Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
TOYOTA-LISÄ.

tumblr_lz6bvcYWyo1r3jhfv.gif
 
Sama täällä. RAW olisi niinikään houkutellut luotettavuudellaan ja hyvällä ulkonäöllään, mutta toyota-lisä oli kuitenkin liikaa. Ostin aika paljon ajetun 2002 diesel-santa fen. Maksoihan sekin melkein 8 donaa. Katotaan kuinka kulkee ja onko ennenkaikkea luotetteva. Melko rumahan se on mutta maasto-ominaisuudet pitäisi olla paremmat kuin rawissa. Kokoakin on vähän enemmän.

Santa-Fe ja Tucson olivat minunkin harkintalistalla mutta Rav4 päädyin lopulta juuri luotettavuuden, ulkonäön ja polttoaineenkulutuksen vuoksi. Tuo minun 2004 Rav4 2.0 vvti kuluttaa maantiellä 7l/100km ja kaupungissa 8l/100km, joten melko pieniruokainen se on katumaasturiksi.
 
En minä sun tekstiä nauranut, vaan tuota kuvaa ja lyhyttä tekstin pätkää siinä päällä. Tietämättä siis onko missä merkissä mitä lisää, vaikka ei tosin Toyota -lisä tulisi ekana mieleen. :)
 
Onko kellään Mazdan CX-7?

Kävin eilen ajamassa tällaisella, oli ihan kivan tuntuinen auto ajaa ja hyvännäköinen. Päädyn nyt kuitenkin uuteen CX-5:een joka siis korvaa tuon CX-7:n. Molemmat oli Touring versioita tech-paketilla.

Oma kysymys. Nyt ainoana asiana kummittelee mielessä, että pärjääkö tällaisella etuvetoisena. AWD olisi saatavilla mutta ilkeän pitkä toimitusaika. Koti on etelä-Suomen kaupungissa ja ajot lähinnä kauppaan ja töihin.
 
Naiset ja homot ajaa etuvetoisilla, MIES tarvitsee nelivedon.
Naiset menee kyydissä ja homot sotkee fillarilla, MIEHEN nainen on tämän edessä nelivedossa.


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että maasturi (city tai ei) ilman nelivetoa on kuin nainen ilman tissejä. Ilmankin pärjää, mutta vituttaa joka ikinen talvi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Naiset menee kyydissä ja homot sotkee fillarilla, MIEHEN nainen on tämän edessä nelivedossa.


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että maasturi (city tai ei) ilman nelivetoa on kuin nainen ilman tissejä. Ilmankin pärjää, mutta vituttaa joka ikinen talvi.

Miksi talvella vituttaa enemmän se ettei naisella ole tissejä?
 
Joo, onhan nelivedosta etua talviajossa ja on tietyissä oloissa turvallisempi varmasti. CX-5:sta ei siis ole saatavilla 4wd:na vaan awd:na. Itse olen ajellut aina etuvetoisella, enkä ole koskaan sen vuoksi ongelmissa ollut. Tietysti, jos olisi kokemusta nelivedosta voisi olla toinen ääni kellossa.

Luulen että tulen tuon etuvetoisen hankkimaan, kun kyse ei kuitenkaan mistään traktorista ole ja näitä todella huonoja kelejä ei kuitenkaan hurjasti ole. Enkä mä tota itse oikein maasturina edes pidä, lähinnä vaan autona johon mahtuu muksut ja koirakin.
 
Jännää kun itse en ole ikinä kaupungissa nelivetoa tarvinnut. Talvisin, tai paljon muulloinkaan.

e. Ja kyllä, kokemusta on nelivedoista tälläkin hetkellä peräti kahden auton voimin. Maasturi tilan ja maasto-ominaisuuksien takia, kun metsällä tulee käytyä. Toinen on sedani audi, jota sai hauskalla koneella vain quattrona.
 
Jännää kun itse en ole ikinä kaupungissa nelivetoa tarvinnut. Talvisin, tai paljon muulloinkaan.

e. Ja kyllä, kokemusta on nelivedoista tälläkin hetkellä peräti kahden auton voimin. Maasturi tilan ja maasto-ominaisuuksien takia, kun metsällä tulee käytyä. Toinen on sedani audi, jota sai hauskalla koneella vain quattrona.
No mihinkäs sitä autoakaan tarttee kun pääsee fillarilla. Se, että et tartte nelivetoa, ei meinaa sitä, etteikö se olisi aivan helvetisti parempi talvella. Nelarilla ja maasturilla talvella on ihan samanlaista kuin kesällä. Kun muut nussii joka paikassa, niin nelarilla mennään ihan normaalisti kesät ja talvet.
 
Voisin veikata, että aika moni joka kyseenalaistaa nelivetoisen katumaasturin ei ole sellaisella ajellut esimerkiksi kolmena edellistalvena pk-seudulla. Kun on vähän pöpperöisempi keli, niin menee ilman murheen häivää suoraan, valoista liikahtaa vähän eri tahtiin kuin kaksivetoiset ja vasemmalla kaistalla motarilla on hyvin tilaa painaa menemään rajoitusten mukaan kun lunta tulee oikein perkeleesti. Ne ei ole maastoautoja ei, mutta paskalla kelillä ihan tiellä aivan yliveto. Eikä tarvitse kytätä viimeisen päälle aurattua parkkiruutua ettei ole heti kiinni tai helmat rutussa jnejne.

Minäkin ajattelin aikoinaan ettei noissa ole yhtään mitään järkeä. Kun ajoin yhden lapin reissun tuollaisella, en muuta halunnutkaan. Sellaisen itselle hankittua ja pari lumitalvet ajelleena ei vain pysty vaihtamaan mihinkään muuhun.

Tuollaista korkeampaa cross-overia, kuten CX-5, Qashqai jnejne. en harkitsisi hetkeäkään ostaa kaksivetoisena, jos pitää nelikosta luopua niin vaihtaisin etuvetofarmariin. Korkeampi auto, painopiste korkeammalla niin liikkeelle lähteminenkin vähänkään liukkaammalla on aikamoinen taiteenlaji joka ainut kerta kun tuollainen koppi keventää keulaa. Eräs tuollainen sutii jopa märällä asvaltilla valoista vaikka kuinka varoisi. CX-5:sta oon ajanut bensa ja diesel automaatit, etuvetosen ja nelikon, tosin niin hyvällä kelillä ettei ollut ongelmia, hyviä pelejä kyllä, mutta Qashqain kanssa pari talvea...auts, uskon että CX-5:sen kanssa ihan sama homma kun ei siinä mitään lukkoa edessä ole. Katsotaan, ensi talvena varmaan tulee sekin testattua. Aina tulee kuitenkin ikävä omaa nelivetosta tuollaisella ajellessa...
 
Ja niin monasti mainittu maasturien näkyvyys kaupungissa. Ja kulkemisessakin on hulluna eroa maastureidenkin osalta. Land Rover menee kyllä niin maan jumalattomasti paremmin mitä CR-V huonommalla kelillä. Vedin viime paskatalvena parkkiin melkoisiin paikkoihin, en olis uskonut miten paljon terrain response auttaakaan kun ollaan jumimmassa paikassa.
 
On, bensa.

Kerrotko vähän lisää autosta. Miten tilavat on takapenkit? Onko mitään saumaa saada kolmea turvaistuinta sinne? Nykyiseen Audin A6 menee jotenkin telakka ja 2 turvaistuinta. Tuosta pienempää ei viitsisi ostaa... A6 on suurimpia farkkuja takatiloiltaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom