Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo X-kutosessa on onnistuttu ilmeisesti yhdistämään 4 ovisen coupen huonot puolet ja citymaasturin ulkonäkö, tuloksena ihme sammakon näköinen liian korkee härveli.
Toisaalta sen ajo-ominaisuuksia on kyllä kai kehuttu ja tietty jos tykkää ulkonäöstä ni sit se on varmaan kiinnostava.
A ja S -kasit on kyllä munkin mielestä hienoja, sekä vanhat että uudet korimallit.
 
oikeastaan on ihan turha väitellä tästä asiasta sellaisten ihmisten kanssa joilla ei ole itsellä kokemusta useamman viikon elämästä katumaasturin kanssa. muutaman kilometrin ajo ei tuo niitä kaikkia hyviä puolia esiin, vaan vasta kaikki kivat käytännönjutut osoittaa auton ominaisuudet.

itse ajelin tällä viikolla lusissa sänkipellolla qashqailla, eikä tehnyt ees pahaa. ja tykkään niin paljon siitä että näen joka suuntaan paremmin, ei tartte pelätä kiviä ja kuoppia, autoon on helppo nousta kyytiin ja laskeutua pois myös hame päällä, selkä ei väsy koska istuma-asento on suora ja pysty, jalat lepää jalkapohjien varassa (eikä takareiden varassa) jne jne. puhumattakaan turvallisuuden tunteesta ja objetiivisesta turvallisuudesta.
Täytää sanoa, että noilla ominaisuuksilla ei kyllä mulle autoa myydä. Peltoautoilua en harrastunut edes teininä. Traktorilla siellä on tullut jonkin verran ajettua. Saako siihen myös auran kiinni perään?

Ulos olen toistaiseksi nähnyt joka autosta. Hameita en käytä ja jalka nousee sen verran, että autoon pääsen sisällä ja takaisin ulos ilman isompia ponnistuksia. Myös eteenpäin näen sen verran, että ei tarvitse kuoppien ja kivien yli ajaa. Kaikkein mukavimmat kokeilemani istuma-asennot ovat ennemminkin hieman takakenoisia. Olennaisen on kuitenkin itse penkin laatu. Julkisissakin on monesti pysty asento, mutta eipä niitä yleensä oikein mukavina voi pitää. Kun reisituki on hyvin säädettävissä, niin se itse en kyllä mieti mitään huonoa sanottavaa siitä. Toki tuo kirkonpenkkiasento antaa anteeksi penkin onnettoman reisituen.

Turvallisuus ei ole aivan niin yksinkertaista. Korkeamman painopisteen vuoksi ajo-ominaisuudet ovat heikommat ja auto kaatuu herkemmin.
 
-Korkeammalta näkee paremmin ja mielestäni pieni cittari automaattilaatikolla on oikein mukava peli kaupunkiajoon. Tosin pienissä tila-autoista kuten Scenic tai Zafira istutaan myös vähän korkeammalla.
niinkin luxus - ominaisuus tuo korkealla istuminen että löytyy myös citroen c3:sta :D
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c3/

omassa mazda 2:ssa myös penkin korkeuden säätö ja jos ruuvaa otsan hipomaan kattoa ei montaakymmentä senttiä jää x5:stä..
 
Näinhän se minunkin mielestä on. Euroopassa suosituilla SUV:eilla kuten RAV4, CR-V, Quashai yms. on vähän tekemistä jenkkien suosikkien kuten Tahoe/Suburban, Durango tai Explorer. Euroopassa maasturit kulkevat yleensä pienehköllä diesel moottorilla kun taas jenkeissä käytetään V8 moottoreita.
Ei noi jenkit ihan oikeasti ole niin pahoja mörköjä kuin luullaan. Täyskokoiset (eli n.3 tonnin painoiset) SUVit/pick upit menee alle 10 litran matkakulutuksella, seka-ajossa naftaa menee 12-15 litran nurkille. Ja moni kun on hehkuttanut tuota korkeamman auton parempaa näkyväisyyttä, niin autosta jonka konepelti on n. 15 senttiä keskivertofarkun kattoa korkeammalla näkee aika kivasti eteensä. Ja iso plussa on mun mielestä myös se, että kaikenmaailman mulkut ei ole kiilailemassa kovinkaan hanakasti, vaan aika rauhassa saa ajella.
 
Täytää sanoa, että noilla ominaisuuksilla ei kyllä mulle autoa myydä. Peltoautoilua en harrastunut edes teininä. Traktorilla siellä on tullut jonkin verran ajettua. Saako siihen myös auran kiinni perään?

Ulos olen toistaiseksi nähnyt joka autosta. Hameita en käytä ja jalka nousee sen verran, että autoon pääsen sisällä ja takaisin ulos ilman isompia ponnistuksia. Myös eteenpäin näen sen verran, että ei tarvitse kuoppien ja kivien yli ajaa. Kaikkein mukavimmat kokeilemani istuma-asennot ovat ennemminkin hieman takakenoisia. Olennaisen on kuitenkin itse penkin laatu. Julkisissakin on monesti pysty asento, mutta eipä niitä yleensä oikein mukavina voi pitää. Kun reisituki on hyvin säädettävissä, niin se itse en kyllä mieti mitään huonoa sanottavaa siitä. Toki tuo kirkonpenkkiasento antaa anteeksi penkin onnettoman reisituen.

Turvallisuus ei ole aivan niin yksinkertaista. Korkeamman painopisteen vuoksi ajo-ominaisuudet ovat heikommat ja auto kaatuu herkemmin.


unohdin sanoa, että myös korkokengillä ajaessa on kiva kun jalkaterä saa olla lattiassa. kenkä kuluu pahasti takareunasta kantapään kohdalta ja korko voi hiertyä rumaksi jos jalka makaa kannan varassa karheaa mattoa vasten.

onneksi meitä asiakkaita on niin monenlaisia niin riittää ostajia joka kärrylle. pus vaan sullekin!:haart:
 
Uusi (pakasta vedetty) CRV oli Thaimaassa pari päivää ajossa vuokra-autona. Ihan näpsäkältä peliltä vaikutti, hyvä ajaa, hyvästi lähtöjä ja paljon tilaa + hyvät jakkarat. Miinuksena bensakoneen karmea kulutus. Diisselinä varmaan ihan ok.
 
Ei noi jenkit ihan oikeasti ole niin pahoja mörköjä kuin luullaan. Täyskokoiset (eli n.3 tonnin painoiset) SUVit/pick upit menee alle 10 litran matkakulutuksella, seka-ajossa naftaa menee 12-15 litran nurkille. Ja moni kun on hehkuttanut tuota korkeamman auton parempaa näkyväisyyttä, niin autosta jonka konepelti on n. 15 senttiä keskivertofarkun kattoa korkeammalla näkee aika kivasti eteensä. Ja iso plussa on mun mielestä myös se, että kaikenmaailman mulkut ei ole kiilailemassa kovinkaan hanakasti, vaan aika rauhassa saa ajella.

Yhdysvalloista josta tämä "junttiauto" kamppanja on tullut ei taida diiselillä kovinkaan moni SUV tai muukaan auto liikkua. Suburbania näyttäisi olevan saatavilla 5.3 ja 6.0 litraisella V8 ja Durangoa 3.7l V6, 4.7l V8 ja 5.7l V8. Mutta kyllä diisselinä nämä ovat tiettyihin tarkoituksiin ihan asiallisia pelejä.

http://www.edmunds.com/chevrolet/suburban/2008/index.html
http://www.edmunds.com/dodge/durango/2009/index.html
 
Yhdysvalloista josta tämä "junttiauto" kamppanja on tullut ei taida diiselillä kovinkaan moni SUV tai muukaan auto liikkua. Suburbania näyttäisi olevan saatavilla 5.3 ja 6.0 litraisella V8...

Harmi ettei suburbania näköjään saa enään sillä 8.1 litrasella bensakasilla mikä oli vielä ainakin pari vuotta sitten, vois mennä tyhjäkäyttämään sellasta johonki viher-ihmisten mielenosotukseen :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Amörikassa diesel maksaa enemmän kuin bensa eikä sitä käsittääkseni saa ihan jokaiselta huotsikalta. Lisäksi disuissa on kyllä vääntöä, mutte ne heposet tuppaa jäämään vähän alakanttiin bensakoneisiin verrattuna.
Ohan Dodge nyt kehittanyt sähkömoottorisen Viperin ja pari muuta sähköautoa, joilla on pitkä latausväli ja toi viperi tais jaksaa kiihtyä sataseen alle 5s. Kyllä e siellä miettii ja tekee vähemmänkin saastuttavia autoja ja se taitaa olla nille elinehto, koska muuten kolmella suurella menee melko kehnosti tällä hetkellä niin omassa maassa ja eritoten muualla.
Ovat kyllä pukanneet markkinoille mielenkiintoisia tehomalleja, esim Cadillac, joka suorittaa Nordshleifenin nopeemmin kuin uus BMW M5. Cadillac on myös ns. perhauto.
 
Citymaasturi on huono kaupungissa ja paska maastossa.
Citymaasturilla ei ole mitään funktiota.
Jos kamaa haluaa enemmän sisään, niin parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
Painava ja iso turhake..pitäis kieltää lailla moiset.
pieni provo, mutta niitä on jo tässä ketjussa ilmeisesti enemmänkin...
 
Citymaasturi on huono kaupungissa ja paska maastossa.
Citymaasturilla ei ole mitään funktiota.
Jos kamaa haluaa enemmän sisään, niin parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
Painava ja iso turhake..pitäis kieltää lailla moiset.
pieni provo, mutta niitä on jo tässä ketjussa ilmeisesti enemmänkin...

Omistatko citymaasturin tai oletko sellaista edes kokeillut?
 
Citymaasturi on huono kaupungissa ja paska maastossa.
Citymaasturilla ei ole mitään funktiota.
Jos kamaa haluaa enemmän sisään, niin parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
Painava ja iso turhake..pitäis kieltää lailla moiset.
pieni provo, mutta niitä on jo tässä ketjussa ilmeisesti enemmänkin...
Siis kaupungissa automaattilootalla aivan helvetin mukava. Näkee hyvin ja ketterä menemään. Joku RAV4 on moninverroin pienempi kuin suurin osa sedaneista.

Mikäs olisi vaihtoehto kamojen roudaamiseen, jos ajatellaan kuitenkin kokoa? Farkut ovat perästään pienempiä, mutta ovat pidempiä ja kömpelömpiä. Tavaratilan korkeus on myös aivan toista tasoa farkuissa. Numerot edelleen kertovat, että esim v70 vetää noin 100 litraa vähemmän perään kuin CR-V. Mä saan mahtumaan Elinkan 2 salamalaukkua, kameralaukun, elinkan pienen salamalaukun, jalustat, pienet heijastimet, 2kpl 70cm softaria aukinaisena sekä 80cm beauty dishin taakse niin, etteivät ne edes näy takapeilistä.
 
Ovat kyllä pukanneet markkinoille mielenkiintoisia tehomalleja, esim Cadillac, joka suorittaa Nordshleifenin nopeemmin kuin uus BMW M5. Cadillac on myös ns. perhauto.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että tuossa verrataan GM:n ilmoittamaa aikaa riippumattoman osapuolen mittaamaan aikaan. Vaikka mitään suoranaista petkuttamistakaan ei harrastettaisi, niin silti ison konsernin isolla budjetilla toimivan testitiimin aika on aina eri luokkaa kuin täysin vakiosäädöissä ja -virityksissä olevan auton aika jossain "kotikutoisessa" testissä. Unohtaa ei sovi myöskään sitä, että noissa markkinoititempuissa on varmasti houkutus harrastaa jotain ei päivänvalon kestävää säätämistä. Aiheesta tänään tällainen uutinen:

http://www.worldcarfans.com/9080930...f-cheating-on-gt-r-nurburgring-record-lap-run
 
Omistatko citymaasturin tai oletko sellaista edes kokeillut?

En omista onneksi itse. Olen kokeillut Honda CR-V:tä ja Toyota RAV4:sta.

Siis kaupungissa automaattilootalla aivan helvetin mukava. Näkee hyvin ja ketterä menemään. Joku RAV4 on moninverroin pienempi kuin suurin osa sedaneista.

Mikäs olisi vaihtoehto kamojen roudaamiseen, jos ajatellaan kuitenkin kokoa? Farkut ovat perästään pienempiä, mutta ovat pidempiä ja kömpelömpiä. Tavaratilan korkeus on myös aivan toista tasoa farkuissa. Numerot edelleen kertovat, että esim v70 vetää noin 100 litraa vähemmän perään kuin CR-V. Mä saan mahtumaan Elinkan 2 salamalaukkua, kameralaukun, elinkan pienen salamalaukun, jalustat, pienet heijastimet, 2kpl 70cm softaria aukinaisena sekä 80cm beauty dishin taakse niin, etteivät ne edes näy takapeilistä.

Ainoa millään tavalla perusteltu kommentti tosiaan on, että jos ei 560 litraan saa mahtumaan kaikkia kamoja, niin tuolla tapaa saa 100 litraa lisää tilaa. Yksi softari siis lisää.
Eikös siihen väliaikaiseen Volvoonkin mahtunut sun kamat?

CR-V on kyllä hyvä ajettavuutensa puolesta asfalttitiellä.
Automaattiloota tuottaa varmasti vielä lisää helppoutta.
Automaattilootan saa Volvoonkin halutessaan tai johonkin muuhun autoon.

V70 tosiaan on farkkuna aika iso jötkäle. Massaltaan sama kuin CR-V, mutta turvallisuudeltaan ainakin muita tienkäyttäjiä kohtaan turvallisempi.

Jokaiselle käyttäjälle auto tarpeiden mukaan. Monesti vaan ihmettelen näitä perusteita millä koitetaan itselleen huijata auton järkevyyttä.
Tämä kommentti ei ollut tarkoitettu mitenkään Mikeä kohtaan vaan yleisesti.

Vielä typerämpiä hankintoja Suomessa on kalliit ja isokoneiset urheiluautot tai avoautot.
Tietysti jos on rahaa ylimääräistä niin saahan sitä ostaa mitä huvittaa.

EDIT: tarkistuksen mukaan CR-V:n tavaratila on samankokoinen kuin esimerkiksi Volvo V70, Ford Mondeo tai Skoda Octavia
 
Zone-sarja -42%
Niin ja lisäys vielä siihen typerään renkaiden tyhjentelyyn jota pääkaupunkiseudulla jossain vaiheessa esiintyi.
Jos tosiaan syynä on ollut citymaastureiden kulutuslukemat, niin aika hukassa ollaan.
Jos puhutaan nimenomaan CITYmaastureista. Harvinaisen typerä mutta osuva nimitys muuten.

Jos tuollaista tyhjennystä pitäisi tosiaan tehdä, niin aloittaisi maastureista, tehokkaista sporttiautoista ja etenkin vanhoist paskoista savuttajista autotyypistä riippumatta.
 
Citymaasturi on huono kaupungissa ja paska maastossa.

Mua alkaa aina vituttaan tämä "citymaasturi on paska maastossa" -hokema. Kuka idiootti ostaa citymaasturin ja olettaa että saa täysverisen maastoauton? Luultavasti cittarikuski tietää jo ostosta tehdessään ettei offroad-kisoihin ole asiaa. Paska maastossa verrattuna mihin? Jos verrataan normi etu/takavetoiseen niin ei taatusti ole. Jos taas verrataan oikeaan maasturiin niin taatusti cittari on paska maastossa.

Itse näen citymaasturin siinä jossain normi 2-vetoisen hlö auton ja oikean maasturin välissä ja ne nelivedot ei noissa todellakaan ole niin paskoja ettei niillä mitään tee. Oon käyny noita koeajamassa ja kyllä ne hangessakin ihan hyvin möyrii tiettyyn rajaan saakka. Jos sitten tarvitsen etenemiskykyä vielä tuon tietyn rajan yli, menen ja ostan maasturin.

Itse ajan paljon maantiellä ja melko paljon metsäteillä, joilla joskus kaipaisi hieman parempaa etenemiskykyä ja piirun verran enemmän maavaraa kuin normi etuvetoisessa sedanissa, joka minulla nyt on.
En tarvi lukoilla varustettua täysveristä maasturia, niin minkä vitun takia tuo citymaasturi nyt olisi niin paska vaihtoehto?

Joku Hondan HR-V olisi itse-asiassa täydellinen vaihtoehto meidän talouteen jos siinä olisi isompi tavaratila. Siitä löytyy mm. muijan tärkeänä pitämät ominaisuudet: kiva vilkun ääni ja hyvä poljintuntuma. :D
 
EDIT: tarkistuksen mukaan CR-V:n tavaratila on samankokoinen kuin esimerkiksi Volvo V70, Ford Mondeo tai Skoda Octavia

2005 CR-V:n tavaratila on perusasennossa 527-628 litraa riippuen miten eteen työnnän takapenkit. Jos ne kaataa, tulee yli 1500 litraa. V70 veti 475 litraa, sinne en ihan softareita saanut kokonaisena enää peittämättä takalasia.

Maasto-ominaisuuksissa ei voida puhua laisinkaan talvella samassa lauseessa V70 ja CR-V.
 
En omi


Vielä typerämpiä hankintoja Suomessa on kalliit ja isokoneiset urheiluautot tai avoautot.
Tietysti jos on rahaa ylimääräistä niin saahan sitä ostaa mitä huvittaa.

Octavia


Pistätkö hieman vielä listaa, mikä tekee edellisistä autoista typeriä? Tee vielä toinen lista siitä, miksi sittarit on typeriä. Uskoisin, että saadaan sellainen lista kasaan, mihin voi sitten niputtaa kaikki ajoneuvot fillarista rekkaan. Yleensä näin käy. Pelkällä hinnalla ja käyttökustannuksilla saadaan blokattua suurin osa autoista sakkiin "typerät". Disclaimerina kuitenkin toteat, että raha sallii astetta ihmiselle suuremman "typeryyden" autovalinnassa, joten ehkä ne käyttökulut voi sitten listan ulkopuolelle jättää.

Ei millään pahalla tai 110% vakavuudella.

btw:
http://www.iltalehti.fi/vantaa/200810018351234_va.shtml

Tällä kertaa audi asialla... audi vai kuski. Jos kyseessä olisi ollut citymaasturi olisi otsikko todennäköisesti ollut: "citymaasturi jahtasi mopoilijaa".
 

Suositut

Back
Ylös Bottom