Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Maasturit on melko perseestä kurveissa ja ovat raskaitakin. Henkilöauto on huomattavasti mukavampi ajaa.

No jos ajellaan edes suunnilleen nopeusrajoituksia noudattaen, niin en kyllä sanoisi henkilöautoa suomen teillä mukavammaksi ajella. Joku isohko maasturi (discovery, touareg yms.) on kyllä ihan huippuluokan matka-auto..

Rata-ajo sitten ihan erikseen..
 
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin meikäläisen ihanneauto löytyy pitkälti tältä linjalta:

audi-a4-allroad-30-tdi-quattro-10.jpg


Käytännössä henkilöauto, mutta tarvittaessa maavaraa on, kun vaan napista painaa sitä lisää.
Mun tarve maasto-ominaisuuksille kulkee enempi syksyisillä metsä-autoteillä ja sitten nelivetona talvikäytössä.
Pieni maavaralisä ei tuiskupäivinä paha ois, kun tää tie on aurausluokkaa Ö, eli ihan viimeisissä kun pyryttää.

Lisäksi käyn jonkin verran mökkejä kuvaamassa duunikuvien puitteissa, eikä ne ole koskaan minkään pikitien päässä.
Ennemmin ottaisin Mersun E-sarjan, mutta siihen kun ei tota Allroadin isoa maavarasäätöä saa. Jonkinlaisen tasonsäädön kyllä, muttei noin isossa mittakaavassa.
Allroad A6 3.0 TDI ois se NAM... 07-08 ois vielä jotakuinkin siedettävissä hinnoissa tuontiautoina.
 
Kyllä kun on taitava kuski niin saa auton kuin auton lumeen kiinni. Viime talvena rällätin Audin nelivedon (A4) hankeen kiinni. Ajattelin olla laiska ja puskea semmoisesta aura-auton jättämästä vallista läpi. Heh. Pääsin puoliväliin. Ja kyllä nolotti. Ei se niinkään, että jäin kiinni vaan se että volvolla jouduttiin Audia hangesta poies hiiaamaan. :D

Pitäs varmaan joku tämmönen lantikka ostaa, niin ei tarttis volvomiehien apuun turvautua: http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/4755704
 
Kyllä kun on taitava kuski niin saa auton kuin auton lumeen kiinni. Viime talvena rällätin Audin nelivedon (A4) hankeen kiinni.
Se on se maavara. Eipä noilla low-rider neliveto Imprezoillakaan missään kummosissa paikoissa pääse kun heti jää mahasta kiinni.
 
Se on se maavara. Eipä noilla low-rider neliveto Imprezoillakaan missään kummosissa paikoissa pääse kun heti jää mahasta kiinni.

Madaltamaton "normaalikorkuinen" neliveto taas riittää oikein hyvin kaikkeen menoon. Samalla tavalla pitää järki olla päässä kuin puolen metrin maavarallakin: joka paikkaan ei vaan voi mennä eikä kannata edes yrittää.
 
Madaltamaton "normaalikorkuinen" neliveto taas riittää oikein hyvin kaikkeen menoon. Samalla tavalla pitää järki olla päässä kuin puolen metrin maavarallakin: joka paikkaan ei vaan voi mennä eikä kannata edes yrittää.

Helvetti eihän näitä oo ollut enään kohta pariinkymmeneen vuoteen olemassa.
 
Helvetti eihän näitä oo ollut enään kohta pariinkymmeneen vuoteen olemassa.
Samaa mieltä. Satunnaisesti netistä kattellu henkilöautoja nelivedolla, mutta kun tuo maavara on niin onneton vaikka onkin vakiokorkeudessa. Jää meinaan heti ensimäiseen kiveen pala pohjamuovia ja parin kerran jälkeen siellä ei paljoa olekkaan.

Tarvetta nelikolle olis, mutta on sitä etuvedollakin pärjätty hyvin. Joskus ajelin 20km auraamatonta metsätietä missä se n.20cm tuoretta lunta. Pikkasen jännitti missä se polanne siellä lumen alla menee :hyvä:. Reissusta selvittiin kuitenkin kuivin jaloin, mutta konehuone ja ilmanputsari sai lumikylvyn :D. No jos sitä tulee lottovoitto niin ostan jonkun jenkki pick-upin ja laitan lavalle jonkun honda monkeyn tjsp niin voi ajaa sillä kotiin jos jää jumiin :D.
 
Helvetti eihän näitä oo ollut enään kohta pariinkymmeneen vuoteen olemassa.

