Kauhajoen koulussa ampumavälikohtaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, no toki jos sinä tiedät minun asioistani niin paljon paremmin niin kaipa se on sitten sinua uskottava.
Ja samalla unohdettava ne hetket joissa aseesta on ollut hyötyä.

En tiedäkään sinun asioista. En vain pysty keksimään, miksi ihminen välttämättä tarvitsee asetta. Koska sinulla ilmeisesti on tästä parempaa tietoa, ajattelin, että voisit valaista vähän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertooko se siitä että en halua puhua asiasta enempää kun sanoin että se siitä?
En kuitenkaan ollut minä joka tuolla koulussa kävi ampumassa, ei liity minuun mitenkään.
Ärsyttää vaan yleismaalliset typerät yleistykset joissa ei oo mitään järkeä.
Ei Suomessa pitäisi normaali-ihmisellä olla vihollisia joita vastaan pitäisi pistoolilla puolustautua .

Aijjaa, no olkoon se sitten näiden normaalien ihmisten onni.

Onko siitä pommiuhasta kuulunut mitään?
Feikki kuten odotettua?

Sisko opiskelee tuossa kyseisessä koulussa. Onneksi on kunnossa, vaikka olikin tapahtuma-aikaan paikalla. Aika nihkeesti opiskelijoita kuulemma infottu siellä kun ei edes tiedä onko kaikki kaverit elossa :(

Toi listahan on täynnä ja sitä ihailee lähinnä elämän päähän potkimat luuserit jotka eivät kykene saamaan kavereita saati naista itselleen, tämän jälkeen on liikaa aikaa omille ajatuksille ja luodaan sinne päähän oma pikku maailma jossa kukaan muu ei ymmärrä yhteiskunnasta mitään ja minä kaiken yläpuolella oleva teen vain palveluksen kaikelle viemällä pari mukanani... Sairasta. (Joo oon pikku-freud ;) ) Mutta komppaan useaa muuta toivomalla ettei tuo paskiainen kuole vaan elää 100vuotiaaksi paskoen loppuelämänsä alleen oltuaan muutaman muutaman vuoden linnassa perseraiskattavana ja hakattavana jonka seurauksena halvaantunut ja elää 75v sängyssä tuskissaan ja paskat housussa.

Kielletään sit moottoripyörätki, koska niitä ei kukaan tarvitse. Auto on taloudellisempi ja järkevämpi vaihtoehto, joten kaikkien tulisi käyttää autoa eikä prätkää.

sanovatko täällä nyt sitten kukkis-päivittelijät ettei asetta saisi omistaa. Kertokaa miksi esim. minä en saisi enää omistaa asetta, vaan minun pitäisi heti palauttaa .22 revolverini poliisille? Yksikin syy miksi MINÄ en saa omistaa asetta. Muutakin kuin teidän ennakkoluulot tai pari yksittäistapausta.

Se todella on hienoa. Kerro nyt sinä sitten tyhmälle mihin joku _tarvitsee_ käsiasetta?

Mihin nyt harrastusvälineitä yleensä tarvitaan? Mihin sinä _tarvitset_ käsipainoa?

Jos joku haluaa koulutovereita ottaa hengiltä, niin se onnistuu vaikka naulapommilla. Turha sen takia olisi nauloja kieltää.

joko on muuten pelejä keretty syyttää? jos ei vielä, niin kyllä joku kohta keksii että se pelas gta:ta ja se on vaikuttanut tekoihin :jahas:

sanovatko täällä nyt sitten kukkis-päivittelijät ettei asetta saisi omistaa. Kertokaa miksi esim. minä en saisi enää omistaa asetta, vaan minun pitäisi heti palauttaa .22 revolverini poliisille? Yksikin syy miksi MINÄ en saa omistaa asetta. Muutakin kuin teidän ennakkoluulot tai pari yksittäistapausta.

Kerro ensin yksikin järkevä syy aseen omistamiselle.

Yleinen jos tuo niin sitten tuokin mentaliteetti?
Sehän suomessa on siistiä kun muut tietää sinun henkilökohtaiset asiat paremmin kuin sinä itse , jopa sen mitä sinä olet seuraavaksi tekemässä.

Kertooko se siitä että en halua puhua asiasta enempää kun sanoin että se siitä?
En kuitenkaan ollut minä joka tuolla koulussa kävi ampumassa, ei liity minuun mitenkään.
Ärsyttää vaan yleismaalliset typerät yleistykset joissa ei oo mitään järkeä.

Ihan tosissasi tarjoat pistoolien sallimisen perusteena sitä, että harvat yksittäistapaukset ovat ajautuneet tilanteeseen joissa tarvitsevat sitä puolustautuakseen?

Sanotaan nyt oma kantani näihin aseenkatonlupiin vielä. En näe syytä tiukentaa sitä aiemmin tässä thredissä mainituista syistä. En toisaalta myöskään laita vastaan jos käsiaseiden osalta tiukennettaisiin kontrollia.

Kaaleppi_ mainitsikin psykologin lausunnon liittämistä aseenkantolupahakemukseen. Ei olisi edes paha idea. Ase ei ole ongelma, vaan se sairas ihminen, joka nyky-Suomessa saa sen aseen ilmeisen helposti. Jos aseen hankkiminen on helppoa, niin miksei sitä voisi ottaa yhtä helposti pois? Youtuben videoiden yms. sälän pitäisi ainakin sen verran herättää niitä hälytyskelloja, että ase voitaisiin ottaa pois. Edes siksi aikaa, että ammattilainen voisi selvittää onko aseenhaltijan päässä vikaa vai ei. Jos epäilystä on, niin luvat veks. Jos tällä saataisiin edes yksi Kauhajoen kaltainen tapaus estettyä, niin kannattaisiko? No todellakin.

Jos pipiltä viedään ase, niin mikä estää tätä ottamasta vaikkapa autoa ja jyräämästä suojatiellä kulkevia alakoululaisia.. Ei niin mikään. Ongelma ei ole esineissä, vaan IHMISISSÄ. Ja tämä on se asia, johon pitäisi puuttua jo paljon aikaisemmin. Kuka sen tekee ja millä resursseilla - siinäpä on kysymys ja hattua nostan ihmiselle, joka sen keksii/tekee.

Eikä muuten käy kateeksi poliisikomisarioita, joka ei ottanut asetta pois. Vaan mitäpä poliisi voi tehdä muuta kuin toimia puitteissa, jotka laki on tälle suonut. Ehkäpä sitä lakipykälää voisi viilata sen verran, että epäilyskin riittäisi aseen takavarikkoon..

Kielletään sit moottoripyörätki, koska niitä ei kukaan tarvitse. Auto on taloudellisempi ja järkevämpi vaihtoehto, joten kaikkien tulisi käyttää autoa eikä prätkää.

Vissiin hieman eri asia verrata asiaa, joka on suunniteltu kulkuvälineeksi toisen asian kanssa, joka on suunniteltu tappamaan. :hyvä:

Niin just, tuo vouhkaaminen ennaltaehkäisystä on saatanan naurettavaa, paitsi Miken ajatusmalli jossa tosin oli järkeä. Jos jonkun haluaa tappaa niin se onnistuu vaikka paljain käsin, ei se ole kiinni aseista. Aseita ovat kaikki objektit joilla voi tappaa.

Vissiin hieman eri asia verrata asiaa, joka on suunniteltu kulkuvälineeksi toisen asian kanssa, joka on suunniteltu tappamaan.

Tällä ilmeisesti vastattiin siihen kun sanottiin että aseet on turhia.
Tätä TripleH taisi tarkoittaa.

Vissiin hieman eri asia verrata asiaa, joka on suunniteltu kulkuvälineeksi toisen asian kanssa, joka on suunniteltu tappamaan. :hyvä:

Juuri näin. Harrastuskäyttö aseen hallussapitoon perusteeksi ei uppoa mulle. Aseet on tappamiseen tehtyjä vehkeitä.

En muista kuka moista kyseli, mutta jos tuolla aseella tarkoitetaan nimen omaan käsiasetta, niin lopetusaseeksi (loukkupyynti ym.), rata-ammuntaan ja tactical shooting nyt näin alkuun järkisyiksi käsiaseen omistamiselle. Varmasti omistajilla on muitakin syitä, mutta nuo nyt ensimmäisenä tuli mieleen. Asekeräilijät tieten vielä erikseen.

"Kerro ensin yksikin järkevä syy aseen omistamiselle."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom