Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
IMO ainoa järkevä syy ostaa katumaasturi.
Mikäs vika tossa isomman tavaratilan tarpeessa on tai siinä että pitää korkealla istumisesta? Toiset ostaa punaisen kun tykkää punaisesta ja toiset korkean kun tykkää korkeasta. :rolleyes:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei kai noissa sen enempää tilaa ole kuin farmareissakaan, jos oikeasti tarvitsee tilaa niin ostaa tila-auton tai pakettiauton.
 
Ei kai noissa sen enempää tilaa ole kuin farmareissakaan, jos oikeasti tarvitsee tilaa niin ostaa tila-auton tai pakettiauton.

Ne kuule peittää sitä näkyvyyttä aika pahasti :D

Vittumainen peruutella viistoparkista tielle, kun viereen on tullu joku paku blokkaan kaiken näkyvyyden :D
 
IMO ainoa järkevä syy ostaa katumaasturi.

Jos Helsingin keskustan lumimäärään tarvitaan maastoauto, niin täällä Oulussa saakin sitten olla jo vähintään telakuorma-auto. :)



No mites sitten toi jos käy esim Mökillä talvisin ilman cittaria joutuisi käveleen sen 5km :)
todella vittumaista esim 8 kassin kanssa.


edit:välistä tuntuu että porukka olettaa suoraan että pääkaupunki seudulla asuvat ihmiseet eivät koskaan käy missään pohjoisemmassa
 
Seuraavan auton joka tulee olemaan SUV ,kun ostan...
Ostan niin ison ja kalliin kuin mahdollista. Tummennutan siitä kaikki ikkunat ja laitain vielä helmoihin liinat roikkumaan ettei altakaan näe. Vittu, siis oikeasti.
Kun joku on autoa ostamassa, miettiikö joku tosiaan että haittaako se jonkun muun näkyvyyttä?
 
No mites sitten toi jos käy esim Mökillä talvisin ilman cittaria joutuisi käveleen sen 5km :)
todella vittumaista esim 8 kassin kanssa.

Niin on. Esim. vanhempieni mökille menevä tie on talvisin usein siinä kunnossa ettei sinne ole katumaasturillakaan mitään asiaa.
 
edit:välistä tuntuu että porukka olettaa suoraan että pääkaupunki seudulla asuvat ihmiseet eivät koskaan käy missään pohjoisemmassa

Niin ja että näitä citymaastureita ostaa porukka joka asuu jossain ihan muualla ku stadissa.
 
Niin ja että näitä citymaastureita ostaa porukka joka asuu jossain ihan muualla ku stadissa.

Joo, mutta tässä kommentoitiinkin juuri sitä, kun nimenomaan stadissa on niin hankalaa sen lumen määrän takia. Lähes aina tuntuu, ettei kaikki oikein jaksa lukea keskustelun kulkua...
 
IMO ainoa järkevä syy ostaa katumaasturi.

Jos Helsingin keskustan lumimäärään tarvitaan maastoauto, niin täällä Oulussa saakin sitten olla jo vähintään telakuorma-auto. :)
Teillä on siellä Oulussa kolme maksullista parkkipaikkaa ja lopuille neljäsataa hehtaaria peltoa mihin parkkeerata. Stadissa kadut ovat ahtaita, autoja vitusti ja lumi tekee hommasta aina ihan helvettiä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teillä on siellä Oulussa kolme maksullista parkkipaikkaa ja lopuille neljäsataa hehtaaria peltoa mihin parkkeerata. Stadissa kadut ovat ahtaita, autoja vitusti ja lumi tekee hommasta aina ihan helvettiä.

Mutta täälläkään ei ole vielä ollut lunta niin paljoa, että olisin tarvinnut katumaasturia. :)
 
Teillä on siellä Oulussa kolme maksullista parkkipaikkaa ja lopuille neljäsataa hehtaaria peltoa mihin parkkeerata. Stadissa kadut ovat ahtaita, autoja vitusti ja lumi tekee hommasta aina ihan helvettiä.

Toki stadissa homma vähän vaikeutuu ton lumen takia mutta ei Oulun ja Helsingin välillä kuitenkaan kovin suurta eroa ole jos keskustasta puhutaan.
 
Mutta täälläkään ei ole vielä ollut lunta niin paljoa, että olisin tarvinnut katumaasturia. :)
Ei olekaan, mutta 570 litraa on mulle tarpeen. Tilan takia auton vaihdoin anyways ja huomasin, että helvetti soikoon, maasturithan ovat tosi passeleita. Tänään kuvattiin taas. Kaikki kamat perässä, samoin Ruotsista tulleiden kahden matkustajan kamat perässä ja ukot kyydissä. Astralla yksikin matkustaja oli paha homma kun takapenkillä oli kamat ja matkustajan sylissä laukkua.
 
Sotkenpa taas rikkani rokkaan.
Minulle on yksi ja sama millä kukakin ajelee (okei jos yhteiskunnan elätit rupeaa uusilla Mersuilla ja Bemareilla ajamaan niin sit närästäis)

Olen lievästi huvittuneena seurannut tätä keskustelua ja pitänyt suorastaan liioitteluna maasturimiesten "vauhkoamista" siitä,miten SUV:eja moititaan. Väärässäpä olin.

Tänä aamuna töissä eräs kaveri rupesi vaahtoamaan kovaan ääneen,miten citymaasturit on vaan egon pönkittämistä varten ja niillä ei tee kukaan yhtään mitään missään,kun ei niillä maastossakaan pääse jne. Koetin esittää vasta-argumentteja mut en ehtinyt saada suunvuoroa.

Että jatkakaa kehittävää keskustelua,jospa edes yhdellä lukijalla syntyisi ahaa-elämys ja halu muokata ajatusmaailmaansa..

PS:En omista autoa ollenkaan tällä hetkellä. Jos rahaa olisi,niin vanhempi korinen RAV4 voisi olla mun juttu-tai sit se Niva.
 
Tosiaan selkeästi tuntuu olevan ihmiset jotka tykkää ja ihmiset jotka INHOAA. Välimuodot on harvassa.
Ja ne jotka inhoavat, tekevät aina, jatkuvasti ja joka paikassa kaiken mahdollisen perustellakseen kaikille - myös katumaasturikuskeille - kuinka nämä ovat maailmankaikkeuden paskimpia autoja joihin on onnistuttu keräämään kaikki huonot ominaisuudet kaikista eri autotyypeistä samalla kaikki hyvät hukaten.
Fanaattista kuin fundamantalistimuslimeilla.

Miksei tosiaan hyökätä vaikkapa jokaista subaruimprezaevolanceria/jokaista urheiluautoa/jokaista teinituunattua pakoputkicorollaa/70-luvun laatikkobensavolvoja/60-luvun jenkkihörhöilijöitä/cruisingia tai lauri luontoaktivistin kommuunin omistamaa 60-luvun kleinbusia jne jne jne jne vastaan? Tai vaikkapa jokaista VIROON SUUNTAUTUVAA VIINANHAKURISTEILYÄ VASTAAN?

Miksi juuri katumaasturin ostajan pitää perustella valintansa niin perusteellisesti?

Valitseehan moni muukin autojaan fiilispohjalta, itse asiassa varmasti loppujen lopuksi suurin osa tekee lopullisen valinnan fiilispohjalta - jostain autosta tykkää enemmän kuin toisesta. Katumaasturista ei kuitenkaan voi tykätä?
Ja joka tilanteeseen kun löytyy aina "tilavampi farmari" tai "oikea maastoauto" tai "nelivetoinen henkilöauto" ja ylipäätään aina ominaisuuksiltaan parempi valinta niin kai se tosiaan on niin että katumaasturin ostaja tekee poikkeuksetta aidon virheen.
 
Myönnän: Pari vuotta sitten,kun SUV:eja alkoi pyöriä liikenteessä kuskina +40vnaishenkilö, oli mielipiteeni aikalailla negatiivinen kyseistä autotyyppiä kohtaan.

Nyt kun on tullut CRV:n kyydissä silloin tällöin istuttua ja samoja reittejä on ajeltu kuin FR Ibizalla (rengastus 205/40/17") Niin ymmärtää paremmin citymaasturin hyvätkin puolet.

Autoissa pätee sama kuin prätkissä,olisi hauskaa omistaa useampia erilaisia kulkupelejä ja valita "se oikea" aina tilanteen mukaan.
 
Itseltä löytyy Jeep Patriot 2.4 cvt. Se on mun kahdestoista uusi auto, mulla on ollut farkkua, coupea, sedania, isoa ja pientä autoa, on ollut dieseleitä ja bensakoneita, tehokkaita ja vähemmän tehokkaita autoja. Lisäksi olen ajanut kymmeniä ja taas kymmeniä erilaisia autoja. Kaikki tämä vain siksi, että rakastan autoja.

Mut kyllä nelivetoisen SUVin pitäis olla pakollinen automalli Suomessa. Täällä härmän talvessa, jossa kelit vaihtelee, on kiva ajella nelivedolla ja kunnon maavaralla varustetulla autolla. Ei niitä paskakelejä montaa ole vuodessa, mutta mulle riittää se yksikin. Patriot kulkee varmasti. Lisäksi autoon on helppo kulkea ja sieltä korkealta näkee hyvin. Ja automaatti on tietysti ihan ehdoton tämän tyyliseen autoon.

Niin ja mua ei kiinnosta mitkään vitun ilmastotalkoot.
 
Zone-sarja -42%
Itellä oli ennen 2005vm Rav4 bensakoneella. Se oli ensimmäinen tämän tyylinen auto itsellä, muutamalla varauksella tosi hyvä kärry. En kyllä yhtään ihmettele että naisetkin tykkäävät ajella tämän tyyppisellä autolla kun ei tarvi ihan tien pinnassa kököttää. Kyllä ehdottomana plussana tuon tyyppisille autoille on monikäyttöisyys. Tavaratilaa on ja penkit kaatamalla saa lisää, neliveto yms. Tuota Ravia ostaessa kokeilin myös CRV:tä mutten pitänyt siitä yhtä paljon. Tilaa siinä toki oli hieman enempi.

Vaihdoin muutama viikko sitten tuon Ravin uuteen Suzuki Jimnyyn. Syynä tähän se etten tarvinut perheettömänä noin isoa autoa ja se että Ravin maasto-ominaisuudet olivat samaa tasoa kuin citymaastureissa yleensä. Toki tämän tiesin ostaessa mutta metsäreissuilla tuli usein tilanteita että oikea maasturi olisi ollut tarpeen. Metsäteitä Ravilla pääsi hyvin huonompiakin, mutta sitten kun tuli kunnolla lunta tielle niin alettiin olemaan ongelmissa. En tiedä mitä tuon tyyppisissä autoissa on kytkimen käyttöikä mutta ei se tuommosessa käytössä voi pitkä olla :D Toinen negatiivinen asia oli pienet joustovarat.

Kyllähän tuosta nykyisestä kärrystä on vittuiluja tullut reilusti mutta eihän se auto munan jatke ole :D Jimnyyn olen ollut kyllä tyytyväinen. Eihän se maantieajossa Ravin veroinen ole mutta sehän on ihan ymmärrettävää. Mukavuutta ja hyvät maasto-ominaisuudet ei saa kuin isolla rahalla (esim nykyinen Land cruiserin säädettävä ilmajousitus) eikä tähän itsellä taida vielä rahkeet riittää.
 
Onkos noita kovin vaikea korottaa talveksi semmoinen viitisen senttiä?

Eiköhän tuo perus SUV:iin tule helposti alustasarjalla, isommat renkaat vielä päälle niin alkaa olla maavaraa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom