Kaupoista kadonneet tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Toi on satakertaa huonompaa vaikka kyllä tuotakin juo. Olvin omenalimonadia ei saanut kuin litran pulloissa. Olet varmaan joskus kaupassa nähnyt kun noin vanha olet. Poistui myynnistä joku 4-5vuotta sitten.

Ostin juuri muutama viikko sitten Olvin Omena virvoitusjuomaa melko pienikokoisesta k-kaupasta. Onkohan kyseessä sama limu? Tää oli 1,5 litran pullo ja sisälsi hedelmäsokeria, eli kaloreita oli noin puolet normilimpparista.

http://www.olvi.fi/web/fi/201

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salpausselän kisat, maaliskuu 1984. Pakkasta -15c, luoteistuulta 0,4 metriä sekunnissa. N.50 000 ihmistä huutaa Matti Nykäsen odottaessa lähtölupaa tornissa...widowmaker 6v huutaa muiden mukana, hakkaa käsiään ja jännittää...Nykänen leiskauttaa 125metriä ja voittaa jälleen!! Widowmaker juhlii muiden mukana ja hörppää lämmittävää voittojuomaa............MILKKISTÄ!!!
Milkkis.jpg

Kuka keksisi sen aikakoneen...:itku:

Salpausselän kisat, maaliskuu 1984. Pakkasta -15c, luoteistuulta 0,4 metriä sekunnissa. N.50 000 ihmistä huutaa Matti Nykäsen odottaessa lähtölupaa tornissa...widowmaker 6v huutaa muiden mukana, hakkaa käsiään ja jännittää...Nykänen leiskauttaa 125metriä ja voittaa jälleen!! Widowmaker juhlii muiden mukana ja hörppää lämmittävää voittojuomaa............MILKKISTÄ!!!

Kuka keksisi sen aikakoneen...:itku:

Ei hitto, toi oli unohtunut ihan kokonaan. Penskana mentiin laskettelurinteen kahvioon tauolle ja aina juotiin Milkkistä:D

Schweppes Cola olis kiva saada takaisin, oli silloin ainakin Cokiksen ja Pepsin rinnalla täysin ylivoimainen.

Afri-Cola, tätä äiti ei antanut kauheesti juoda, oli kuulema myrkkyä.:lol2:

E. Lisätään vielä Amigo- tms. ja Taffelin sileät Ranch-sipsit.:kuola:

Afri-Cola, tätä äiti ei antanut kauheesti juoda, oli kuulema myrkkyä.:lol2:
Vasta join about pari viikkoa sitten. Ihan p***kaa. Aika oli kullannut muistot tuostakin. Tuohan on kofeiinitonta colaa...
Punainen ( Italia ) ja vihreä ( Palma ) jaffa.
On hetki kun Suomessa olen ollut mutta kyllähän punaista jaffaa noin 6kk:n säteellä vielä kaupoista sai.

Milkkis oli kova juttu!

Vasta join about pari viikkoa sitten. Ihan p***kaa. Aika oli kullannut muistot tuostakin. Tuohan on kofeiinitonta colaa...
Wikipedia kertoo näin:
"Afri-Colan kofeiinipitoisuus oli ennen 250 mg/l, mutta sitä alennettiin 1998 150 mg/l:aan, minkä vuoksi tuotesisältöä ei tarvinnut ilmoittaa pullossa. Uusi resepti ei ollut menestys ja yhtiö palasi huhtikuussa 2006 takaisin vanhaan reseptiin, missä kofeiinipitoisuus on 250 mg/l."
Nykytilanteesta ei ole tietoa.:rolleyes:

..
On hetki kun Suomessa olen ollut mutta kyllähän punaista jaffaa noin 6kk:n säteellä vielä kaupoista sai.

Oliko Italiaa?

Jotain ihmeellisiä passion hässäköitä jne on kyllä mutta ei musta ihan perus punaista.
EN TOSIN tiedä mikä siinä oli ns. makuna.

Onkohan nämä jo olleet... mutta vähän aikaa sitten muistui mieleen tuollaiset pastillin tapaiset karkit, joita myytiin samanlaisessa pakkauksessa kuin esim. buranat yms. nykyään ovat.
Eli tuollaisessa levyssä mistä karkki painettiin ulos tuollaisen folio tyyppisen jutun läpi. Tuossa 'folio' jutskassa oli joku kuva ja oliko noita muutamaa eri makuakin.

Aika sekava selitys, mutta jos joku muukin muistais nuo :)

Onkohan nämä jo olleet... mutta vähän aikaa sitten muistui mieleen tuollaiset pastillin tapaiset karkit, joita myytiin samanlaisessa pakkauksessa kuin esim. buranat yms. nykyään ovat.
Eli tuollaisessa levyssä mistä karkki painettiin ulos tuollaisen folio tyyppisen jutun läpi. Tuossa 'folio' jutskassa oli joku kuva ja oliko noita muutamaa eri makuakin.

Ainakin Kärkkäiseltä löytyy.

Ainakin Kärkkäiseltä löytyy.

Ahaa... että noita oikein vielä jostain saakin. Täytyypä pitää tarkemmin silmät auki kaupassa jos vaikka löytyisi noistakin kaupoista jossa itse tulee käytyä. Koskaan ennen kuullutkaan Kärkkäisestä :)

Mikäs noiden nimi muuten on?

Ahaa... että noita oikein vielä jostain saakin. Täytyypä pitää tarkemmin silmät auki kaupassa jos vaikka löytyisi noistakin kaupoista jossa itse tulee käytyä. Koskaan ennen kuullutkaan Kärkkäisestä :)

Mikäs noiden nimi muuten on?

Nimeä en tiedä, ja Kärkkäinenkin taitaa löytyä vain Ylivieskasta, Oulusta ja Iistä.

Piti mennä kerran ostamaan noita, kun muistui lapsuus mieleen. Sokerisia postillejahan ne vain olivat, pettymys:( Vanhojen aikojen kunniaksi kannattaa kuitenkin maistaa, jos jostain löydät! Musta tuntuis, että niitä olisi ihan Citymarketeissakin...

Olisiko kenties strepzil :)

http://www.pedersorenapteekki.fi/ep...ctPath=/Shops/BothniaApteekki/Products/541169

Hyvän makusia pastilleja..

Osuinko oikeaan? :)

Olisiko kenties strepzil :)

http://www.pedersorenapteekki.fi/ep...ctPath=/Shops/BothniaApteekki/Products/541169

Hyvän makusia pastilleja..

Osuinko oikeaan? :)
En jaksa uskoa että noita tarkotettiin. Noihan nyt on ihan yskän pastilleja tms. Jos luulen oikein mitä alunperin tarkoitettiin, niin ne on periaatteessa ihan karkkeja. Ja siinä ei ollut mitään pahvia ympärillä, vaan ihan se foliosysteemi ja toisella puolella oli jonkin sortin grafiikkaa. Makuja oli ainakin tuttifrutti, lakritsi ja olisko ollut anis. Kyllä noita aina sillon tällön näkee, mutta harvassa ovat. Lapissa maistoin ekan kerran joskus 10 vuotta sitten, viimeksi syönyt kun löysin Motonetistä pari vuotta sitten.

En jaksa uskoa että noita tarkotettiin. Noihan nyt on ihan yskän pastilleja tms. Jos luulen oikein mitä alunperin tarkoitettiin, niin ne on periaatteessa ihan karkkeja. Ja siinä ei ollut mitään pahvia ympärillä, vaan ihan se foliosysteemi ja toisella puolella oli jonkin sortin grafiikkaa. Makuja oli ainakin tuttifrutti, lakritsi ja olisko ollut anis. Kyllä noita aina sillon tällön näkee, mutta harvassa ovat. Lapissa maistoin ekan kerran joskus 10 vuotta sitten, viimeksi syönyt kun löysin Motonetistä pari vuotta sitten.

Oi niin niitä.. joo olin väärässä.. en muista, koska viimeksi oon noita maistanu

Jep, juuri tuollaisia kuin 'Born to lose' tuossa mainitsi. Eipä löytynyt ainakaan paikallisesta CM:stä eilen kun karkkihyllyjä tutkailin.

Punainen ( Italia ) ja vihreä ( Palma ) jaffa.

Perkele, kaiken maailman kikkailumakuja limuissa nykyään!

No ainakin pirkan punaista jaffaa löytyy sittareista. Ei siis kuitenkaan sitä aitoa ja alkuperäistä. Itse olen luonnollisesti ostanut pari kertaa nostalgiasyistä kyseistä tuotetta.

Näitä taas olen nähnyt hongkongeissa. Ja myös näitä olen ostanut nostalgiasyistä. Eipä ollut kummoisia.

Joke-mehujää. Muistaakseni oli hedelmäisen makuista ja siinä tikussa luki aina joku surkuhupaisa vitsi. Ja toisena mitä kaipaan on Colden Capin Dark sider, joka maistui ihan kolalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom