Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysyisin ennemmin "mihin tarttee kaupungissa madallettua 500 heppaista viritettyä turbotuuninkia".
Kyllä niillä turpotuuningeillakin pääsee, ja kerrankin on parkkipaikalla tilaa. :D
_small.webp
 
Hyvinhän tuo subbekin etenee. Mutta se onkin RALLIauto eikä ihan verrattavissa perus etuvetoseen avensikseen :) Tuollainen olisi kyllä hupia talvella aijai.

Tietenkin yhtä hyvällä nelivedolla ja renkailla varustettu maasturi korkeemmalla maavaralla menis vielä paremmin hangessa. Häviää sitten muissa ajo-ominaisuuksissa.
 
Ja mitä toi nyt osoittaa mistään? Se, että joku kritisoi maastureiden olevan turhia kaupungissa, voi miettiä, mitä vitun tekoa on nelivetoisella ralliautolla, jossa on laittoman paljon hevosvoimia. Maasturit nyt voi perustella ihan järkysyillä, noi katurassit on sitten vain hauskaa. Mut suurin osa noista madalletuista nopeimmista autoista on ihan vitun epäkäytännöllisiä yhtään mihinkään.

Mitä tohon Subaruun tulee, niin mikäs tossa on vetää millä tahansa nelarilla. Veivaappa tuo sama auto taskuparkkiin täällä stadissa kun aura-autot tekee semmoiset kivat pikku vallit tonne. Siinä on katteet paskana heti.
 
Ja mitä toi nyt osoittaa mistään? Se, että joku kritisoi maastureiden olevan turhia kaupungissa, voi miettiä, mitä vitun tekoa on nelivetoisella ralliautolla, jossa on laittoman paljon hevosvoimia. Maasturit nyt voi perustella ihan järkysyillä, noi katurassit on sitten vain hauskaa. Mut suurin osa noista madalletuista nopeimmista autoista on ihan vitun epäkäytännöllisiä yhtään mihinkään.

Mitä tohon Subaruun tulee, niin mikäs tossa on vetää millä tahansa nelarilla. Veivaappa tuo sama auto taskuparkiin täällä stadissa kun aura-autot tekee semmoiset kivat pikku vallit tonne. Siinä on katteet paskana heti.

Monille tehokkaiden ja matalien autojen omistajille tämä on riittävä peruste joka painaa enemmän kuin muutaman kerran talvessa olevat lumipenkat parkkiruutujen edessä.
 
Niin, ja tuon takia koko keskustelu on aivan turha. Ei noita järkisyistä osteta, piste.

Sen tiedän, että esim. kaverini joka ajelee tuoreahkolla evolla nauttii varmaan joka työmatkastaan vaikka joskus valittaakin mm. kääntösäteestä joka on aivan naurettavan huono.
 
Monille tehokkaiden ja matalien autojen omistajille tämä on riittävä peruste joka painaa enemmän kuin muutaman kerran talvessa olevat lumipenkat parkkiruutujen edessä.
Painaa joo, mutta tuskin ne kaverit ovat uunona ihmettelemässä mihin maastureita tarttee.

Mut sitten poikien lelujen sijaan miehille onkin kummatkin samassa paketissa. Ei jää ihan joka hidasteeseen ihmettelemään ja pääsee kiihdyttelemään ihan vitusti punaisista punaisiin jos se on tärkeämpää kuin varma eteneminen ylipäätänsä.

[video=youtube_share;zk3nihUNWTw]http://youtu.be/zk3nihUNWTw[/video]

Joo, tyhmä vertaus edes kun ton hinnalla saa noin 30 subarua.
 
Tommosen ML 65 AMG kyydissä pääs istuu, ja eipä voi muuta todeta kuin että huima laitos. Joskus täällä aiemminkin sanoin tosta, että se on jotenkin järjenvastainen kokemus miten toi iso järkäle ampasee menee.
 
Turha noista on kinastella. Onhan se nyt selvää että katumaasturi häviää yleisesti kaikilla muilla osa-aluilla kuin niissä maastoajo-ominaisuuksissa ja tiloissa.
Molemmille on paikkansa. Silloin kerran-pari talvessa kun minä olen etuvetoisella henkilöautolla jäänyt jumiin pk-seudulla olisi katumaasturi tai edes nelikko henkilöauto ollut kyllä poikaa. Ehkä tulevaisuudessa vielä hankin joskus moisen.

2009-2010 talven ajelin niin että etuvetoisessa silloisessa ford focucksessani oli toisena etupyöränä kesärengas koko talven, koska toinen talvikumi otti ja hajosi alkutalvesta. Se se oli mielenkiintoista puuhaa, mutta ihan jumiin ei taidettu jäädä kuin yhden kerran :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitenkäs Nissan X-Trail? Taitaa olla pykälän suurempi kuin nämä otsikon katumaasturit? Mitäs kokemuksia?
 
Eihän tuo x-trail mitenkään iso ole. Liekö ainakaan yhtään isompi kuin freelander. X-trailista ei ole kokemusta mutta Pathfinder oli kyllä lievä pettymys kun kävin koeajamassa.
 
Menettekö te merkkiliikkeeseen vaihdattamaan noita tuulilaseja vai mitä?
Kesällä yksi vanha setä ei meinannut uskoa, että meillä vaihdettuna lasi sen fordiin maksaa ~450€ kun merkkiliikkeessä makso noin tonnin. "Nyt sä perkele poika kusetat multa jotain, ei voi olla noin halpa".
Vie sit merkkikorjaamolle jos ei sama lasi halvemmalla kelpaa :D
On meillä vaihdettu vaikka minkälaisiin kikkareisiin laseja, eikä ole kyllä henkilöauto/pakettiautoissa vastaan 1500€ lasia, tosin kait siellä teillä on joku eteläsuomen - lisä siinäkin.

edit: johonkin matka-autoon makso tuulilasi 3000€ mut muuten ei tuu mieleen ees hirveen kalliita, vaikka ois bemari tai mikä lie.
 
Moni merkkiliike vie suoraan jollekkin muulle firmalle lasin vaihtoon ja ottaa välistä pari sataa. Osa ihmisistä ei vaan tajua mitään autojen päälle ja puskevat "huoltoihin" tuhat/tuhansia euroja vuodessa turhaa.
 
Osa ihmisistä ei vaan tajua mitään autojen päälle ja puskevat "huoltoihin" tuhat/tuhansia euroja vuodessa turhaa.
Niissä autoissa on katsos ihan valmistajan puolelta huolto-ohjelma, jonka noudattaminen on ihan fiksua. Mä veikkaan, että auton valmistaja tietää aivan vitusti paremmin koska autoon kannattaa vaihtaa sitä ja tätä. Jolla nyt edes jonkinverran maksavat auto on, niin tuskin on noin perseaukinen, että vaihtaa ite öljyjä autoonsa jossain Prisman parkkiksella talvella. Mä mieluummin annan muiden vaihtaa en öljyt ja jarrupalat, sen sijaan, että nysväisin ite kädet rasvassa. Mut näillä "mä korjaan ite" tyypeillä ne autot sitten leviääkin kun ei noudateta valmistajan antamia huoltovälejä.

Freelanderin alkuperäinen valmistajan tuulilasi maksaa 1500 euroa, mutta sanoivat huollossa, että voidaan siihen tarvikelasikin laittaa, se maksaa 500 euroa. Mut en ole mikään "meen ostaan Biltemasta kaikki halvimmalla mahdollisella tavalla" tyyppi. Jos se ei ole sama lasi sadetunnistimineen sun muineen lämmityksineen, niin vittu sitten otetaan alkuperäinen.

"Joo, fiksuna menin vaihtamaan Pertin lasi ja muna-liikkeeseen tuulilasin, muuten hyvä, mut halvin mahdollinen vaihtoehto kusi 800 euron lisävarusteen sadetunnistimen. Mut eipä mennyt rahaa hukkaan huoltoihin turhaan."
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom