Kauheimmat matkakohteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Niinkö? Voi olla että joitain viehättää stokiksen vanhakaupunki ja jotkut museot ja muut boret mestat...Mutta eiikä vähän aikaa sitten HellSinKi äänestetty trendikkäimmäksi yöelämä kohteeksi Amsterdamin pohjoispuolella (veikkaan tosin että venäjä ja baltian maat oikeesti veis voiton). Kalliokin mainittiin (the rock city) koska se ei ole täynnä pelkkkiä streriilejä ketjurafloja vaan kunnon juottoloita...:rock:

No joo, on käynyt parin postisi perusteella jo varsin selväksi, että sinä mittaat matkakohteen paremmuuden/huonommuuden yöelämän ja juottoloiden mukaan. Katos kun kaikki muu on "boree", tiätsä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Helsinki and Copenhagen top the
rankings in terms of appealing to
tourists that want to see new,
modern and different places as well
as go to trendy in-places."

"Aarhus, Malmo and Tampere have a
higher share of tourists motivated for
shopping than the average city."

"Stockholm is the city that most of all
the tourists considered as alternative
destination when choosing where to
go, closely followed by Copenhagen
and Helsinki."

http://www.hel2.fi/Tourism/matko_tutkimukset/Experience_design_in_city_tourism_20080704.pdf

Tuossa varmaankin se tutkimus ja lyhyt lainaus conclusioneista ensisivuilta. Matkakohteen kamaluuten varmaankaan liity ihan hirveästi kuitenkaan.

Itse on ole kovinkaan usein jaksanut reissupäivän päätteeksi lähteä mihinkään bilettämään koko yöksi, koska siinä menee taas seuraava päivä hukkaan. En ainakaan Helsingissä ole törmännyt kovin suurin turistimassoihin jotka ovat tulleet vetemään trendikkäät perseet paskaisissa vaatteissa, örisemään kaikkien jonottamiin trendimestoihin ja sitten nauttimaan viimeisen päälle trendikkäästä kännimeiningistä.

Olen ollut kovin monessa maassa ja lähes aina ihastellut ihmisten pukeutumista, tyylikkyyttä ja hillittyä kykyä kantaa itseään edustavasti olematta kolmen promillen humalassa tai nenä pystyssä. Helsinki ei todellakaan kuulu näihin paikkoihin. Kovin monessa maassa ei edes yökerhoon pääse suomalaisilla pohjilla tai pukeutumisella. Ei aina edes lähellekään ovea...

Itse kans tykkäsin Tukholmasta vaikka kuin paljon!

Ainoa huono kohde missä itse olen ollut on kyllä Egypti ja sieltä Kairo... hyi helvetti kun on likasta, keskustassa kuollut hevonen tievieressä, kaikki joet ihan täynnä kaikkea sontaa ja kaikki asukkaat iholla kiinni. 5 tähden ravintolassakin Uuno Turhapuron näköinen vatsastatanssija joka kaiken lisäksi meinasin kaatua pöytien päälle. Myös kerrostalot jätetään auki yläpäästä jotta olisi mahdollisuus rakentaa lisäkerroksia myöhemmin.
Kyllä mä ainakin tykkäsin maisemista, vaikka siellä tosiaan oli yhtä saastunutta kuin kiinalaisessa teollisuuskaupungissa. Maanviljelyä slummirötisköjen vieressä. Pyramidit ja sen sellaiset. Just mahtavaa. :D
En kyllä ymmärrä miksi porukka puhuu samassa jostain yksittäisistä paikkakunnista ja sitten koko Bulgariasta, kyllä Bulgariassa muutakin on kuin Sunny Beach.
Huomasin myös aiemmin, että jonkun postauksessa Turkki = Alanya.

Olen ollut kovin monessa maassa ja lähes aina ihastellut ihmisten pukeutumista, tyylikkyyttä ja hillittyä kykyä kantaa itseään edustavasti olematta kolmen promillen humalassa tai nenä pystyssä. Helsinki ei todellakaan kuulu näihin paikkoihin. Kovin monessa maassa ei edes yökerhoon pääse suomalaisilla pohjilla tai pukeutumisella. Ei aina edes lähellekään ovea...

No itseasiassa Helsinki sucks siinä mielessä, että pokemon ei päästä vältttämättä sisäään kaatokaännissä tai tarjoilu loppuu....Mä olen aina päässsyt sisäään clubeihin, baareihin missä olen käynnyt Kaakkois Aasian maissa täysin lärveissä ja huonosti pukeutuneenan eikä tarjoilu ikinä lopu, mut eihän siellä ole kapakkatappelujakaan eikä jonoja niin kuin suomessa ...Mut kokokemusta on lähinnä Kaakkois aasiasta ja Intiasta. Thaimaassa voi mennä sisään ihan tasokkaalle klubile vaikka varvastossut jalassa, ainoa poikkkeus on ollut Filippiinit jossa en päässyt yhteen mestaan sisään lenkkareissa. Mut Filpparit tai ainakin Manila on vähän poikkeus muusta South East Aasiasta ton stress coden suhteen...

Mä olen lomaillut näistä peruskohteista kaikilla Kanarian Saarilla, Espanjan mannermaassa [Costa Del Sol], piipahdus Marokossa. Myös Mallorcalla ja Ibizalla ja Kreikan saarilla on tullut käytyä [tän lisäksi muita kohteita kuten Yhdysvallat ja useampi paikka siellä, Venäjä, entinen Neuvostoliitto, Saksa ja useampi paikka siellä, Ruotsi]. Huonoja matkakohteita ei ole YHTÄÄN... Kaikissa oli jotain kivaa ja kun tiesi minne on lähdössä ja mitä hakemassa, ei ole mitään utopistisia odotuksia joihin pettyä kun määränpäässä ei olekaan sellaista kun oli kuvitellut.

Epäkiinnostavin paikka voisi olla Kanarian Saaret kokonaisuudessaan. Aika tuulisia mestoja, talvisin kylmiä [mun mielestä 15-22 astetta ei ole lämmin, pidän 25-40 asteisista mestoista], paljon brittejä [ei muuta vikaa mutta nousevat muista turisteista negatiivisesti esille], ei hirveän erikoista nähtävää... eli aikalailla menee uimiseksi/baareissa kiertelyksi. Ks. mestoissa ei siis ole enää aikomusta lomailla.

Turistirysät eivät mua sinänsä haittaa, en oleta olevani ainoa ulkomaalainen ks paikassa, mutta se ettei kohteessa ole juuri mtn tekemistä ja loma on yksipuolinen [esim. virikkeitä vain rannalla makaamiseen ja dokaamiseen] tekee matkakohteesta jo etukäteen huonon, ellei ole juuri sellaista hakemassa.

Viimeksi muokattu:
Täysin samaa mieltä. Ainoastaan Reykjavik on kokematta, joten siitä en tiedä. Tukholma on (esimerkiksi Helsinkiin verrattuna) täysin eri planeetalta. Kaunis ja viihtyisä kaupunkin mielestäni. Helsinkin on oikeastaan Tukholman helvetin ruma ja tyhmä pikkuveli tai -sisko.

Reykjavík on todella "hip" mesta, kalliita ja omaperäisiä baareja ja klubeja sieltä kyllä löytyy. Yhdistettynä siihen, että esim. klubista tullessa kello 04 kesällä on jo aivan valoisaa ja stadista näkee suoraan vuonoille ja jäätiköille:)

Paskoja mestoja on ollut Sofia Bulgariassa, oikeastaan se oli pakollinen 2 yön välilasku, tammikuun alku. Loskaa oli niin maan perkeleesti, pari astetta lämmintä, harmaata ja pelkät kesäkledjut mukana. Hemmetin saasteista ja ei mitään nähtävää paitsi joku eläintarha, jossa oli häkeissä jotain susia ja jtn muita eläimiä helvetin pienissä häkeissä. Joo ja kukaan ei puhunut enkkua ja lentokentällä oli niin paksu röökin savu että silmiä kirveli. Ukottajia oli hyvin liikkeellä.
Riikassa ei ollut mitään nähtävää ja aivan paska mesta muutenkin:D Joku Antalian keikkakin oli aivan epic fail syyslomalla ku oli 15 astetta lämmintä ja keuhkoputken tulehduksessa. Voi olla kesällä ja alkusyksystä ihan ok silti.

Itse on tullut reissattua noin parissakymmenessä eri maassa/ kohteessa. Ylivoimaisesti huonoin kohde, mihin olen jalkani pistänyt, on Bulgarian Sunny Beach... Ylirakennettu, täyteen ahdettu paikka, josta ei oikein muuta hyvää sanottavaa löydy, kuin hintataso. Eli jos ei lomaltaan hae mitään muuta, kuin halpaa ruokaa ja viinaa, niin sitten sinne vaan. ;)

En halua sanoa, että huonoin, tai edes huono kohde, mutta Varsovassa yllätyin, kuinka tylyjä ihmiset loppupeleissä ulkomaalaisille on siellä. Jotenkin todella negatiivinen ilmapiiri.
Muuten tykkäsin kaupungista paljon, mutta ihmisistä jäi vähän paha maku suuhun.

(Baarissa toki paikalliset herrat suorastaan kilpaili ulkomaalaisnaisten suosiosta.)

Itse on tullut reissattua noin parissakymmenessä eri maassa/ kohteessa. Ylivoimaisesti huonoin kohde, mihin olen jalkani pistänyt, on Bulgarian Sunny Beach... Ylirakennettu, täyteen ahdettu paikka, josta ei oikein muuta hyvää sanottavaa löydy, kuin hintataso. Eli jos ei lomaltaan hae mitään muuta, kuin halpaa ruokaa ja viinaa, niin sitten sinne vaan. ;)

Mitä hait, kun varasit matkan Sunny Beachille? Itse tiesin melko tarkkaan mitä vastaan tulee, kun olimme kaveriporukalla ko. paikassa muutama vuosi sitten..

Ennen matkan varaamista kannattaa lukea matkaoppaat ja ehkä jopa hieman googletella lomakohdetta.. Mun mielestä omaa tyhmyyttä jos menee Sunny Beachille ja tarkoitus oli mennä rauhalliselle kulttuurilomalle..

Originally Posted by Checker
En ole kyllä käynyt mutta Thaimaahan en lähtis mistään hinnasta..

Sama täällä. Nykypäivän kanaria, enkä ole koskaan kuullut kohteesta mitään mielenkiintoista tai kokemisen arvoista.

hyvin jätkät vetää! :lol2:

Ihan mielenkiinnosta, mitä PB haluaisi matkallaan kokea?

Mitä hait, kun varasit matkan Sunny Beachille? Itse tiesin melko tarkkaan mitä vastaan tulee, kun olimme kaveriporukalla ko. paikassa muutama vuosi sitten..

Ennen matkan varaamista kannattaa lukea matkaoppaat ja ehkä jopa hieman googletella lomakohdetta.. Mun mielestä omaa tyhmyyttä jos menee Sunny Beachille ja tarkoitus oli mennä rauhalliselle kulttuurilomalle..

Aika avoimin mielin tuonne mentiin, ei siis ollut isoja ennakko-odotuksia.
Oletin kuitenkin, että sieltä olisi jotain muutakin löytynyt, kuin halpoja vaatekopioita ja miljardi turistia. En ole mikään nirppanokka noiden lomakohteiden kanssa, mutta jos huonoin tähänastisista matkakohteista pitää valita, niin kyllä tämä oli se...

Jep kyllähän kyse on siitä mitä on hakemassa. Ekat matkat tehty pentuna ja viimeset pari vuotta sitten, nyt ikää 37. Eli matkat jotka oli 25v huippu juttu, niin nyt en lähtis vaikka palkkaa maksettas w*tusti.

Ja nyt siis vuorossa yleistämistä. kliseitä jne..
Mut kun kerran oli dissaus topikki ni tässä tulee muutamista paikoista mis on tullu käytyy lomal/duunis:

1. Pohjoimaat - no jos haluu maksaa samasta paskasta ilmastosta ku suomessa
2. Saksa - Rädyn sanoin paska maa, ei turhaa nähtävää
3. Italia - Italialaiset ihan turhia vouhottaan ja esim Rooma varsin likanen mesta
4. Israel - ihan kiva paikka jos tykkää jännittää et millon joku pommi lävähtää vieres
5. USA - Florida, jenkkien asenne kaikkeen ihan spede, surkeeta safkaa
6. Meksiko - Länkkärii kusetetaan minkä keretään, Mcity erittäin likanen ja varsin väkivaltanen mesta
7. Viro - Semiryssää still
8. Englanti - Lontoo, helvetin kallista ja ruuhkasta
9. Hollanti - Amsterdam, avoimesti liikaa kaman liikkuttajia + random horoja
10. Ranska - Cannes, Aivan w*tun kallista perus spedelle
11. Itävalta - perus laskettelu rysä
12. Tsekki - Ainoo mistä ei nyt heti tu mieleen mitään negatiivista, ihme
13. Kreikka - No niin perus rantapellen turistirysä

No niin mut anyway, oon siis ollu duunimatkoil, nuorison doku matkoil, perheen valmismatkal, reppumatkal jne.. Kaikissa jotain vikaa tietyst ;)

Eli riippuu tilanteest, tässä elämän tilanteessa valitsen valmismatkan aurinko rannalle perus turistirysään.

-krp-

Suunnilleen kaikki mahdolliset paikat on tässä jo haukuttu,mutta miten olisi nämä Suomen niin ihanat karavaanarihelvetit? Esimerkiksi johonkin Tuurin kyläkaupan parkkipaikkaleirintäalueelle minua ei saisi edes kilon paloina.

Kaikki kauheita ja ihan pilalla minne backpackerit ovat iskemeet aitojen travellerejen jälkeen.. ;) Turisti helvettiin kuuntelemaan känniäälio brittiurpojen molinaa, hohoo. Toisaalta jos haluaa bilelomalle niin mikään ei ole pilalla vaan vaikea löytää uusia yyperinmiä mestoja. Stadi on kyllä paskin matkailukohde mitä tiedän, siellä ei ole mitään nähtävää.. pysykää kaukana siis :D

Jep. Dokaamaanhan tonne vaan lähetään, ei muuta. Ja hauskaa mulla ainakin oli kun tiesi mitä odottaa.

Edit: Eikä huonoa lomakohdetta olekaan, jos vaan asenne on oikea. Kanaria on ihan chilli mesta kaveriporukalla ja Venetsia taas hieno kaupunki kulttuurillisesti.

Originally Posted by Checker
En ole kyllä käynyt mutta Thaimaahan en lähtis mistään hinnasta..

hyvin jätkät vetää! :lol2:

Ihan mielenkiinnosta, mitä PB haluaisi matkallaan kokea?

Mielellään sotahistoriaan (2. ms) liittyviä kohteita, hienoa arkkitehtuuria tai sitten hyviä klubeja kuten Ibizalla. Huorat tai hormoonit ei kiinnosta.

Niin.
Omasta mielestäni hyvä lomakohde on muutakin kuin hyvät apteekit, halpaa viinaa ja go-go baareja. Olen lueskellut Thaimaata koskevia matkakertomuksia, puhellut siellä käyneiden kanssa yms. eikä ole mitään mielenkiintoa ko. paikkaa kohtaan.
Sori nyt vaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom