Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei noista autoista paljon kannata kaikenmaailman tutuilta kysellä. Aina niin helvetin älyvapaita kommentteja saa kuulla jos mistäkin aiheesta. Ihmiset on niin merkkiuskollisia ja kaikki muu on paskaa kun se mihin on tottunut. Sama kun noiden älypuhelimien kanssa nykyjään.
Todellakin, kysyt jotain merkkiä, niin 400 tyyppiä antaa mielipiteensä ja kaikki ristiin. Täysin hyödytöntä käytännössä.
 
Kyllä tää 5-sarjalainen BMW on aivan omiaan tuolla maantiellä, siis aivan omaa luokkaansa. Kuitenkin joku katumaasturi ja mieluiten japski polttelee niin kovasti tällä hetkellä. Onkos Mitsubishilla minkälaisia maastureita, jos jollain kokemuksia? Outlander on ainakin malliltaan mutta diesel koneella saisi olla. Mazdallakin taitaa olla tuo CX-5

CX-7:aa saa kohtuu hintaan.
 
ML ollu nyt kesästä lähtien ja ihan OK peli. Tilaa on, kulkee pehmeästi ja rivakastikin, hiljainen. Mitää vikoja ei oo vielä ollu, mutta tuskin tätä iloa kauaa kestää. Paljo laadukkaampi ainakin kuin vanhempi ML. Ainut huono puoli omaan käyttöön on kulutus, joka ajotietokoneen mukaan muutaman tuhannen kilsan otoksella on 9.0L/100.
 
ML ollu nyt kesästä lähtien ja ihan OK peli. Tilaa on, kulkee pehmeästi ja rivakastikin, hiljainen. Mitää vikoja ei oo vielä ollu, mutta tuskin tätä iloa kauaa kestää. Paljo laadukkaampi ainakin kuin vanhempi ML. Ainut huono puoli omaan käyttöön on kulutus, joka ajotietokoneen mukaan muutaman tuhannen kilsan otoksella on 9.0L/100.

No tuohan ei todellakaan ole paljoa maasturiksi.
 
Kyllä tää 5-sarjalainen BMW on aivan omiaan tuolla maantiellä, siis aivan omaa luokkaansa. Kuitenkin joku katumaasturi ja mieluiten japski polttelee niin kovasti tällä hetkellä. Onkos Mitsubishilla minkälaisia maastureita, jos jollain kokemuksia? Outlander on ainakin malliltaan mutta diesel koneella saisi olla. Mazdallakin taitaa olla tuo CX-5

Minähän vaihdoin 2004 BMW 530d:n kaikilla herkuilla Outlanderiin, 2009, 2,2HDI Instyle, eli "kaikilla" varusteilla. No, miten ton nyt ottas, en kyllä takaisin vaihtais mutta onhan sitä bemaria ikävä, välillä. Ei tää Mitsu nyt huonokaan ole ja neliveto on aivan jotain muuta kuin CRV:n "neliveto". Käy koittelemassa. Kulutus on aika hurjaa, tankilla pääsee 650km, Bemarilla pääsi 1200km parhaillaan. Tosin tässä on todella pieni tankki. Tosin vaimo ajelee 7,6L/100km tälläkin.

Onhan nämä nyt niin eri luokan autoja kuin autot olla voivat keskenään, että vaikee verrata. Ite dikkailen että istutaan korkealla, hyvä neliveto, paljon maavaraa ja näkee superhyvin ja sairaan isot peilit.
 
No tuohan ei todellakaan ole paljoa maasturiksi.

No riippuu tietty mihin maasturiin (dieseliin) vertaa. Land Cruiseri ny vie enemmän ja myös XC90 kun siinä on niin alimittaanen kone, mutta esim kaverin GLK250:n ajotietokone näyttää 7L/100 lukemia pitkällä ajalla. Tietty eri auto, mutta pihi kone siinä on. Tuo oman auto 9.0L/100 on pääosin maantieajoa.
 
No riippuu tietty mihin maasturiin (dieseliin) vertaa. Land Cruiseri ny vie enemmän ja myös XC90 kun siinä on niin alimittaanen kone, mutta esim kaverin GLK250:n ajotietokone näyttää 7L/100 lukemia pitkällä ajalla. Tietty eri auto, mutta pihi kone siinä on. Tuo oman auto 9.0L/100 on pääosin maantieajoa.

Joo, tuo GLK250 vaan on kyllä aika paljon pienempi ja matalampi auto kuin ML. Mulla oli aikaisemmin ensimmäisen korimallin ML 270 ja se vei sekalaisessa ajossa about 10 l. Nykyinen Jeep Commander vie jo sen 11-12 l, vaikka siinä mun vanhaa ML:ää moderninpi Mersun diesel onkin. Painoa ja kokoa kun on hieman enemmän.
 
Ei ole innostanut nää katumaasturit, mutta tulossa olis Opelilta (joo joo joo, tiedän että merkki ei oikein vakuuta) Mokka. 4x4 1,4 bensaturbo olisi järkevällä kulutuksella ja ylimmällä varustetasolla 28k€ ja risat. Vastaavan varustetason Yeti tai Kuga on todella paljon kalliimpia - mistä tässä on säästetty?
 
Onko noi samassa kokoluokassa? En jaksa guuglettaa, mutta muistelin, että Opelilla oli tulossa cityjeeppi pikkuautoluokkaan. Josko kyseessä on tuo Mokka?
Yeti ja Kuga ei ainakaan mitään pieniä autoja ole, vaikka litroja takaluukkuun ei juuri mahdukaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko noi samassa kokoluokassa? En jaksa guuglettaa, mutta muistelin, että Opelilla oli tulossa cityjeeppi pikkuautoluokkaan. Josko kyseessä on tuo Mokka?
Yeti ja Kuga ei ainakaan mitään pieniä autoja ole, vaikka litroja takaluukkuun ei juuri mahdukaan.
On Yetin kanssa lähes millilleen saman kokoinen, Kuga on näitä vähän isompi. Halvin 4x4 Mokka on noin viisi tonnia hinnat alkaen nelari-Yetiä halvempi.
 
Ei ole innostanut nää katumaasturit, mutta tulossa olis Opelilta (joo joo joo, tiedän että merkki ei oikein vakuuta) Mokka. 4x4 1,4 bensaturbo olisi järkevällä kulutuksella ja ylimmällä varustetasolla 28k€ ja risat. Vastaavan varustetason Yeti tai Kuga on todella paljon kalliimpia - mistä tässä on säästetty?

Eihän Opelissa nykyisin oikein mitään negatiivista sen kummemmin enää ole.
Mutta omakin käsitys on, että toi olisi nimenomaan "pikkukatumaasturiluokkaan", eli ei varmaan mikään tilaihme (näin nelihenkisen alakoululaisperheen näkökulmasta kun katsoo). Ja en ole mikään Huppe, jonka mielestä 4h perheelle ainoa riittävä on chevrolet suburban tai suurempi, mutta jotenkin toi näyttää aika pieneltä.
Sinänsä olisi kiinnostava kun vielä katumaastureista olen itse tykännyt, nyt on vähän aikaa ollut perussedani omana autona.
Firman autoa pitäisi tässä jossain vaiheessa taas katsella ja noilla spekseillä verotusarvokin olisi vielä järkevällä tasolla.
Yeti on "pikkukatumaasturiluokkaa", mutta yllättävän tilava sisältä, istuin vähän aikaa sitten kyydissä. Mutta aikamoinen kuutio se onkin ulkoisesti. Kuga periaatteessa sitten Forester/Outlander -sarjassa, eli vähän isompi, mutta pienimmästä päästä siinä kategoriassa.

Oikeastihan sen näkee kun käy istumassa, onkohan noita jo maassa?
 
Joo ihan hauskan oloinen vehje http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+auto/ae/autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/opel-mokka

Mutta tää on ongelma aika monelle: IMG_2740.webp
 
On Yetin kanssa lähes millilleen saman kokoinen, Kuga on näitä vähän isompi. Halvin 4x4 Mokka on noin viisi tonnia hinnat alkaen nelari-Yetiä halvempi.

Kuga on tosiaankin kyllä selvästi isompi. Aikanaan kävin sekä Kugaa että Yetiä katsomassa, ja Yeti oli niin ahtaan oloinen ettei tullut edes koeajolle lähdettyä. Kuga taas on ihan hyvä auto. Jos tänään ostaisin autoa, niin Freelander2:n sijasta saattaisin hyvinkin ostaa Kugan. (Vanhemmilla on sellainen, ja varsin hyvä ajaa se ainakin on)

Yetissä ja Kugassa on myös 4 sukupolven Haldex, joka varmaankin on helvetisti pätevämpi kuin tuo Mokkan kytkeytyvä neliveto. Minkäverran tuolla on merkitystä, se lienee sitten toinen juttu.
 
Mitä te oikeen, toi Kugahan on aivan paska. Kerrataanpa ja todennetaan väite taas tällä videolla:



Itsellä ainakin syy tämmösellä kopperolla ajamiseen on nimenomaan neliveto.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^^ no kyllä nyt on jo kuskissa vika tuossa Hupen videossa. Aivan varmasti esim Subarun "aito" neliveto on todella paljon parempi kuin jossain Kugassa, mutta jotain rajaa nyt. Kunnon tumpelo ratissa. Varmaan nainen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom