Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikös Hyundain IX55 vois olla myös passeli? Meinaan että I40 takapenkkihän on ilmeisesti vielä isompi kuin A6 joten jos toi on samaa kokoluokkaa niin..
 
Voisin veikata, että aika moni joka kyseenalaistaa nelivetoisen katumaasturin ei ole sellaisella ajellut esimerkiksi kolmena edellistalvena pk-seudulla. Kun on vähän pöpperöisempi keli, niin menee ilman murheen häivää suoraan, valoista liikahtaa vähän eri tahtiin kuin kaksivetoiset ja vasemmalla kaistalla motarilla on hyvin tilaa painaa menemään rajoitusten mukaan kun lunta tulee oikein perkeleesti. Ne ei ole maastoautoja ei, mutta paskalla kelillä ihan tiellä aivan yliveto. Eikä tarvitse kytätä viimeisen päälle aurattua parkkiruutua ettei ole heti kiinni tai helmat rutussa jnejne.

Minäkin ajattelin aikoinaan ettei noissa ole yhtään mitään järkeä. Kun ajoin yhden lapin reissun tuollaisella, en muuta halunnutkaan. Sellaisen itselle hankittua ja pari lumitalvet ajelleena ei vain pysty vaihtamaan mihinkään muuhun.

Tuollaista korkeampaa cross-overia, kuten CX-5, Qashqai jnejne. en harkitsisi hetkeäkään ostaa kaksivetoisena, jos pitää nelikosta luopua niin vaihtaisin etuvetofarmariin. Korkeampi auto, painopiste korkeammalla niin liikkeelle lähteminenkin vähänkään liukkaammalla on aikamoinen taiteenlaji joka ainut kerta kun tuollainen koppi keventää keulaa. Eräs tuollainen sutii jopa märällä asvaltilla valoista vaikka kuinka varoisi. CX-5:sta oon ajanut bensa ja diesel automaatit, etuvetosen ja nelikon, tosin niin hyvällä kelillä ettei ollut ongelmia, hyviä pelejä kyllä, mutta Qashqain kanssa pari talvea...auts, uskon että CX-5:sen kanssa ihan sama homma kun ei siinä mitään lukkoa edessä ole. Katsotaan, ensi talvena varmaan tulee sekin testattua. Aina tulee kuitenkin ikävä omaa nelivetosta tuollaisella ajellessa...

Kerroppa mikä ihmeen auto sutii märällä asvaltilla jos varovasti lähtee liikkelle, sen mäkin haluaisin tietää? Jokainen auto sutii märällä varsinkin suojatien maalin kohdalla mut toi et autolla ei voi lähteä ilman sutimista märällä on aika erikoista.

Itellä oli edellinen auto Mitsun Grandis etuvetoisena eikä ollu ikinä mitään ongelmia talvella, kun on kunnon renkaat alla ei ole ongelmia. Nyt vaihdoin auton Mitsun ASX kaks vetoiseen, jännä nähdä miten talvella pärjää. Kunnon renkailla luultavasti helvetin hyvin. Nelarina olis ollu niin paljon kalliimpi et se jäi ostamatta.
 
Kerrotko vähän lisää autosta. Miten tilavat on takapenkit? Onko mitään saumaa saada kolmea turvaistuinta sinne? Nykyiseen Audin A6 menee jotenkin telakka ja 2 turvaistuinta. Tuosta pienempää ei viitsisi ostaa... A6 on suurimpia farkkuja takatiloiltaan.

Onhan tuo iso auto, muttei sisätiloiltaan mitenkään erikoisen iso. Uskon että kutosessa on isompi kontti, varmaan takapenkkikin. Tuo on aikamoinen möhkäle, mutta pulleus vie veronsa. Omaan käyttöön tuo on ihan paras, sopivan iso, kulkupuolta löytyy, neliveto, tilaa on riittävästi, luotettava peli - ei ole tarvinnut pajalla seisottaa, näyttää sopivan erilaiselta omaan silmään eikä vaivaa sama tauti kuin noita lähes kaikkia pikku suveja/cross-overeita kun alkavat muistuttaa toisiaan ja ei ole kovinkaan yleinen. Enää puuttuu vain nahat ja automaattilaatikko. Nahat ois uudemmissa, mutta automaattia ei euronormin vuoksi taida täällä kilpiin saadakaan, eikä euroopassa ole ollutkaan. Nyt ois vähän ajatuksissa mahdollisesti vaihtaa samanmoiseen dieseliin kun alkanee tulla kilometrejä vähän eri tahtiin, mutta katsotaan nyt.

Kolmesta istuimesta ei ole mitään hajua, valitettavasti. Tuossa ei takapenkillä ole ollut kuin kolme äijää tai lastenistuimista yksi hassu koroke.
 
Kerroppa mikä ihmeen auto sutii märällä asvaltilla jos varovasti lähtee liikkelle, sen mäkin haluaisin tietää? Jokainen auto sutii märällä varsinkin suojatien maalin kohdalla mut toi et autolla ei voi lähteä ilman sutimista märällä on aika erikoista.

Okei, varovasti ja varovasti, no ainakin normaalisti. Alustageometria tuon tekee, nostaa keulaa ja laskee perää niin hakkaa tyhjää, sama ilmiö kuin X40 Volvoissa jne, mutta silti oma V40 meni paremmin.

Noita vajaavetoisia cross-overeita ostaessa kannattaa ehkä teipata kojelautaan pikku muistutus aiheesta talveksi ettei tule hankeen vauhdilla parkkeratessa tuota unohtaneeksi... On meinaan hämäävää istua paskalla kelillä tuollaisessa korkealla, mutta vetelee miten sattuu eikä etene.

Edit: Tuo vaihtuu kohta nelivetoiseen, niin voi sitten kokeilla eroa.
 
Onhan tuo iso auto, muttei sisätiloiltaan mitenkään erikoisen iso. Uskon että kutosessa on isompi kontti, varmaan takapenkkikin. Tuo on aikamoinen möhkäle, mutta pulleus vie veronsa. Omaan käyttöön tuo on ihan paras, sopivan iso, kulkupuolta löytyy, neliveto, tilaa on riittävästi, luotettava peli - ei ole tarvinnut pajalla seisottaa, näyttää sopivan erilaiselta omaan silmään eikä vaivaa sama tauti kuin noita lähes kaikkia pikku suveja/cross-overeita kun alkavat muistuttaa toisiaan ja ei ole kovinkaan yleinen. Enää puuttuu vain nahat ja automaattilaatikko. Nahat ois uudemmissa, mutta automaattia ei euronormin vuoksi taida täällä kilpiin saadakaan, eikä euroopassa ole ollutkaan. Nyt ois vähän ajatuksissa mahdollisesti vaihtaa samanmoiseen dieseliin kun alkanee tulla kilometrejä vähän eri tahtiin, mutta katsotaan nyt.

Kolmesta istuimesta ei ole mitään hajua, valitettavasti. Tuossa ei takapenkillä ole ollut kuin kolme äijää tai lastenistuimista yksi hassu koroke.

Seiskasta vielä. Mä olen nihilisti perfektionisti kermaperse ja tykkään silti tuon viimeistelyn laadusta, mikään paikka ei repsota eikä natise ja sisustus ei ole sieltä ankeimmasta päästä. Kerran olen repinyt keskikonsolin auki yhtä johtoa asentaessa, niin yksikään muovinappula tai klipsi ei katkennut mistään osasta - nostan hattua tuon suunnittelijalle ja laadulle.
 
Kolmesta istuimesta ei ole mitään hajua, valitettavasti. Tuossa ei takapenkillä ole ollut kuin kolme äijää tai lastenistuimista yksi hassu koroke.
Jos sinne 3 aikuista hyvin mahtuu, niin sitten voisi olettaa myös turvaistuinten mahtuvan. No kokeilemallahan tuo selviää.
Miten tuo kulutus, saako keskikulutuksen pysymään alle kympin?
 
Jos sinne 3 aikuista hyvin mahtuu, niin sitten voisi olettaa myös turvaistuinten mahtuvan. No kokeilemallahan tuo selviää.
Miten tuo kulutus, saako keskikulutuksen pysymään alle kympin?

Tuossa on helvetin paksut kyljet ja ovet, no kokeilemallahan selviää. En saa alle kympin menemään, mutta mä ajankin pelkästään Kehä 3:sen sisäpuolella, nyt taitaa olla 11,5. Kätevä malmikasa näille leveysasteille yksin ajeltavaksi...
 
...vasemmalla kaistalla motarilla on hyvin tilaa painaa menemään rajoitusten mukaan kun lunta tulee oikein perkeleesti.

Tässä onkin ajatusmaailma, jolla niitä ihmisiä liikenteessä tapetaan.

Se sun 4WD ei tuo hallittavuusetua kuin siinä paikallaan lähtemisessä.
Huono keli, jossa aidosti kannattaisi sitä nopeutta alentaa on vastaava huono keli myös 4WD autolle.
Päinvastoin teoriassa jarrutusmatkan jopa pitenee, johtuen isommasta painosta.
Renkaiden kunto tässä ratkaiseen enempi, kuin vetotapa.

Ja niin, olen ajanut kyllä maastoautoa paljon, Mitsun Pajero oli 4v käytössä ja nykyään on takatuuppari MB E
Nelivedon eroksi käytännössä pidän enempikin sen, että sillä pääsee pahempiin paikkoihin kiinni :D

Ps. seuraava auto saattaa tosin olla 4matic, tai A6 Allroad, mutta tähän on syy enempi se, että missä minä sitä autoa syksyisin käytän :D
 
Tässä onkin ajatusmaailma, jolla niitä ihmisiä liikenteessä tapetaan.

Se sun 4WD ei tuo hallittavuusetua kuin siinä paikallaan lähtemisessä.
Huono keli, jossa aidosti kannattaisi sitä nopeutta alentaa on vastaava huono keli myös 4WD autolle.
Päinvastoin teoriassa jarrutusmatkan jopa pitenee, johtuen isommasta painosta.
Renkaiden kunto tässä ratkaiseen enempi, kuin vetotapa.

Ja niin, olen ajanut kyllä maastoautoa paljon, Mitsun Pajero oli 4v käytössä ja nykyään on takatuuppari MB E
Nelivedon eroksi käytännössä pidän enempikin sen, että sillä pääsee pahempiin paikkoihin kiinni :D

Ps. seuraava auto saattaa tosin olla 4matic, tai A6 Allroad, mutta tähän on syy enempi se, että missä minä sitä autoa syksyisin käytän :D

Juujuu, kukkamekko päälle. :) Provosointi on hieno asia.
Kyllä se iso auto vaan menee pöpperössä pidempään suoraan kuin pikku postilaatikko.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se nimenomaan menee suoraan ja jatkaa suoraan aika pitkään :) Outlanderista omat kokemukset. Ei sillä - olen itse ehdoton pro suv4wd mutta se painava 4wd jossa painopiste korkealla+motarin vasen kaista yhdistettynä kovaan vauhtiin lumipöperössä on resepti täystuholle. Myönnän itsekin siihen välillä langenneeni kun se tuntuu mukavan vaivattomalta..
 
Se nimenomaan menee suoraan ja jatkaa suoraan aika pitkään :) Outlanderista omat kokemukset. Ei sillä - olen itse ehdoton pro suv4wd mutta se painava 4wd jossa painopiste korkealla+motarin vasen kaista yhdistettynä kovaan vauhtiin lumipöperössä on resepti täystuholle. Myönnän itsekin siihen välillä langenneeni kun se tuntuu mukavan vaivattomalta..

No jos nyt jeesustellaan porukalla, niin määritellään nyt sitten se kova vauhti. Onko talvirajoituksen mukainen vauhti kova vauhti? Tai onko se liian kova vauhti?
Mielestäni yleensä ei. Motari ei juuri koskaan ole täyttä puuroa tai umpihankea, koska auraukset priorisoidaan varsin korkealle joten ei ongelmaa tuollaisessa sallitussa vauhdissa. Näkyvyyteen taas ei auton valinta otakaan kantaa.
 
No jos nyt jeesustellaan porukalla, niin määritellään nyt sitten se kova vauhti. Onko talvirajoituksen mukainen vauhti kova vauhti? Tai onko se liian kova vauhti?
Mielestäni yleensä ei. Motari ei juuri koskaan ole täyttä puuroa tai umpihankea, koska auraukset priorisoidaan varsin korkealle joten ei ongelmaa tuollaisessa sallitussa vauhdissa. Näkyvyyteen taas ei auton valinta otakaan kantaa.

Yleensä ei mutta toi priorisointikin on välillä niin päin helvettiä hoidettu. Varmaan jotain sairastapauksia sitten tai jumiutumisia noilla aura-autoillakin tai jotain kun "motari ei juuri koskaan ole täyttä puuroa tai umpihankea" on ollut minun kohalla liiankin usein helvetin typerä väite. Oon ajanu sitten hlöautolla tai isommilla niin välillä on tullu mietittyä että missä helvetissä ne aurat on näin kauan kupannu ku näin saaaaaaaaatanasti on lunta tullu lahti-helsinki-välille ettei meinaa uskaltaa 80kmh ajaa ja rekanki vauhti hyytyy lumipöpperön seassa :rolleyes:
 
Yleensä ei mutta toi priorisointikin on välillä niin päin helvettiä hoidettu. Varmaan jotain sairastapauksia sitten tai jumiutumisia noilla aura-autoillakin tai jotain kun "motari ei juuri koskaan ole täyttä puuroa tai umpihankea" on ollut minun kohalla liiankin usein helvetin typerä väite. Oon ajanu sitten hlöautolla tai isommilla niin välillä on tullu mietittyä että missä helvetissä ne aurat on näin kauan kupannu ku näin saaaaaaaaatanasti on lunta tullu lahti-helsinki-välille ettei meinaa uskaltaa 80kmh ajaa ja rekanki vauhti hyytyy lumipöpperön seassa :rolleyes:

Täh, joskus tooosi kauan sitten olen rekalla ajanut yli puoleen sääreen ulottuvassa hangessa eikä se mihinkään hyytynyt.
No mutta - kyllähän tässä näitä mustavalkoisia ääriesimerkkejä voi heitellä loputtomiin. Neliveto pikkuSUVi kuitenkin on kiva talviauto ihan kaupungissakin.
 
Juujuu, kukkamekko päälle. :) Provosointi on hieno asia.
Kyllä se iso auto vaan menee pöpperössä pidempään suoraan kuin pikku postilaatikko.

Ei tossa ole provosointia, se vaan nyt sattuu olemaan totuus.
Se helppo paikalta lähtevyys, hivenen parempi suuntavakavuus yleisesti tuottaa sen tunteen että auto on lapasessa.
Sitten kun tulee pikatilanne, niin se onkin siinä.

Toi ajatus siitä, että sä jonkin nelivedon tai SUV-auton 'voimin' voit ajella sitä satasta aina, kelistä riippumattomasti, on enempi tyhmyyttä kuin kokemusta.
Ja ei toi E-sarjan Mersu ole pikkukinneri, mutta joissakin keleissä silläkin on järkevää pudottaa nopeutta alle sen sallitun :D
 
Ei tossa ole provosointia, se vaan nyt sattuu olemaan totuus.
Se helppo paikalta lähtevyys, hivenen parempi suuntavakavuus yleisesti tuottaa sen tunteen että auto on lapasessa.
Sitten kun tulee pikatilanne, niin se onkin siinä.

Toi ajatus siitä, että sä jonkin nelivedon tai SUV-auton 'voimin' voit ajella sitä satasta aina, kelistä riippumattomasti, on enempi tyhmyyttä kuin kokemusta.
Ja ei toi E-sarjan Mersu ole pikkukinneri, mutta joissakin keleissä silläkin on järkevää pudottaa nopeutta alle sen sallitun :D

Kyllä! Vaikka siellä motarilla pystyy 98% talvesta ajaan 100km/h turvallisesti niin sitten tulee näitä kelejä mitä menneenä talvena oli. Lunta pöllyää ja tienpinta on todella liukas. Siinä ei auta vaikka autossa olis 4 rallin maailmanmestaria ja autona puolmiljoonaa maksava suv. Pelti rytisee jos ajetaan liian lähellä toista autoa, liian kovaa ja edessä olevat on pysähtyny.
 
... Ostin aika paljon ajetun 2002 diesel-santa fen. Maksoihan sekin melkein 8 donaa. Katotaan kuinka kulkee ja onko ennenkaikkea luotetteva. Melko rumahan se on mutta maasto-ominaisuudet pitäisi olla paremmat kuin rawissa. Kokoakin on vähän enemmän.

Viime viikonloppuna tuli vähän maastokokemuksia ko. autosta. Peruuttelin sen melkosen pöpelikköön ja hyvin veti 1,5 mottia märkää koivurankaa peräkärryllä pöpeliköstä. Peräkoukko tossa oli aika alhaalla eikä maavara ole mitenkään valtava. Muutamalla vähän huonommalla metsäpolulla kävin kääntymässä ja ihan hyvä fiilis jäi, varsinkin kun tietää että Passatilla ei noille olisi ollut asiaa.
 
Muistakaa sitten mantsaillessanne 1 asia, mikä itse tuli muutamaan kertaan todettua Pajerolla.
Neliveto on kiva kulkupeli niin kauan, kunnes sillä jää kiinni.
Sillä sitten kun ollaan kiinni, niin siellä ollaan aidosti eikä pari tuuppaajaa asiassa auta.

Tosin 750kg ketjutaljalla ollaan parista paikasta selvitty, mutta 1:ssä paikassa voimia tarvittiin vähän enempikin !

Ja se ei tarkoita sitä, että Pajero ois esim. talvella välttämättä huono... 1:ssä paikassa ollessamme ei sinne avuksi lähtenyt HJ61 tullut edes pelipaikalle asti :D
Tässä tapauksessa P jäi kiinni vain sen takia, että etukardaanin nivel napashti poikki...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom