Kauppakorkeaan 2008

Sitä se onkin, kun saa elää unelmaansa.


Ja sekun on aivan imperatiivi että tenttii kunnolla kun tenttii, siksi tää stressaakin, mulle on tullu vatsaoireita, polttaa ja närästää aivan vitusti, ja sitten niitä sydänjuttuja, mutta on se sitte sen arvoista kun paprut saa käteen 3,x vuoteen:) Ja se jo että ensi lukuvuonna kandia tekemään, motivoi saatanasti, koska saa taatusti parempia duuneja kuin muuten, ja on lähempänä se auton vaihto, ja se määränpää eli KTM.

e: heikki, mä toivon, että voin jatkaa vähintään 75v.ksi asti työelämässä. Saa sitte säästöön rahaa hyvin, sijoittaa meinaan loppuelämäni, ja kunhan on rahaa ajaa BMW:tä tai Mersua, niin loput saa jäädä tuleville perillisille:) Jokanen menetetty työvuosi on kuitenkin menetetty 60 000 euroa, joka ei ole mikään ihan pikkuraha..:)

Herran tähden, relaa vähän hyvä mies! Et sä elä edes 50-vuotiaaksi tota tahtia! Ei se niin vakavaa touhua ole...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä se onkin, kun saa elää unelmaansa.

Ainoa on, että mä oisin päässy HSE:lle, sitä että uskallankos hakea sinne, mä pohdin parisen kuukautta, lopunpeleissä mä en uskaltanut, ja vähän se mua harmittaa etten ole HSE:llä. Ei enää paljoa, kesällä mua vitutti se aivan saatanasti, enemmin kuin oravaa, jonka kävyt on jäässä ja varastettu.

Se että mä oon liian stressiherkkä on aivan mun vika, ja kyllä sitä stressinsietokykyä tulee jokatapauksessa tarvitsemaan työelämässä, niin tää on hyvää harjoitusta. Kyllä ne sydänoireet ja suht kipeä rinta ja pahat rytmihäiriöt vähän vitutti tenttiviikolla, mutta ne meni sen tenttiviikon jälkeen viikossa kokonaan ohi. Innolla odotan jo seuraavaa tenttiviikkoa, katsotaa, mitä pumppu sanoo siitä. Kuitenkin suunnilleen 30p edestä tarkoitus tenttiä silloin, Aika HC.

Ja sekun on aivan imperatiivi että tenttii kunnolla kun tenttii, siksi tää stressaakin, mulle on tullu vatsaoireita, polttaa ja närästää aivan vitusti, ja sitten niitä sydänjuttuja, mutta on se sitte sen arvoista kun paprut saa käteen 3,x vuoteen:) Ja se jo että ensi lukuvuonna kandia tekemään, motivoi saatanasti, koska saa taatusti parempia duuneja kuin muuten, ja on lähempänä se auton vaihto, ja se määränpää eli KTM.

Sitte jos vielä työelämään pääsisi kunnialla, ja väikkäriä tekemään, niin voisi hakea Oikikseen / TKK:lle, että joskus sitte isona voisin olla oikeasti jotain;)

Helppoa ja mukavaa täällä on, jos ei ahnehdi liikaa kursseja. Sitte jos ottaa paljon, pitää tehdä töitäkin jo.

e: heikki, mä toivon, että voin jatkaa vähintään 75v.ksi asti työelämässä. Saa sitte säästöön rahaa hyvin, sijoittaa meinaan loppuelämäni, ja kunhan on rahaa ajaa BMW:tä tai Mersua, niin loput saa jäädä tuleville perillisille:) Jokanen menetetty työvuosi on kuitenkin menetetty 60 000 euroa, joka ei ole mikään ihan pikkuraha..:)


Herranjumala! Kannattais kyllä pistää terveys rahan edelle. Toi kuulostaa just siltä ettet kerkee edes toteuttamaan unelmaasi mersulla ajamisesta ennen kun oot dööd. :eek:
 
Onko missään nähtävissä vanhoja pääsykokeita?

Ja onko kukaan hakenut/hakemassa SAT-kokeiden kautta?
Mun luokkakaveri kävi tekemässä SAT:it Jenkkilän yliopistohakua varten joskus tossa kakkosen lopussa tai kolmosen alussa ja pääsi niillä pisteillä HSE:lle. Sillä on siis varma paikka HSE:llä jo ennen kuin lukio on edes loppu.

Ihan vain uteliaisuudesta siis, miksi niin harvat käyvät edes yrittämässä SAT:eja? Luokkakaverin mukaan ne eivät todellakaan olleet mitään rakettitiedettä :)
 
Hehe, hyvät motiivit jatko-opiskeluun että tahtoo ajaa mersulla.

Itseä ehkä kiinnostaisi tutkijaksi jonnekin eksoottiseen maahan valmistuttuani, pääseeköhän tuotantotalouden pohjatutkinnolla jatko-opiskelemaan kauppatieteitä? Ja onko silloin valmistuessaan KTT, TkT vai FT (vaikkei sillä nyt merkitystä olekaan)?
 
ite tehny SAT kokeen ja niukasti jäi pisteet etten päässy HSE sen kautta.
Tosin luin SAT kokeeseen intissä niin se mahtoi ehkä vaikuttaa hieman.
jotta pääset SAT kokeen kautta sisään pitää enkku olla hallussa. Kävin ite yläasteen kansainvälisellä luokalla ja oon ollut aina hyvä siinä, eikä se riittänyt.
 
Hehe, hyvät motiivit jatko-opiskeluun että tahtoo ajaa mersulla.

Itseä ehkä kiinnostaisi tutkijaksi jonnekin eksoottiseen maahan valmistuttuani, pääseeköhän tuotantotalouden pohjatutkinnolla jatko-opiskelemaan kauppatieteitä? Ja onko silloin valmistuessaan KTT, TkT vai FT (vaikkei sillä nyt merkitystä olekaan)?

Ei sillä perustutkinnolla ole väliä, helposti pääset. Ja valmistuttuasi olisit KTT.

Ja mitä tohon Indican plääniin tulee, niin jatko-opiskelussa nyt ei ole järjen hiventä jos pelkkää ansiotason maksimointia miettii. Muuten vois kyllä olla ihan hauskaa.
 
Ja mitä tohon Indican plääniin tulee, niin jatko-opiskelussa nyt ei ole järjen hiventä jos pelkkää ansiotason maksimointia miettii.

Samaa mieltä. Kuvittelisin että suunnitelma maisteripaperi äkkiä kasaan (säilyttäen hyvän arvosana-tason) ja vauhdilla uraputkea luomaan sinne elävään korporaatioelämään tekisi paljon enemmän ansiotasomahdollisuuksille kuin tutkintojen vääntäminen peräjälkeen.
 
Jos nyt ihan puhtaasti lähtee rahan perään juoksemaan niin kandit keskiarvolla 5.0, kolme kovaa suosituskirjettä ja loppuunasti viilattu motivaatiokirje postissa johonkin jenkkilän top5 yliopistoon. Sieltä voi päästä suoraan koulun penkiltä aika koviin töihin. Tosin pääsee uloskin firmasta jos ei homma toimi.
 
Saakohan silläkään vielä stipendiä? Eri asia sitten toki, jos omaa sen 90k tutkintoa varten. Muutamia suomalaisia järjestöjähän noita PARILLE vuodessa taitaa jaella. Jos rahaa on ja skilliä, niin mikäs siinä.

Vähä kyllä pännii taas lukee näistä raha-motiiveist... koulus on jo tarpeeks näitä wannabe-London-analyst -kavereita. Kunnianhimoa on hyvä olla, mutta sitten kannattais ensin ottaa selvää niistä palvomistaan töistä.

Noista nopista vielä. HSE:llä ei olis ainakaa mikää suuri ongelma käydä noita peruskursseja+kandikursseja samana vuonna joku 110-120op vuodessa sellasella 70+ keskiarvolla. Iten kävin viime vuonna (1. vuosi) 92 pistettä 90 keskiarvolla, tosin pari hassua kieltenkurssia. Tekemistähä tossa riittäis, enkä kyllä kauheesti järkeä nää missään 130op tahdissa, mutta jokainen tyylillään.

(ps. 1. viesti koska ei oo tullu pitkiin aikoihin kirjoteltua ja taas muista tunnareita).
 
Saakohan silläkään vielä stipendiä? Eri asia sitten toki, jos omaa sen 90k tutkintoa varten. Muutamia suomalaisia järjestöjähän noita PARILLE vuodessa taitaa jaella. Jos rahaa on ja skilliä, niin mikäs siinä.

Vähä kyllä pännii taas lukee näistä raha-motiiveist... koulus on jo tarpeeks näitä wannabe-London-analyst -kavereita. Kunnianhimoa on hyvä olla, mutta sitten kannattais ensin ottaa selvää niistä palvomistaan töistä.

Noista nopista vielä. HSE:llä ei olis ainakaa mikää suuri ongelma käydä noita peruskursseja+kandikursseja samana vuonna joku 110-120op vuodessa sellasella 70+ keskiarvolla. Iten kävin viime vuonna (1. vuosi) 92 pistettä 90 keskiarvolla, tosin pari hassua kieltenkurssia. Tekemistähä tossa riittäis, enkä kyllä kauheesti järkeä nää missään 130op tahdissa, mutta jokainen tyylillään.

(ps. 1. viesti koska ei oo tullu pitkiin aikoihin kirjoteltua ja taas muista tunnareita).

Eikö tuolla ole kohtuulliset mahdollisuudet stipendiin kun kuitenkin graduatee-kouluun menossa. Taitaapa osa maksaa jopa tohtori-koulutettaville(muistaaksi mm. Harvard business school maksaa tohtori ohjelmaan tuleville "living-stipend"in joka on hieman reilu $30k/vuosi) Bacchelor-opintoihin on aika mahdottomuus saada.
 
Eikö tuolla ole kohtuulliset mahdollisuudet stipendiin kun kuitenkin graduatee-kouluun menossa. Taitaapa osa maksaa jopa tohtori-koulutettaville(muistaaksi mm. Harvard business school maksaa tohtori ohjelmaan tuleville "living-stipend"in joka on hieman reilu $30k/vuosi) Bacchelor-opintoihin on aika mahdottomuus saada.

En tarkemmin tiiä, joten oli sinänsä vähä harhaanjohta tuo meikäläisen aikaisempi kirjotus. Voit olla hyvinkin oikeassa.

Olisi hyvä, jos suomalaisia lähtisi stipendien kautta opiskelemaan jenkkilän ivy-league business kouluihin JA sitten samaiset henkilöt palaisivat takaisin kotimaahan tuomaan sitä näkemystä niistä toimintatavoista suomalaisiin yliopistoihin.
 
En tarkemmin tiiä, joten oli sinänsä vähä harhaanjohta tuo meikäläisen aikaisempi kirjotus. Voit olla hyvinkin oikeassa.

Olisi hyvä, jos suomalaisia lähtisi stipendien kautta opiskelemaan jenkkilän ivy-league business kouluihin JA sitten samaiset henkilöt palaisivat takaisin kotimaahan tuomaan sitä näkemystä niistä toimintatavoista suomalaisiin yliopistoihin.

Tuo JA sana on isolla aika hyvästä syystä. Ivy-leaguen läpikäynyt ei 98% varmuudella palaa suomeen kuin korkeintaan kesämökkeilemään. Korkeintaan iässä 40+ kun taloudellisilla asioilla ei asioiden mennessä hyvin ole mitään merkitystä voisi tuolta joku muuttaa Suomeen ja jos jonkinlainen kipinä tieteeseen löytyy saattaisi jopa löytyä suomalaisesta yliopistosta.
 
Missä järjestyksessä alotitte lukeen kirjoja?

Älä ainakaan matikasta aloita. Myös markkinointi voi aiheuttaa harmaita hiuksia... (itse aloitin juuri näistä kahdesta enkä suosittele todellakaan) Ota ekana kansis, matikkakin on ymmärrettävämpi sen jälkeen.
 
Ei kannata sluibailla kirjojen kanssa sen takia, että saa lähtöpisteitä, kannattaa lukea samalla tavalla, kuin lukisi 0:n lähtöpinnan kanssa, mikään mitä luet ei mene hukkaan kun kouluun pääset, ja varmemmin pääset ineen kun saat silti mahdollisimman paljon kokeesta.

Itse en saanut lähimainkaan tollasiakaan lähtöpinnoja. ;)
 
Back
Ylös Bottom