Kauheimmat matkakohteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Originally Posted by Checker
En ole kyllä käynyt mutta Thaimaahan en lähtis mistään hinnasta..

hyvin jätkät vetää! :lol2:

Ihan mielenkiinnosta, mitä PB haluaisi matkallaan kokea?

Tarvii kyllä munkin kysästä että mikä vittu siinä on niin ihmeellistä jos ei toi thaimaa kiinnosta? Ja en tiedä mitä pb haluaa matkaltaan, mutta mua ei ainakaan kiinnosta katella huoria, pedareita ja muuta vastavaa. Faktahan se kuitenkin on että 101% kolleista jotka ilman naista thaikkuihin matkustaa, niin ajelee siellä huoria. Itteä ei vaan kiinnosta maksaa pillusta, tai kuten yksi kaveri joka tuolla jatkuvasti ravaa sanoisi, tyttöystävästä. Jep, jep. Ja muutoinkin koko kulttuuri ja maa on sen kaltanen ettei oikeasti vois vähempää kiinnostaa. Mieluummin sit vaikka jonnekin e-amerikkaan tahi p-amerikkaan. Vedän tässä tahallaan kärjistettynä ton, mitä se thaimaa on mun mielestä, mutta kun ei nappaa, niin ei nappaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarvii kyllä munkin kysästä että mikä vittu siinä on niin ihmeellistä jos ei toi thaimaa kiinnosta?

Viimeistään silloin, kun johonkin matkakohteeseen perustetaan Suomi-ravintoloita, tiedän, että kyseinen paikka ei ole minua varten. Ehkä joskus tulevaisuudessa Thaimaa-intoilu laantuu ja pahin junttien virta kääntyy muualle. Sitten voin harkita Thaimaan matkaa. Samanlaisen reaktion kuin Thaimaa, aiheutti minussa aikaisemmin Tallinna. Nyt taas Tallinna on alkanut vähitellen kiinnostaa, vaikka en ole siellä vieläkään käynyt.

Maa on 2000km pitkä ja jos 2:ssa kaupungissa about on suomirafloja niin onko niihin pakko mennä? Onko sun pakko mennä Suomessa Kuopioon tai vaikkapa Hankoon kun on monta muutakin mestaa olemassa?

Reykjavík on todella "hip" mesta, kalliita ja omaperäisiä baareja ja klubeja sieltä kyllä löytyy. Yhdistettynä siihen, että esim. klubista tullessa kello 04 kesällä on jo aivan valoisaa ja stadista näkee suoraan vuonoille ja jäätiköille:)

:D Kyllä se arska paistelee 04 aikaan täällä Suomen lapissakin kesällä, itse asiassa Reykjavik taitaa olla tasan samalla korkeudella kuin meikäläisen kotikaupunkikin...
On muuten hassua kun itse täällä yöttömässä yössä kesäisin asustelee ja tulee käymään pikku mutkan vaikka Helsingissä, ja siellä on sitten kesäyönä pimeää. Siitä tulee ihan wtf-olo kun on lämmintä ja pimeää yhtäaikaa, kun on tottunut että kesällä arska paistelee 24h.:D

Ahdistaa, kun nyt pitäis kaikkien käydä Thaimaassa ja vittu siellä on ihanaa ja ihmiset on niin ystävällisiä, mutta EI tietenkään käydä missään normi-turisti-Thaimaassa vaan jossain salaisessa kylässä missä saa kosketuksen ihanaan alkuperäiseen Thaimaahan ja sen upeaan atmosfääriin eikä siellä ole normaaleja turisteja lainkaan eikä missään nimessä ole tilattu matkaa aurinkopatja-matkoilta vaan ihan itse kun löydettiin kartta pullopostista. Mukaan otetaan hammasharja ja yhdet kalsarit. MEHÄN EI olla mitään aloitekyvyttömiä pakettimatkailijoita.

Varmasti totta joo, mutta ei kiinnosta silti.

Tää oli hyvä (ja samaa mieltä) :lol2:

Mexico City. Likaista, ahdasta ja tolkuttoman rikollista. Hotellissa ei saanut nukuttua, kun naapuriliikkeen varashälytin pärisi melkein joka yö. Vartijoilla rynnäkkökiväärit, bussikuskeilla pesismailat. Ainoa paikka, jossa olen pelännyt.

Mulle jäi kyllä Mexico Citystä todella erilainen kuva. Lokakuussa oltiin 6 päivää ja siitä jatkettiin sitten Guadalajaraan. 5 täyttä päivää ei riittänyt mitenkään siihen, että oltaisiin nähty kaikki sielä. Kaupunki on täynnä kulttuurillisesti mielenkiintoista tavaraa. Jos osaa espanjan alkeet niin pystyy jo monesta asiasta hyvin tinkimään. Mexico Cityssä murre on kuitenkin huomattavasti helpommin ymmärrettävää kuin esim. Pohjois-Meksikossa ja monessa muussa paikassa.

Yksi henk koht. parhaista lomista tuli tuolla vietettyä. Varsinkin pyramidit ja todella hienosti rakennetut kirkot jäi hyvin mieleen. Museoissa ja puistoissa tuli myös käytyä, sekä yöelämä testattua. Vaikka normaalisti en ole todellakaan mikään museoissa viihtyvä ihminen, niin Mexico Cityssä on jotenkin niin mielenkiintoisia paikkoja, että niissä kyllä viihtyi ihan hyvin.

Ennen kaupunkiin menoa suosittelisin perehtymään jonkin verran kaupungin historiaan. Turvattomuuden tunnetta ei pahemmin tullut, mutta metrossa oli kyllä välillä todella ruuhkaista ja kamoista kannattaa pitää hyvää huolta. Kerran pääsi tapahtumaan niin, että ei saatu meidän 6 hengen porukkaa kerralla metroon kun se oli todella täynnä. Kaupungin metroverkostosta jäi muilta osin kyllä todella hyvä kuva: käytännössä lähes ilmainen ja uusia metroja tuli muutaman minuutin välein.

Meidän porukka yöpyi hostellissa lähellä Frida Kahlon museota Coyocanilla ja saatiin kyllä nukkua kaikki yöt rauhassa. Metrot kulki suhteellisen läheltä ja niillä pääsikin useimpiin paikkoihin suhteellisen nopeasti. Takseista usein varoiteltiin, mutta me kyllä käytettiin välillä takseja siellä. Suhteellisen halpaa ja nopeaa kulkea paikasta toiseen kun ei aina jaksanu metroon vaivautua.

Isoin miinus reissusta tuli siitä, että sain siellä jonkinlaisen pahan ripuli/kuumetaudin. Onneksi olin jo varautunut aikaisemmin ja olin ostanut antibiootit valmiiksi, niin pääsin tuosta eroon käytännössä yhden päivän levolla ja leipä - gatorade -dieetillä.

Hei tähän pitää laittaa yksi kotimaankohde. Naantalin kylpylä. Aivan karmee paikka, eläkeläisiä täysi (tosin se ei ollut yllätys), surkeat huoneet (5* hotelliksi), kylpylän altaissa sairaan kylmää vettä, ainoa poikkeus poreallas joka olikin ainoa jossa pystyi lillumaan.

Antaisin itse tuolle 0 tähteä.

Hei tähän pitää laittaa yksi kotimaankohde. Naantalin kylpylä. Aivan karmee paikka, eläkeläisiä täysi (tosin se ei ollut yllätys), surkeat huoneet (5* hotelliksi), kylpylän altaissa sairaan kylmää vettä, ainoa poikkeus poreallas joka olikin ainoa jossa pystyi lillumaan.

Antaisin itse tuolle 0 tähteä.
Kuulostaa ihan normikylpylältä. Eläkeläiset voi myös olla ryssiä.

Mexico City. Likaista, ahdasta ja tolkuttoman rikollista. Hotellissa ei saanut nukuttua, kun naapuriliikkeen varashälytin pärisi melkein joka yö. Vartijoilla rynnäkkökiväärit, bussikuskeilla pesismailat. Ainoa paikka, jossa olen pelännyt.
Harmi, että jollekin on jäänyt näin negatiivinen kuva kaupungista. Tottahan on, että Mexico City on suhteellisen vaarallinen paikka, mutta mielestäni on todennäköistä, että lomailija selviää siellä aivan ongelmitta. Cityssahan nähtävää riittää - paljon hyviä museoita, hienoa arkkitehtuuria yms.

Meksikossa on kuitenki monia paljon parempia paikkoja imo, vaikka onhan Citykin kaoottisuudessaan hieno kokemus.

Hyvänkin lomakohteen ja lomafiiliksen meinaa hetkellisesti lannistaa marmattavat suomalaiset, joille lomakohteessa on aina jotain vikaa. Yhyy, leipäkään ei maistu leivältä. Ollaan niin maailman matkaajaa ja travelleria, sitten kun tulee se ripulikakka tai ei suomella pärjää niin lomakohde on suoraan saatanan esikartanosta. Esim. kliseinen Saksan haukkuminen paskaksi maaksi osoittaa ettei ole mitään käsitystä koko maasta. Ulkomaisesti turistista pelkkä Suomen läpi ajaminen tuskin on yhtään sen mielenkiintoisempi kokemus. Kyllä muakin monesti vituttaa tietyt kulttuurierot, mutta enemmän mua melkein vituttaa urpot suomalaiset. Ei tule kyllä yhtään lomakohdetta mieleen, johon en matkustaisi uudestaan. Ja niitä matkojahan riittää. Aina se loma arjen voittaa vaikka olisi Tampereella.

Harmi, että jollekin on jäänyt näin negatiivinen kuva kaupungista. Tottahan on, että Mexico City on suhteellisen vaarallinen paikka, mutta mielestäni on todennäköistä, että lomailija selviää siellä aivan ongelmitta. Cityssahan nähtävää riittää - paljon hyviä museoita, hienoa arkkitehtuuria yms.

Meksikossa on kuitenki monia paljon parempia paikkoja imo, vaikka onhan Citykin kaoottisuudessaan hieno kokemus.

Juu ja hauska vaikken itse olekkaan Mexicossa käynyt niin eräs hyvin tuntemani tyttö on käynyt 3 kertaa ja kahdella ensimmäisellä kerralla yksin ja kierrellyt maata aikas hyvin myös Mexico Cityä kummallakin kuukauden reissullaan. Pitää maasta kovasti ja eipä ole valitellut mistään.

Pitää itsekkin mennä tsekkaamaan Mexico joskus. Ai että kun jo ruoka on syy mennä Mexicoon :)

TexMex-safkalla ja meksikolaisella safkalla ei sitten ole mitään tekemistä keskenään. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

TexMex-safkalla ja meksikolaisella safkalla ei sitten ole mitään tekemistä keskenään. Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Mihinköhän tämäkin nyt liittyy, ei kait kukaan niin luulekkaan?

Mihinköhän tämäkin nyt liittyy, ei kait kukaan niin luulekkaan?
Kunhan mainitsin, kun allaolevasta kommentista se tuli mieleen. Ei siis mitään syytä edes epäillä että ao. kirjoittaneella olisi moinen harhakuvitelma. Monella sellainen kuitenkin on.
Ai että kun jo ruoka on syy mennä Mexicoon :)

:piis:

Pakko lisätä sen verran että Mexico on omaan mieleen ehkä yksi maailman houkuttelevimmista matkakohteista. Itse viis veisaan muiden suosituksista tai kokemuksista ja päätän itse minne tahdon mennä.

Jep, Taco Belliä, tai muita vastaavia jenkkimex-ketjuja ei Meksikosta löydy. Aitoa jenkkisafkaa kyllä sitäkin enemmän. Varsinkin pohjoisosissa Burger Kingeja, macceja ja Starbuckseja tuntuu olevan joka kadunkulmassa.

Kosovo oli/on kyllä semmonen paikka mihin en turistina haluaisi ikinä mennä. Ei pelkästään rikollisuuden takia vaan kaiken sen yleisen paskan ja mitäänsanomattoman maan takia. Hienoja maisemia kyllä vielä löytyy ihan hyvin, mitä paikalliset ei ole vielä kerennyt tuhoamaan laittoman puunhakkuun ja roskaamisen seurauksena, mutta siihen se sitten jääkin. :D

Juu tarkoitin meksikolaisella ruualla sitä mitä kuullut tutun puhuvan joka siis kierrellyt maata paljon. En myöskään puhu hotellisafkasta jne. vaan paikallisten kanssa hengailusta ja siin samalla syömisestä.
http://www.couchsurfing.com/home.html tuota kautta nimittäin tutut ja itsekkin pari kertaa tullut paikallislta eri puolilta palloa majoitusta ja/tai seuraa saatua ja niin päässyt maahan kiinni ihan erinlailla... niin ja saanut kavereita muistakin maista.

Anyway...
Ruokaan tosissaan panostetaan ja se tehdään tunteella... Syömähetkikin on sitten sellainen juhallisempi hetki kuin suomessa. Mausteita käytetään ja ne tosiaan maistuu kuten Chili <3 :) (etenkin kastikkeissa joihin myös panostetaan ihan erinlailla kuin suomessa.
Ruuat on myös jo nältään mukavia värikkäitä jne. eli ei tylsiä.

Todella laadukasta Tequilaakin löytyy...Oluitakin on todella paljon jotka sopii lämpimään ilmaan ja ruuan kanssa eli helpostijuotavia.

Vaikka minäkälaisia hedelmiä esim. kookospähkinää (niistä olen kuullut vaikka mitä mutta niiden hedelmien nimet ei jää itselle päähän) ja hedelmät on niin tuoreita ku nolla ja voi...Kaktussalaattia...Apina, Kalkkarokäärme ja Iguaanipaistit on varmasti sellaisia mihin harvemmin suomessa törmää vaikkei nyt ihan sitä meksikolaista arki ruokaakaan ole muuta kuin rikkaissa piireissä.

Suomalaisille tuttuja tortilloita/tacoja jne. käytetään todella paljon kaikissa muodoissaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom