Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
emmää tiä ku kännissä mut,
itse ostin maasturin sen takia kun
1. tarvitin tavaratilaa
2. vietän talvellakin aikaa muualla kuin pääkaunkiseudulla. 4 veto on jees auraamattomilla mökkiteillä ja metsästysreissuilla.
3.joudun vetään traileria eli venettä.
4.Pidän korkeammalla istumisesta, ja siitä että näen kauemmas ja pystyn ennakoimaan.
5.kolariturvallisuus mun uskoakseni on parempi maasturilla kun henkilöautolla.
6. vielä enemmän rupean pitään maasturista Kun luen tälläisiä tekstejä niin tierän miten paljon ihmistiä
maasturit vituttaa.

1. Farkussa yhtä paljon / enemmän, ei se korin korkeus ja maastomuotoilu tee automaattisesti tavaratiloita tilavampaa.
2. Varmasti.
3. Tässä varmaan hyvä.
4. Korkea auto blokkaa takatulevan näkyvyyttä ja haittaa heidän ennakointiaan. Kyllä pakettiautot, rekat ja osa SUVeista tosiaan haittaa Kehällä, jopa siinä kävelyvauhdissa. Itse katson yleensä useampaakin edessä olevaa autoa, enkä vaan sitä ensimmäistä.
5. Tästä en ole varma, ehkä näin, mutta ei ainakaan sille vastapuolelle parempi. Myös tankki olisi todella turvallinen kuljettajalleen.
6. Ei kaikkia ihmisiä vituta. Enemmän vituttaa ihmiset, jotka ei osaa ajaa. Autotyypistä riippumatta. Usein siellä "maasturin" ratissa on joku naikkonen, joka ei oikeasti osaa ajaa. Pitää ostaa iso auto, että on turvallinen antaa pikku pusuja muille.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Valitseehan moni muukin autojaan fiilispohjalta, itse asiassa varmasti loppujen lopuksi suurin osa tekee lopullisen valinnan fiilispohjalta - jostain autosta tykkää enemmän kuin toisesta. Katumaasturista ei kuitenkaan voi tykätä?
Ja joka tilanteeseen kun löytyy aina "tilavampi farmari" tai "oikea maastoauto" tai "nelivetoinen henkilöauto" ja ylipäätään aina ominaisuuksiltaan parempi valinta niin kai se tosiaan on niin että katumaasturin ostaja tekee poikkeuksetta aidon virheen.

Oon samaa mieltä että jos jollain tekee mieli katumaasturi ostaa, niin mulle ei tarvi perustella sen kummemmin kuin muitakaan autoja. Itse en katumaasturia halua, ainakaan nyt, mutta ei kyllä närästä tippaakaan jos joku sellaisella ajaa. Sitäpaitsi, jos joku kaveri sellaisen ostaisi, niin haluaisin varmaankin koeajaa, ties vaikka huomaisin iteki että se on hyvä peli..


En itse tosin oo jutellut koskaan sellaisen henkilön kanssa, kuka vihaisi katumaastureita, mutta tästä threadista päätellen sellaisia kuitenkin löytyy. Omat työkaverit lähinnä haaveilee moisista, sen sijaan että haukkuisivat niitä :D
 
Istuuko citymaasturissa yhtä korkealla kuin pakussa? Ainakin aluksi paku tuntuu todella epämiellyttävältä verrattuna normiautoon missä istuu melkein maan rajassa.
 
Pakut taitaa olla korkeampia. Kaupungissa se korkeammalla istuminen on äärimmäisen mukavaa.

Jep, kävin elokuussa ajaan kaverin muuttokuormaa pakulla. Matkaa tuli ~600 kilsaa, ja kyllä tuntu ettei omasta autosta näe mitään ku siihen taas hyppäs vuokra-pakun palautuksen jälkeen.
 
Pakulla on tosi mukava ajella.
Ei ole parkkiksella mikään mukava mutta muuten ihan loistava. Kukaan ei sano ainakaan että tilaa on enemmän, ellei sitten mennä jo rekkapuolelle. Hyvin näkee muiden autojen yli jne.
 
Onkos Sammo istunut viimeaikoina normiauton rattiin tai kyytiin? Sitä korkeutta todellakin tulee ikävä kun normaali madaltamaton autokin tuntuu leegopalikan kokoiselta.

Joo vaimon 206:n rattiin istun aina välillä, kyllä sitä kumman mieluusti sen jälkeen kiipeää takaisin korkeammalle pallille.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sveitsissä kansanäänestys katumaastureista

Sveitsissä on luvassa pian uusi kansanäänestys. Äänestys siitä, pitäisikö katumaasturit kieltää kokonaan. Asiasta kertoo Kauppalehti verkkosivuillaan. Kauppalehti sai tiedon asiasta Ruotsin valtiollisen radion SR:n tiedeuutisista.

Kansanäänestyksen järjestäminen varmistui, kun äänestyksen kannattajat saivat taakseen yli satatuhatta allekirjoitusta.

Katumaastureiden aika saattaa olla Sveitsissä ohi jo pian, sillä äänestys järjestetään jo vuoden kuluttua.

Protestiliikkeen maastureita vastaan on käynnistänyt nuori vihreä poliitikko Bastien Girod.

Vuosi sitten käynnistyneen kansanäänetyskampanjan jälkeen Girodin henkeä on uhattu useita kertoja.


lähde: http://www.iltasanomat.fi/autot/1603711
 
Vähän haisee populismi tossa katumaasturikiellossa. Laittaisi tiukan päästörajan, eikä kieltäisi yhtä (osittain aiheettomasti syytetyn penkille joutunutta) autoluokkaa. Edelleen siis voisit päästellä vaikka miten tehokkaalla sedanilla, mutta et diesel-katumaasturilla. Voi vittu että on mustavalkoista ajattelua, kuin Bushilla konsanaan.
 
Zone-sarja -42%
Tuolla Kauppalehden linkissä oli jo Iltasanomien "katumaasturin" sijaan tarkennettu "suuripäästöiset katumaasturit". Alkuperäinen uutinen tai alkuperäinen kampanja varmasti tarjoaakin päästörajan ja esittää jättikatumaasturit vain selkeänä keulakuvana ja kasvoina kampanjalleen.

Muuten ei voi olla järkeä, eikä myöskään mahdollista.
 
Aika järjetöntä jos Sveitsissä toi äänestys kieltäis katumaasturit. Vaikka keskustelua vierestä seuranneena olen vieläkin sitä mieltä, että katumaasturit ovat monessa tapauksessa vähän turha ostos korttelinkiertoon, niin ei mitään autolajia silti voi kieltää lailla ilman järkeviä perusteita (turvallisuus tms.). Fiksumpaa olis asettaa sellaiset päästörajat, jotka pakottais autonvalmistajat pistämään autot kuluttamaan vähän tai vaihtoehtoisesti liikaa kuluttavia verotettais rankemmin kuten Suomessa ilmeisesti tulee tapahtumaan, mutta mikäköhän maku nuokin on kieltää, kun ne kuitenkin ovat joillekin todella tarpeellisia?

Jos jotain pitäis tieliikenteestä kieltää, niin ne on yli 15 vuotta vanhat autot. Aina niistä lähtee aivan järkyttävän pahanhajuiset pakokaasut ku ei paljoa katalysaattoreita vielä kaikissa vanhoissa kipoissakaan ole. Ne päästöt on vielä kaikista vaarallisimpia ihmisille, eläimille ja luonnolle yleensä. Fiksumpaa olis suojella sitä luontoa, kun melko varmasti pystytään toteamaan, että vanhojen autojen päästöt vahingoittaa sitä pahasti, ihmisten sairauksista puhumattakaan. Kasvihuoneilmiö on kuitenkin vielä aika teoriapohjalla...
 
http://www.bastiengirod.ch/wp-conte...nitiative_menschenfreundlichere_Fahrzeuge.pdf

Joo eli keulakuvana isot katumaasturit, mutta kun katsoo sitä ehdotelmaa niin siinä rajoitetaan siis autoilun päästöjä mm. uusien autojen co2-päästömaksimilla (250g/km), nopeusrajoituksilla (max 100 km/h) sekä henkilöautojen maksimipainoa kontrolloimalla (2,2tonnia taisi olla).
Nämä siis pikalukaisulla pääkohtia etsien. Oikeus virheisiin pidätetään.

Ihan "järkevän" oloista tekstiä pääosin tuo alkuperäinen, joka sitten Iltasanomissa otsikoidaan "katumaasturikieltona" ja kuvaan laitetaan Subaru Forester (diesel 6,3/100km / CO2 167g/km). Että silleen.
 
Fiksumpaa olis asettaa sellaiset päästörajat, jotka pakottais autonvalmistajat pistämään autot kuluttamaan vähän tai vaihtoehtoisesti liikaa kuluttavia verotettais rankemmin kuten Suomessa ilmeisesti tulee tapahtumaan, mutta mikäköhän maku nuokin on kieltää, kun ne kuitenkin ovat joillekin todella tarpeellisia?
Niin. Bensan hinnaksi vaan 3€/litra niin päästöt laskee ihan varmasti. Varsinkin näiden 12,7l/100km ladojen osalta. En ymmärrä miksi tuota verotusta pitää väkisin monimutkaistaa. Hyvinkin suora verrannollisuus kuitenkin kulutuksen ja päästöjen välillä.
 
LOL. Taisi Iltasanomat saada palautetta vähän enemmänkin: (laitoin itsekin tuosta otsikointityylistä ja etenkin siitä kuvasta) nyt on saman otsikon kuva vaihdettu Hummeriksi !

Toinen kerta elämässäni kun laitan palautetta lehdelle. Oli vaan sen verran surkea esitys ettei muutakaan voinut.

...siltikään jutun sisältöä ne eivät viitsineet korjata. Eivät ole lukeneet tuota alkup.esitystä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom