Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei evo vaan ole ollut se juttu enään vuosiin! Uudempi nopeampi, joku kevyt tuplaturbo huora hoitaa astutettuna asian paljon paremmin:puntti: Pääsee kanttarien yli, mutta maastoon ei ole tietenkään asiaa ja miksi olisi? Työn puolesta noilla Defendereillä ja nyk. Hiluxeilla tulee maastohommia testailtua ja ajeltua ihan tarpeeksi, mutta eipä ole tullut vastaan näitä "kitymaastureita" tuolla maastoissa vaan ihan kaupungissa, joka on ihan naurettavaa (siis näitä maastoon mukamas rakennettuja). Noi kitykamat on lukunsa erikseen:)
Siinä sulle citimaasturia. Hiluxi olis omalla nelarillaan kuule tossa alkupäässä jo jumissa. Defender tosin on ihan kurgo. Ostaisin heti, mut on vähän kuppanen ilmeisesti maantieajossa. Lantikat menee koko sarjan läpi komeesti paskemmassakin kelissä, mut tuuningit ei pääse edes kaivarissa perushidasteen yli keskellä kesää, talvella niillä ei voi edes ajaa.

[video=youtube_share;AEd4qdvN8_U]http://youtu.be/AEd4qdvN8_U[/video]

[video=youtube_share;STt7DmJeeVc]http://youtu.be/STt7DmJeeVc[/video]
 
Kyllä silloin voi jo dissaa harrastusta, jos se arkipäivässä alkaa vituttamaan. Mua vituttaa joka kerta kun nään noita tuuninkeja, niillä on aina hirvee kiire valoista valoihin ja sitten ne nussii jaloissa normaalissa liikenteessä kun ollaan jossain mukulakivillä. Painuis vittuun niiden paskojensa kanssa jos ei niillä voi ajaa normaalisti.
 
Ei evo vaan ole ollut se juttu enään vuosiin! Uudempi nopeampi, joku kevyt tuplaturbo huora hoitaa astutettuna asian paljon paremmin:puntti: Pääsee kanttarien yli, mutta maastoon ei ole tietenkään asiaa ja miksi olisi? Työn puolesta noilla Defendereillä ja nyk. Hiluxeilla tulee maastohommia testailtua ja ajeltua ihan tarpeeksi, mutta eipä ole tullut vastaan näitä "kitymaastureita" tuolla maastoissa vaan ihan kaupungissa, joka on ihan naurettavaa (siis näitä maastoon mukamas rakennettuja). Noi kitykamat on lukunsa erikseen:)

Eihän esim. Helsingissä saa parkkipaikkaa tai pääse eteenpäin talvisin nykyään ilman nelivetoa ja korkeaa maavaraa. Mitenniin naurettavaa? Ainiin, pitäs toki käyttää julkkareita :jahas:
 
Eihän esim. Helsingissä saa parkkipaikkaa tai pääse eteenpäin talvisin nykyään ilman nelivetoa ja korkeaa maavaraa. Mitenniin naurettavaa? Ainiin, pitäs toki käyttää julkkareita :jahas:

Kyllä mä olen mun takavedolla pärjännyt. Aina on parkkipaikka löytynyt, enkä kertaakaan ole kiinni jäänyt.

Kerran jäin pari vuotta sitten Helsingissä kiinni. Tuo tais olla silloin kun oli se kaikista pahin talvi ja mulla oli Smart for two:ssa kitkat alla. Niiden jotka eivät Helsingissä pärjää normaalilla perheautolla pitää ottaa Hupesta mallia ja muuttaa maalle.
 
Kyllä mä olen mun takavedolla pärjännyt. Aina on parkkipaikka löytynyt, enkä kertaakaan ole kiinni jäänyt.

Kerran jäin pari vuotta sitten Helsingissä kiinni. Tuo tais olla silloin kun oli se kaikista pahin talvi ja mulla oli Smart for two:ssa kitkat alla. Niiden jotka eivät Helsingissä pärjää normaalilla perheautolla pitää ottaa Hupesta mallia ja muuttaa maalle.

No kyllä tuosta citymaasturista on ollut koko rahalla iloa myös maalla vaikka täällä tiet aurataankin.

Tässä vähän kuvaa Helsingistä jossa pärjää hyvin normaalilla takavedolla:
normal_IMG_1310u.jpg


w580


Eli ei muuta kuin -65 Mustang Fastbackia hommailemaan, madallettuna toki.
 
Kyllä mä olen mun takavedolla pärjännyt. Aina on parkkipaikka löytynyt, enkä kertaakaan ole kiinni jäänyt.

Kerran jäin pari vuotta sitten Helsingissä kiinni. Tuo tais olla silloin kun oli se kaikista pahin talvi ja mulla oli Smart for two:ssa kitkat alla. Niiden jotka eivät Helsingissä pärjää normaalilla perheautolla pitää ottaa Hupesta mallia ja muuttaa maalle.
Et taida edes asua täällä, meinaan olet ihan vitun pihalla jos väität tommoista. Tuleppas keskustaan talvella ja kato kun jengi lapioi itseensä kinoksista.

Tossa toisessa kasassa taitaa olla Smartti, ei tunnista tosin.

IMG_6939.webp

IMG_6938.webp
 
Tossa toisessa kasassa taitaa olla Smartti, ei tunnista tosin.

katso liitettä 84513

Helpostihan tosta pääsee pois ilman lapioo jos on nastarenkaat alla.

Tällä tavalla, normaalilla perheautolla:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288450046970.html

Tosta vielä nähdään miten kivasti sillä Smartilla pääsee hangesta:
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/vid-1288449714859.html


Tietty boolimalja ja leikkuulauta löytyy kaikilta niin saa kaiveltua niilläkin autoja esille:
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...on_umpihangesta_boolimaljan_ja_leikkuulaudan/

Niin, tai sitten hommaa vain sen katumaasturin nelivedolla ja ajaa kinoksien yli/läpi.
 
Siinä sulle citimaasturia. Hiluxi olis omalla nelarillaan kuule tossa alkupäässä jo jumissa. Defender tosin on ihan kurgo. Ostaisin heti, mut on vähän kuppanen ilmeisesti maantieajossa. Lantikat menee koko sarjan läpi komeesti paskemmassakin kelissä, mut tuuningit ei pääse edes kaivarissa perushidasteen yli keskellä kesää, talvella niillä ei voi edes ajaa.
]

Kuinkas paljon maastokilsoja sulla on lantikan kanssa takana, kun noin hyvin tunnut tietävän?

Mikään luistonestojärjestelmään tukeva neliveto tai haldex-/viskolukko ei ikimaailmassa pärjää 100% mekaanisille lukoille.. Se joka muuta väittää ei ikinä ole maastossa noilla ajanut.

Jostain videoista täysin turha vertailla, sillä kuskista suurimmaksi osaksi kiinni.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siinä sulle citimaasturia. Hiluxi olis omalla nelarillaan kuule tossa alkupäässä jo jumissa. Defender tosin on ihan kurgo. Ostaisin heti, mut on vähän kuppanen ilmeisesti maantieajossa. Lantikat menee koko sarjan läpi komeesti paskemmassakin kelissä, mut tuuningit ei pääse edes kaivarissa perushidasteen yli keskellä kesää, talvella niillä ei voi edes ajaa.

[video=youtube_share;AEd4qdvN8_U]http://youtu.be/AEd4qdvN8_U[/video]

[video=youtube_share;STt7DmJeeVc]http://youtu.be/STt7DmJeeVc[/video]


Videon "city" tosiaan menee ihan kivasti! Uusi Hiluxi on ihan ok, mutta täysin tunnoton ylitehostettu herkkä ohjaus. Sisältä todella askeettinen muovikuorinen kippo. Ainut hyvä on mielestäni kohtalaisesti toimiva neliveto. Defenderi on maastossa kova menijä, mutta isona miinuksena moottorin alavääntö. Sammuu uskomattoman hekästi jos ei ole kaasua tarpeeksi. Sisältä ihan oma lukunsa, kuin vanha Lada. Varmaan suunniteltu joskus 30 luvulla? Iso mies saa ahtaa itsensä sisään ja silti on polvet kiinni ratissa tai kojelaudassa. Ihan vitun ahdas ton kokoiseksi autoksi muidenkin matkustajien kannalta. No tavaratilaa tosin löytyy. Vie sikana ainetta ja maantiellä joutuu tosiaan ohjaamaan suorallakin, jotta tiellä pysyisi. Kyllä itseäni aina naurattaa kun näin jollain Defenderin maantieliikenteessä. No eipähän nukahda rattiin ainakaan helposti eikä tule liian kuuma talvella. Äänieristys, lämmöneristys/lämmöntuotto, ilmastointia ei ilmeisesti edes saa, ajo-asento, kulkee alamäkeen 130km/h( 2km kiihdytyksen ja todella jyrkkään alamäkeen). Siinä jotain pikku pointteja jos tollaisen haluasi ihan käyttikseksi.
 
Yhdellä tutulla oli tuommoinen defenderi vähän aikaa ja ensimmäisen ja viimeisen kerran sitä kokeillessani kuskin ovi tippui, kun joku sitä kiinni pitävä pultti oli katkennut. :D
Käsijarrun paikka myös vähän ihmetytti. Tuntui, että oikeanpuoleiseen liikenteeseen tarkoitetussa ratti on vain läntätty eri puolelle ja kaikki käytännöllisyys täysin unohdettu. No ei se Land Roverien maine tyhjästä ole nyhjästy.
 
Muistaen että Discovery alennusvaihteineen ei ole 'City' :D

Ko. autoa en ole ajanut, mutta alennusvaihde ei ole mikään määrite oikealle tai ns "city" maasturille. Onhan noita alennusvaihteen omaavia maastureita paljonkin, joista ainakin nykyään suurin osa ihan city käyttöön tehtyjä. Ihan vain esimerkkinä; Nissan Pathfinder ja Patrol, M-Mersu,Touareg, Subaru Forester, Mitsu Pajero, Toyota Land Cruiser, Suzuki Grand Vitara ja huippuna Kia Sorento!
 
Tässä vähän kuvaa Helsingistä jossa pärjää hyvin normaalilla takavedolla:
normal_IMG_1310u.jpg

Tämä kuva näyttäis olevan Kalliosta. Tuon Smart -talven jälkeen hankin takavetoisen roadsterin (tosin vakio alustalla) ja ajelin käytännössä duunikseni Kalliossa. Tuokin talvi oli käytännössä ihan yhtä paha kuin tämä talvi jolloin jäin kerran Smartilla kiinni. Kalliossa pärjäsin melko hyvin myös tuolla roadstrillakin, kertaakaan en kiinni jäänyt. Toki neliveto maasturilla olisi pärjännyt paremmin mutta kyllä se on itsestä kiinni jos ei osaa.

Et taida edes asua täällä, meinaan olet ihan vitun pihalla jos väität tommoista. Tuleppas keskustaan talvella ja kato kun jengi lapioi itseensä kinoksista.

Tossa toisessa kasassa taitaa olla Smartti, ei tunnista tosin.
Ei nyt tarvitse suuttua. Mä olen asunut stadissa jo silloin ku sä Mansessa mietit pakkiksen perustamista, joten jos susta tuntuu että pitää tulla keulimaan sillä, että "mä kyllä tiedän ku olen jo pari vuotta Hesas asunu", niin ehkä sunkin pitäis ottaa Hupesta mallia ja mennä sillä maasturillas takasin sinne böndelle jos et Stadissa normiautolla pärjää.
 
Ko. autoa en ole ajanut, mutta alennusvaihde ei ole mikään määrite oikealle tai ns "city" maasturille. Onhan noita alennusvaihteen omaavia maastureita paljonkin, joista ainakin nykyään suurin osa ihan city käyttöön tehtyjä. Ihan vain esimerkkinä; Nissan Pathfinder ja Patrol, M-Mersu,Touareg, Subaru Forester, Mitsu Pajero, Toyota Land Cruiser, Suzuki Grand Vitara ja huippuna Kia Sorento!

Suurin osa mainitsemistasi nimenomaan on täysiverisiä maastureita.
Alennusvaihdetta on yleisesti pidetty erottavana tekijänä ns. citymaasturin ja maasturin välillä.
Näissä yhteyksissä yleensä on myös keskitasauspyörästön lukkoa sun muuta mukavaa hilpettä sitä maastoetenevyyttä parantamassa.
(kuten Nissaneissa, Touaregissä, Pajerossa, Toyotassa)

Citymaasturi... Land Cruiser, meni legendaarisiin heittoihin että rapsahti :D

Vikipedia sanoi:
Maastoautot
Maastoautot eli maasturit ovat autoja, joilla voidaan liikkua muuallakin kuin tasaisella tiellä. Yleensä maastureissa on neliveto, alennusvaihteet, tasauspyörästön lukot sekä muita maastossa liikkumista parantavia varusteita.
 
Hauska keskukstelu ei voi kyllä muuta sanoa. Tavallinen auto on tiellä keskustassa ja muut vastaavat vertaukset. Tämän kesäsen kokemuksen perusteella pitää kyllä sanoa, että niin se oli citymaasturi (VW) tiellä, kun asfaltti muuttui soratieksi. Piti sillä isolla möhköllä ajaa viittäkymppiä keskellä tietä, kun pelkäs varmaan että reuna sortuu tms. Eli minun mielestä pysykööt citymaasturin siellä kaupungissa, niin mökkeilijät, kalastajat, metsurit, metsästäjät jne. pääsee määränpäähänsä ilman hidastuksia.
 
Kyllähän takapotkubemarillakin pääsi eteenpäin, kertaakaan en jäänyt koskaan kiinni. Alpeilla Itävallassa oli eräällä umpijäisellä parkkipaikalla hieman vaikeaa kun auto valui taaksepäin kohti Audi R8ia vaikka vaihde oli eteenpäin ja koitin päästä "ylös" loivaa mäkeä.
On se vaan niin saatanan kamalaa paskaa ajaa talvella jollain muulla kuin nelivedolla, oli se sitten joku leikkineliveto, oikea monsterimaasturi tai sitten citymaasturi. Katumaastureissa on mielestäni paljon muitakin hyviä puolia kuin hieman normia korkeampi maavara ja se neliveto (tosin nykyään kaikki city"maasturit" eivät ole kuin etuvetoja, mikä on täysin järjetöntä). Autosta näkee törkeän hyvin ulos, eteenpäin ja sivuille, peilit ovat 4x isommat kuin jossain käpysäkeissä, autoon on helppo NOUSTA, eikä tartte laskeutua istumaan lattialle ja varusteluina on yleensä kaikkea hyödyllistä, kuten vaikkapa peruutuskamera jne.

Ja mikä parasta ei tartte olla vihervammainen ja ekoilla jossain Shellillä että kävinpä viimeksi tankilla 1200km sitten. Voi reilusti polttaa polttoainetta ja vinguttaa vaan kortilla ja nauraa paskaisesti polttoaine.netin käyttäjille. :lol2:
 
Lähes millä tahansa nelivetocitymaasturillakin menee kyllä jo paljon pahempaan maastoon, kuin mihin kukaan täyspäinen viitsii uudehkoa autoa viedä. Ja vaikka puhuttaisiin 'oikeista maastureista', niin kuka helvetti muka vie esim. sen oman 100k€ Disco4:n oikeasti pahaan maastoon..?

Neliveto+korkeampi maanvara on kuitenkin vähän kuin ilmastointi. Ilmankin toki pärjää, mutta helvetisti mukavampi niiden kanssa on kuitenkin ajella. Ihan oikea tarvekkin monella toki on nelivetoautolle koska niillä monesti vedellään veneitä jne..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom