Kauheimmat matkakohteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, matkakohde on hirveä tai hyvä, porukasta ja matkan tarkoituksesta riippuen. Joku Sharm el Sheik (miten se nyt kirjataan..) on kauhistuttava mummopaikka sukeltamattomalle, sukeltajalle taas paratiisi. Jos lähtee poikien kanssa bilettämään, voi Ibiza olla jees, lapsiperhelomalle en lähtisi.

Onhan noita tietty yleispaskoja paikkojakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo kuva on otettu Benidormin karmeimmasta kohdasta, sillä meidän (huoneisto)hotelli oli vuosia sitten oikeastaan aika siistillä paikalla; kallion päällä rauhallisella sijainnilla, jonka vieressä oli pieni ja suhteellisen rauhallinen ranta. Paikka on varmaan muuttunut jonkin verran siitä mitä oli.

Ja kyllä mä Venäjälle voisin mennä. Pietariin tai Moskovaan ihan mielellään.
Jep, perus-aurinkorannat on tota settiä pahimmillaan. Kysehän on siitä että mitä lomaltaan haluaa.

Kaupunkilomana esim. Pietari on varmasti hyvä valinta.

Juu Bulgaria on kyl varsin kauhea samoin Kyproksen Ayia Napa, onneksi ei tarvi mennä toiste. Oikeastaan kaikki ns. valmismatkat on kyllä nähty, en vältämättä lähtis vaikka joku maksaisi. Istua siel jossain hikisessä bussissa 50 muun suomalaisen kanssa kuuntelemassa kun joku typerä matkaopas molottaa siel edessä. Tervetuliaisdrinkit, suomalaiset vyölaukkuineen, I:haart:Las Palmas T-paitoihin sonnustautuneina umpihumalassa - Hyi vittu! Oikein hävettää tunnustaa että joskus on käynyt tälläsillä matkoilla.

Nyt on ehditty ilmeisesti haukkua kaikki mahdolliset paikat jo maan rakoon? :D

Meikästä on ihan ykkönen joku kunnon all-inclusive setti esim kreikassa missä voi maata altaalla kaiket päivää ja olla näkemäti koko kohteesta muuta kuin hotellin ja rannan.

Lanzarote on kauhein mihin oon itse eksynyt. Malaga ja sen viereinen Torrejoku oli myös kauhea, rannalle rakennettu kerrostaloja joissa asuu saksalaisia eläkeläisiä. Hyi helvetti. Esim. Bulgariaan mua ei saa niin kauan kuin on syke.
Torrevieja, aivan loistava mesta :piis: Bulgariakaan ei ole kummempi paikka.

Viime keväänä matkalla Krakovaan jouduin viettämään päivän Riikassa. Jäi epäselväksi, mitä ne valtavat vaeltelevat turistilaumat oikein siellä olivat katsomassa, vaikka seurasinkin muutamaa. Kuolettavan tylsä kaupunki.

Varmaankin Tukholma, aivan turha mesta, mitä siellä oikein tekee (onko siellä edes bordelleja)? Pelkkä läpikulku mesta reilaajillle Amsterdamiin tai sitten jää nukkkumaaan laivalle...No jos joillain käy flaksi hurrichicksien kansssa niin asia voi olla ihan eri... Ylihintainen alkoholi ja kakkosluokan bisse ei toisaalta oikein nappaa edes kokeilemaan yöelämää...Vai olenko jotenkin tietämätön, ehkä ne bailaa kestosmaili päällä joidenkin nappien voimallla. Oikeastaan Euroopasssa löytyy läjäpäin boreja mestoja...

Mitään älyttömän karseita paikkoja ei ole tullut vastaan, mutta Riika oli aika mitäänsanomaton mesta. Lunta tuli taivaan täydeltä ja hotelli oli huomattavasti paskempi, kuin netistä saattoi päätellä.
Mitään kauhean sykähdyttävää katseltavaa en löytänyt.

Mitä joku täällä mainitsi valmismatkoista, niin on hauska nähdä, kuinka jotkut luulevat, että valmismatkoille osallistujat pyörivät pelkästään hotellin altaalla tai oppaan perässä retkillä.
Itse tykkään valmismatkoista niiden helppouden vuoksi ja jos vielä on mahdollista varata all inclusive, niin mikäs sen parempaa. Mutta mä reissaankin kolmen lapsen kanssa, joten esim. ruokapaikkaa ei viitsi joka päivä arpoa nälkäisten pentujen kiljuessa vieressä. Paljon on valmismatkoista huolimatta tullut nähtyä, kun itse lähtee tutkimaan paikkoja.

edittinä vielä, että matkakohteena Intia ei nappaa yhtään.

Varmaankin Tukholma, aivan turha mesta, mitä siellä oikein tekee (onko siellä edes bordelleja)? Pelkkä läpikulku mesta reilaajillle Amsterdamiin tai sitten jää nukkkumaaan laivalle...No jos joillain käy flaksi hurrichicksien kansssa niin asia voi olla ihan eri... Ylihintainen alkoholi ja kakkosluokan bisse ei toisaalta oikein nappaa edes kokeilemaan yöelämää...Vai olenko jotenkin tietämätön, ehkä ne bailaa kestosmaili päällä joidenkin nappien voimallla. Oikeastaan Euroopasssa löytyy läjäpäin boreja mestoja...
Tukholma on ihan siisti mesta, varmasti makein kaupunki pohjoismaista. Miinuksena lähes yhtä paska ilmasto kuin Suomessakin.

Tukholma on kyllä siisti kaupunki, varsinkin vanha kaupunki pikkuliikkeineen, plussaa samasta ilmastosta Suomen kanssa ;)

En kyllä ymmärrä miksi porukka puhuu samassa jostain yksittäisistä paikkakunnista ja sitten koko Bulgariasta, kyllä Bulgariassa muutakin on kuin Sunny Beach.

Tukholma on ihan siisti mesta, varmasti makein kaupunki pohjoismaista. Miinuksena lähes yhtä paska ilmasto kuin Suomessakin.

Täysin samaa mieltä. Ainoastaan Reykjavik on kokematta, joten siitä en tiedä. Tukholma on (esimerkiksi Helsinkiin verrattuna) täysin eri planeetalta. Kaunis ja viihtyisä kaupunkin mielestäni. Helsinkin on oikeastaan Tukholman helvetin ruma ja tyhmä pikkuveli tai -sisko.

Marokko; Sisäänheittäjiä, kerjäläisiä ja ahtaita kujia. Missään ei saa olla rauhassa. Ahdistava ja vittumainen paikka.

Golden Sands, Bulgaria; Kaikki oli neukkumaisen paskaista ja kulunutta, koko loman ajan satoi kaatamalla, joten pääsimme todistamaan miten muutamassa ravintolassa oli puoli metriä vettä terassilla. Hotellihuone haisi homeelle ja öisin sai väistellä horoja ja diilereitä. Onneksi oltiin 24/7 humalassa.

Tukholman/ruotsin suuri miinus on ihmeellinen alkoholipolitiikka. Menepä kahvilaan nauttimaan salaatti ja viini, perhana että on vaikiaa..

Jos haluaa viinin tai kaljan pitää mennä lähestulkoon räkälään tai vähintäänkin äijien pubiin. Oma kokemus rajoittuu n. 1,5 viikon tukholmassa oleskeluun joten saatan olla täysin väärässäkin.

Lisäyksenä: Yksikää paikka ei ole ollut ylitse muiden, jokaisessa on omat plussansa ja miinuksensa.

No toisaalta ymmärrän kyllä ettei joku halua thaimaahan, vaikkei siellä olisikaan käynyt. En mäkään halua. Ei vaan kiinnosta pätkän vertaa noi orientaalikulttuurit. Kyllähän sullakin on varmasti joku mesta mihin et lähtis, vaikka et ole aiemmin käynytkään?
Paikat joissa olen käynyt, on kyllä kaikki sellasia että voisin lähteä uudestaankin. Tai no, ehkä kuitenkin skippaisin Keravan.

Oho. Olen samaa mieltä LeskenTekijän kanssa :wtf:
Paitsi Keravasta en ossoo sanoa kun en ole käynyt.

Ahdistaa, kun nyt pitäis kaikkien käydä Thaimaassa ja vittu siellä on ihanaa ja ihmiset on niin ystävällisiä, mutta EI tietenkään käydä missään normi-turisti-Thaimaassa vaan jossain salaisessa kylässä missä saa kosketuksen ihanaan alkuperäiseen Thaimaahan ja sen upeaan atmosfääriin eikä siellä ole normaaleja turisteja lainkaan eikä missään nimessä ole tilattu matkaa aurinkopatja-matkoilta vaan ihan itse kun löydettiin kartta pullopostista. Mukaan otetaan hammasharja ja yhdet kalsarit. MEHÄN EI olla mitään aloitekyvyttömiä pakettimatkailijoita.

Varmasti totta joo, mutta ei kiinnosta silti.

Mulla on kyllä käynyt tuuri, kaikki paikat missä on reissannut on ollut hienoja, tosin eri tavoilla. Esim. Karibian pikkusaaret oli makeita, niinkun oli Roomakin joulukuun alussa. Tuollaisista epsanjan rantahelveteistäkin on kokemusta, nuorempana menetteli. Enää ei jaksaisi lusia viikkoa uima-altaalla tai rannalla, sitä haluaa nähdä ja touhuta kaikkea ja sen takia kiinnostaa isot kaupungit. Ja Usan länsirannikko. Ja moni muu paikka.

Itse kans tykkäsin Tukholmasta vaikka kuin paljon!

Ainoa huono kohde missä itse olen ollut on kyllä Egypti ja sieltä Kairo... hyi helvetti kun on likasta, keskustassa kuollut hevonen tievieressä, kaikki joet ihan täynnä kaikkea sontaa ja kaikki asukkaat iholla kiinni. 5 tähden ravintolassakin Uuno Turhapuron näköinen vatsastatanssija joka kaiken lisäksi meinasin kaatua pöytien päälle. Myös kerrostalot jätetään auki yläpäästä jotta olisi mahdollisuus rakentaa lisäkerroksia myöhemmin.

Mexico City. Likaista, ahdasta ja tolkuttoman rikollista. Hotellissa ei saanut nukuttua, kun naapuriliikkeen varashälytin pärisi melkein joka yö. Vartijoilla rynnäkkökiväärit, bussikuskeilla pesismailat. Ainoa paikka, jossa olen pelännyt.

Ei noi Kanaria, Sunny Beach ja Alanya mitään huonoja ole jos tietää mitä on vastassa. Toki kirgiisit vituttaa, mutta vituttaa ne Suomessakin. Pitää olla hyvä oma porukka ja muistaa juoda joka päivä, niin hauskaa on vaikka paikalliset nilkkejä olisivatkin..

Täysin samaa mieltä. Ainoastaan Reykjavik on kokematta, joten siitä en tiedä. Tukholma on (esimerkiksi Helsinkiin verrattuna) täysin eri planeetalta. Kaunis ja viihtyisä kaupunkin mielestäni. Helsinkin on oikeastaan Tukholman helvetin ruma ja tyhmä pikkuveli tai -sisko.

Niinkö? Voi olla että joitain viehättää stokiksen vanhakaupunki ja jotkut museot ja muut boret mestat...Mutta eiikä vähän aikaa sitten HellSinKi äänestetty trendikkäimmäksi yöelämä kohteeksi Amsterdamin pohjoispuolella (veikkaan tosin että venäjä ja baltian maat oikeesti veis voiton). Kalliokin mainittiin (the rock city) koska se ei ole täynnä pelkkkiä streriilejä ketjurafloja vaan kunnon juottoloita...:rock:

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom