Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on herne nenässä Sterpuskalla,
tätä ketjua kun on nyt lueskellut niin aika moni ihminen on kommentoinut C-maasturien ajo ominaisuuksia.

ja tähän haluaisin pientä tarkennusta?

eli minkäslaista maasturia olet ajanut, kuinka paljon?
ja mihin automalliin vertaat kun väität huonoksi?

Itselläni on tällä hetkellä ns katumaasturi ja väittäisin että ylivoimaisesti on parhaat ajo ominaisuudet Suomen oloihin " 8kk vuodesta vettä loskaa paskaa" tiellä.


vertailukohteita itselläni on mm. Bmw 530d
Audi A4, Volvo V40. Audi a3.

ja maastureista Forester/ C-rv joista esim Forester toimii maastossakin aivan saatanan hyvin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itselläni on tällä hetkellä ns katumaasturi ja väittäisin että ylivoimaisesti on parhaat ajo ominaisuudet Suomen oloihin " 8kk vuodesta vettä loskaa paskaa" tiellä.

Sori vieraisiin pöytiin huutelu, mutta missä olosuhteissa katumaasturissa on paremmat ajo-ominaisuudet verrattuna norminelivetoon? Kuiva tie? Sadekeli? Lumisade? Ainoa mikä mulle tulee mieleen on joku epämääräinen mökkipolku, jossa isompi maavara voisi olla parempi.

Koeajettu ja ostamatta jätetty: RAV, Tiguan, CR-V, Outback
 
Sori vieraisiin pöytiin huutelu, mutta missä olosuhteissa katumaasturissa on paremmat ajo-ominaisuudet verrattuna norminelivetoon? Kuiva tie? Sadekeli? Lumisade? Ainoa mikä mulle tulee mieleen on joku epämääräinen mökkipolku, jossa isompi maavara voisi olla parempi.

Koeajettu ja ostamatta jätetty: RAV, Tiguan, CR-V, Outback





Eipä juuri missään, ainoastaan kun lunta on tosiaan tullut paljon :) itse olen tosin tykästynyt juurikin tuohon parempaan näkyvyyteen, + siihen että ei ole tarvinnut vielä nykyistä autoa lapiolla kaivaa mistään irti.

itsellä noi vertailu laitteet ovat olleet vajaa vetoisia lukuunottamatta A4.
 
Sori vieraisiin pöytiin huutelu, mutta missä olosuhteissa katumaasturissa on paremmat ajo-ominaisuudet verrattuna norminelivetoon? Kuiva tie? Sadekeli? Lumisade? Ainoa mikä mulle tulee mieleen on joku epämääräinen mökkipolku, jossa isompi maavara voisi olla parempi.

Koeajettu ja ostamatta jätetty: RAV, Tiguan, CR-V, Outback
Ainakin loskakelillä luulisin (city)maastureiden isomman massan olevan stabiloivana tekijänä vs normiautot. Henk.koht. kokemusta ei juurikaan ole.
 
Motarilla kovalla tuulella ei ole kiva vetää maasturilla, voin kuvitella miten vittumaista se on jollain yhdistelmärekalla. Ottavat maasturit kovasti tuulta, mutta onhan niillä painoa mennä silti eteenpäin.


Pistetään paremmaksi: Vanha Lite-Ace Toyota,aukea moottoritie ja lähes myrskytuuli. Eipähän nukahtanut rattiin.. :D
 
Zone-sarja -42%
Eipä juuri missään, ainoastaan kun lunta on tosiaan tullut paljon :)

Tuon saman huomasin, kun asuin Etu-Töölössä. Kun lunta tuli yöllä, niin se oli aina kasattu kinokseksi autojen ja kadun väliin:curs: Itse kirosin madalletun auton alimpaan helvettiin, kun katselin naapurin vetäisevän lumikasan läpi Range Roverillaan...
 
Tuon saman huomasin, kun asuin Etu-Töölössä. Kun lunta tuli yöllä, niin se oli aina kasattu kinokseksi autojen ja kadun väliin:curs: Itse kirosin madalletun auton alimpaan helvettiin, kun katselin naapurin vetäisevän lumikasan läpi Range Roverillaan...

Ja se lumi on siinä tasan niinkauan kunnes se sulaa. Passatilla ei edes pääse parkkiin korkean polanteen ja pitkän akselivälin takia. POhjasta ottaa. Cittarilla noissa oloissa alkaa paikkoja löytymään enemmän kuin kesällä koskaan. Aina sai rapun eteen parkkiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuon saman huomasin, kun asuin Etu-Töölössä. Kun lunta tuli yöllä, niin se oli aina kasattu kinokseksi autojen ja kadun väliin:curs: Itse kirosin madalletun auton alimpaan helvettiin, kun katselin naapurin vetäisevän lumikasan läpi Range Roverillaan...






Tästä tuli itelle kanssa mieleen.
Edellisessä asuinpaikassa tuli useamman kerran aamulla saatua makoisat naurut ku aura-auto kuskit olivat vetäneet vallin suoraan parkkialueen ulostulo kohtaan :) oli harvinaisen mukava katsella kun naapurit kolailivat lunta ja ite sai vaan suoraan päräyttää cittarin tulille ja vetästä vallin yli.
 
Ei ollu kyllä koskaan tuota ongelmaa kantsussa, vaikka pidin autoa pari vuotta sitten kahden talven yli kadun varressa. Olihan siinä joskus lunta, mutta Colt heilahti aina komeasti siitä yli, koska onhan siinä keulassa ja pohjassa oma aura :D Ei siis tarttenu kolailla eikä citymaasturia. Viime talvena taisi olla yksi kunnon lumimyräkkä etelässä, muuten kyllä aika lumetonta. Ei siinä mitään, mutta itselleni lumen määrä etelä-suomessa olisi aika huono perustelu citymaasturin hankintaan.
 
Mutta sulle on kuitenkin tarpeeksi kova perustelu maastureita vastaan se, että ne blokkaa sun näkökentän jossain kävelyvauhdissa kehällä?

En mä muistaakseni kirjoittanut, että maasturit pitäisi kieltää koska ne peittää näkyvyyden. Mutta näkyvyyden peitto kyllä häiritsee, nopeudesta riippumatta. Varsinkin jos joku persereikä työntää maasturinsa väkisin siihen turvaväliin/rakoon jota yrittää epätoivoisesti pidellä. Tai en mä tiedä, ehkä joku maasturin omistaja todistaa ettei ne peitä näkyvyyttä yhtään tavallista henkiöautoa enempää. :jahas: Siltikin tuo talvella ja lumella perustelu eteläisessä suomessa maasturin hankintaan, olisi omien kokemusten mukaan ainakin itselle melko huono.
 
En mä muistaakseni kirjoittanut, että maasturit pitäisi kieltää koska ne peittää näkyvyyden. Mutta näkyvyyden peitto kyllä häiritsee, nopeudesta riippumatta. Varsinkin jos joku persereikä työntää maasturinsa väkisin siihen turvaväliin/rakoon jota yrittää epätoivoisesti pidellä. Tai en mä tiedä, ehkä joku maasturin omistaja todistaa ettei ne peitä näkyvyyttä yhtään tavallista henkiöautoa enempää. Siltikin tuo talvella ja lumella perustelu eteläisessä suomessa maasturin hankintaan, olisi omien kokemusten mukaan ainakin itselle melko huono.
Entäs se perustelu, että näät paremmin liikenteessä, eikä haittaa jos joku persereikä tulee turvaväliin?
 
Entäs se perustelu, että näät paremmin liikenteessä, eikä haittaa jos joku persereikä tulee turvaväliin?

Niin, kyllä se edelleen helpottaa ennakointia jos näkee eteenpäin useamman kuin yhden auton tai niiden jarruvalot, kuin että näkisit vain sen edessä ajavan auton. Mutta ei sitäkään mitään hyötyä ole, jos juuri se edessä ajava auto vetää liinat kiinni. Erityisesti hitaammissa nopeuksissa esim. letkassa/ruuhkassa, kun turvaväliä ei käytännössä ole, vaikka sitä yrittää pitää. En mä ole tainnut väittääkkään etteikö korkeammalta näkisi pidemmälle. Mutta itselleni se ei olisi riittävä syy uuden auton hankintaan, mutta parempi kuitenkin kuin se talvella perustelu.

edit: [Rautalanka]Lienee selvää, että on enemmän aikaa reagoida, jos huomaat esim. 3 autoa eteenpäin, että joku auto siellä jarruttaa, kuin että näkisit sen vasta edessä ajavasta autosta. Mutta jos edessä ajava auto on se, joka ainoastaan jarruttaa, niin siitä pidemmälle näkemisestä ei ole juuri hyötyä.[/Rautalanka]

edit2: Just, hyvää argumentointia. Kirjoitan että etelässä lunta tulee harvoin paljoa kerralla, enkä ole itse jäänyt Coltilla jumiin, vaikka olen sen kadun varteen aina parkkinut, niin sitten olen väittänyt ettei nelivedosta ja korkeammasta maavarasta ole hyötyä. Jep. Jollekkin se yksi lumisadepäiväkin voi olla hyvä perustelu maaturin hankintaan, mutta itselleni ei. Siltikään se ei poista sitä tosi asiaa, että viime talvina etelässä on tullut todella vähän sitä lunta.
 
Mutta ei sitäkään mitään hyötyä ole, jos juuri se edessä ajava auto vetää liinat kiinni. Erityisesti hitaammissa nopeuksissa esim. letkassa/ruuhkassa, kun turvaväliä ei käytännössä ole, vaikka sitä yrittää pitää.
Annas kun koitan nyt hahmottaa mitä yrität sanoa.

Eli.

A: Maasturit on huonoja kun ne tukkii tiet eikä voi ennakoida
B: Henkilöautolla ennakointi on tärkeää
C: Henkilöautolla ei voi ennakoida jos edessä on maasturi
D: Maasturilla näkee hyvin ennakkoon
E: Ennakoinnista ei ole hyötyä maasturilla

Eli mitä vittua?

Ja vielä toki pitää muistaa, että nelivedosta ja korkeammaasta maavarasta ei ole hyötyä, koska Coltilla pääsee kinoksen ylitse.

Täysin kelvoton tilanne on varmaan takavetoinen matala urheiluauto lumikasassa parkissa maasturin perässä.
 
emmää tiä ku kännissä mut,
itse ostin maasturin sen takia kun
1. tarvitin tavaratilaa
2. vietän talvellakin aikaa muualla kuin pääkaunkiseudulla. 4 veto on jees auraamattomilla mökkiteillä ja metsästysreissuilla.
3.joudun vetään traileria eli venettä.
4.Pidän korkeammalla istumisesta, ja siitä että näen kauemmas ja pystyn ennakoimaan.
5.kolariturvallisuus mun uskoakseni on parempi maasturilla kun henkilöautolla.
6. vielä enemmän rupean pitään maasturista Kun luen tälläisiä tekstejä niin tierän miten paljon ihmistiä
maasturit vituttaa.
 
3.joudun vetään traileria

IMO ainoa järkevä syy ostaa katumaasturi.

Jos Helsingin keskustan lumimäärään tarvitaan maastoauto, niin täällä Oulussa saakin sitten olla jo vähintään telakuorma-auto. :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom