Omistatko citymaasturin tai oletko sellaista edes kokeillut?
En omista onneksi itse. Olen kokeillut Honda CR-V:tä ja Toyota RAV4:sta.
Siis kaupungissa automaattilootalla aivan helvetin mukava. Näkee hyvin ja ketterä menemään. Joku RAV4 on moninverroin pienempi kuin suurin osa sedaneista.
Mikäs olisi vaihtoehto kamojen roudaamiseen, jos ajatellaan kuitenkin kokoa? Farkut ovat perästään pienempiä, mutta ovat pidempiä ja kömpelömpiä. Tavaratilan korkeus on myös aivan toista tasoa farkuissa. Numerot edelleen kertovat, että esim v70 vetää noin 100 litraa vähemmän perään kuin CR-V. Mä saan mahtumaan Elinkan 2 salamalaukkua, kameralaukun, elinkan pienen salamalaukun, jalustat, pienet heijastimet, 2kpl 70cm softaria aukinaisena sekä 80cm beauty dishin taakse niin, etteivät ne edes näy takapeilistä.
Ainoa millään tavalla perusteltu kommentti tosiaan on, että jos ei 560 litraan saa mahtumaan kaikkia kamoja, niin tuolla tapaa saa 100 litraa lisää tilaa. Yksi softari siis lisää.
Eikös siihen väliaikaiseen Volvoonkin mahtunut sun kamat?
CR-V on kyllä hyvä ajettavuutensa puolesta asfalttitiellä.
Automaattiloota tuottaa varmasti vielä lisää helppoutta.
Automaattilootan saa Volvoonkin halutessaan tai johonkin muuhun autoon.
V70 tosiaan on farkkuna aika iso jötkäle. Massaltaan sama kuin CR-V, mutta turvallisuudeltaan ainakin muita tienkäyttäjiä kohtaan turvallisempi.
Jokaiselle käyttäjälle auto tarpeiden mukaan. Monesti vaan ihmettelen näitä perusteita millä koitetaan itselleen huijata auton järkevyyttä.
Tämä kommentti ei ollut tarkoitettu mitenkään Mikeä kohtaan vaan yleisesti.
Vielä typerämpiä hankintoja Suomessa on kalliit ja isokoneiset urheiluautot tai avoautot.
Tietysti jos on rahaa ylimääräistä niin saahan sitä ostaa mitä huvittaa.
EDIT: tarkistuksen mukaan CR-V:n tavaratila on samankokoinen kuin esimerkiksi Volvo V70, Ford Mondeo tai Skoda Octavia