Katumaasturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika paljon katumaastureita tuossa listoilla:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012022215237168_au.shtml

Tietty onhan kyseessä painavammat autot joilla ajetaan ehkä myös hieman pahemmissa paikoissa.

Vuonna 2008 käyttöön otetuista Jeep Patrioteista 44 prosenttia ei mennyt katsastuksesta läpi.

-Tosin tuotakin kun vertaa BMW:n 5-sarjalaiseen jossa ei ainottakaan kertaa ole ollut mitään huomautettavaa katsastuksessa ja puhutaan kuitenkin 2004 vuoden autosta. Eli onhan tuossa jotain suunniteltu/toteutettu väärinkin.

Ei oikein hyvin Jenkeillä mene tuossa vertailussa. Hupen entinen Bemu tais olla sijalla 35.

Pari tämmöstä näin tänään, mustana. Julmettu että on kovan näkönen peli.

1148_1_big.jpg

Pari tämmöstä näin tänään, mustana. Julmettu että on kovan näkönen peli.

1148_1_big.jpg

Koeajoin tollasta uutta muutama vuosi sitten. Se on old school. Hyvässä mielessä. Kunnon traktori vaikka sinänsä mukava auto olikin. Kuningasfiilis ajella ja toi kiipeääkin sitten vaikka puuhun.

Kertokaapa nyt viisaammat että minkä auton laitan:
-Sen pitää olla neliveto ja maavaraa riittävästi, että pääsen paskoilla teillä.
-Varaosat pitää löytyä Motonetistä/Tarviketorilta, koska korjaan autot itse.
-Hinta noin 10000 euroa.
-Asiallinen ulkonäkö.
-Bensamoottori.

Polttoaineenkulutuksella ei ole juuri väliä, koska ajan vain noin 7000km/vuodessa. Vaimo ja minä ajetaan molemmat työmatkat polkupyörällä. Tällä hetkellä autona on Subaru Impreza GT -99 (+300hp) ja sitä käyttäisin jatkossakin mutta en viitsi enää raapia pohjaa ja pakoputkistoa, kun maavara loppuu kesken. Eli tuo meni myyntiin. Lähinnä 2000-luvun CR-V, RAV4, Outlander, X-trail, Freelander ovat tuossa hintaluokassa. Olen jopa ML320 ja X5 miettinyt, kun niitä saisi Saksasta tuolla hinnalla.

^^ tai yks vaihtoehto Jeep Cherokee 2000luvun puolelta.
newtitel.webp
joku sano joskus että näyttää ihan lasten leluautolta :rolleyes: tavallaan oikeessa mut ihan siisti silti mun mielestä.

Salin edessä parkkipaikalla näin tänää Jeep Patriotin varmaa ekaa kertaa livenä. En tienny et oli niin pieni auto :wtf:

^^^ Oikea cherokee samantien, (varmaan 1984-2001) 4.0 bensalla. Kuluttaa mutta ovat aika sitkeitä pelejä, ite kattelin sellasta mutta kyllä se kulutus vähän liikaa hirvittää. Auto on muuten myös tosi pienikokonen, jos sillä on merkitystä, tuskin kuitenkaan pienempi kuin rav4. Halvempiakin taitavat olla kuin wranglerit.

Alkaa oleen vajaa tonni ajettu omalla Jeep Commanderilla ja aika listata alun plussat ja miinukset:

+ ulkonäkö (paitsi korkeus)
+ ohjaus (oikeasti paras ohjaus mitä olen ajanut, hakkaa mersun ml ja s -sarjalaiset ja uudet 5 sarjan bemarit)
+ mersun 3.0 turbodiesel on kyllä mahtava moottori
+ isot sisätilat
+ tyylikäs kojetaulu ja selkeät hyvät mittaristot
+ ajo-ominaisuudet yleensäkin asfalttitiellä alle 120 km/h vauhdeissa.
+ ovet. Hyvä äänieristys ja laadukkaat ja painavat, ei kuitenkaan tarvi paiskoa kuten ML:ssä.
+ takaluukun kaukosäädöllä avattava ikkuna. aivan jumalattoman kätevä ostoskassien kanssa.

- automaattilaatikko. vaihtaa todella hyvin isommilla vaihteilla mutta paikaltaan lähtö (eteen tai taakse) ja varsinkin ykköseltä kakkoselle viiveellä. Varsinkin tuo ykköseltä kakkoselle vaihto vituuttaa kun siinä on sellainen puolisekunttia jossa loota arpoo vaihtaisko vai ei ja jos kaasua polkasee niin heittää heti kakkosta sisään mutta aiheuttaa melko töksäyksen.
- alusta. vaikka alusta on pehmeähkö, on se jotenkin pintakova ja nimismiehen kiharat yms tuntuu aika kovasti läpi.
- alustan korkeus. hitto kun iso maastoauto on pilattu matalalla olemuksella. No tähän meinaan asentaa 2" korotukset alle
- kangas sisusta. tästä nyt voi jo syyttää vähän itseäkin. En tiedä mitä mietein kun hyväksyin kangas sisustan. Ei enää ikinä. Varsinkin kun penkkien takaosatkin ovat kangasta joka on kyllä ääliömäisyyden huippu. No mittatilaukselliset nahat tulossa päälle ebaystä (toivoa sopii että sopii :) )
- takaosan lisäpenkit tehty siten että syö takaosan korkeutta, vaikka riittäähän tuota.
- löysät turvavyöt. ei nyt mitään häikkää mutta en ihmettelisi vaikka jonain päivänä ei vedä enää sisään. varmaan olisi helppo säätää jotain jousta...

Ainahan sitä valittamista riittää enemmän kuin kehuja :) Summattuna ML 270 CDI nähden parempi ohjaus ja moottori (tosin mottihan on mersun, ehkäpä nykyisissä ML:ssä on tämä sama..), huonompi laatikko ja alusta. Muut on sitten mielipide ja valintakysymyksiä. Ikävä tunnustaa mutta aikoinaan (ennen ikääntymistä ja loputonto korjauskierrettä) olin ML:n tyytyväisempi kuin tähän nyt, mutta ehkä ikä vain tekee kriittisemmäksi ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon alkanut vähän toisella silmällä katteleen näitä maastureita. Aikalailla huonoilla teillä ajelen kuitenkin ja sitten kun tuo mun uudenkarhea 93 Carina sanoo työsopparin irti (saattaa tosin ja toivottavasti meneekin pitkään) niin joku peli pitää tilalle hankkia. Saisi olla neliveto että saa kärryä vedettyä jyrkän mäen ylös paskemmallakin kelillä.

Ehdottomasti alta kymppitonnin ja että osat saa halvalla niin yksi tuttu autofiksari saa sitten laittaa sen mitä tarttee. Mitähän näitä kannattas katella ylipäätään? Ei mielellään mitään yhtä vanhoja kuin tuo mun Carina, eli sais olla kyllä 200X peli. Mahdoton yhtälökö?

Mä oon alkanut vähän toisella silmällä katteleen näitä maastureita. Aikalailla huonoilla teillä ajelen kuitenkin ja sitten kun tuo mun uudenkarhea 93 Carina sanoo työsopparin irti (saattaa tosin ja toivottavasti meneekin pitkään) niin joku peli pitää tilalle hankkia. Saisi olla neliveto että saa kärryä vedettyä jyrkän mäen ylös paskemmallakin kelillä.

Ehdottomasti alta kymppitonnin ja että osat saa halvalla niin yksi tuttu autofiksari saa sitten laittaa sen mitä tarttee. Mitähän näitä kannattas katella ylipäätään? Ei mielellään mitään yhtä vanhoja kuin tuo mun Carina, eli sais olla kyllä 200X peli. Mahdoton yhtälökö?

Täällä kanssa just samanlainen tilanne. Jokunen kuukausi laitoinkin viestiä tähän foorumiin. Katselu edelleen kesken. Kiinnostavimmalta tällä hetkellä tuntuisi Santa Fe. Uuden korimallin vehkeet hienoja mutta hinta niissä pyörii alimmillaan jossain 15 k€ korvilla, eli liian arvokkaita. Vanhalla korimallilla onnistuukin jo alle kympin. Jos vain vaimolle menee lookki läpi.

Sitten edelleen Nissan X-trail ja CRV listalla. Kia Sportage olisi tyylikäs ja niitä saisi edullisesti, mutta tilastojen mukaan huomattavasti vikaisempia kuin esim. Santa Fe tai X-trail. Raw:ihan olisi ihan kärkikahinoissa luotettavuudessa, mutta tojotalisä turhan kova.

Meillä pakko olla 2 autoa kun asutaan täällä "landella" ja työajat molemmilla täysin erilaiset, ei siis mitään jakoa toimia yhden auton varassa. Eli mun ei tartte paljon välittää siitä miltä auto näyttää, enkä mä osta edes mitään "hienoa" kun en jaksa noita pestä ja puunata. Ne on puhtaasti työjuhtia joilla kuskataan tavaraa ja liikutaan paikasta A paikkaan B. Tuollainen nelivetomaasturi vaan ois pätevä peli ylipäätään. Sais vedettyy kuormia, eikä jäisi paskateillä jumiin. Mutta ehdottomasti pitää nelihenkinen perhe mahtua kyytiin, eli lava-autot voi unohtaa ja kaikki muutkin vain etupenkillä varustetut.

Myös kaikki ihan järjettömät polttoainerosvot voi unohtaa, ei niillä kestä perse ajella. Sen tietysti tiedostan, että maasturi vie enempi mitä joku pikkuauto, mutta ei siis tarvita mitään 4 litran konetta todellakaan.

Eniten kiinnostaa se että mitkä merkit kannattaa kiertää kaukaa ja mitkä on niitä luotettavia pelejä. Ei ole mitään kokemusta näistä.

http://www.nettiauto.com/hyundai/tucson/4600999

Esim tuollanen? Sais kyllä olla halvempi, mutta tuossa ois kyllä kohtuu tuore ja kohtuudella ajettu peli.

http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/4666240

Tuossa ois törkeen nätti peli! Pitää varmaan kytätä noita jos ne rupee jumittaa tuolla myynnissä ja käydä sitten tarjoomassa röyhkeesti alle pyynnin... Jostain luin että ei ehkä ihan kaikista myydyimpiä nuot citymaasturit käytettynä juuri nyt autoverohässäköistä johtuen.

http://www.nettiauto.com/hyundai/tucson/4600999

Esim tuollanen? Sais kyllä olla halvempi, mutta tuossa ois kyllä kohtuu tuore ja kohtuudella ajettu peli.

http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/4666240

Tuossa ois törkeen nätti peli! Pitää varmaan kytätä noita jos ne rupee jumittaa tuolla myynnissä ja käydä sitten tarjoomassa röyhkeesti alle pyynnin... Jostain luin että ei ehkä ihan kaikista myydyimpiä nuot citymaasturit käytettynä juuri nyt autoverohässäköistä johtuen.
'

Juu. Tusconeja kanssa vilkuillut. Ei itselläkään varsinaisesti ole ulkonäkövaatimuksia. Vaimolla on. Tusconeissa varmaan tartutaan tuohon mustaan alareunaan, joka tosin uudemmissa (ja yleensä liian kalliissa malleissa) saman värinen kuin muu auto.

Eikai noi 300tkm ajetut lantikat mitään kovinkaan varmoja pelejä ole...
Pistäppä listalle joku bensasubaru, maavaraakin lähes yhtä paljon kuin vaikkapa Outlanderissa ja neliveto on noissa paras saatavilla oleva ja käyttövarmuus on aivan eri planeetalta kuin lähes missä vain.

Joo, pitää katella. Subarusta vaan sellanen käsitys että ovat järjestään kalliita. No enpä mä paljo ole automaailmaa seuraillut aikoihin ja toivottavasti ei tarvitse ihan lähiaikoina ostoksille asti lähteä. Ihan riittävästi rahanmenoa muutenkin kuin noihin peltiläjiin.

Jos noista tusconeista vähääkään ootte arvosteluja lukenu, niin kuulemma niin paska ajaa ettei mitään järkeä.

e: tosin se onko sillä ajajalle mitään väliä onkin toinen tarina.

Jos noista tusconeista vähääkään ootte arvosteluja lukenu, niin kuulemma niin paska ajaa ettei mitään järkeä.

e: tosin se onko sillä ajajalle mitään väliä onkin toinen tarina.

Koeajeluilla pitäisi käydä mutta kun ei oikein jaksaisi. Itse en ole kovinkaan kranttu ajo-ominaisuuksien suhteen, mutta kiitos vinkistä.

Back
Ylös Bottom