Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Outlander ei ole edes samalla planeetalla maastokelpoisuudessa jos Land Cruiseriin verrataan. Eikä noita nyt voi edes verrata, ihan eri alueella liikutaan.

Eipä tietenkään, mutta onko tuollainen Outlander aivan normaalin henkilöauton tuntuinen verrattuna Lantikkaan ? Lantikka kun tuntuu lattaraudalta.
 
Vakuuttavin katumaasturi, vai liekö jo maasturitasoa oli kyllä MB ML320cdia. Siihen kun istahti niin istui kuin kotonaan ja auton olisi voinut ostaa ilman koeajoakin. Ainoastaan hintalappu hirvitti, melkein 60.000e. Samanlaiset Saksassa paremmilla herkuilla sitten 25-30ke. Mitähän lie verot 2007 vuoden Mersuun?
 
Kuinka maasturimainen tuollanen Outlander mahtaa olla verrattuna vaikkapa Land cruiseriin ? Tuollainen uudemman puoleinen Lantikkahan on aivan karmee laite ajolleen vaikka onkin hieno.

Kuka on sanonu sulle että landcruiseri on kaamee ajolleen??

PS. Lantikka = Land Rover :)
 
Oon ajellu nyt pari päivää katumaasturilla enkä usko että aivan heti ostaisin muunlaista autoa. Onhan toi aivan saatanan magee. Korkea, näkee hyvin ja neliveto määrää! Jengi jää sudittelemaan millä tahansa vehkeellä liikenenvaloihinkin ja tuolla on kuin kesällä lähtis liikenteeseen. Toki muistan sen ettei jarrutusmatka ole sen lyhyempi kuin "tavallisellakaan" autolla.

Kakkosautoksi voisi ajatella jotain pientä sporttia, mutta eihän tuosta SUVista nyt voi enää luopua. Sit kun rikastun, ostan Ford Rangerin :D
 
Kuka on sanonu sulle että landcruiseri on kaamee ajolleen??

PS. Lantikka = Land Rover :)

Kyllä oon kuullu että monetkin on Land cruiserista käyttäny Lantikka nimitystä kuin myös Ruiseria.

Ei kukaan, kun itse tuollasella tuli joskus hieman ajeltua siis vuosimallia 2006.
 
Oon ajellu nyt pari päivää katumaasturilla enkä usko että aivan heti ostaisin muunlaista autoa. Onhan toi aivan saatanan magee. Korkea, näkee hyvin ja neliveto määrää! Jengi jää sudittelemaan millä tahansa vehkeellä liikenenvaloihinkin ja tuolla on kuin kesällä lähtis liikenteeseen. Toki muistan sen ettei jarrutusmatka ole sen lyhyempi kuin "tavallisellakaan" autolla.

Eikös jarruttaminen pitäs nelarilla onnistua jo pelkästään vaihteilla kohtuullisen hyvin, kun kaikki pyörät lyö hanttiin ?
 
Eikös jarruttaminen pitäs nelarilla onnistua jo pelkästään vaihteilla kohtuullisen hyvin, kun kaikki pyörät lyö hanttiin ?

Joo, moottorijarrutus on täysin omaa luokkaansa manuaalilla ja jatkuvalla nelivedolla (50/50), varsinkin automaatti-takavetoiseen verrattuna :D
Ja kyllähän nelivedossa saa tunteen että jarrutus on tehokkaampaa. Todellisessa (äkki)jarrutustilanteessa auto ei kuitenkaan pysähdy yhtään sen paremmin kuin mikään muukaan auto.
 
Huppekin löytänyt maasturin ihanuuden. Ei ihan ensimmäinen. Kyllä se on niin että kun kerran on maasturilla alkanut ajamaan ei muunlaista autoa voi käyttöautoksi kuvitella :)
 
Mites toi uusi Volvo XC60? CR-V pitäis vaihtaa pois ja tuota kattelin.
XC60 D3 AWD Ocean Race automaatilla kiinnostais.
Onko kokemuksia?
 
Kokemusta löytyy hurjat 10 km :) Mitäs, Volvo on volvo eli ajo-ominaisuudet jne on kohdallaan. Eikä tutulla millä on tuo ole ainakaan mitään ongelmia ole ollut. Tilaahan siinä ei mahdottomia ole mutta varmaan vähintään saman verran kuin crv:ssä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokemusta löytyy hurjat 10 km :) Mitäs, Volvo on volvo eli ajo-ominaisuudet jne on kohdallaan. Eikä tutulla millä on tuo ole ainakaan mitään ongelmia ole ollut. Tilaahan siinä ei mahdottomia ole mutta varmaan vähintään saman verran kuin crv:ssä.

Vastaavat kokemukset täällä, tutulla on R-Design-varustelulla. Todella hyvä ajettava, ja lisävarusteena ollut mukautuva vakionopeudensäädin toimii hienosti. D3:n ~160 hp riittää varsin hyvin, tosin mun mielestä tuon hintaluokan autoon "kuuluu" tehokkaampi moottori. :)

Mun mielestä myös paljon hienompi kuin esim. saksalaiset vastaavat autot, en ihmettele yhtään miksi on Volvon myydyin malli Suomessa tällä hetkellä.
 
Tietääkös joku autojen tuonnista verovapaana. Eli asustelisin jenkeissä vähintään vuoden ja auto olis väh. 6kk käytössä. Kysymys siis malleista joita ei myydä euroopassa, että miten tulli niitä kohtelee?

