- Liittynyt
- 30.6.2003
- Viestejä
- 2 702
Näyttäis olevankin (viskolla) muttei lukkoja. Yrittikö edes jarrutella sutivaa pyörää?
Siis jos olisi tukkinut vaikka esim. sen sutivan renkaan alle hiekkaa tmv. niin se toinenkin edessä olisi ruvennyt vetämän.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näyttäis olevankin (viskolla) muttei lukkoja. Yrittikö edes jarrutella sutivaa pyörää?
Hah ;)... Sain auton keskiviikkona, tosi makee peli. Tuntuu tosi pieneltä Dodgen jälkeen, ja onhan toi yli metrin lyhyempi...
Eilen jäin sitten kiinni -02 Sante Fe:lläni vetiselle pellolle. Onneksi saatiin traktorilla vedettyä pois. Meinasi paikallinen että on pellot siinä kunnossas että voi huonolla traktorillakin jäädä kiinni (liekö piilovittuilua). Eipä ollut puhettakaan nelivedosta. No olipa puhtaanpaa työntää kun heitti kuraa vaan toisella renkaalla. Ylin vaan ymmärtänyt että tuossa olisi jatkuva neliveto, mutta paskat. No tietääpä nyt että ei voi kovin pahoihin paikkoihin ajella.
Tossa yks puhelimella napattu
http://bayimg.com/EAEKOAaee
Jatkuva nelivetohan ei vielä kerro oikein mitään siitä miten auto käyttäytyy kiinni jäädessään. Jos lukkoja ei ole, niin yleensä se voima vuotaa pois niiden sutivien renkaiden kautta pitävien ollessa paikallaan. Eli esimerkiksi jos auto kenollaan ojassa, niin toisen puolen renkaat sutii jäisellä tiellä ja ojan puolen renkaat ei pyöri lainkaan tms... Eli siellä pysyy ja apua tarvitsee. Erilaisilla lukoilla saa sitten kaikki renkaat pyörimään ja auton mahdollisesti etenemään... mutta aika nihkeästi näissä nykyajan city-maastureissa lukkoja on.
Subarulla ei ois jääny kiinni. Ei edes tavallisella Outbackilla.
Nyt kun taas tuli lumi ja jäät niin nelarilla on mukava ottaa pikku kisoja kaksivetoisten kanssa liikennevaloista seuraavaan risteykseen ( pientä itsetunnon kohotusta )
Ja kun subarumies itkee, niin lantikkamies nauraa.On olemassa "nelivetoja" ja sitten on olemassa Subaruja:
Kyllähän näitä videoita on netti täynnä suuntaan jos toiseen. Tässä katumaasturi pesee lantikoita...
Eikä yhtään oo kuskista kiinni, että vetää Rangella hana pohjassa sutien siinä kohtaa kun pitäisi kerätä vauhtia...
Pitäisköhän munkin perustaa youtube -tili, että voisin postata videon miten mennään Defellä lumiketjuilla umpihankeen metsään. Ehkä jätän sen kuitenkin tekemättä.
Neliveto on kiva kaksi kuukautta vuodessa, mutta alle 6 sek. kiihtyvyys ja mukavat ja hyvät ajo-ominaisuudet on kivoja niinä loppuina 10 kuukautena.
Ja sit ku vähän lunta tulee, mitä täällä Suomessa tuppaa tulemaan, niin nää samat jannut ovat tien tukkeena joka saatanan mutkassa. Sama kesällä, pikku hidaste tulee, niin pitää mennä siitä niin jumalattoman hiljaa, ettei katteet jää matkalle. Sit spoilerit väpättäen seuraaviin punaisiin. Koko matkaan meni enemmän aikaa mitä 1.1 litraisella Ford KA:lla.Juu, onhan se vähän hölmöä vertailla näiden SUV:ien yms. maasto-ominaisuuksia. Kaikissa niissä riittää ominaisuudet siihen mihin valtaosa niitä käyttää. Kyllähän se kuitenkin on, että todellisuudessa ne repectit jaetaan sillä 0-100 km/h kiihtyvyydellä. Nousukulmat, lukot ja alamäkihidastimet. Niillä ei ole mitään merkitystä jokapäiväisessä ajossa. Neliveto on kiva kaksi kuukautta vuodessa, mutta alle 6 sek. kiihtyvyys ja mukavat ja hyvät ajo-ominaisuudet on kivoja niinä loppuina 10 kuukautena.
Ja sit ku vähän lunta tulee, mitä täällä Suomessa tuppaa tulemaan, niin nää samat jannut ovat tien tukkeena joka saatanan mutkassa. Sama kesällä, pikku hidaste tulee, niin pitää mennä siitä niin jumalattoman hiljaa, ettei katteet jää matkalle. Sit spoilerit väpättäen seuraaviin punaisiin. Koko matkaan meni enemmän aikaa mitä 1.1 litraisella Ford KA:lla.
Toi on muuten hauska katumaastureilla, ei paljoa tartte hidastetöyssyissä hidastella, sen kun painelee yli. Jo pelkkä tavallinen Skoda Octavia oli lainassa niin sillä meinas mennä hermot kun parkkipaikalla olisi etuspoileri ottanut katukiveykseen/parkkiksen reunaan kiinni ja hidastetöyssistä piti valuttaa yli ryömintävauhtia.
vs.
Onhan toi hieno, toi Audi. Mutta ei sillä mitään tee normaalikäytössä.
Ja käytännössä tollasissa paikoissa homma jää ensimmäisenä renkaista kiinni, olipa auto mikä tahansa ;)