Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen jäin sitten kiinni -02 Sante Fe:lläni vetiselle pellolle. Onneksi saatiin traktorilla vedettyä pois. Meinasi paikallinen että on pellot siinä kunnossas että voi huonolla traktorillakin jäädä kiinni (liekö piilovittuilua). Eipä ollut puhettakaan nelivedosta. No olipa puhtaanpaa työntää kun heitti kuraa vaan toisella renkaalla. Ylin vaan ymmärtänyt että tuossa olisi jatkuva neliveto, mutta paskat. No tietääpä nyt että ei voi kovin pahoihin paikkoihin ajella.

Jatkuva nelivetohan ei vielä kerro oikein mitään siitä miten auto käyttäytyy kiinni jäädessään. Jos lukkoja ei ole, niin yleensä se voima vuotaa pois niiden sutivien renkaiden kautta pitävien ollessa paikallaan. Eli esimerkiksi jos auto kenollaan ojassa, niin toisen puolen renkaat sutii jäisellä tiellä ja ojan puolen renkaat ei pyöri lainkaan tms... Eli siellä pysyy ja apua tarvitsee. Erilaisilla lukoilla saa sitten kaikki renkaat pyörimään ja auton mahdollisesti etenemään... mutta aika nihkeästi näissä nykyajan city-maastureissa lukkoja on.
 
Tossa yks puhelimella napattu
http://bayimg.com/EAEKOAaee

Mä en ainakaan kirjota tähän threadiin enää yhtään mitään. Ruohokin vihreempää siellä :(

No ei, on kyllä upee peli. Ei paljo hienompaa voi kuvitellakaa

- - - Updated - - -

Jatkuva nelivetohan ei vielä kerro oikein mitään siitä miten auto käyttäytyy kiinni jäädessään. Jos lukkoja ei ole, niin yleensä se voima vuotaa pois niiden sutivien renkaiden kautta pitävien ollessa paikallaan. Eli esimerkiksi jos auto kenollaan ojassa, niin toisen puolen renkaat sutii jäisellä tiellä ja ojan puolen renkaat ei pyöri lainkaan tms... Eli siellä pysyy ja apua tarvitsee. Erilaisilla lukoilla saa sitten kaikki renkaat pyörimään ja auton mahdollisesti etenemään... mutta aika nihkeästi näissä nykyajan city-maastureissa lukkoja on.

Subarulla ei ois jääny kiinni. Ei edes tavallisella Outbackilla.
 
Nyt kun taas tuli lumi ja jäät niin nelarilla on mukava ottaa pikku kisoja kaksivetoisten kanssa liikennevaloista seuraavaan risteykseen ( pientä itsetunnon kohotusta ) :)
 
Nyt kun taas tuli lumi ja jäät niin nelarilla on mukava ottaa pikku kisoja kaksivetoisten kanssa liikennevaloista seuraavaan risteykseen ( pientä itsetunnon kohotusta ) :)

Joo ja sitten on kiva luisua pitkäksi kun vauhtia saa enemmän kuin kaksveto mutta pysähtyminen on kiitos massan hitaampaa :D
 
On olemassa "nelivetoja" ja sitten on olemassa Subaruja:



Vähän kuin TM:n rengastestit joissa on mukana kitka- ja talvirenkaat :D

Sitten kun jäädään mahasta kiinni niin käy näin:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän näitä videoita on netti täynnä suuntaan jos toiseen. Tässä katumaasturi pesee lantikoita...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllähän näitä videoita on netti täynnä suuntaan jos toiseen. Tässä katumaasturi pesee lantikoita...

Eikä yhtään oo kuskista kiinni, että vetää Rangella hana pohjassa sutien siinä kohtaa kun pitäisi kerätä vauhtia...

Pitäisköhän munkin perustaa youtube -tili, että voisin postata videon miten mennään Defellä lumiketjuilla umpihankeen metsään. Ehkä jätän sen kuitenkin tekemättä.
 
Eikä yhtään oo kuskista kiinni, että vetää Rangella hana pohjassa sutien siinä kohtaa kun pitäisi kerätä vauhtia...

Pitäisköhän munkin perustaa youtube -tili, että voisin postata videon miten mennään Defellä lumiketjuilla umpihankeen metsään. Ehkä jätän sen kuitenkin tekemättä.

Juu, onhan se vähän hölmöä vertailla näiden SUV:ien yms. maasto-ominaisuuksia. Kaikissa niissä riittää ominaisuudet siihen mihin valtaosa niitä käyttää. Kyllähän se kuitenkin on, että todellisuudessa ne repectit jaetaan sillä 0-100 km/h kiihtyvyydellä. Nousukulmat, lukot ja alamäkihidastimet. Niillä ei ole mitään merkitystä jokapäiväisessä ajossa. Neliveto on kiva kaksi kuukautta vuodessa, mutta alle 6 sek. kiihtyvyys ja mukavat ja hyvät ajo-ominaisuudet on kivoja niinä loppuina 10 kuukautena.
 
Neliveto on kiva kaksi kuukautta vuodessa, mutta alle 6 sek. kiihtyvyys ja mukavat ja hyvät ajo-ominaisuudet on kivoja niinä loppuina 10 kuukautena.

Sä asut eri maassa ku mä? Nelikolla on täällä ollut tarvetta 19.10.2011-1.5.2012 välisenä aikana viime talvena. 6sek kiihtyvyydellä on ollut tarvetta 0 kertaa. Saksassa oli kiva kun perheauto kiihtyi 7sek 0-100 ja kulki kuin juna 230-240km/h. En näe moiselle tarvetta Suomessa.
 
Juu, onhan se vähän hölmöä vertailla näiden SUV:ien yms. maasto-ominaisuuksia. Kaikissa niissä riittää ominaisuudet siihen mihin valtaosa niitä käyttää. Kyllähän se kuitenkin on, että todellisuudessa ne repectit jaetaan sillä 0-100 km/h kiihtyvyydellä. Nousukulmat, lukot ja alamäkihidastimet. Niillä ei ole mitään merkitystä jokapäiväisessä ajossa. Neliveto on kiva kaksi kuukautta vuodessa, mutta alle 6 sek. kiihtyvyys ja mukavat ja hyvät ajo-ominaisuudet on kivoja niinä loppuina 10 kuukautena.
Ja sit ku vähän lunta tulee, mitä täällä Suomessa tuppaa tulemaan, niin nää samat jannut ovat tien tukkeena joka saatanan mutkassa. Sama kesällä, pikku hidaste tulee, niin pitää mennä siitä niin jumalattoman hiljaa, ettei katteet jää matkalle. Sit spoilerit väpättäen seuraaviin punaisiin. Koko matkaan meni enemmän aikaa mitä 1.1 litraisella Ford KA:lla.
 
Ja sit ku vähän lunta tulee, mitä täällä Suomessa tuppaa tulemaan, niin nää samat jannut ovat tien tukkeena joka saatanan mutkassa. Sama kesällä, pikku hidaste tulee, niin pitää mennä siitä niin jumalattoman hiljaa, ettei katteet jää matkalle. Sit spoilerit väpättäen seuraaviin punaisiin. Koko matkaan meni enemmän aikaa mitä 1.1 litraisella Ford KA:lla.

Toi on muuten hauska katumaastureilla, ei paljoa tartte hidastetöyssyissä hidastella, sen kun painelee yli. Jo pelkkä tavallinen Skoda Octavia oli lainassa niin sillä meinas mennä hermot kun parkkipaikalla olisi etuspoileri ottanut katukiveykseen/parkkiksen reunaan kiinni ja hidastetöyssistä piti valuttaa yli ryömintävauhtia.

2007_mitsubishi_outlander.jpg


vs.

2008-caractere-audi-a4-1.jpg


Onhan toi hieno, toi Audi. Mutta ei sillä mitään tee normaalikäytössä.
 
Toi on muuten hauska katumaastureilla, ei paljoa tartte hidastetöyssyissä hidastella, sen kun painelee yli. Jo pelkkä tavallinen Skoda Octavia oli lainassa niin sillä meinas mennä hermot kun parkkipaikalla olisi etuspoileri ottanut katukiveykseen/parkkiksen reunaan kiinni ja hidastetöyssistä piti valuttaa yli ryömintävauhtia.

2007_mitsubishi_outlander.jpg


vs.

2008-caractere-audi-a4-1.jpg


Onhan toi hieno, toi Audi. Mutta ei sillä mitään tee normaalikäytössä.

:hyper::hyvä:
 
Rahaa kun olis niin kannattas tietty omistaa Range Rover Sport ja vaikka BMW M3. Sitäpaitti kun toinen ois noistakin aina pajalla niin vois ajaa toisella.
 
Back
Ylös Bottom