Oon iskenyt nyt silmäni kiinni tollaseen Ford Edgeen

lead18fordedge2011fd.webp
 
Tänään oli hyvä testailla nelikkoa. Semmoset 30-40cm oli parhaillaan loskapaskaa siellä täällä ennen kuin aurasivat pirut. Eipä ollut vaikeuksia edetä. Umpihankeenkin koittelin mennä mökkitiellä, hyvin pääsi. Sitten oli semmonen saamarin jyrkkä rinne, pysähdyin kiusallani siihen puoleen väliin ja ilman mitään ongelmia, auto vain lähti etenemään ylöspäin. Etuvetoa koittelin ja eihän tuolla päässyt juuri mihinkään :D

Ei tule tähän perheeseen enää koskaan vajaavetoista. Vaimokin oli samaa mieltä kun kävi eräällä parkkiksella katsomassa muiden työntävän autojaan lenkkarit sohjossa ja ajoi tylysti ohi. :lol2:

Tosin sanoin myös ettei tule manuaalia koskaan. Mielestäni "maasturiin" kuitenkin sopii manuaaliaski aika kivasti, saa itse huomattavasti enemmän valinnanvaraa miten mennään ja minne.
 
Tosin sanoin myös ettei tule manuaalia koskaan. Mielestäni "maasturiin" kuitenkin sopii manuaaliaski aika kivasti, saa itse huomattavasti enemmän valinnanvaraa miten mennään ja minne.

Miun mielestä manuaaliaski ei todellakaan sovi edes "maasturiin", saati sitten mihinkään muuhun nykyautoon. Nykyiset automaagit kun vie manuaaleja 100-0 kaikilla osa-alueilla.

Neliveto on kyllä melko jees näillä keleillä ja talvella yleensäkin, ehti olla takaveto välissä ja nyt taas nelikko. Takavedolle tosin menee pisteet hauskuudessa :D
 
Tietääkös joku autojen tuonnista verovapaana. Eli asustelisin jenkeissä vähintään vuoden ja auto olis väh. 6kk käytössä. Kysymys siis malleista joita ei myydä euroopassa, että miten tulli niitä kohtelee?

Oon iskenyt nyt silmäni kiinni tollaseen Ford Edgeen

Kato ainakin sen verran ettet joudu tyyppikatsastamaan. Se ei yleensä ole halpa eikä helppo keissi.
 
Tänään oli hyvä testailla nelikkoa. Semmoset 30-40cm oli parhaillaan loskapaskaa siellä täällä ennen kuin aurasivat pirut. Eipä ollut vaikeuksia edetä. Umpihankeenkin koittelin mennä mökkitiellä, hyvin pääsi. Sitten oli semmonen saamarin jyrkkä rinne, pysähdyin kiusallani siihen puoleen väliin ja ilman mitään ongelmia, auto vain lähti etenemään ylöspäin. Etuvetoa koittelin ja eihän tuolla päässyt juuri mihinkään :D

Ei tule tähän perheeseen enää koskaan vajaavetoista. Vaimokin oli samaa mieltä kun kävi eräällä parkkiksella katsomassa muiden työntävän autojaan lenkkarit sohjossa ja ajoi tylysti ohi. :lol2:

Tosin sanoin myös ettei tule manuaalia koskaan. Mielestäni "maasturiin" kuitenkin sopii manuaaliaski aika kivasti, saa itse huomattavasti enemmän valinnanvaraa miten mennään ja minne.

Vaikka mulla ei maasturia olekkaan niin tila-auto kuitenkin, siinä on sekä täys automaatti sekä puoli automaatti jolla voit pykällellä samalla tapaa kuin manuaalilla, vaihtaa isommalle vain käskystä mutta pienemmälle vauhdin mukaan. On aika kätsy.
 
Ei Patrolillakaan enään oo mitään tekemistä maasturin kanssa. Kuka tuonne vittii edes kurasissa saappaissa mennä sisään:)

Moottoreista kerrotaan toistaiseksi vain bensiinikäyttöisestä, joka on kasvanut 4,8-litraisesta 5,6-litraiseksi ja muuttunut samalla suorasuihkutuksella varustetuksi.
Tehoa on vähintään riittävästi eli 294 kW ja vääntöä on tarjolla 550 Nm.

0214%20Nissan%20Patrol%20matkustamo.jpg
 
Tietääkös joku autojen tuonnista verovapaana. Eli asustelisin jenkeissä vähintään vuoden ja auto olis väh. 6kk käytössä. Kysymys siis malleista joita ei myydä euroopassa, että miten tulli niitä kohtelee?

Oon iskenyt nyt silmäni kiinni tollaseen Ford Edgeen

Jos muuttoauto on ollut kohdemaassa vakiona rekisterissä, niin ei tarvi muutella oikeastaan mitään. Esim Mustangissa ei pitäisi olla muuta fiksattavaa kuin sarjanumeron lyöminen runkoon ja sivuvalojen poisto takapuskurista.
Edgejä saa muuten nyt ihan naurettavan halvalla, kun bensan hinta on taas pompsahtanut. Perusmallia mainostivat TV:ssä $16999! Tuohon saattaa tulla verot 8% päälle, mutta sopuhinta silti.

edit: Kysyitkin tullista etkä katsastuksesta... Edget ainakin perusvarustuksella pitäisi vielä tulla kokonaan ilman veroja ja tulleja. Ja siis tuo 8% vero on Kaliforniassa, muissa osavaltioissa voi olla enempi tai vähempi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom