 2008

Siis sanotteko tyhmälle ymmärsinkö nyt oikein... Eli markkinoinnin kysymyksistäkö sai vain 0,5 pistettä oikeasta vastauksesta? Ja osa pisteen vastauksista oli siirretty laskikseen? En kiinnittänyt kokeessa siihen huomiota, kun ajattelin että sama vanha systeemi :D

Joo ja mulla meni laskis ja markkinointi lähes perfect. En kahteen uskaltanut vastata laskiksessa, kun olin epävarma, mutta olispa nekin näkojään tuon linkin perusteella mennyt oikein. Harmittaa kyllä etten sitten panostanut yhtään kansikseen vaan sen sijaan viimeiset päivät katoin markkinointia... Olin vähän pihalla ja ei oo paria pojoa enempää tulossa. Matikasta otin ne kaksi, jotka osasin ja johtaminen meni vituiksi :jahas: Vähän jänskättää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei vaan siis mä ainaki vastasin markkinoinnissa kahteen ja toinen niistä väärin eli sillon yhteensä sain siitä osiosta 0.5 pistettä. johtamisesta täydet, laskiksesta ja kansiksesta 6,5 ja matikasta 2. yhteenstä siis 23.5
 
Oli kyllä erikoinen se markkinoinnin ratkaisu, mutta toisaalta viime vuonnakin kansiksessa pärjäsi aika hyvin aineiston perusteella.

Minkä pääaineen Tampereelle hakeneet valitsivat? Itselläni on yritysjuridiikka ensimmäisenä. Jos nyt käy kylmät niin on vielä se viime vuonna saatu Vaasan paikka taskussa.
 
Jyväskylän taloustieteisiin oli muuten ainakin matalammat rajat kuin viime vuonna, vaikka hakijoita tännekin enemmän. Tänään tuli kutsu soveltuvuuskokeisiin. No suoraan sisäänpäässeiden raja oli kyl pari pojoa korkeammalla...

Nii ja pakko vikistä et olihan siel se moodi jne kysymys tilastotiedettä pelkästään, tais olla 42 ja kyllähän todennäköisyyskin siihen kovasti nivoutuu eli 44 myös. Mut ite tosiaan hain vaan tonne jyväskylään. Mut joo tsemppii. Tuskin mitään mahdotonta pomppua tekee noi kauppiksen rajatkaan.
 
Haha, jopa hakijat ovat (taas) tatti otsassa markkinoinnin takia... kyllä se markkinoinnin laitos on jotain niin uskomatonta. Älkää ymmärtäkö väärin; merkitys ja opiskeltava asia ehkä jotain rahoitusta järkevämpää (mielipiteeni rahoituksesta tähän mennessä: rahoitusteoria 80% hyödytön todellisuudessa), mutta laitos täynnä jotain egoilijoita.

Kannustuksena kokeessa olleilla voi sanoa, että ainaki mun salista jäi 1/3 tulematta.
 
Mä sain 23 pojoa yhteesä ja turkuun oltas menossa mikäli rajat ei nouse. Jos nousee niin sit heiluttelen vuoden penistä.

edit: mun salista jäi jotain 1/4-1/5 tulematta
 
Ei pitäny olla mitään saumaa, koe tuntu sittenki helpohkolta mut onneks noi vastaukset palautti maan pinnalle :D Markkinointi oli kyllä semmosta apinointia et huhhu, saa nähä meneekö se miinuksille. Eikö toi nyt ollu tavanomaista helpompi kaikenkaikkiaan? Turkuun se on kai seuraavallakin kerralla haettava, sen verran oli kuitenkin silmänruokaa hakijoissa ja paikkakin tuntu ihan mukavalta.
 
HEHEEE vittu, että meni perseelleen:D Lähettiin hakeen yli 20pongoo ja tulos 15. VOIVITTU. Tampereelle kansikseen oli eka haku ja alkupisteitä 32 eli yhteensä se 47. Viime vuonna pääsi 45,5, joten eiköhän homma oo taputeltu ja vaasassa intin jälkeen tavataan.
 
Hehhheh.....................

Kansis 8p , Laskis 8p , Johtaminen 8p...Matikka 2p..

Markkinointi 7 vastausta, 7 väärin. Kiitos Markkinointi, kiitos!

:david:

Vittu kiitos et piti lähtee esaileen ton markkinoinnin kanssa, ouluun tai vaasaan mennään... JES!JES! Eli kaikkki muut oikein paitsi markknointi. No perseet olalle ja siinä se.

Itteensä tässä syyttää saa, mitä piti lähtee hakeen niitä "lisäpongoja". 28p ilman markkinointia ois riittäny jo treelle aika saletisti.
 
HEHEEE vittu, että meni perseelleen:D Lähettiin hakeen yli 20pongoo ja tulos 15. VOIVITTU. Tampereelle kansikseen oli eka haku ja alkupisteitä 32 eli yhteensä se 47. Viime vuonna pääsi 45,5, joten eiköhän homma oo taputeltu ja vaasassa intin jälkeen tavataan.


Älä sano. Moni muu varmasti kärsi myös tuosta markkinoinista, eli pisterajat voivat pysyä samoissa.
 
Onneksi on jo yli puolet tutkinnosta suoritettuna. Teille peniksen heiluttajille ja muille voin sanoa että kerkeätte sitten seuraavaan laskukauteen valmistua. Omalle tilanteelle :rock:
 
Hei selittäkääs mulle tosta http://www.lut.fi/fi/lut/events/2009/Documents/Kauppatieteellisen%20alan%20yhteisvalinnan%20valintakokeen%202009%20vastaukset.pdf

Matikan osiosta (s. 18/19) kohta 44: eli miten oikea vastaus saadaan?

jos P(X=2) = 0,2 ja P(X=3) = 0,3, niin miten ne voivat olla tossa samoja?

Toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa :)

En ehkä ymmärtänyt, mutta selitänpä kuitenkin.

Kaikkien tapahtumien yhteenlaskettu todennäköisyys on 1. Kumulatiivinen tn. meinaa sitä, että kyseisen tapahtuman todennäköisyyteen lasketaan mukaan myös edellisten tapahtumien todennäköisyys. Eli, kun halutaan saada kyseisen tapahtuman tn niin tuosta kumulatiivisesta todennäköisyydestä pitää vähentää nuo aiempien tapahtumien todennäköisyydet:

Tn sille, että X=0 on 0,01
Tn sille, että X=1 on 0,10-0,01=0,09
Tn sille, että X=2 on 0,20-0,09-0,01=0,10
Tn sille, että X=3 on 0,30-0,10-0,09-0,01=0,10
jne jne

Joten, P(X=2)= 0,10 ja P(X=3)=0,10 => Tn sille, että P on suurempi tai yhtä suuri kuin 2, mutta pienempi tai yhtä suuri kuin 3 on P(X=2) + P(X=3) = 0,1 + 0,1 = 0,2

Samaa kaava käyttäen nuo loputkin.

(Tn sille, että X on pienempi tai yhtä suuri kuin 2 on P(X<=2)=0,20 ja
tn sille, että X on pienempi tai yhtä suuri kuin 3 on P(X<=3)=0,30)

Selittikö?
 
No olipa aika keijo toi markkinointi. Onkohan noi vastaukset tossa ihan oikein. Siis ei mitään tolkkua. Nyt vituttaa. Haluisinpa tavata henkilön joka sai markkinoinnista täydet pisteet.
 
Back
Ylös Bottom