Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No sovitaan nyt sitten että merkkihuollot on käytännössä pelkkää kusetusta ja kannattaa joko tehdä ite tai viedä jonnekin mahdollisimman halpaan paikkaan ja pyytää halvimmat Bilteman osat.

ps. ei ne nyrkkipajat saa mitään alennusta siitä Land Roverin alkuperäisestä tuulilasista, saman se niillekin maksaa.
 
Minkäs verran täällä on kokemusta Jeepeistä, lähinnä Patriot/Compass kiinnostaa(ne on kai aika pitkälti sama auto tekniikaltaan)?
Hinnat on aika halpoja käytetyillä ja katsastustilastot näyttää vähän arveluttavalta (tuossako syy halpaan hintaan?), mutta kiinnostaisi ihan oikeat kokemuksetkin...
Neliveto kiinnostaisi yllättäin taas ja noi on ainakin ulkonäöltään varsin komeita molemmat.
Compassi on ainakin aivan hirveen näköinen eikä nyt taida Patriotista erota mitenkään kummasti. Melko edullisesti oli tarjolla pakasta revittyjä Patriotteja tossa syksyllä. Kai ne hinaa hintaa sitten lisävarusteilla ylös.
 
No sovitaan nyt sitten että merkkihuollot on käytännössä pelkkää kusetusta ja kannattaa joko tehdä ite tai viedä jonnekin mahdollisimman halpaan paikkaan ja pyytää halvimmat Bilteman osat.

ps. ei ne nyrkkipajat saa mitään alennusta siitä Land Roverin alkuperäisestä tuulilasista, saman se niillekin maksaa.

Eikä sovita, sulla oli hyvä pointti jutussasi. Toin vain toisen näkökulman asiaan, ettei asia niin yksiselitteistä ole. Merkkihuolloillakin on eroja. Enpä ole koskaan kuullut myöskään (Helsingin) Laakkosesta hyvää Bemarihuoltajana. Mutta nehän ovat vain huhuja, en ole Bemariani siellä huollattanut koskaan.
 
Compassi on ainakin aivan hirveen näköinen eikä nyt taida Patriotista erota mitenkään kummasti. Melko edullisesti oli tarjolla pakasta revittyjä Patriotteja tossa syksyllä. Kai ne hinaa hintaa sitten lisävarusteilla ylös.

Heh, mun mielestä Compass on ihan hyvännäköinen :D
Lähinnä kiinnotaa, että onko porukalla ollut ongelmia noiden kanssa ja jos on niin minkälaista?
 
Lähinnä kiinnotaa, että onko porukalla ollut ongelmia noiden kanssa ja jos on niin minkälaista?
Tähänkin kuten joka ikiseen merkkiin tulee vastaus tyyliin "naapurilla oli tommoinen 4 vuotta ja siinä levis ainakin vaihdelaatikko ja renkaatkin irtos". Se on edelleen vähän tuurista kii minkälaisen yksilön saa, autot pitää ostaa aina pikkuisella puskurilla, jotain niihin kuitenkin tulee joskus.
 
Tähänkin kuten joka ikiseen merkkiin tulee vastaus tyyliin "naapurilla oli tommoinen 4 vuotta ja siinä levis ainakin vaihdelaatikko ja renkaatkin irtos". Se on edelleen vähän tuurista kii minkälaisen yksilön saa, autot pitää ostaa aina pikkuisella puskurilla, jotain niihin kuitenkin tulee joskus.

Joo, se on totta, mutta esim. 2008 Patriotit on vissiin jääneet aika reippaasti jo ekassa katsastuksessa kiinni (40%),joten voi olla, että ei enää ole edes huonosta tuurista kiinni :D Sitä noi tilastot vaan ei kerro, että meneekö niissä kaikissa joku tietty juttu paskaksi vai onko vaihtelua vioissa.
 
Jos autossa on lämmitettävä tuulilasi, ja autolla ajelee yhtään maantiellä, niin ilman muuta kannattaa ottaa tuulilasivakuutus.
Niin olisi pitänyt tehdä. Jatkossa kyllä otan, jos siis vakuutus on edes missään järkevässä hinnassa.
 
Joo, se on totta, mutta esim. 2008 Patriotit on vissiin jääneet aika reippaasti jo ekassa katsastuksessa kiinni (40%),joten voi olla, että ei enää ole edes huonosta tuurista kiinni :D Sitä noi tilastot vaan ei kerro, että meneekö niissä kaikissa joku tietty juttu paskaksi vai onko vaihtelua vioissa.
Tuskin nyt mitään fataalia, lienee varmaan jotain vammaista tyyppivikaa kuten käsijarrun löysyys tai vastaavaa.
 
Joo, se on totta, mutta esim. 2008 Patriotit on vissiin jääneet aika reippaasti jo ekassa katsastuksessa kiinni (40%),joten voi olla, että ei enää ole edes huonosta tuurista kiinni :D Sitä noi tilastot vaan ei kerro, että meneekö niissä kaikissa joku tietty juttu paskaksi vai onko vaihtelua vioissa.

Itsekin juuri tämän luokan autosta kaupat tehneenä katselin myös noita suht tuoreita Jeeppejä. Tarpeeksi kun etsin niin jostain löytyi tieto että etupään ripustuksien/nivelien takia niitä on katsastuksissa pompannut. Ei siis mikään ihmeellinen vika ja korjattavissa paremmilla osilla kuin alkuperäiset. Patriot on noista kahdesta mielestäni se paremman näköinen ja aika halvalla sitä ja Compassia tosiaan saa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin juuri tämän luokan autosta kaupat tehneenä katselin myös noita suht tuoreita Jeeppejä. Tarpeeksi kun etsin niin jostain löytyi tieto että etupään ripustuksien/nivelien takia niitä on katsastuksissa pompannut. Ei siis mikään ihmeellinen vika ja korjattavissa paremmilla osilla kuin alkuperäiset. Patriot on noista kahdesta mielestäni se paremman näköinen ja aika halvalla sitä ja Compassia tosiaan saa.
Niin, tässä taas nähdään nuo tilastot. Jos joku saamarin parin kympin, tai ainakin alle satkun nivel prakaa vaikka kerran vuoteen niin oikeesti, mitä väliä? Toiset painii sitten Premium-autoilla tilastojen kärjessä mutta unohtavat kertoa että imusarjan läpät meni bemarin myllyyn, sitä kautta turpoon ja katalysaattoriin ja maksavat kiltisti Laakkoselle 13000e rempasta. Mutta hei, menee katsastuksetta huomauttamatta läpi! Ei ole munkaan bemarissa KOSKAAN ollut pienintäkään moitteen sijaa katsastuksessa. Ottaisin mielelläni jonkin moitteen tai nivelen katsastuksessa ja fiksaisin sen, mieluummin kuin 11:a kohtaa haljenneen pakosarjan ja takakontin johtosarjat uusiksi.

Jossain oli muuten tilastoja syineen noista katsastuksista ja joku auto reputti usein myös, syynä oli käsijarrun vaijeri.
 
Kävin tuollaista vm. 2008 Compassia testaamassa, mutta ei ole mun auto se. En tiedä paljonko Patriot mahtaa siitä poiketa, mutta jos ei radikaalisti, niin Jeep ei ole minun valintani :D
 
Kävin tuollaista vm. 2008 Compassia testaamassa, mutta ei ole mun auto se. En tiedä paljonko Patriot mahtaa siitä poiketa, mutta jos ei radikaalisti, niin Jeep ei ole minun valintani :D

No mites sitten muutaman vuoden vanha Jeep Grand Cherokee? Uuden compassin hinnalla saa jo hyviä käytettyjä yksilöitä. Vai tarviiko välttämättä olla uus auto? Itellä kymmenen vuotta vanha grand cherokee isolla bensakasilla jopa ja oon ollu niin pirun tyytyväinen näin talven aikana varsinkin. Jos kulutukset pelottaa ni niitä saa suht tehokkailla diisseleilläkin.

E: no etpä sä uutta ollu testannukaa... mutta kuitenkin.
 
Vielä kerran Laakkosesta: tutulla ei toiminut skoda octaviassa pyyhkimet ja sumuvalot. Auto siis merkkihuoltoon (jossa pitäisi olla koulutettu henkilökunta, käyvät kalliita kursseja ja pitäisi ainakin olla tietoisia nykytekniikasta). Tuttu saa soiton, että auto on valmis ja voi tulla hakee. Vikana oli kärähtänyt rele. Syyn selvittämisestä laskuttivat 8h sähkötöitä 80€/h. Vittu 640€ siitä, että kursseilla käyvät ammattilaiset etsivät syytä minkä takia ei pyyhkimet ja sumarit toimi. Johan se opetetaan autokoulussa, että jos joku sähkökapistus lopettaa toimintansa, niin ekana tarkastetaan sulakkeet ja releet. Mut ei vissiin laakkosella.
 
No mutta kun asia ei ihan niin ole. Valmistajan huolto on aina parempi, koska ovat erikoistuneet ko. merkkiin. Vein kerran Hondan tohon ihan pätevään huoltoon Lauttasaaressa kun takarenkaan takaa tuli savua ja luulin, että jarrut hirttää kiinni. Ottivat huoltoon ja soittelivat etteivät löytäneet mitään vikaa, ottivat kuitenkin tarkastuksesta hilloa. Seuraavalla kerralla kun vein Veholle Hondan huoltoon, niin kysyin tuota savujuttua. Sanoivat, että no hätä, se on Hondan feature, pakoputki on siinä vieressä ja se voi joskus savuttaa jos vettä pääsee jostain sinne.

Paljonkohan noi nyrkkipajat paskoo autoja, joiden huollosta eivät tiedä sitä mitä valmistajan huolto. Jos tässä nyt pamahtais joku sähkövika Lantikkaan, niin en vitussa veisi minnekään pilipalipajalle, hajottaisivat koko auton.

Aika tiukalla sun kriteerit on ja ei se väärin ole. Mutta mielestäni leimaat turhan ankarasti pienemmät pajat huonommiksi, kun eivät sattuneet tietämään tuollaista erikoisvikaa hondassa. Voisin jopa veikata, että tuollainen tietämättömyys voisi jopa tulla vastaan veholla. Vika on kuitenkin oletettavasti sellainen, että sitä ei ihan joka autossa ilmene.

Myös mielestäni turhan ankarasti leimaat tuon pajan, vaikka todellisuudessa he tekivät lähes täydellistä työtä. Täydellisesti onnistuneesta korjauksesta heidät erottaa siitä, että eivät saaneet sinulle selitystä annettua. Kuitenkin jos tapaustasi pohtii tarkemmin, niin mitään vikaa tuossa lauttasaaren huollon toiminnassa ei ollut.

Jos nyrkkipaja paskoo jonkun auton, niin kyllä se on aina ollut kiinni huoltomiehen ammattitaidosta. Jos he lähtevät tekemään sellaista huoltoa, johon heillä ei ole välineitä, niin minä ainakin lasken sen ammattitaidottomuudeksi. Tietenkin myös väärin suoritettu huolto on ammattitaidottomuutta. Mitä tulee esittämääsi vikaan mahdollisesta sähköviasta, niin olisi hauska nähdä joku ennen näkemätön speciaali-sähkövika merkkihuollon jokaisen jannu suorittamana erikseeen. Olen aivan varma, että jokainen merkkihuollon mekatsu ei tosta selviäisi. Kyllä "arvaamalla" ne merkkihuollonkin kaverit joutuisivat lähtemään liikkeelle.
 
Kävin tuollaista vm. 2008 Compassia testaamassa, mutta ei ole mun auto se. En tiedä paljonko Patriot mahtaa siitä poiketa, mutta jos ei radikaalisti, niin Jeep ei ole minun valintani :D

Jos compassia ei ole sun auto, niin luulisin että patriotkaan ei sovi. Patriothan on käsittääkseni vastaavan hintaluokan maasturi ja ainakin sisustus materiaaleiltaan aika muovinen. Mites grand vitara? Ymmärrykseni mukaan suzuki on hieman aliarvostettu SUV. Hinnatkin on samaa luokkaa compassien ja patriottien kanssa.
 
Tällasen Jeep Commanderin voisin ostaa ainakin ulkonäön perusteella. Oon koittanu kytätä koeajoa mutta kun on niin vähän myynnissä näitä ettei meinaa koeajollekkaan yksilöä löytyä.

21692_1211789845698.jpg
 
Tulotko on tarpeeksi isot niin eihän sillä parilla tonnilla vuodessa ole mitään väliä mutta tämmöinen persaukinen ei kyllä halua laittaa ylimääristä autojen huoltoon. Tutulla ML mersu niin ei ne toistatonnin määräaikaishuollot ole mitään ihmeitä. Itsellä menee vuodessa sen verran ja silloinki kyllä pitää jotain vähän kalliimpaa laittaa auto(jakopää tai vast).

Pakko kommentoida tähän. Porukoilla on 270ML ollu käytössä n. 6 vuotta ja järjestäen sen huollot ja korjaukset on olleet halvempia, kuin meikäläisen vag-konsernin autojen. Molempia on siis huollettu merkkiliikkeissä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom