Kauhajoen koulussa ampumavälikohtaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Mistäs sinä sen tiedät, ettei hän saanut tarvittaa rohkaistusta Jokelan tapahtumista? Olisiko tälläinen muka tapahtunut näin pian Jokelan jälkeen ilman Jokelan tapahtumaa? Videot, kuvat jne viittavaat hyvin pitkälti siihen, että kaveri otti siitä mallia.

No sehän on nyt aika selvä juttu. Mutta tuskin Auvinen siitä tiesi että joku Matti tulee tekemään samalla tavalla tapahtuneesta inspiroituna. Joten ihan Matin omaan piikkiin menee.

Niin kyllä, toki otti mallia, mutta ei se Auvisen syy ole kuten itse asian ilmaisit. Auvinenkin vain kopioi idean. Väittäisin että samanlaisia ajatuksia on monilla, hyvin pieni vähemmistö ne vain toteuttaa.

Kauhajoen ampuja tiesi saavansa kaipaamansa julkisuuden, Auvinen tiesi sen, kaikki näin tehneet sen tiesivät sen jo etukäteen. Siitä en osaa sanoa olisiko tapahtunut yhtä nopeasti uudelleen ilman Auvisen esimerkkiä, mutta ei hänkään tätä ideaa ole itse keksinyt, tätä tapaahan on toteutettu jo aikoja sitten, ei vaan Suomessa.

Sen kyllä tiesin että Auvisen tyyli oli vain Suomen lähtölaukaus. Kuten vuosi sitten ennustin, sama tyyli tulee jatkumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos poliisit ei olis tissiposkia niin ne olis mennyt sinne reippaasti ja uskaltautuneet ampumaan sen apinan kanssa vastakkain. Ei se ois saanu tod näkösesti ainuttakaan poliisia hengiltä, ja se että voi kuolla työtehtävässä kuuluu poliisin työn miinuspuoliin.

Olis jäänyt vähemmälle uhrit. Helppo spekuloida mutta ei pidä alkaa poliisiks jos ei uskalla hoitaa tollasta hommaa. Hyvä vaan jäädä ihmettelemään kun tyyppi telottaa sisällä ihmisiä.

Ja käsiaseissa ja muissakaan aseissa ei oo mitään pahaa. Ase ei tapa ketään vaan se ihminen joka asetta käyttää. Jos halua tollasiin järjettömiin murhiin on niin kyllä sairas mieli keinot keksii. ikävä kyllä ilman tuliasettakin. :(

Jos astuu käsiaseen kanssa luokkahuoneeseen ja alkaa ampumaan tilassa olevia ihmisiä, niin kuinka kauan luulet menevän poliisien saapumiseen? Kuinka helvetissä ne estää ison uhrimäärän, jos rakennuksessa on 200 henkilöä ja henkilö käsiaseella varustettu?
Vähän realismia noihin kirjoituksiin. Yhtään aseella ampunut saa 5 minuutissa aika monta ihmistä hengiltä, jos henkilöitä on noin paljon rakennuksessa.

eiköhän aseet johonkin aikaan ainakin olleet ruoan metsästykseen :D

edit: helpottamaan ruoan hankintaa

Kuoli

E: Too late

vai meni ja kuoli :jahas:

ois kyllä saanu jäädä kitumaan

Väitätkö IHAN tosissasi että aseet on tehty VAIN ja AINOSTAAN ihmisten tappamiseen?

no voi niillä vissiin eläimiäkin tappaa.

mihin sä sitten luulet että ne on tehty? jätkä taitaa kyllä elää ihan jossain omassa maailmassaan... ja sulla on oikeasti aseenkantolupa?

kyllähän sitä tuliasetta voi pitää vaikka vittu veneentulppana, ei se silti muuta sitä faktaa mihin tarkotukseen tuliaseet on alunperin kehitetty...

edit: ja kun joku kuitenkin nyt vinkuu että "mutku mä vaan ammun mun aseella en mä ketään tapa", niin tuskinpa se peltipurkkien paukuttelu kuitenkaan on se kantava idea ollut tossa aseiden olemassaolon tarkotuksella.

Elä perkele... :wtf:

Meillä on sitten erilaisia aseita, mun aseet on kyllä tehty ampumista varten.

Tää on samaa sarjaa niiden pellejen kanssa, jotka perustelevat intistä kieltäytymistä sillä, etteivät halua tappaa.

En minä siellä ainakaan joutunut ketään vuoden aikana tappamaan.

Pelottavaa ajatella kuinka moni potenttiaalinen aseen käsiinsä saava seuraa tapausta miettien että "Ei helvetti tuo on kova juttu. Auvinen ampu 8 sivullista, tämä yhdeksän, minä pistän kyllä paremmaksi."
Kun aikanaan kävin koulua, en olisi ikinä voinut kuvitellakkaan mitään tälläistä, nykyisessä koti kaupungissani asuu yli 30 000 asukasta, kaksi lastani käy koulua jossa on
yli kolmesataa oppilasta, ikä haarukka 7-17v. Ei pidä ruveta vainoharhaiseksi, mutta kyllä nämä tapaukset pistävät miettimään voisiko sama tapahtua myös täällä. Kun Jokelan tapaus tuli tyttäreni mietti auttaisiko jos menisi pulpetin alle piiloon.

no voi niillä vissiin eläimiäkin tappaa.

mihin sä sitten luulet että ne on tehty? jätkä taitaa kyllä elää ihan jossain omassa maailmassaan... ja sulla on oikeasti aseenkantolupa?

kyllähän sitä asetta voi pitää vaikka vittu veneentulppana, ei se silti muuta sitä faktaa mihin tarkotukseen aseet on alunperin kehitetty...

Ei todellakaan ole mulla aseenkantolupaa.

Ase on asia jolla voi hallita asioita tehokkaasti, ase on vallan välikappale, tehokkaimmasta päästä, koska ase saa aikaan pelkoa jota jokainen kunnioittaa.

Jännä nähdä millaisessa pumpuliputkessa ihmiset kuvittelee elävänsä.

Asetta voi myös käyttää väärinkin.
Mutta se on kiinni ihmisestä.

miks sen menehtymisestä ei ollu iltasanomien tai iltalehden sivuilla vielä mtn juttua

Joo just.
Ei taida olla meillä enää keskusteltavaa tästä aiheesta.

Suosittelenkin jättämään aiheen sikseen ihan oman mielenrauhankin takia. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan sillä tuolle tielle kun lähtee niin ei loppua näy.

Tämä on nähty sen tuhat ja sata kertaa näissä yhteyksissä. Aletaan riitelemään aseita koskevista laista, siitä ketkä niitä saisivat omistaa ja miksi, ja kaiken kruunaa nämä "aseet ovat kaiken pahan alku ja juuri"-höpinät jne, aivan kuin koskaan ketään ei olisi tapettu millään muulla kuin ampuma-aseella.

Edit: Siitä olen kyllä toista mieltä että ase kannattaisi omistaa ilman aseenkantolupaa sekä noista pelotteluista ym. Tästäkin syystä suosittelen sinua jättäytymään tämän aihealueen ulkopuolelle. Toisinaan "silence is gold".

Tää on samaa sarjaa niiden pellejen kanssa, jotka perustelevat intistä kieltäytymistä sillä, etteivät halua tappaa.

En minä siellä ainakaan joutunut ketään vuoden aikana tappamaan.

Mites jos joudutaan mahdolliseen sotatilanteeseen? Eiköhän se ole ihan hyvä että tuossa vaiheessa ilmoittaa ettei pysty tappamaan. Se on sitten taas naurettavaa touhua jos asian muotoilee esim. niin että siellä intissä pitää tappaa tai että intti on tappamista tai sen opettamista varten.

Ase on asia jolla voi hallita asioita tehokkaasti, ase on vallan välikappale, tehokkaimmasta päästä, koska ase saa aikaan pelkoa jota jokainen kunnioittaa.
jep, ja se nyt perustuu siihen että kyseinen laite on tehty tappamista varten.

vaikka se ase olis sulle henkilökohtaisesti vaan munanjatke, niin ei se sulje pois aseiden alkuperäistä tarkotusta.. eli tappamista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom