Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tampereella se on yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta. Oon vähä kuullu, että Helsinki vaihtais myös pois tuon kauppakorkeakoulu nimen.
 
Tampereella se on yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta. Oon vähä kuullu, että Helsinki vaihtais myös pois tuon kauppakorkeakoulu nimen.

Eipäs, vaan Tampereen yliopiston kauppakorkeakoulu se nykyään on.

Turun Kauppakorkeakouluhan sulautuu yliopistoon vuoden vaihteessa myös. Tosin ymmärtääkseni meidän papereissa lukee valmistumispaikkana Turun kauppakorkeakoulu silti. Toivottavasti.
 
On muuten iso läppä koko Aalto-huippuosaamiskeskus. Ainakin näkemäni "vaakuna" näytti myös enemmän graffitilta kuin arvostettavan koulun logolta.

LOLLERSKATES.
aalto_logo_58459a.jpg


esim. Åbo Akademi
%C3%85bo_akademis_sigill..jpg


Voisin muuten kuvitella tuon Aalto-logon jonkun punavuoressa asuvan ernun rumaan printtipaitaan.
 
Mulla on ainakin yks tehtävä mistä rupean itkemään jos jään pisteen päähän koulupaikasta :D

Mikäs tehtävä on kyseessä?

Omasta mielestä tuolla on yksi erittäin epäselvä tehtävä enkä voi ymmärtää oikeaa vastausta ainakaan kirjan perusteella. Ehkä olen vain tyhmä
 
Mikäs tehtävä on kyseessä?

Omasta mielestä tuolla on yksi erittäin epäselvä tehtävä enkä voi ymmärtää oikeaa vastausta ainakaan kirjan perusteella. Ehkä olen vain tyhmä

markkinointi tehtävä 26?
 
Oikeita vastauksia katsottuani noin 10 pistettä tulossa, niillä ei taida päästä edes vaasaan... :( Tyhmästi vaihdoin pari oikeaa vastausta vääriksi!! Ei jaksais vuoden päästä hakea uudelleen, se on vuosi lisää valmistumisen kannalta, jos olisin jo tänä vuonna päässyt. Sen tiedän ainakin, että kauppatieteet on se mun juttu.

Onneks on sentään vielä kesää jäljellä :) :haart:
 
Näyttäis ihan hyvältä. Turkuun olisi tarkoitus mennä ja laskin, että pisteitä tuli kokeesta luultavasti 25.5. Siihen nähden, että markkinoinnin tehtävät olivat suorastaan järkyttäviä, niin olen tyytyväinen. Toivottavasti pisterajat eivät tänä vuonna kovasti nouse... En tosin siihen kyllä usko.
 
Sanokaapas, yksi kysymys monien joukossa nyppii vielä tuossa markkinoinnissa. Tämä tehtävä varmaan suurimmalla osalla oli oikein, mutta itse vaihdon viime minuutilla:

Eli markkinoinnin eka tehtävä, "C on oikein muut väärin", eli kuluttajademografian muutos.. Siellä taulukossa luki vain että kuluttajademografia on haaste, ei sen muutos. Sen yläpuolella oli n. 3-4 eri MUUTOSTA. En nyt muista minkä muutoksia, mutta 3-4 asiaa jonka MUUTOS syynä ja niiden alapuolella lukee vain seuraavana haasteena "kuluttajademografia". Ajattelin, että se oli joku vitun sairas kompa koska siinä ei suoraan lukenut MUUTOS. Tajusiko kukaan mitä meinaan? :D

Vittu että oli vittumaisia kyseenalaisia kysymyksiä siellä......... Nooh, opiskelupaikka on varma.. Muttei välttämättä Treeltä. :(
 
Sanokaapas, yksi kysymys monien joukossa nyppii vielä tuossa markkinoinnissa. Tämä tehtävä varmaan suurimmalla osalla oli oikein, mutta itse vaihdon viime minuutilla:

Eli markkinoinnin eka tehtävä, "C on oikein muut väärin", eli kuluttajademografian muutos.. Siellä taulukossa luki vain että kuluttajademografia on haaste, ei sen muutos. Sen yläpuolella oli n. 3-4 eri MUUTOSTA. En nyt muista minkä muutoksia, mutta 3-4 asiaa jonka MUUTOS syynä ja niiden alapuolella lukee vain seuraavana haasteena "kuluttajademografia". Ajattelin, että se oli joku vitun sairas kompa koska siinä ei suoraan lukenut MUUTOS. Tajusiko kukaan mitä meinaan? :D

Vittu että oli vittumaisia kyseenalaisia kysymyksiä siellä......... Nooh, opiskelupaikka on varma.. Muttei välttämättä Treeltä. :(

Mielestäni ainestossa luki jossain ihan yksiselitteisesti juuri kuluttajademografian muutoksesta, eli mielestäni 1. tehtävä markkinoinnista oli melko selvä tapaus. 2. tehtävän vastaus oli sitten taas melko kyseenalainen...

Jos sait 25.5 pistettä, niin eiköhän Tampereelle pääsy ole lähes varmaa. Viime vuonnakin povattiin Helsinkiin jotain 29 pistettä, Tampereelle 25p ja Vaasaan 20p, mutta mites kävikään? Tämän vuoden kokeessa johtaminen oli hiukan vaikeampi, laskis samaa tasoa kun viime vuonna, markkinointi hyvin vaikea, matikka helpompi ja kansis varmaan helpompi, mutta eikai se viimevuoden kansiksen aineisto mikään vaativa ollut...
 
Ok eli aineistossa oli joku suora teksti siihen.. Itse päättelin sen vaan sen Liite-taulukon perusteella..

Saas nähdä, onko montakin protestoijaa jos pisteestä kiinni jää tuosta markkinoinnista.. :D
 
Tuli vielä mieleen, minkä ikäisinä aloititte KTM-opiskelut? Itsellä vasta 21 vuotta plakkarissa, mietin jos vuoden vielä lykkäisi jollen pääse ykkösvaihtoehtoon ja aloittaisi 22v:nä.. meneekö jo "normia" vanhemmaksi teidän mielestä? Nuorihan mä vielä olen, mut silti miettii aina että uus hukattu vuosi on taas pois kaikesta opiskelusta.......
 
Tuli vielä mieleen, minkä ikäisinä aloititte KTM-opiskelut? Itsellä vasta 21 vuotta plakkarissa, mietin jos vuoden vielä lykkäisi jollen pääse ykkösvaihtoehtoon ja aloittaisi 22v:nä.. meneekö jo "normia" vanhemmaksi teidän mielestä? Nuorihan mä vielä olen, mut silti miettii aina että uus hukattu vuosi on taas pois kaikesta opiskelusta.......

Voithan sä tehdä niitä opintoja sit avoimessa sillä aikaa vaikka :) Eikä se 22 ole vielä mitenkään liikaa aloittaa! Paljon vanhempiakin on aloittajissa :)
 
Heipparallaa,

Ylioppilastodistuksen pisteytyksestä:
"Huomioon otetaan äidinkielen ja matematiikan koe sekä kolme muuta parhaat pisteet antavaa koetta, joista kaksi voi olla reaaliaineen koetta. Reaaliaineen kokeen arvosanasta pisteet annetaan kuten pitkän oppimäärän kokeesta. Suomi/ruotsi toisena kielenä -koe katsotaan äidinkielen kokeeksi."

Tarkoittaako tuo sitä, että äidinkielen kokeesta (suomi) saa pisteet äidinkielen pistetaulukon perusteella (daa) ja myös ruotsista (jos sen kirjoitti) saa pisteet äidinkielen pistetaulukon perusteella?

http://www.taloustieteet.oulu.fi/opiskelijavalinta/yo-pisteytys2009.html
 
Back
Ylös Bottom