Samaa mieltä. Satunnaisesti netistä kattellu henkilöautoja nelivedolla, mutta kun tuo maavara on niin onneton vaikka onkin vakiokorkeudessa. Jää meinaan heti ensimäiseen kiveen pala pohjamuovia ja parin kerran jälkeen siellä ei paljoa olekkaan.

Nopeella vilkaisulla esim. Audi 80 90-luvun alusta ja A4 2010-2012 maavarat quattro -malleissa on aika lailla samoissa. Esim. A4 Allroadissa on sitten reilusti enemmän.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvin pärjään etuvetoisella farkulla talvella. Mutta mitä tulee esimerkiksi tuohon parkkipaikkakeskusteluun, niin kyllähän se nyt vaan on niin että kun paikan edessä on lumivalli 3x korkeempi kuin mun normaalikorkuisen auton maavara, niin pakko siitä on ajaa ohi ja ettiä seuraavaa. Korkeemmalla menopelillä kuten citymaasturilla löytyykin heti astetta useampi paikka ainakin viime talvien helsingin kaltaisissa lumihelveteissä. Muutenkin cittarit on hiton mukavia kaupungissa. Näkee hyvin, pääsee kivuttomammin korkeiden kanttarien ja töyssyjen yli ja mukulakivilläkin ajaminen mukavempaa.

Voisin hyvinkin harkita tulevaisuudessa pienen cittarin hankintaa. Esim tiquan.
 
Nopeella vilkaisulla esim. Audi 80 90-luvun alusta ja A4 2010-2012 maavarat quattro -malleissa on aika lailla samoissa. Esim. A4 Allroadissa on sitten reilusti enemmän.

Joo, ei tässä paljo neliveto auta:

5ES_315.JPG


Toki siihen kun vaikka liikennevaloista lähdetään jäätiköllä, mutta siihen se ilo jääkin.

Huomashan ton jo kun 530 Bemarin vaihtoi Citymaasturiin niin voi ajaa parkkipaikoille kesälläkin täysin huoletta niin syvälle että eturenkaat kumpsahtaa korkeampaankin katukiveen. Bemarissa moisesta olis tullu heti 5000 euron remppa. (puskuri+maalaus, PDC, aktiivisen vakionopeussaäätimen tutka, sumuvalot jne jne jne menis paskaks)
 
Toki siihen kun vaikka liikennevaloista lähdetään jäätiköllä, mutta siihen se ilo jääkin.

Huomashan ton jo kun 530 Bemarin vaihtoi Citymaasturiin niin voi ajaa parkkipaikoille kesälläkin täysin huoletta niin syvälle että eturenkaat kumpsahtaa korkeampaankin katukiveen. Bemarissa moisesta olis tullu heti 5000 euron remppa. (puskuri+maalaus, PDC, aktiivisen vakionopeussaäätimen tutka, sumuvalot jne jne jne menis paskaks)

Mökkitietä, joka on yleensä aika kehnosti aurattu, vetelen A6:lla ilman ongelmia. Jos näyttää, että on 30cm nuoskalunta, en lähde edes yrittämään. Siihen hommaan tarttis jo oikeen maasturin ja näistä "citymaastureista" ei oo tuohon hommaan sen enempää, pelkästään renkaiden takia. Sama juttu kunnon mudassa.
Kaupunkialueiden auraamattomilla parkkipaikoilla ja kadunvarsilla noi toimii varsin hyvin, mutta siihen se jääkin.
Disco tai Pathfinder on ollu pitempään jo suunnitelmissa, mutta noi taitaa olla molemmat jo aika lähellä oikeeta maastoautoa, eikä parkkipaikkamaastureita.
 
Samaa mieltä. Satunnaisesti netistä kattellu henkilöautoja nelivedolla, mutta kun tuo maavara on niin onneton vaikka onkin vakiokorkeudessa. Jää meinaan heti ensimäiseen kiveen pala pohjamuovia ja parin kerran jälkeen siellä ei paljoa olekkaan.

Tarvetta nelikolle olis, mutta on sitä etuvedollakin pärjätty hyvin. Joskus ajelin 20km auraamatonta metsätietä missä se n.20cm tuoretta lunta. Pikkasen jännitti missä se polanne siellä lumen alla menee :hyvä:. Reissusta selvittiin kuitenkin kuivin jaloin, mutta konehuone ja ilmanputsari sai lumikylvyn :D. No jos sitä tulee lottovoitto niin ostan jonkun jenkki pick-upin ja laitan lavalle jonkun honda monkeyn tjsp niin voi ajaa sillä kotiin jos jää jumiin :D.

Itse hommasin XC70 Volvon. Maavaraa 21cm, mikä on enemmän kuin monessa citymaasturissa ja löytyy "nelivetokin" mallia haldex. Maantiellä vetää dieseliä 5,7-6litraa eikä kaupungissakaan syö paljoa. Tilaa on myös hyvin, eli kokolailla löytyy kaikki se mitä autolta tarvin.
 
Itse hommasin XC70 Volvon. Maavaraa 21cm, mikä on enemmän kuin monessa citymaasturissa ja löytyy "nelivetokin" mallia haldex. Maantiellä vetää dieseliä 5,7-6litraa eikä kaupungissakaan syö paljoa. Tilaa on myös hyvin, eli kokolailla löytyy kaikki se mitä autolta tarvin.

Itsellä oli myös harkinnassa noi "korotetut farkut", kuten myös Outback. Kuitenkin tahdoin myös korkeamman "katselupaikan" josta näkee paremmin ulos, mikä käsittääkseni on omaa luokkaansa näissä maastureissa ja "maastureissa". Kuten aiemmin sanoin, on kiva kun penkillä voi istua, ei röhnöttää lattialla (kuten vaikkapa 300-sarjan BMW:ssä).
 
Itse hommasin XC70 Volvon. Maavaraa 21cm, mikä on enemmän kuin monessa citymaasturissa ja löytyy "nelivetokin" mallia haldex. Maantiellä vetää dieseliä 5,7-6litraa eikä kaupungissakaan syö paljoa. Tilaa on myös hyvin, eli kokolailla löytyy kaikki se mitä autolta tarvin.
Joo toi nelkku XC70 ois kyllä aika hyvä kompromissi. Toisaalta jos kaupungissa paljon ajelee niin toi on kyllä hiton kankea peli.
 
Vaimo ehti jo kehumaan että Volvosta näkee paljon paremmin ulos mitä edellisestä autosta, mikä oli normi farkku. Cross Countryssa on istuimet jonkin verran korkeammalla kuitenkin.

Itsekin katselin pitkään Outbackia mutta harmi kun Subarun muotoilijana toimii joku apina. Ei vain pysty.

edit.

Joo toi nelkku XC70 ois kyllä aika hyvä kompromissi. Toisaalta jos kaupungissa paljon ajelee niin toi on kyllä hiton kankea peli.

Ei muuten pidä paikkaansa, ainakaan mun mielestä. Taittuu yllättävän hyvin vaikka mihin ja kääntösädekin on yllättävän pieni.
 
Vaimo ehti jo kehumaan että Volvosta näkee paljon paremmin ulos mitä edellisestä autosta, mikä oli normi farkku. Cross Countryssa on istuimet jonkin verran korkeammalla kuitenkin.

Itsekin katselin pitkään Outbackia mutta harmi kun Subarun muotoilijana toimii joku apina. Ei vain pysty.

edit.



Ei muuten pidä paikkaansa, ainakaan mun mielestä. Taittuu yllättävän hyvin vaikka mihin ja kääntösädekin on yllättävän pieni.
No sehän riippuu ihan mihin vertaa. Aika paljon on V70 AWD:llä takana kilometrejä kehä3 sisäpuolella (edellinen sekä uusin malli), ja kyllä se vaan on kankea kilpailijoihinsa verrattuna, siis esim. 5-sarjaan (E60) ja myöskin A6 (C6). Toisaalta volvon todella kevyt ohjaus vie vähän tuota kankeuden tuntua pois kaupungissa.

Kyllähän sillä hyvin pääsee, mutta ei silti ensimmäinen vaihtoehto kaupunkiin, jos päällimmäiset ostokriteerit on maavara ja neliveto.
 
Nojoo, eihän toi mikään optimi kaupunkiauto ole, mutta ihan ketterästi sillä kaupungissa päästelee isoksi farmariksi. Mulla ei hirveänä ole kokemusta noista kilpailijoista, ja pitäähän sitä omaa kehua. :)
 
Mä en näe V70:stä mitään ulos kun oon niin lyhyt. Muuten auto kyllä miellyttää ajo-ominaisuuksiltaan ja onhan siinä Bemarin Comfortien jälkeen parhaat penkit mitä autoissa on. XC-versiota en ole koitellut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom