Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mahasta jos jää kiinni niin sitten on ja pysyy vaikka on millainen neliveto :D Itse kevättalvella jouduin kaivamaan lapiolla Jeepin pois hangesta ja totesin että lapio on kätevä peli. Yllättävän vähäinen kaivaminen mahan alta riittää (riippuu tietty syvyydestä) että tassut saa pitoa ja sitten ei muuta kuin ajaa pois.
 
Näin se on, lapio on talvella varuste nro 1.

Mulla vaan oli sellanen tilanne, että keväällä ajelin metson soitimelle auraamatonta metsäautotietä.
Siinä urat jäätyi ja hankea oli vielä sen +50cm sinä vuonna.
Sitten napsautin Pajeron urista pois ja se luiskahti sinne vasemman puolen ojaan niin, että tien pinta oli about katon korkeudella.
Oli siinä ja siinä, ettei sieltä itsekseen päässyt pois, mutta ei niin ei. Kaveri sitten kävi Offroad kilpa-autolla autolla nyppäämässä mut takaisin tielle :D

Mulla oli P:ssä noi Defenderin ensiasennusrenkaat, eli pirun korkeat ja kapeat joten toi lumietenevyys oli aika loistava.
Pohjapanssari vaan ruukkas pakkaamaan väliin sinne alle lunta niin mukavasti, että sitten tuli lapiohommia noillakin renkailla.
Luolilla kierreltiin pienpetojahdissa ja muutoinkin tuli maastoautoiltua aika reippaasti ton vehkeen kanssa :D
 
Näin se on, lapio on talvella varuste nro 1.

Mulla vaan oli sellanen tilanne, että keväällä ajelin metson soitimelle auraamatonta metsäautotietä.
Siinä urat jäätyi ja hankea oli vielä sen +50cm sinä vuonna.
Sitten napsautin Pajeron urista pois ja se luiskahti sinne vasemman puolen ojaan niin, että tien pinta oli about katon korkeudella.
Oli siinä ja siinä, ettei sieltä itsekseen päässyt pois, mutta ei niin ei. Kaveri sitten kävi Offroad kilpa-autolla autolla nyppäämässä mut takaisin tielle :D

Mulla oli P:ssä noi Defenderin ensiasennusrenkaat, eli pirun korkeat ja kapeat joten toi lumietenevyys oli aika loistava.
Pohjapanssari vaan ruukkas pakkaamaan väliin sinne alle lunta niin mukavasti, että sitten tuli lapiohommia noillakin renkailla.
Luolilla kierreltiin pienpetojahdissa ja muutoinkin tuli maastoautoiltua aika reippaasti ton vehkeen kanssa :D

Täytyytä erälapio laittaa takaluukkuun. Talvella näkee sitten miten tuo santa fe:n "jatkuva neliveto" pelittää. Jonkin verran pitää kuitenkin ajella pupujen perässä eikä ampumaradallekkaan menevää pahemmin aurata ja kerran on hondamies saanut passatin lumesta vetää. Toivottavasi ei tarvitse enää cr-v miehelle soitella :)
 
Harmitti alussa tosin paljon luopua automaatista ja siirtyä takaisin hämmenettävään mutta ei tuo oikestaan enää harmita. Päinvastoin, kun testaili paria automaattia (BMW ja Mersu) niin oikestaan alko vituttaa se kuminauhaveto, vaikkei kyseessä ole edes huonot automaattilootat. Ehkä joku AMG:n automaattiloota menis, mutta sitten on autollakin liikaa jo hintaa.

Alennusvaihdetta kaipais kun peruuttelee vaikka kärrin kanssa hankalammassa paikassa.

Note to self: Seuraavassa autossa moinen on oltava, tai sitten se automaatti.
 
Kävin eilen koeajamassa 07 Pathfinderin mielessä vaihtaa saman ikäinen CX-7 tuohon, kun tarvitsisi isompaa tavaratilaa. Oli kyllä aiemmin ajamastani uudesta täysin varustetusta V6 turbo dieselistä tullut vähän turhan ruusuinen kuva, eikä tuollainen vanhempi tehottomampi harmailla nuhjuisilla kangaspenkeillä ole mikään vaihtoehto, eli CX -ajelut jatkuu. Automaattia kaipaan minäkin.
 
Edelleen tohon "maasturi / neliveto kaupungissa" keskusteluun; ostin läpällä Pathfinderin viime kesänä ja ensimmäistä kertaa stadissa ei tarvinnu juurikaan etsiä kadun varrelta parkkipaikkoja talvella kun pysty tyrkkäämään ihan mihin tahansa. Etuvetosella lapiohommat oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Kerran oli niin paskassa paikassa ja korkea lumi/jäävalli katujen lanauksen jäljiltä, että kaksi tyyppiä jäi oikeen tsiigaamaan, että meinaako toi muka tosta yli tulla - ja suoraan sanoen itseäkin hieman epäilytti että lähteekö se sieltä, mutta loppujen lopuksi irtos niin kiltisti ja eleettömästi, että katsojat tais hieman pettyä.
 
Nelivetohan se on mikä määrää. Toi Subarun uusi XV on aika salakavala pikkukoppi eikä silläkään varmasti normaaliajossa kiinni jää:
http://www.subaru.fi/subaru_informa...commonmedia/subaru-tv/xv-mix-it-up.mp4&wide=1

Menee melkein näihin pienemmän kokoluokan citymaastureihin rinnastettavaksi, vaikkapa Mitsun ASX ja Mazdan CX5.

Subaru-XV_2012_1_02.webp
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikkein hauskimpia on nämä tuning miehet joilla autossa rata-alustat ja ehkä kerran kesässä käyvät radalla kääntymässä.
Suurin osa noista ei edes ymmärrä että Suomen teillä nuo jäykät ja matalat alustat tuppaa olemaan huonompia ajettavuudeltaan
eikä niillä pysty edes ajaa samaa vauhtia kuin vakioalustalla. Radallakin nuo reppanat on yleensä niitä jotka ajavat sitä hiljasinta
vauhtia, kun renkaat raapii kaaria ja kuulemma öljykin kiehahtaa...
 
Kaikkein hauskimpia on nämä tuning miehet joilla autossa rata-alustat ja ehkä kerran kesässä käyvät radalla kääntymässä.
Suurin osa noista ei edes ymmärrä että Suomen teillä nuo jäykät ja matalat alustat tuppaa olemaan huonompia ajettavuudeltaan
eikä niillä pysty edes ajaa samaa vauhtia kuin vakioalustalla. Radallakin nuo reppanat on yleensä niitä jotka ajavat sitä hiljasinta
vauhtia, kun renkaat raapii kaaria ja kuulemma öljykin kiehahtaa...

Joo, ja normaaliin katuajoon pitää olla evo niin pääsee lujasti liikenneympyrässä :D
 
Joo, ja normaaliin katuajoon pitää olla evo niin pääsee lujasti liikenneympyrässä :D

Ei evo vaan ole ollut se juttu enään vuosiin! Uudempi nopeampi, joku kevyt tuplaturbo huora hoitaa astutettuna asian paljon paremmin:puntti: Pääsee kanttarien yli, mutta maastoon ei ole tietenkään asiaa ja miksi olisi? Työn puolesta noilla Defendereillä ja nyk. Hiluxeilla tulee maastohommia testailtua ja ajeltua ihan tarpeeksi, mutta eipä ole tullut vastaan näitä "kitymaastureita" tuolla maastoissa vaan ihan kaupungissa, joka on ihan naurettavaa (siis näitä maastoon mukamas rakennettuja). Noi kitykamat on lukunsa erikseen:)
 
Tää on kyllä pakkiksella käsittämätöntä tää toisten harrastusten ja kiinnostusten kohteiden dissaaminen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom