Katumaasturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Häiritsee ainoastaan tasan kaksi asiaa. Näkyvyys peittyy takana ajavalle. Haittaa ennakointia varsinkin letkassa ajettaessa.

Oletko kuullut koskaan sanan turvaväli? Minua ainakin ärsyttää liikenteessä puskurissa roikkujat. Ajelet vaan hieman kauempana edellä ajavasta citymaasturista, niin varmasti näet mitä edessäsi tapahtuu...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oletko kuullut koskaan sanan turvaväli? Minua ainakin ärsyttää liikenteessä puskurissa roikkujat. Ajelet vaan hieman kauempana edellä ajavasta citymaasturista, niin varmasti näet mitä edessäsi tapahtuu...

Yritin tuohon kirjoittaa, että letkassa ajettaessa, mutta tarkennetaan vaikka vielä tämän verran: kokeileppa turvaväliä kehä I:ssä aamuruuhkassa.

Yritin tuohon kirjoittaa, että letkassa ajettaessa, mutta tarkennetaan vaikka vielä tämän verran: kokeileppa turvaväliä kehä I:ssä aamuruuhkassa.
Ja mitäs ennakoitavaa siellä aamuruuhkassa on kun mennään kävelyvauhtia? Meitsi ei ymmärrä.

Häiritsee ainoastaan tasan kaksi asiaa. Näkyvyys peittyy takana ajavalle. Haittaa ennakointia varsinkin letkassa ajettaessa. Köyhät, jotka on ostaneet rahoituksella citymaasturin (tai muun tunteisiin vetoavan liian kalliin auton ostajat), ja ovat tukkimassa tuusulan kylmäasemat halvan bensan takia. Ja onhan se välillä vähän koomista, kun isolla autolla mennään mökille kahden ihmisen voimin, auto muuten tyhjä sisältä, mutta sitten on peräkärry perässä. No, jokainen tavallaan. Kunhan saadaan tästä korot nousemaan ja sopivasti irtisanomisia, niin eiköhän noita jonkin verran saada pois tien päältä. Pakollinen hymiö ;)

Mutta mistä autoista tässä viestissä puhutaan?
Citymaasturit (CR-V, Outlander, RAV-4 jne) ei edelleenkään ole käytännössä sen kalliimpia kuin joku farkkumondeo vastaavalla koneella ja varusteilla. Jos puhut ML/Q7 - luokan autoista, pointti menee perille, muuten ei.

Ja mitäs ennakoitavaa siellä aamuruuhkassa on kun mennään kävelyvauhtia? Meitsi ei ymmärrä.

Se, että et näe kun sen edessä ajavan jarruvalot, eli ennakointi jää aika olemattomaksi. Liittymien takia se ajonopeus on hyvin vaihtelevaa välillä kiihdytys-jarrutus-kiihdytys, jne. Sitten kun joku vetää liinat kiinni pari autoa eteenpäin niin se on siinä. Jos pidät yli auton mittaisen raon edessä, niin joku kiilaa siihen sun eteen samantien. Vaikka pyrit pitämään turvaväliä, niin muut tekee sen mahdottomaksi. Kysy vaan monta kolaria olen nähnyt tuon takia vaikka vuoden aikana. Ja selvennyksenä, katumaasturit ei aina ole niiden syypää vaan tuo ennakoinnin olemattomuus. Rekat ei niinkään ole ongelma, koska niillä tuo pysähtymisaika on pidempi kuin henkilöautolla.

Sammolle tiedoksi, että se köyhät kommentti oli sitä huumoria, mitä varten se hymiökin oli. Ja kirjoitinkin tuonne sulkeisiin, että muutkin liian kalliin auton ostajat. Tunteilla tarkoitin sitä, että on perusteltu jollain tunnesyyllä lompakolle liian kalliin auton ostaminen.

edit: citymaasturin korkeammasta istuimen paikasta on aivan varmasti etuja ennakoinnissa, kuten tuolla joku jo mainitsikin.

Sammolle tiedoksi, että se köyhät kommentti oli sitä huumoria, mitä varten se hymiökin oli.

Joo en siihen köyhät-sanaan tarttunut vaan siihen että koko hintavertaus on liian kaukaa haettu jos ei spesifioida. Yhtä lailla kaikki uuden keskiluokan perheauton hankkineet on kusessa jos täällä tosissaan ollaan kusessa ollakseen.

No itse olen sahannut kehää edes takas kun Lauttasaaressa asuin ja Pakilassa piti joka päivä käydä 08 lähtö ja 16 takas. Se on ihan runkkaamista kehällä tuohon aikaan, ihan sama se on onko edessä rekka vai skootteri.

Mutta tuostahan voi vääntää nyt sitten cittareille hyvän lisäpuolustuksen. Kehällä ruuhkassa voi ennakoida kun näkee puolen kilometrin jarruvalot.

Kaikille katumaastureiden vihaajille ja muillekin toisten autovalinnoista nillittäville:

Ensinnäkin, se on sama kun naisesta puhuminen niiku tuliki jo esiin.. Jos vaikka duunikaverilla, naapurilla tai vaikka veljellä on ihan sairaan seksikäs venäläinen blondi, ette varmaan sillonkaan mee itkemään, että rumemmallakin naisella pärjää, tollanen nainen kuluttaa sun kaikki rahat ku se ostaa vaatteita ja meikkejä joka päivä,ja sitäpaitsi tonkaltanen nainen on ihan liian hyvä sulle.

Autoista kyllä voi sanoa näin, vaikka se on aivan jokaisen henkilökohtainen valinta millasen auton ostaa. Itseasiassa kun näitä kukkahattutätejä näkee ja kuulee jotka itkee jostain maasturista, valtaa mut suunnaton tunne siitä että seuraavaksi laitan Suburbanin ja lähen mustavihreille päiville vähän heittämään rinksaa ja vittuilemaan maailmanparantajille.

Sillä vapaassa markkinataloudessa jokainen on oikeutettu ilman moralisointia mielestäni ajamaan hevosvankkureilla, huoravankkureilla (Chevy vaneilla, no offence kiva pirssi, mut toi onkin vain lempinimi), ferrareilla, corveteilla, panssarivaunuilla, hummereilla tai vaikka vittu yksityissuihkarilla, jos pätäkkää riittää.

Itse ajan 1980-luvulla valmistuneella huonostikäyvällä lintalla, Mutta en mä vittu itke siitä että tänää laitoin sen uuden BMW m5sen viereen parkkiin. En mä käy itkeen että hyihyi, 1.6riittää aivan täysin, tollanen on pröystäilyä ja turhaa. Mä ajattelin, että kun jos mulla joskus oisi vaikka 80 000 euron vuosipalkka ostaisin mäkin käytettynä jonkun kivan pirssin, vaikka M3sen.

Suomalainen kateus on negatiivista, miksei ihmiset ajattele niinpäin, että kun oikein kovasti tekee töitä, säästää ja sijoittaa, voi joskus viiden vuoden päästä kun vaihto tulee ajankohtaseksi ostaa sen korollan sijaan vaikka hyväkuntosen käytetyn ML mesen tai X5 Bemun..
Miksi pitää sylkeä toisten BMW:n päälle? Itsekin kun ajoin sellaista sylettiin sen oveen kauheat räkäpallot Onnelan edessä. Vituttaa tollaset, omaa kateuttaan piilotellaan johonkin suurempaan maailmanparannusmotiiviin. Oikeasti niitä vaan vituttaa se oma paskalintta.

Se rahakin on nii paljo ammatinvalintakysymys. En sääli huonopalkkasia juuri yhtään, se on niin oma vika jos ei koskaan tienaa paljoa pätäkkää jos alkaa vaikka lähihoitajaksi. Mun mielestä siitä on turha itkeä siinä vaiheessa, oisi ruvennu vaikka lakimieheksi.

e: se on mielestäni niin, että jos vapaaehtoisesti haluaa alkaa vaikka siivoojaksi tai vastaavaksi huonoliksaseksi on aika turha kadehtia vaikka dippainssejä ku niil on liian hyvät liksat.. TKK on avoin ihan kaikille jotka sisääpääsyrajat ylittää, samoin Kauppakorkea, Oikis, Lääkis jne.. Turha itkeä jos ei oo jaksanu koskaan elämäsä etee tehdä mitää.

Kaikille katumaastureiden vihaajille ja muillekin toisten autovalinnoista nillittäville:
Ammatti, liksa, omaisuus ja millä autolla ajaa ei välttämättä mitenkään korreloi yhteen.

Jos jätät huippuauton johonkin Sedulan eteen niin varmasti tulee sanomista, koska Corollaporukkahan siellä käy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
se että niitä maastureiden renkaita tyhjennellään johtuu täysin kateudesta. mun mielestä bensan hinta alas ja kaikille ihan saatanasti kuluttavat hummerit tjsp!

Mutta tuostahan voi vääntää nyt sitten cittareille hyvän lisäpuolustuksen. Kehällä ruuhkassa voi ennakoida kun näkee puolen kilometrin jarruvalot.
Myös cittarilla/pakulla näkee aika paljon paremmin jalankulkiat esim jos auto on pysähtynyt lähelle suojatietä, niin näkee aika hyvin näkee normiauton yli.

Myös cittarilla/pakulla näkee aika paljon paremmin jalankulkiat esim jos auto on pysähtynyt lähelle suojatietä, niin näkee aika hyvin näkee normiauton yli.

Mikäs tässä on hyöty ku joutuu kuitenkin lain mukaan pysähtymään? :)

Zone-sarja -42%

Tässä on vain se ongelma, että samalla peität jonku toisen näkökenttaa kun itse näet paremmin korkeammalta. Melkein voisi väittää, että kokonaisuus olisi turvallisin silloin, kun kaikilla olisi yhtä korkeat autot.

Pysädyhtkö muka ihan joka kerta?

En sentään, mutta hidastan ainakin niin paljon, että pystyn pysäyttämään auton suojatien eteen ilman äkkijarrutusta :)

Tosin jos siinä vierellä on bussi, paku tms. minkä eteen ei tosiaan voi mitenkään nähdä niin aivan varmasti pysähdyn.

Tässä on vain se ongelma, että samalla peität jonku toisen näkökenttaa kun itse näet paremmin korkeammalta. Melkein voisi väittää, että kokonaisuus olisi turvallisin silloin, kun kaikilla olisi yhtä korkeat autot.

Häiritseekö jotakuta todellakin jos edessä ajaa joku CR-V? :eek:
Oishan se tietty turvallista jos kaikki näkis yhtä paljon, ehkä pitäis olla vain yksi automalli joka sopis sitten kaikkeen niin kaikki ois tyytyväisiä, voitais vielä pitää vaikka kaikki samoja vaatteita.

Häiritsee, mutta vain varauksella.

2 tapausta...
Mies osti vaimolleen city maasturin koska vaimo oli niin huno kuski että sen puolesta tarvitsi pelätä aina.
Tuttu mimmi joka pummasi faijaltaan tommosen koska ei uskalla ajaa "normaali" autolla liikenteessä.

Nämä mielessä kierrän noi varmuuden vuoksi kaukaa.

Muuten ihan sama. Pääasiassa ajelen 1o-30t lastin kanssa joten ei ne mun näkyvyyttä peitä, tai muutenkaan erotu muista

Ammatti, liksa, omaisuus ja millä autolla ajaa ei välttämättä mitenkään korreloi yhteen.

Jos jätät huippuauton johonkin Sedulan eteen niin varmasti tulee sanomista, koska Corollaporukkahan siellä käy.

Ei korreloikaan, mutta tietyn auton omistaminen ei varmaan herätä juuri missään muussa kuin juntti-Suomessa niin paljon kiukkua ja närkästystä. Se on kuitenkin Auto.
Jenkeissä ollut kaveri joskus totesi hienosti:

Mies ajaa ohi hienolla autolla. Amerikkalainen miettii "Voi juku, jos teen kovasti töitä niin minullakin voi joku päivä olla tuollainen!". Suomalainen "No etpä mulkku pitkään aja tollakaan *kjeh kjeh*"

Suositut

Back
Ylös Bottom