Löysinpä ihan sattumalta tämän keskustelun
Minäkin siis hakemassa kauppakorkeaan nyt toista kertaa, viime vuonna lukemiset jäi ihan liian vähälle tältä tytöltä.. Nyt olis kiva päästä vihdoin opiskelemaan sinne, minne oon jo pitkään halunnu, kirjotuksistakin tulee kaksi vuotta nyt keväällä ja ei ole halua pitkittää mahdollista valmistumista sinne kolmenkympin pintaan, enkä haluis hakea enää kolmatta kertaa. Ja Helsinkiin siis yritän.. Kirjat on luettu kaikki vasta kaksi kertaa läpi, alleviivauksia oon tehnyt ja tarkoituksena on seuraavalla lukukerralla aloittaa muistiinpanojen tekeminen. Kansis tuntuu paljon helpommalta kuin viime vuonna, kun sen on jo lukenut useaan otteeseen aikaisemmin ja asiat on jotenki kypsynyt päässä, samoin on laskiksen kanssa. Matikka tosin on se mun kompastuskivi, lyhyellä matikalla valitettavasti mennään.. (onneks kuitenki L:n yo-arvosana siitä
) Oon nyt kuluvan lukuvuoden opiskellut tradenomiksi, se oli viime vuonna se varavaihtoehto, jos en kauppakorkeeseen pääse. Ei vaan tunnu ihan mun jutulta tuo amk-opiskelu, vaikkei se mitään kidutusta ole ollutkaan. Ja valmennuskurssi alkaa huhtikuussa, sitä odotellessa ei muuta ku oikeastaan lukemista.
Mites muut hakijat, kuinka moni täällä hakee ensimmäistä kertaa/on tän vuoden abi? Ja mikä on se lukumäärä, mihin tähtäätte, esim. kirjojen läpilukumäärä? Vaikka eihän se ole se määrä, joka ratkaisee, vaan lukemisen laatu ;) Itse aion mennä periaatteella laatu ennen määrää, oon hidas lukija ja mietin asioita paljon lukiessani, mikä tekee siitä niin hidasta.. Mutta kai se on pakko yrittää nopeuttaa tahtia hieman, että kerkee oppimaan kaikki asiat tarpeeksi hyvin. Ei muuta ku tsemppiä kaikille lukemisiin!